הנסיעה ברכבות בגוש דן ובירושלים אמורה הייתה להתייקר כבר בחודש יולי האחרון • בינתיים המהלך תקוע, ובמשרד התחבורה מאיימים לקנוס את המפעילות במאות אלפי שקלים ביום
עבודות הקמת תשתית לאומית מצריכות פינוי תשתיות, ושם המכשול הגדול הוא חברות התקשורת הפרטיות, שמבקשות מחירים מופקעים על ביצוע הפינוי • בממשלה מתכננים כעת לחייב את חברות התשתית לעבוד לפי מחירון חדש, מבלי לחרוג ממנו
למשרד התחבורה היו תוכניות גדולות ל־2024, אך היא נגמרה עם תוספת של 9 נתיבי תחבורה ציבורית בלבד • בינתיים העיכובים הולכים ומצטברים • וגם: המספרים החריגים של ההרוגים בכבישים
הוועדה לבדיקת מינויים בראשות החברות הממשלתיות פסלה את מינוי נורית דאבוש, חברה בנבחרת הדירקטורים, ליו"ר חברת נתיבי איילון • בין הסיבות: "אי התאמתה לצרכיה המיוחדים של החברה"
ההסתדרות הודיעה על עיצומים בנמל אשדוד בעקבות מתן עדיפות לעובדים זמניים במשמרות • משרדי התחבורה והאוצר הודיעו כי יעניקו רציפים נוספים למתחריו הישירים – דבר שהוביל להפסקת השביתה
נתוני האוצר מראים שלירידה בהכנסות מבנזין אחראים כמה גורמים, ובעיקר האטה בגידול בצריכת הדלקים לאור הכניסה המסיבית של רכבים חשמליים • החדשות הרעות: ישראל מתרחקת מהמגמה העולמית של מעבר לתחבורה ציבורית
ועדת הכלכלה, בראשות דוד ביטן, הצליחה לדחות את רפורמה החניה של משרדי האוצר והתחבורה • במקור הרפורמה הייתה אמורה להיכנס לתוקף השבוע ולהשפיע על כל עיר עם מעל 40 אלף תושבים, אך כעת היא צפויה להיכנס לתוקף רק בינואר 2027 ולחול רק על ערים עם מעל 120 אלף תושבים
הרפורמה שנועדה להסדיר את תמחור החניה בערים אמורה להיכנס לתוקף בקרוב, לאחר דחייה בשל מחלוקות פוליטיות • כעת, מסתמנת פשרה בין ועדת הכלכלה למשרדי הממשלה, שלפיה המהלך יחול ב־2027 ברשויות עם מעל 100 אלף תושבים, כמו ירושלים, ת"א וחיפה
הדרך להפחית גודש בכביש, לפי מחקרים, היא בין היתר לייקר שימוש ברכבים • לכך נועדה רפורמת החניה , שהכנסת דנה על דחייתה • בדיון בשבוע שעבר, חה"כ מיש עתיד והליכוד התייצבו נגד המהלך עם נציגיהם במועצת העיר ת"א, והתעלמו מגורמי מקצוע. הרי מי אוהב לפתוח את הכיס?
כמעט 100 איש נהרגו השנה בתאונות עם משאיות ואוטובוסים, ועל אף הנתונים הקשים נראה שמאמצי האכיפה כמעט ונעלמו • תוכניות מתחילת המילניום כמו הרחבת שוליים ויצירת מפרצי עצירה נשארו על הנייר, ומומחים מזהירים: המצב רק יחמיר • כתבה שנייה בסדרה
מתחילת השנה נהרגו 413 בני אדם בתאונות דרכים כשהתוכנית הממשלתית למאבק בהן מוסמסה • התוכנית תוקצבה ב־280 מיליון שקל בלבד, למרות שהיא דורשת כמה מיליארדים • בינתיים הנזק מצטבר לא רק ברכוש ובנפש, אלא גם בעלות משקית של 16 מיליארד שקל בשנה • כתבה ראשונה בסדרה
בגיל 80 ולאחר 26 שנים רצופות כראש עיריית תל אביב־יפו, רון חולדאי עדיין לא מפחד מצעדים לא פופולריים - אבל כן מתקשה להתמודד עם ביקורת על יוקר המחיה המחריף בעיר • בראיון לגלובס, הוא מספר כמה מהר התחרט על הבטחת החניה בחינם ומסביר למה הוא מתנגד לרפורמה שהוא עצמו ניסה להעביר לפני שני עשורים • בדרך, הוא יורה חצים על משרד התחבורה ומגן על התוכניות בשדה דב
חקירה סמויה של המשטרה חשפה רשת הנפקות של תגי נכה לכל דורש תמורת תשלום • הפגיעה לקופת המדינה מהמרמה מוערכת במאות מיליוני שקלים • במסגרת החקירה הגלויה עתידים להיחקר מאות מעורבים
נחתמו צווי הפקעה ראשונים בשם שרת התחבורה מירי רגב עבור 600 דונם בהם מתוכנן לעבור קו המטרו M2, מתוך 1,200 בסך הכול • מרבית הקרקעות – שטחים חקלאיים ושטחי בור, בהם "אלפי בעלים רשומים"
אחרי ימים שוממים בשנה האחרונה, כבר תקופה שעשרות אוניות ממתינות מדי יום מחוץ לנמלי ישראל, ובכירים בענף טוענים שזהו תמחור של סוף המלחמה הקרב • יש גם מי שתולים את התורים בחוסר היעילות של הנמלים ובעיכוב של הממשלה במסירת רציפים ריקים • כך או כך, כולם מסכימים: העומס יחריף, וזה עלול לעלות לנו מיליוני שקלים ביום
היצע הטיסות בשפל, המחירים בשמיים, והפתרון להשבת כ־100 חברות תעופה זרות לא נראה באופק • למרות המשבר שנמשך 14 חודשים לתוך המלחמה, מנהל רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה, שמואל זכאי, טוען: "ישראל לא נמצאת במצור אווירי, עמדנו במשימה"
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמינוי בכיריםמירי רגבמשרד האוצרנת"עתחבורהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה