רשתות שיווק

כתבות אחרונות

 
סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

סל הקניות מתייקר בהתמדה, והמסקנה של רשות התחרות לא מעודדת

ממצאים ראשוניים מתוך מחקר רחב של רשות התחרות מתמקדים בקשר שבין ספקים לקמעונאים, במטרה להבין איפה נמצא הכשל מאחורי גל עליות המחירים • המסקנה: השוק בישראל אומנם ריכוזי, אך בשנים האחרונות שיעור הרווח הגולמי המשותף הלך ונשחק • הבשורה הרעה: המצב כנראה לא ישתנה בקרוב לטובת הצרכן

שירה ספיר 31.12.2024
מחירים מסומנים בסופר / צילום: טלי בודנובסקי

חובת סימון המחירים עוד לא בוטלה, אך חלק מרשתות השיווק כבר ויתרו על המדבקות

לפי המהלך שמקדם משרד הכלכלה, רשתות המזון יוכלו להציג את מחירי המוצרים שעל המדפים באמצעות צג דיגיטלי - במקום מדבקות • אלא שכבר כיום, כשהתוכנית עוד בשלב גיבוש ההמלצות, ניתן כבר לראות מדפים שמחיר המוצרים עליהם הוא בגדר תעלומה • למה זה עולה לנו, פרויקט מיוחד

שירה ספיר 30.12.2024
סניף קרפור סיטי ברחוב דיזנגוף בתל אביב / צילום: בר לביא

קרפור מפטרת 200 עובדים שבועיים אחרי שיו"ר הוועד עזב בשביל תפקיד בהנהלה

בחברה, המעסיקה כ-4,000 עובדים, אומרים כי מדובר בהליכים שגרתיים שבוצעו לאחר הערכות מקצועיות • הפיטורים בקרפור יוצאים לפועל כשבועיים לאחר שיו"ר ועד העובדים ברשת, אייל אלי, התפטר מתפקידו במטרה להתמנות לתפקיד סמנכ"ל משאבי האנוש

שירה ספיר 25.12.2024
סניף שופרסל קאש אנד קארי באשדוד / צילום: יח''צ

שופרסל תקבל קנס חריג. זו הסיבה

הרשות להגנת הצרכן הודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 2.1 מיליון שקל על רשת שופרסל בגין ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏אי-הצגת מחיר, הצגת מחיר ללא מע"מ, הבדל מחיר מדף-קופה, הפרת חובת גילוי לגבי מוצרים בפיקוח והטעיה בהצגת מחיר, וזאת בסניפי תת-הרשת Cash & Carry

שירה ספיר 24.12.2024
עוגיות של המותג הפרטי של רמי לוי לצד עוגיות של ספקיות מזון חיצוניות / צילום: טלי בוגדנובסקי

באירופה הוא תופס שליש מהמכירות, אז למה בישראל המותג הפרטי לא מתרומם?

המותגים הפרטיים של רשתות הקמעונאות באירופה צומחים בהתמדה בנתח השוק שלהם, שעומד כבר על פי שישה כמעט מנתח המותג הפרטי בישראל • האם אפשר להפשיר את הקיפאון בתחום בשוק המקומי - או שהצרכנים הישראלים באמת נאמנים מדי למותגים היקרים יותר? • למה זה עולה לנו, פרויקט מיוחד

שירה ספיר 23.12.2024
אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

המדד שלא התעדכן כבר שנה וחצי והחורים באינפלציה: למה יוקר המחיה לא משתקף בנתונים הרשמיים

הצרכנים הישראלים הופתעו לגלות שלמרות ההתייקרויות שהם חווים בשטח, מדד המחירים הרשמי דווקא בירידה • כמו הלמ"ס, גם מדדים אלטרנטיביים נשענים על דיווח המחירים העצמי שרשתות השיווק מחויבות לבצע - אך האכיפה לוקה בחסר, ולעתים הנתונים חלקיים ולא מדויקים • כך יוקר המחיה חומק מהנתונים היבשים • למה זה עולה לנו, פרויקט מיוחד

עידן ארץ 22.12.2024
יובל לנדסברג, מנכ''ל סנו / צילום: שלומי יוסף

שיעורי הרווח הגבוהים ביותר בענף המזון והטואלטיקה שייכים דווקא לשחקנית שנחשבת אפרורית

גם בלי העלאת מחירים בשנה האחרונה, גידול בביקוש מצד הציבור בישראל הוביל לשיפור בתוצאות סנו - ספקית מוצרי הניקיון והנייר לבית • גורם בשוק: "אנשים הלכו יותר לרשתות, וסנו סיפקה להם מוצרים ברציפות" • למה זה עולה לנו, פרויקט מיוחד

חזי שטרנליכט 20.12.2024
סניף רשת אושר עד / צילום: אוריה תדמור

הרשת שהורידה את תנובה מהמדפים ומתמודדת במגרש של הגדולים

זה כחצי שנה שאין למצוא בסניפי אושר עד מותגים כמו סנפרוסט, עמק ופיראוס - החלטה שנעשתה לאחר שתנובה הפסיקה להעניק לרשת מבצעים • מה מאפשר לרשת הקמעונאות לצאת נגד החברות הגדולות ולשמור על מעמדה כאחת הזולות בישראל? • למה זה עולה לנו, פרויקט מיוחד

שירה ספיר 18.12.2024
אייל אלי / צילום: ינאי יחיאל

יו"ר ועד עובדי קרפור מצטרף להנהלת הרשת ומונה לסמנכ"ל משאבי אנוש

אייל אלי, ששימש במשך קרוב לשני עשורים כיו"ר ועד העובדים בקרפור (מגה-יינות ביתן לשעבר), ואשר על שמו נרשמו לא מעט מאבקים מול ההנהלה הקודמת, מחליף צד ומתמנה לסמנכ"ל משאבי האנוש של החברה

שירה ספיר 10.12.2024
האחים אמיר, ויליגר, וימן, לוי ושטראוס / צילומים: יונתן בלום, אלעד גוטמן, קרן בן ציון, תמר מצפי
ענף המזון | בדיקת גלובס

הרווחיות הוכפלה: מאחורי הנסיקה בתוצאות רשתות המזון ובמניותיהן

עליית מחירים, התייעלות והציבור שנשאר בארץ הובילו לגידול במכירות ובעיקר לרווחיות תפעולית יוצאת דופן אצל הרשתות המקומיות וספקיהן • את הנתונים החזקים ביותר הציגו שופרסל ויוחננוף מבין הרשתות, וסנו ושטראוס בקרב הספקים • שיפור גדול נרשם בתוצאות קרפור ובויליפוד • וגם: מדד המניות שעלה ב-50%

חזי שטרנליכט 04.12.2024
רמי לוי / צילום: יונתן בלום

מעל 800 אלף שקל: הקנס שצפוי רמי לוי לשלם בגלל אי-הצגת מחיר והטעיה

הרשות להגנת הצרכן החליטה להטיל על רשת קמעונאות המזון רמי לוי שיווק השקמה קנס בגובה כ-844 אלף שקל, בין היתר בגין אי-הצגת מחירים באחד מסניפיה בחיפה • הממונה על הרשות: "מדובר בהפרות חמורות של חוק הגנת הצרכן"

שירה ספיר 27.11.2024
רמי לוי ואיתן יוחננוף / צילום: קונסטנטין גרוסמן

קמעונאי המזון לא מרוצים מניהול הכלכלה הישראלית

ביום הראשון של 2025 תצא לדרך רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", והשחקנים השונים בענף מתכוננים • בכנס קמעונאות המזון שערכה קבוצת שטיר ניתן היה לשמוע מה הם חושבים על המהלכים הצפויים בענף

גלית חתן 26.11.2024
שלומי ויוסי אמיר / צילום: יונתן בלום

מסע הקסם של האחים אמיר: רווח של כ-700 מיליון שקל על הנייר בשופרסל בפחות משנה

האחים אמיר, שרכשו בתחילת השנה את השליטה ברשת השיווק הגדולה בישראל, מובילים אותה להציג תוצאות שיא, עם שיפור גדול ברווחיות הודות למהלכי התייעלות והשבחה • בשופרסל מצניעים את תרומת עליות המחירים לרווחיה • מניית החברה יותר מהכפילה את ערכה השנה

חזי שטרנליכט ושירה ספיר 26.11.2024
האחים שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ פרשמרקט

הקיצוצים האגרסיביים השתלמו: הרווח הנקי של שופרסל זינק ב-374%

הרשת, שעברה לידי האחים יוסי ושלומי אמיר מוקדם יותר השנה, רושמת זינוק חד ביותר ברווח הנקי ברבעון השלישי לכ-237 מיליון שקל • מניית שופרסל יותר מאשר הכפילה את עצמה מתחילת השנה וזינקה ב-108%

חזי שטרנליכט ושירה ספיר 26.11.2024
סניף של רשת קרפור / צילום: פנינה בן שלום

אחרי שנים של הפסדים: קרפור עברה לרווח, ומניית אלקטרה צריכה מזנקת

מגזר המזון של אלקטרה צריכה רשם לראשונה רווח מגזרי קטן של 820 אלף שקל, לאחר שהפסיד של 23 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה • נרשם שיפור גם בפעילות מוצרי החשמל

נתנאל אריאל 25.11.2024
קניות בסופר. האם אנחנו לקראת עליות מחיר נוספות? / צילום: טלי בוגדנובסקי

המותג הפרטי, האונליין וצעדי התייעלות: המנופים של ענף המזון לשיפור הרווחיות

העלייה במחירי היבוא לצד סביבת ריבית ואינפלציה גבוהה יאתגרו את קמעונאיות המזון בשלוש השנים הקרובות, אך התחרותיות החזקה תועיל לצרכנים - כך עולה מדוח חדש של מידרוג • בין מנועי הצמיחה בולט המותג הפרטי, שיהווה קלף מיקוח מול הספקיות הגדולות

שירה ספיר 14.11.2024

   123456789101112131415   

   נמצאו 1712 כתבות   |   עמוד 5 מתוך 107