אפילו אם טענות המתנגדים לפתיחת שוק החקלאות ליבוא נכונות, והתחרות בין רשתות השיווק לא מספקת, הרי שהמחקר מראה שאפילו מונופולים מוחלטים, שלא ניצבים בפני שום תחרות, ירצו להוריד מחירים
הזינוק ברווח הכולל מנומק בין היתר בהשקעה במיזם העגלות החכמות הקנדי A2Z • ההכנסות ברבעון השני גדלו ב-19.5% והסתכמו בכ-894 מיליון שקל
רשת השיווק רשמה ברבעון השני של 2021 מכירות בהיקף של 579 מיליון שקל, ירידה של 2.2% לעומת המכירות ברבעון השני אשתקד • הרווח ברבעון הסתכם ב-14 מיליון שקל, בהשוואה ל-12.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה
הכנסות רשת המרכולים של האחים אמיר עלו מעט ל-388 מיליון שקל ברבעון השני, בעיקר עקב הכניסה לפעילות של סניפים חדשים • המשך שיפור בשיעורי הרווחיות של הרשת
רשת המזון סיימה את המחצית הראשונה של 2021 עם עלייה מתונה בהכנסות ל-3.2 מיליארד שקל ורווח נקי של 106 מיליון שקל • מניית הרשת נסחרת ברמות שיא ומשקפת לה שווי של כ-3 מיליארד שקל
עם זאת, אחרי הצריכה המוגברת שאפיינה את תחילת משבר הקורונה, הכנסותיה של שופרסל לרבעון השני נשחקו ב-3% לכ-3.6 מיליארד שקל • ההכנסות מרשת הפארם Be בעלייה • המנכ"ל איציק אברכהן: "הציבור מאמין בנו; שופרסל היא שם דבר במכירות באינטרנט"
רבים מדקלמים את מיתוס "פער התיווך" כגורם ליוקר המחיה בישראל • "פערי תיווך" הם שק חבטות נוח לפוליטיקאים ולארגוני החקלאים, לא תמיד מכוונת זדון אלא גם מהבנה שגויה של שרשרת השיווק: יצרנים, יבואנים, סיטונאים וקמעונאים – עד למקרר בבית
רשת פרשמרקט של האחים החלה את הרומן שלה עם שוק ההון המקומי בצליעה, אך מאז הנפקתה היא הכפילה את שווייה, תוך שבדרך זורמים מאות מיליוני שקלים במימושים ובדיבידנדים לכיסיהם של צמד בעלי השליטה
בכירי פז מנסים לצייר את רכישת רשת המזון הצומחת כ"עסקה פנומנלית" שתהפוך את חברת האנרגיה למעצמה קמעונאית • המשקיעים, מנגד, מגיבים באכזבה לסיבוב הפרסה מהכוונה המקורית שפז תימכר בעצמה, ויש מי שטענו שהנהלת ודירקטוריון פז בחרו באופציית הרכישה לטובתם האישית
80% מהתמורה תשולם במזומן ואילו היתרה במניות פז שיוקצו לבעלי מניות פרשמרקט • המו"מ החל עוד לפני ההצעות המיזוג והרכישה שקיבלה פז משיכון ובינוי, מלאומי פרטנרס ומפרשמרקט עצמה
הרשת מעריכה כי העמקת פעילותה באזור המרכז תביא לחציית רף מכירות שנתי של 3 מיליארד שקל • תפתח עד סוף שנת 2023 כ-50 סניפים שכונתיים תחת הפורמט "ויקטורי CITY" • המנכ"ל אייל רביד: "נתחרה בסניפים העירוניים של שחקנים כמו שופרסל אקספרס וטיב טעם"
טיב טעם תוריד מחירים של כ-1,000 מוצרים ותשווה אותם לרמת המחירים של שופרסל דיל • המנכ"ל חגי שלום: "המהלך של הורדת מחירים מוכיח את עצמו בצורה מובהקת, וטיב טעם סיכמה את 2020 עם הזינוק הגדול ביותר במחזורים"
על רקע הטענות נגד העלייה במחירי הפירות והירקות, חשוב להזכיר: לחקלאי הישראלי אין שום השפעה על המחיר • על נבחרי הציבור לייבא את "החוק הצרפתי", במסגרתו על כל מדף פרי וירק ברשתות השיווק ובמרכולים מסומן באופן ברור המחיר שבו נרכש הפרי או הירק מהחקלאי, וכך הציבור יבין את מי אחראי ליוקר המחיה
טיוטה שפרסמה הרשות לתחרות קבעה כי חוק המזון, שנחקק במטרה לפתור את סוגיית יוקר המחיה, לא באמת הוביל להורדת מחירים • מי שכן נהנה ממנו אלו רשתות השיווק שקיבלו דרך קלה להגיב באופן מיידי למהלכים של המתחרים - ולא תמיד מדובר בהוזלות • 10 שנים למחאה החברתית, פרויקט מיוחד
אחרי שהשקיעה בחברה שמפתחת עגלות חכמות, רשת הקמעונאות יוחננוף מעמיקה את דריסת הרגל שלה בעולם הטכנולוגיה: בוחנת השקעה באלגוריטייל, שמפתחת פתרון לניהול מלאי מבוסס בינה מלאכותית
ביג לא לא מוכרת אונליין כמו רוב המתחרות, וטיב טעם לא פותחת סניפים בירושלים כדי לא להתריס • המידע שאנחנו הצרכנים מספקים למרכזי הקניות ולרשתות השיווק הוא כוח, שהופך גורם מכריע ביצירת ההכנסות • הצד הפסיכולוגי של דוחות הרשתות ברבעון הראשון של השנה
דוחות כספייםהמומלצותהעלאת מחיריםיוסי אמירמחירי המזוןקמעונאותקרפוררמי לוישופרסלשלומי אמיר