רוב הציבור לא מכיר את אולה אקסלרוד, שמונתה לאחרונה למנהלת אגף המטרו במינהל התכנון, אבל הפרויקט הגדול ביותר שתוכנן בישראל נמצא בידיים שלה • בראיון ראשון היא מספרת על האתגרים שעומדים בפני הפרויקט ומזהירה: "במקום שעה וחצי, אנשים יעמדו בפקקים ארבע שעות"
במשרד בראשות מירי רגב מבקשים לדחות בשנתיים את הרפורמה במחירי החניה הציבורית, עד ל-1.1.27 • במשרד מודים כי מיום כניסתו לתוקף של החוק לפני כ-4 שנים ועד למועד תחולת החוק "לא נעשתה היערכות מספקת בנושא, הכוללת בין היתר חקיקת ועדכון חוקי עזר, שיפור התחבורה הציבורית ועוד"
משרדי התחבורה והאוצר מקדמים בתקציב 2025 הצעת חוק שתאציל סמכויות ניהול תחבורה לרמת המטרופולין והערים, ובמקביל תהפוך את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לגוף עצמאי • במסגרת הרפורמה יוקמו רשויות אזוריות בגוש דן ובירושלים, אך יש מי שחושש מניצולה כמנגנון ג'ובים
העיכובים בהקמת קווי הרכבת הקלה מעוררים חשש בנוגע לכריית מנהרות המטרו - פרויקט גדול ומסובך בהרבה • מהיכן ישיגו 1.5 מיליון סגמנטים של בטון, כיצד יוציאו את החול בסביבה עירונית צפופה ומאין יגיעו המומחים הדרושים?
מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה • הפעם, בשיתוף ארגון "15 דקות": פתרונות חלופיים לרכב הפרטי
דוח של נתיבי איילון מגלה שביחס לחודשי קיץ קודמים, ביולי חלה החרפה בפקקים בנתיבים העמוסים בארץ • לפי הערכות, הסיבות הן פינוי תושבי הצפון והדרום והירידה בטיסות • אלה מצטרפים לבעיות שדוחקות את הישראלים לרכבים הפרטיים • מומחים מזהירים מהחמרה במצב
הקו האדום שנועד לחבר את גוש דן נפתח בקול גדול לפני שנה, אך הבטחות רבות טרם קוימו • המלחמה כנראה פגעה בביקושים, אך תרמו לכך גם איטיות בחלק מהנסיעה, מרחק רב בין התחנות והיעדר תחבורה ציבורית תומכת • בתחום המסחר דווקא מתחיל שינוי מהותי
הכנסת מקיימת בחודשים האחרונים סדרת דיונים על הפיקוח באוטובוסים • מהנתונים עולה כי ב־2023 עמדו הקנסות שהגישו הפקחים מהנוסעים על 24 מיליון שקל - סכום שהגיע לכיסן של המפעילות • אלא שהאחרונות טוענות כי ההכנסות מהקנסות לא מכסות את עלות הפיקוח
שירות התחבורה הציבורית בסופ"ש, שחוגג חמש שנים וכבר הגיע ל-15 ערים, מהווה הודאה של הממשלה בכך שהיא לא מסוגלת להחליט ולבצע, ומעדיפה שוב לעצום עיניים • למה חילוני מראש העין, ראשון לציון או פתח תקווה - שמשלם מסים כמו כולם - לא יכול לנסוע בתחב"צ לים, אם המדינה החליטה דה פקטו שזה כן יכול לקרות כאן?
אמנם היטל ההשבחה בתוואי המטרו הופחת עד סוף 2030, אך כדי שהיזמים יוכלו ליהנות מכך וכדי שהפיתוח יואץ, יש לאשר את תמ"א 70, שתקבע את כללי הפיתוח • התוכנית בדיונים כבר כמעט 5 שנים, ולפי סגן ראש מטה התכנון הלאומי, ייתכן שתעבור עוד שנה עד לאישורה
הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן, שאמורים היו להיפתח ב־2025, מתעכבים שוב ושוב בגלל המלחמה וסיבות נוספות • כעת תאריך הפתיחה שלהם צפוי להידחות עוד
לאחר שלוש שנים של מגבלות בהוצאת ההיתרים בדרך נמיר, כעת הוועדה המקומית עוצרת את מתן ההיתרים למשך שלוש שנים, בכפוף לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א • מי בכל זאת יוכל להוציא היתר? יתאפשרו בקשות להיתרי בנייה או תוספות מינוריים, כמו מרפסת או פרגולה, ובקשות לשימוש חורג
הרשות לתחבורה ציבורית הפיצה לחברות האוטובוסים את כללי המשחק החדשים בענף • בין היתר, הכנסות החברות יישענו יותר על כמות נוסעים ופחות על מרחק, והן יצטרכו לבטל קווים לא יעילים • כדי ליישם את השיפורים תצטרך כעת הרשות לעמוד בלחצים פוליטיים כבדים
האישור בקריאה שנייה ושלישית במליאה משלים כשלוש שנים של עבודה על התיקון • מה המשמעות של האישור, ומה השלבים הבאים בדרך למימוש הפרויקט? • גלובס עושה סדר
מועלם נבחר ע"י השרה מירי רגב לניהול רשות התחבורה הציבורית, על אף חוסר ניסיונו בתחום ומיקומו הנמוך בהליך האיתור • בראיון ראשון כעבור שנה הוא מגן על מינויו ("התפקיד דורש ניסיון ניהולי ולא תחבורתי"), דוחה את הטענות על קרבה לליכוד ותפירת ג'ובים, ומסביר למה זה לא הזמן לאגרת גודש
לגלובס נודע כי בתחזית ההוצאה המעודכנת של משרד התחבורה ל־2025, תקציב הפיתוח שוב לא יעבור את רף 20 מיליארד השקלים של השנים האחרונות • למה זה קורה ומה המשמעות למשק
אוטובוסיםפרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"ערכבת ישראלתקלותתשתיות תחבורה