לדברי העירייה, "המלחמה המתחוללת בארץ בחודש האחרון הכתיבה סדרי עדיפויות שונים בתחום אכיפת הסדר במרחב הציבורי" • אלא שכעת חוזרים פקחי העירייה באופן הדרגתי "לאכוף את הסדר הציבורי" • למפונים מיישובי עוטף עזה ומהצפון העירייה העמידה חניונים בחינם
מפונים מיישובי הדרום ששוהים בבתי מלון בת"א וחנו עד השבוע בחינם בחניון כיכר אתרים, התבקשו לשלם מעתה 1,500 שקל בחודש • בעלי החניון, חברת נצבא, השיבו כי השותף ספי צביאלי מסרב להמשיך את ההסדר החינמי, ואילו האחרון מפנה את האחריות למדינה ולעיריית ת"א שלא משתתפות בתשלום
המפקח על רישום המקרקעין בנתניה נאלץ להתערב בסכסוך שכנים בנוגע לחניית נכים בבניין המשותף
מדיניות התחבורה והחניה בתל אביב תשפיע לא רק על התושבים אלא גם על כל מי שנכנס אליה יום יום או מדי פעם, ועל היזמים הבונים בה • גלובס פנה למועמדים לראשות העירייה וביקש את עמדתם ביחס לסוגיות הבוערות
המקום הבולט ביותר בעליית מחירי החניה הוא רמת החייל, שם נרשמה עלייה של כ–30% בשלוש השנים האחרונות • עלייה קלה יותר במקומות סמוכים לקו האדום
אדם שרכש דירה וחניה בפרויקט של קבוצת חג'ג' טען כי החברה התחייבה בכתב למכור לו חניה נוספת, אך לא מימשה את התחייבותה • ביהמ"ש חייב את קבוצת חג'ג' למכור לתובע חניה ולשלם לו שכ"ט והוצאות של 88 אלף שקל • השופט גלעד הס: "אין אלא להצטער שכך נוהגים יזמי הנדל"ן"
בניגוד לתוכניות, לא יוקם מסוף אוטובוסים זמני במתחם פנורמה בתל אביב, אליו היו אמורים להתפנות חלק מהאוטובוסים שמגיעים כיום לתחנה המרכזית • לפי הערכות בענף, השינוי בעמדה נובע מהתנגדות השרה מירי רגב להקמת המסוף בפנורמה
דמי השכירות הממוצעים לחניה פרטית בתל אביב זינקו ב־2022 בשכונות רבות, בחלק מהן בעשרות אחוזים
עיריית בני ברק השיקה במתחם BBC חניון של 1,280 מקומות, שרק צפוי להעמיק את עומסי התנועה באזור • גם ערים אחרות מצטרפות לחגיגה ומחפשות פתרונות יצירתיים, אך בפועל אין לכך תוחלת • בינתיים, משרד התחבורה גורר רגליים, והתוכניות הלאומיות בנושא טרם הוצגו
במהלך דיון סוער בוועדת הכלכלה איים ח"כ דוד ביטן כי יקדם חוק שייקח מעיריית תל אביב את הסמכות לקבוע את מחיר החניות בעיר, אם לא תוריד אותו בחזרה לתושבי חוץ • העירייה החליטה לעלות את המחיר בחניה בכחול לבן לתושבי חוץ ל-12 שקל, במקום 6.30 שקלים שהיו קודם לכן
לגלובס נודע כי ח"כ אמיר אוחנה מתנגד להעברת תיקון בחוק ההסדרים שיאפשר הקמת חניונים זמניים לאוטובוסים • בשנים הקרובות עשרות מסופים, בהם גם כאלו שעתידים לקום במסגרת מתווה הפינוי של התחנה המרכזית, אמורים לשמש כפתרון זמני ולשפר את התחבורה הציבורית
הפירמות ששוכרות משרדים בתל אביב לא יכולות עדיין להסתמך על הגעה לעבודה בתחבורה ציבורית: גם בחציון השני של 2022, ברוב מתחמי המשרדים בעיר מחירי החניות עלו • איפה משלמים הכי הרבה, וכמה משלמים מחוץ לתל אביב?
עיריית ת"א הודיעה על העלאת תעריפי החניה למבקרים • השינוי התאפשר בזכות הרפורמה בחוק ההסדרים הקודם, שהתירה לרשויות המקומיות להעלות לראשונה את מחיר החניה ליותר מ-6.30 שקלים • הכוונה בהליך החקיקה הייתה להעלות את מחיר החניה גם לתושבי הערים, אך על רקע הבחירות המקומיות, בעירייה בחרו בגרסה מקוצצת
פסק דין חדש מלמד שעל קונים של דירה חדשה לבדוק לא רק ליקויי בנייה, אלא גם חוסר התאמות בין מה שנאמר בחוזה לבין מה שקיבלו בפועל
בזמן שמשרדי הממשלה אמונים על שיפור התחבורה הציבורית, נתונים שהגיעו לידי גלובס חושפים כיצד הם משקיעים מיליוני שקלים בשנה על חניות עובדים • וזה עוד לפני שדיברנו על החזרי תחזוקת הרכב שהעובדים מקבלים • במציאות הנוכחית, מי יוותר על הרכב הפרטי?
בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל את צו החניה שניתן למתחם פנורמה בעיר, בו היה אמור להיבנות מסוף אוטובוסים זמני שיוציא את מרבית האוטובוסים מהתחנה המרכזית בעיר עד שנת 2026 • השופט קובי ורדי: "מדובר בשימוש מופרז בכוח שלטוני, לא סביר ולא מידתי שנעשה ע"י שתי רשויות אדירות, מאושיות המשפט המינהלי"
אוטובוסיםבית משותףדוחות חניהחוק ההסדריםחניוניםמשרד התחבורהעיריית תל אביברשויות מקומיותתחבורה ציבוריתתל אביב