משרד התחבורה

כתבות אחרונות

 
הדיון בוועדת הכספים / צילום: יוסי זמיר

המחלוקת על רכש הגומלין: שוחררו 1.3 מיליארד שקל

יו"ר ועדת הכספים אישר את העברת הכספים למשרד התחבורה לאחר שבועיים של עיכובים

יובל אזולאי 10/12/2018
תחבורה ציבורית / צילום: איל יצהר

משרד התחבורה: "אנו מצפים מגפני לאשר מיידית את כל התקציבים לתחבורה הציבורית"

מחר יתקיים דיון נוסף בוועדת הכספים בנושא קיצוץ הסובסידיה לתחבורה הציבורית, ואם ההעברה לא תאושר גם הפעם - המשמעות תהיה פגיעה בשכר הנהגים וכתוצאה מכך גם ברמת השירות לנוסעים

סוניה גורודיסקי 09/12/2018
אופניים חשמליים / צילום: תמר צפי

מ-1 בינואר 2019: חובת תיאוריה וטסט גם לרוכבי האופניים החשמליים

החל מ-1 בינואר 2019 תיאסר הרכיבה על אופניים חשמליים, למי שאין ברשותו רישיון נהיגה או טרם עבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל או בחינה ייעודית לרכיבה על אופניים חשמליים

סוניה גורודיסקי 02/12/2018
פקקים באיילון  / צילום: תמר מצפי

הכול עומד במקום: האם גם בעוד חמש שנים מהיום ניסע בכבישים פקוקים?

ארבעת הפרויקטים הגדולים בתחבורה צפויים להסתיים בשנת 2025, אבל גם זה לא יספיק • "אם לא ייפתחו פרויקטים נוספים באזורי העומס - זמן הנסיעה במכונית יגדל ב–50% בתוך חמש שנים”, מזהיר יו”ר האגודה הישראלית למחקר תחבורה • "גלובס" ממפה את הבעיות בתחום התחבורה, ובוחן האם הפיתרונות שמציעה המדינה יחלצו אותנו מישיבה ממושכת ברכב

סוניה גורודיסקי 22/11/2018
קטר דיזל גורר קטר חשמלי על גבי המסילה/ צילום :Shutterstoc .ס.א.פ קרייטיב

בגלל העומס והעיכוב במעבר לחשמל: ברכבת שוקלים לרכוש קטרים מזהמים ויקרים פי 2

פרויקט החישמול - הסבת הרכבת מדיזל מזהם לחשמל נקי - מתקדם בעצלתיים, מה שגורם לעומסים ולעיכובים • ל"גלובס" נודע שברכבת שוקלים להזמין 15 קטרים שיכולים לנוע גם על חשמל וגם על דיזל, שיספקו בינתיים פיתרון חלקי • העלות: 300 מיליון שקל, כפול מהקטרים החשמליים

סוניה גורודיסקי 21/11/2018
רב קו / צילום: שאטרסטוק

אחרי ירושלים: גם בת"א ובגוש דן לא יהיה ניתן לטעון את כרטיס הרב-קו באוטובוס

המטרה: לחסוך מהנהג את ההתעסקות בכסף שמסיחה את הדעת בזמן נסיעה, להתייעל ולעמוד בלוחות הזמנים

מיכל רז-חיימוביץ' 19/11/2018
אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף

בזמן שאתם בפקקים: יו"ר ההסתדרות קיבל ממשרד התחבורה אישור לנסיעה בנת"צ

בישראל קיימים מאות גופים ציבורים ופרטיים שמחזיקים בידיהם היתרי נסיעה חריגים ממשרד התחבורה • לפי המידע שבידי "גלובס" אבי ניסנקורן החזיק בידיו אישור לנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית במשך שנה • ניסנקורן: "האישור הוענק באופן מסורתי לכל יו"ר הסתדרות. החלטתי כי נוהג זה אינו עומד בקנה אחד עם הערכים שנבחרתי לקדם וביקשתי לבטל את האישור"

חן מענית 19/11/2018
הרכבת הקלה בתל אביב \ צילום: איל יצהר

מטרו בגוש דן: למה האתגר הזה גדול עלינו בכמה מספרים?

האתגר נראה גדול ממידותינו, כי לפחות עד היום קידום התשתיות במדינת ישראל היה ביטוי לכל התכונות הרעות של הישראלים - מחובבנות, חוסר אמון, הסתמכות על פתרון בעיות באלתור במקום בתכנון מסודר • פרשנות

עמירם ברקת 12/11/2018
שאול מרידור ממשרד האוצר  וגרנוט שטרובה ממקינזי./ צילום:יחצ

"המטרו במטרופולין תל-אביב - אחד מעשרת הפרויקטים הגדולים מסוגו בעולם"

חברת הייעוץ מקינזי, שהגישה לאוצר את המלצותיה לתוכנית המטרו של תל-אביב, מזהירה: "פרויקטים כאלה עלולים להסתיים לעתים בחריגה תקציבית של 500%" • גרנוט שטרובה, בכיר במקינזי: "זו תהיה טעות פטאלית אם ישראל תצא לפרויקט לפני שתכיר את כל הסיכונים"

עמירם ברקת 12/11/2018

חוצה ישראל מזרח: ישראל כ"ץ רוצה להפוך את כביש 90 לדו-מסלולי

כביש 90 יעבור שדרוג ויהפוך מכביש חד-מסלולי לכביש דו-מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון, מאילת ועד לאצבע הגליל • כביש 90 הוא הכביש הארוך ביותר בישראל שאורכו כ-480 ק"מ, כאשר כמעט לכל אורכו הוא כביש חד-מסלולי ללא מעקה הפרדה – דבר שגורם לריבוי תאונות חזיתיות והופך את ניסיונות העקיפה בו למסוכנים

סוניה גורודיסקי 11/11/2018
פקקים/צילום:איל יצהר

פרויקט המטרו של תל-אביב: המדינה תממן 50%, הציבור ובעלי העסקים - את היתרה

לפי התוכנית שהגישה מקינזי למשרד האוצר, המדינה תידרש לממן רק 50% מעלות הפרויקט להקמת המטרו בתל-אביב, שעלותו צפויה להסתכם ב-150-100 מיליארד שקל עד להשלמתו ב-2030 • המשמעות: הפרויקט יחייב השתתפות במימון מצד הסקטור העסקי, הרשויות המקומיות, בעלי עסקי ונכסים בתוואי • משרד האוצר נוטה לאמץ את המודל שאומץ בעולם וכולל השתתפות התושבים במימון

עמירם ברקת וסוניה גורודיסקי 11/11/2018
אמיר אסרף, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית / צילום: צילום: נתיבי ישראל

ועדת האיתור המליצה פה אחד: מינוי אמיר אסרף למנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית

אמיר אסרף (43) מכהן כיום כסמנכ"ל כספים ומערכות מידע בחברת נתיבי ישראל • אסרף נבחר על ידי ועדת האיתור, בעקבות דיון נוסף שערכה הועדה ולאחר שנמצא כמועמד המתאים ביותר מבין כל המועמדים שהופיעו בפניה

סוניה גורודיסקי 07/11/2018
המקטע החדש- מחלף תל קשיש / צילום: יח"צ

המקטע הצפוני של כביש 6 מיקנעם למחלף תל קשיש ייפתח לתנועה ב-14 בנובמבר

אורך המקטע החדש שייפתח לתנועה הוא כ-5 ק"מ, והוא כולל נסיעה במנהרת יקנעם בעלת 3 נתיבים בכל כיוון, מעבר במחלף התלת-מפלסי של תל קשיש ונסיעה על גשר ויאדוקט באורך של כ-700 מטר לכיוון צפון-מזרח

סוניה גורודיסקי 06/11/2018
טליה כהן וולף / צילום: איל יצהר

"תנאי מוקדם לכך שנצליח הוא להבטיח שהאוטובוס יהיה אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי"

טליה כהן־וולף שעומדת בראש אחד הפרויקטים המורכבים בתחום התחבורה הציבורית בישראל, נחושה לשכנע שאל העתיד ניסע כולנו באוטובוס • "שינוי התפיסה הזו הוא האתגר הכי גדול שלנו"

עמירם ברקת 05/11/2018
רון חולדאי/צילום: איל יצהר

חולדאי: "בג"ץ חשף את הבלוף של כ"ץ; גשר יהודית קום יקום"

בג"ץ נעתר היום לבקשת משרד התחבורה ונתן פרק זמן של 3 שבועות להגשת עדכון בנוגע לבחינת חלופות לסגירת נתיבי איילון לצורך הקמת גשר יהודית בת"א

סוניה גורודיסקי 25/10/2018
הכניסה לירושלים / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

כביש כניסה חדש לירושלים: מדינת ישראל חתמה על חוזה זיכיון לפרויקט כביש 16

הכביש החדש, שעלותו מוערכת בלמעלה ממיליארד שקל ואורכו יהיה כחמישה קילומטר, יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה ויחבר את כביש ארצי מס' 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים

סוניה גורודיסקי 25/10/2018

   34567891011121314151617   

   נמצאו 916 כתבות   |   עמוד 10 מתוך 58

צרו איתנו קשר *5988