משרד התחבורה בחדשות

סוכן חדשות
 
תחבורה ציבורית בת"א / צילום: איל יצהר
דעה: הכסף חייב ללכת כולו לתחבורה הציבורית
כדי ליצור מערך תחבורה אטרקטיבי שיסיט משתמשים מהרכב הפרטי, מוטב יהיה שכל הסכום שיוזרם לקופת המדינה כתוצאה מאגרות הגודש יגיע לשדרוג מערך האוטובוסים • דעה
  
 
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
כל הדרכים מובילות לאגרת גודש: תוכניות "דרך ערך" ו"נתיב פלוס" למלחמה בפקקים הן רק ההתחלה מבחינת האוצר
במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש
  
 
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף
נתונים חדשים על נתיב הקארפול: בכמה הוא באמת מקצר את הנסיעה בכביש החוף?
לפי חברת פיוצ'ר מוביליטי, זמן הנסיעה הממוצע ב-8 בבוקר מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות בנתיב פלוס, לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 ברכב פרטי בנתיב רגיל
  
 
רכבת ישראל/ צילום: שלומי יוסף
תיכננתם להגיע לעבודה ברכבת? העבודות על הקו לירושלים חזרו
ברכבת ישראל מתכוונים נערכים להפעלת חיבור קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב ההגנה עד סוף 2019 • לצורך כך נדרשים ברכבת לחשמל את המסילות בתחנות השלום וסבידור בת"א, מה שדורש את סגירת אחת מבין שלוש המסילות בציר איילון באופן זמני • העבודות החלו וצפויות להימשך 6 שבועות
  
 
בצלאל סמוטריץ’, האיחוד הלאומי / צילום: שלומי יוסף
האם מחירי התחבורה הציבורית בישראל נמוכים לעומת העולם?
הבעיה בתחבורה הציבורית שלנו לא טמונה במחיר, מתעקש השר. השווינו לעולם• "המשרוקית של גלובס"
  
 
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף
נתיב פלוס: התוכנית החדשה בכבישים מעוררת סערה. הצלחה או כישלון? תעמדו בפקקים עד 2027, ואז נראה
תוכנית "נתיב פלוס": הנהגים חייבים לסבול? לפי משרד התחבורה, כן, אחרת לא יקרה שינוי. לפי מומחים, הפרויקט יצא לדרך חצי־אפוי, ובצורתו הנוכחית רב נזקו מתועלתו. מי צודק? תעמדו בפקקים עד 2027, ונראה אז
  
 
ישראל כ"ץ בעצרת האו"ם / צילום: Eduardo Munoz, רויטרס
"העשור הבא שייך לתל אביב": ישראל כ"ץ עזב את התחבורה ורון חולדאי הפך למלך
האמירה של מנכ"לית משרד התחבורה, "הייתי בשמחה נותנת לעיריית ת"א לנהל את כל התחבורה הציבורית של המרחב", משקפת את המהפך שחל בחלוקת התקציבים עם חילופי השרים • בתקופתו של השר כ"ץ הצליחה דווקא הפריפריה לתת פייט למרכז
  
 
מיכאל ביטון, כחול לבן / צילום: תמר מצפי
תקציב השיפוץ של הדרכים לעיר הבה"דים מזדחל, האם גם התאונות מתגברות?
מיכאל ביטון מכחול לבן, ראש מועצת ירוחם לשעבר, טוען למחדל בתשתיות בדרך לבסיס צה"ל • חקרנו כמה ולמה • המשרוקית של גלובס
  
 
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהרעופר ויתקון / איור גיל ג'יבלי
עופר ויתקון
להוציא את העבודה אל מחוץ לפקקים
אדם שמבזבז כל יום שלוש שעות, ולעתים יותר מכך, על נסיעות לעבודה, הוא עובד פחות חיוני וגם אדם פחות סבלני ורגוע. אז כיצד ניתן לשפר משמעותית את תנאי ההעסקה של העובדים ולהגביר את הפרודוקטיביות שלהם?
תכנית "נתיב פלוס" שהשיק לאחרונה משרד התחבורה מסתמנת כהצלחה קטנה ביותר, בלשון המעטה, ומדינת ישראל תקועה בפקק שמחירו יקר ומכאיב. תוכ...המשך
  
 
קורקינט חשמלי / צילום: גלעד קוולרציק
ממש לא מכת מדינה: הקורקינטים הם חלק מהפתרון, לא הבעיה
צריך להפנים ששינוי תרבות הרכיבה והנהיגה הוא תהליך הדרגתי ולא פשוט • אולי נדמה לנו שהקורקינטים השיתופיים עמנו כבר כמה שנים, הם פה בסה"כ פה שנה וקצת • בתקופה זו חלו שינויים שהקלו מאוד עם המצב • דעה
  
 
עבודות תשתית / צילום: שלומי יוסף
ברוכים הבאים למדינה בשיתוק: תקציב 2020 יתבסס על תקציב 2019, שבכלל תוכנן בשנת 2017
בעוד קצת יותר מחודש תעבור ישראל לתקציב המשכי • הנה דוגמה אחת לנזקים: המיזמים הגדולים של משרד התחבורה שהיו אמורים לקבל 32 מיליארד שקל, יסתפקו ב-20 מיליארד והנהגים ימשיכו לעמוד בפקקים • פרשנות
  
 
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר
לא מצליחים לשרוד בפקקים? תוך עשור יעלו על הכבישים עוד 1.8 מיליון כלי רכב
הגידול באוכלוסייה והצמיחה בתמ"ג יהפכו את הכבישים ב-2030 לגיהנום • מחקר חדש טוען כי מספר כלי הרכב בכבישים יזנק ל-5.2 מיליון • השקעות העתק בתחבורה הציבורית והפנטזיות על רכב ללא נהג ישפרו את המצב אבל לא ימנעו קטסטרופה
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף
פרויקט "דרך ערך" חוזר: נהגים שיפחיתו שימוש ברכבם הפרטי יתוגמלו ע"י המדינה
המאמצים להוריד את העומס הקשה בכבישים נמשכים והפעם הגיע תורו של החיזוק החיובי • כיצד זה יעבוד ומי יכול להשתתף בפרויקט? "גלובס" עושה סדר
  
 
אופניים ברכבת ישראל / צילום: רכבת ישראל
ניצחון זמני לרוכבי האופניים: המגבלות החדשות יידחו עד לקיום שימוע ציבורי
שלושה שבועות לאחר שהודיעו ברכבת ישראל על הגבלת העמסת אופניים בשעות השיא, שר התחבורה דוחה את יישום המהלך • ההחלטה הסופית תתקבל רק לאחר שימוע ציבורי
  
 
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
אחרי הקארפול: האם לסמוטריץ' יהיה אומץ להחיל גם אגרת גודש בכבישים?
שרי התחבורה נמנעו לאורך השנים מלהטיל אגרת גודש בכניסה לערים המרכזיות מתוך חשש מזעם ציבורי שיופנה אליהם • עכשיו מנסה משרד האוצר לקדם את האגרה בחוק ההסדרים הקרוב • מה הסיכוי שהיוזמה תצליח ומה אפשר ללמוד מהעולם על פרויקטים דומים
  
 
משה גפני/ צילום: שלומי יוסף
מחיר השיתוק הפוליטי: הממשלה עוצרת תשלומים לספקים
החשכ"ל והממונה על התקציבים בפנייה חריגה ליו"ר ועדת הכספים משה גפני: נאלצנו לעצור תשלומים לספקים. עשרות בקשות תקציביות ממתינות על שולחנך חודשים • גפני טען כי מאחר ושבחרה כנסת חדשה, האוצר צריך להגיש מחדש לאישור את כל הבקשות שהוגשו לוועדה הקודמת
  
 

   123456789101112131415    >

   נמצאו 867 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 55

צרו איתנו קשר *5988