עוד עולה מהסקר, שנערך עבור ערוץ 9, כי חוויית הקנייה בטיב טעם מוגדרת במגזר הרוסי ככזו ש"אין לה תחליף"
אחרי 3 שנים של התייקרות, העליות נבלמו ■ בתחילת השנה הוחרפו ירידות המחירים: מחירו של סל מוצרים זהה שבדק "גלובס" ירד ב-4.5% עד כה ב-2012 ■ בראש ההוזלות: הקוטג', הסוכר, חיתולי האגיס, אורז סוגת וקטשופ אסם
ההכנסות קפאו, המכירות בחנויות זהות ירדו, והרווחיות הגולמית נשחקה בשל מבצעי הוזלות ■ הרווח התפעולי נפל בכ-40%, וה-EBITDA ירד ב-24%
בחברת דן, שרכשה את הרשת ב-2010, טוענים כי ההתרחבות התמהמהה בשל עיכוב בהיתרי הבנייה ■ שותף בדן: "במדדים שקנינו את הרשת, קנינו במחיר טוב"
לפי סקר החברות המובילות של "גלובס" באמצעות מכון שריד, לקוחות רמי לוי הכי מרוצים מהמחירים, אך לקוחות חצי חינם הכי מרוצים בדירוג הכללי ■ הרשתות הגדולות מגה ושופרסל מפסידות במרבית המקרים לעומת הרשתות הפרטיות
כך עולה מתיעוד של בלוגרית ■ בסרטון שהעלתה לרשת מצולם סגן מנהל הסניף כשהוא מצהיר: "בבקשה לצאת. הוראות הרשת הן לא לרשום מחירים בחנות"
קמעונאים קיבלו הצעה לרכוש את סניף מגה בול בחוצות המפרץ וסניפים נוספים ■ במקביל, רצפת המכירה צומצמה במספר סניפים של הרשת
שוב זה קורה: גל התייקרויות במשק ■ בכירים לשעבר בענף מספרים כי רשתות השיווק יכולות למנוע את ההתייקרות, אבל בונוסים שמנים מצד הספקים ולחץ על מנכ"לי הרשתות משאירים את הצרכנים לבדם במערכה על יוקר המחיה
בדיקת "גלובס" באמצעות אתר mysupermarket מגלה כי תוך שבוע ייקרה מגה בעשרות אחוזים חלק ממוצרי החג הקלאסיים, כמו מיץ ענבים תירוש, ממרח נוטלה ואורז ■ בשאר הרשתות המחירים טרם עלו ■ מגה: "היו מבצעים והם הסתיימו"
מאז הונפקה רשת המזון ב-2007 גרף לוי כ-200 מיליון שקל במכירת מניות ובשכר
עמודי הפייסבוק של רשתות המזון מאפשרים ללקוחות גם לשחרר קיטור וגם לקבל פיצוי כשצריך ■ בולטת לטובה הפעילות של שופרסל, שגייסה כ-125 אלף אוהדים
פועל במחלקת הבשר מזנק על קילו עוף, אך הזינוק בדלק ובחשמל חד ומהיר ממנו
עמדה ראשונה הושקה היום בסניף רמי לוי ברמת-גן ■ במקביל הודיעו הצדדים כי הם בוחנים אפשרות להציע שירותים בנקאיים נוספים במסגרת המיזם
במחצית 2011 נקלעו הרשתות הקמעונאיות למוקד האש של המחאה החברתית, ורווחיותן נפגעה ■ דש ברוקראז': "מגמת השחיקה של חברות המזון הציבוריות נמשכת באופן חד-משמעי. יהיה להן קשה לחזור בקרוב לרווחיות שהציגו בעבר"
"גלובס" השווה סל מוצרים זהה וגילה כי תוך חודש ירד מחירם של חלק מהמוצרים בעשרות אחוזים ■ רשת רמי לוי הזולה ביותר, במגה נרשמה ההוזלה החדה ביותר
תחקיר "גלובס": קוקה-קולה, אסם, תנובה, שטראוס, טמפו ויוניליוור מטיסות את בעלי הסופרמרקטים לאירועים נחשקים בכל העולם, בתמורה לקידום מוצריהן ■ יעדי המכירות מעלים חשש לקידום של החברות הגדולות על חשבון המתחרים הקטנים
דוחות כספייםהמומלצותהעלאת מחיריםיוחננוףיוסי אמירמחירי המזוןקמעונאותרמי לוישופרסלשלומי אמיר