הקו האדום שנועד לחבר את גוש דן נפתח בקול גדול לפני שנה, אך הבטחות רבות טרם קוימו • המלחמה כנראה פגעה בביקושים, אך תרמו לכך גם איטיות בחלק מהנסיעה, מרחק רב בין התחנות והיעדר תחבורה ציבורית תומכת • בתחום המסחר דווקא מתחיל שינוי מהותי
הכנסת מקיימת בחודשים האחרונים סדרת דיונים על הפיקוח באוטובוסים • מהנתונים עולה כי ב־2023 עמדו הקנסות שהגישו הפקחים מהנוסעים על 24 מיליון שקל - סכום שהגיע לכיסן של המפעילות • אלא שהאחרונות טוענות כי ההכנסות מהקנסות לא מכסות את עלות הפיקוח
שירות התחבורה הציבורית בסופ"ש, שחוגג חמש שנים וכבר הגיע ל-15 ערים, מהווה הודאה של הממשלה בכך שהיא לא מסוגלת להחליט ולבצע, ומעדיפה שוב לעצום עיניים • למה חילוני מראש העין, ראשון לציון או פתח תקווה - שמשלם מסים כמו כולם - לא יכול לנסוע בתחב"צ לים, אם המדינה החליטה דה פקטו שזה כן יכול לקרות כאן?
אמנם היטל ההשבחה בתוואי המטרו הופחת עד סוף 2030, אך כדי שהיזמים יוכלו ליהנות מכך וכדי שהפיתוח יואץ, יש לאשר את תמ"א 70, שתקבע את כללי הפיתוח • התוכנית בדיונים כבר כמעט 5 שנים, ולפי סגן ראש מטה התכנון הלאומי, ייתכן שתעבור עוד שנה עד לאישורה
הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן, שאמורים היו להיפתח ב־2025, מתעכבים שוב ושוב בגלל המלחמה וסיבות נוספות • כעת תאריך הפתיחה שלהם צפוי להידחות עוד
לאחר שלוש שנים של מגבלות בהוצאת ההיתרים בדרך נמיר, כעת הוועדה המקומית עוצרת את מתן ההיתרים למשך שלוש שנים, בכפוף לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א • מי בכל זאת יוכל להוציא היתר? יתאפשרו בקשות להיתרי בנייה או תוספות מינוריים, כמו מרפסת או פרגולה, ובקשות לשימוש חורג
הרשות לתחבורה ציבורית הפיצה לחברות האוטובוסים את כללי המשחק החדשים בענף • בין היתר, הכנסות החברות יישענו יותר על כמות נוסעים ופחות על מרחק, והן יצטרכו לבטל קווים לא יעילים • כדי ליישם את השיפורים תצטרך כעת הרשות לעמוד בלחצים פוליטיים כבדים
האישור בקריאה שנייה ושלישית במליאה משלים כשלוש שנים של עבודה על התיקון • מה המשמעות של האישור, ומה השלבים הבאים בדרך למימוש הפרויקט? • גלובס עושה סדר
מועלם נבחר ע"י השרה מירי רגב לניהול רשות התחבורה הציבורית, על אף חוסר ניסיונו בתחום ומיקומו הנמוך בהליך האיתור • בראיון ראשון כעבור שנה הוא מגן על מינויו ("התפקיד דורש ניסיון ניהולי ולא תחבורתי"), דוחה את הטענות על קרבה לליכוד ותפירת ג'ובים, ומסביר למה זה לא הזמן לאגרת גודש
לגלובס נודע כי בתחזית ההוצאה המעודכנת של משרד התחבורה ל־2025, תקציב הפיתוח שוב לא יעבור את רף 20 מיליארד השקלים של השנים האחרונות • למה זה קורה ומה המשמעות למשק
ההתחייבות הגיעה בהמשך לסערה שהתעוררה לאחר שנחשף כי פקחי חברות התחבורה הציבורית מתוגמלים על מתן דוחות לנוסעים • במשרד האוצר מעריכים כי הנזק שנגרם לקופת המדינה כתוצאה מכך שנוסעים לא משלמים באוטובוסים מגיע ל-600 מיליון שקל בשנה
עיריית ת"א מבקשת להעלות את הארנונה למגורים ב־3.5% כדי לממן את "דמי ההשתתפות" של מיזם המטרו • זאת בנוסף להתייקרות כלל־ארצית של יותר מ־5% בתעריפי הארנונה בתחילת 2025 • גלובס עושה סדר
שלושה קווים של הרכבת הקלה אמורים לפעול בסופו של דבר בירושלים, ובכל אחד סיבה שונה לעיכובים • לגלובס נודע כי פתיחת הקו הירוק שתוכננה לתחילת 2025 תידחה בשנה לפחות, בין היתר בשל מחלוקות בין החברות המקימות • הכחול מתעכב בשל נטישת חברות זרות • ולמה הארכת האדום נתקעה?
הגוף שמתכלל את בניית תשתיות התחבורה בירושלים פרסם מכרז לתכנון ראשוני ולבדיקת היתכנות להקמת קווי מטרו בעיר • ברקע: הצפי של העירייה ומשרד התחבורה כי בשנת 2030 יגיעו הרכבות הקלות בבירה לסף הקיבולת שלהן • אלו האזורים בהם מתוכננים הקווים לעבור
מספרי הנוסעים בקו האדום של הרכבת הקלה נמוכים ביחס לתחזיות טרם הפעלת הקו, וכעת חברת תבל המפעילה של הקו - שהיא חברה-בת של אגד - דורשת לשנות את תנאי הפעלת הקו בשל חוסר רווחיות • אלא שמאז שנרכשה ב-2022 חילקה אגד למחזיקות בה דיבידנדים בהיקף של 630 מיליון שקל • מטעם תבל נמסר: "מנהלת דיאלוג שוטף ופורה עם נת"ע לגבי תנאי ההפעלה שנידונים בין הצדדים"
הסכם חדש של רכבת ישראל מול הקבלנית הספרדית בפרויקט החשמול דוחה את השלמת העבודות מאוקטובר השנה ל־2027 • כעת המדינה תשלם יותר מ־100 מיליון שקל נוספים • בין הסיבות: המלחמה שגרמה למחסור בעובדים וצמצום העבודות בימי שבת ובלילות בשל לחץ פוליטי
אוטובוסיםפרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"ערכבת ישראלתקלותתשתיות תחבורה