הבעיה בתחבורה הציבורית שלנו לא טמונה במחיר, מתעקש השר. השווינו לעולם• "המשרוקית של גלובס"
בסוף השבוע האחרון שודרג המערך ו-140 מתוך הנסיעות התקיימו באוטובוסים בעלי 50 מקומות במקום במיניבוסים קטנים • סגנית ראש עיריית ת"א: "אנחנו רואים עכשיו שיש ביקוש ושמסתמנת מגמה, ולא מדובר בגימיק" • ולמה עיריית הרצליה החליטה לא להצטרף
תוכנית "נתיב פלוס": הנהגים חייבים לסבול? לפי משרד התחבורה, כן, אחרת לא יקרה שינוי. לפי מומחים, הפרויקט יצא לדרך חצי־אפוי, ובצורתו הנוכחית רב נזקו מתועלתו. מי צודק? תעמדו בפקקים עד 2027, ונראה אז
מחקרים בעולם מצביעים על כך שקורקינטים שיתופיים אולי מזהמים פחות ממכוניות פרטיות, אבל יותר מתחבורה ציבורית ואפילו מהאופניים החשמליים • בנוסף, הם מפחיתים את השימוש באלטרנטיבות תחבורתיות טובות יותר • את המחיר משלם מי שעדיין הולך ברגל - ילדים וקשישים
השירות בסופ"ש יתוגבר בתוספת תדירות של כ-50%, ו-10% מציי הרכב יוחלפו באוטובוסים בעלי 52 מקומות ישיבה
שר התחבורה הוסיף באותו הנושא כי למרות שהוא מתנגד למציאות החדשה שבה רשויות מקומיות מפעילות תחבורה ציבורית,"פורמלית אין לי מה לעשות עם זה" • כן הצהיר כי החל מ-1 לדצמבר תיסגר מסילת רכבת אחת באיילון • על נתניהו: "הוא לא מושחת"
ההצלחה של סוף השבוע הראשון של מיזם התחבורה בשבת בגוש דן מעורר לחץ על ראשי רשויות שעדיין לא הצטרפו • ראש עיריית הוד השרון: "אף רשות חוץ מת"א לא מסוגלת לממן קווים אפקטיביים לאורך זמן מכיסה"
אפשר להתעצבן מפקקים, אבל הם כאן כדי להישאר, ומוטב ללמוד לחיות איתם • אז תעזבו אותי מהשתיים פלוס ותנו לי לעמוד לבד בשקט בפקקים, זמן איכות קבוע ביום שאפשר לסמוך עליו
צריך להפנים ששינוי תרבות הרכיבה והנהיגה הוא תהליך הדרגתי ולא פשוט • אולי נדמה לנו שהקורקינטים השיתופיים עמנו כבר כמה שנים, הם פה בסה"כ פה שנה וקצת • בתקופה זו חלו שינויים שהקלו מאוד עם המצב • דעה
כעת מופעל השירות באמצעות מיניבוסים קטנים, אך נשקלת האפשרות לשלב גם אוטובוסים רגילים בחלק מהמסלולים בכדי להדביק את הביקוש הרב • ליברמן: "ללא ספק זהו צעד חשוב ומחויב המציאות בימינו שבולם את הכפייה הדתית"
יש לאפשר למי שרוצה לנסוע או להסיע אחרים, לעשות זאת
הבוקר השיקו ראשי הערים את מערך ההסעים החדש, "נעים בסופ"ש", שיחל לפעול ברחבי גוש דן בסוף השבוע הקרוב, ובמסגרתו יופעלו 6 קווים על פני יותר מ-500 תחנות • חולדאי: "אני מקווה שהצעד הבא יהיה הקמת רשות תחבורה מטרופולינית"
הגידול באוכלוסייה והצמיחה בתמ"ג יהפכו את הכבישים ב-2030 לגיהנום • מחקר חדש טוען כי מספר כלי הרכב בכבישים יזנק ל-5.2 מיליון • השקעות העתק בתחבורה הציבורית והפנטזיות על רכב ללא נהג ישפרו את המצב אבל לא ימנעו קטסטרופה
זאת לצורך ביצוע עבודות חשמול הרכבת • עוד אמר סמוטריץ' ש"אם נעבוד רק בלילות, ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט" • "אנחנו נערכים לכך שיהיו רכבות שיבוטלו. תהיה התקוממות. לי יש את האומץ ואני אצטרך ואבקש את הגיבוי שלכם" • כשנשאל לגבי עבודות בשבת אמר "אם אפשר שלא - אז לא"
המאמצים להוריד את העומס הקשה בכבישים נמשכים והפעם הגיע תורו של החיזוק החיובי • כיצד זה יעבוד ומי יכול להשתתף בפרויקט? "גלובס" עושה סדר
מערך התחבורה בשבת בגוש דן הוא שירות בסיסי שמגיע לתושבים במטרופולין הגדול במדינה
אוטובוסיםבצלאל סמוטריץ'פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמטרומשרד התחבורהנגיף הקורונהנת"ערכבת ישראלתשתיות תחבורה