מניית קרן הריט לתחום התשתיות סיפקה תשואה חיובית מתחילת השנה, אך צמד מנהליה מעריכים כי שווי השוק רחוק מלשקף את הפוטנציאל הטמון בנכסיה, "שעבדו מסביב לשעון גם בקורונה" • מה הוביל אותם להשקיע בתחום ההיסעים ("תחבורה היא ליבת החיים") ומה הם חושבים על המחיר שמשלמת המתחרה קיסטון בעסקת אגד
שורת סכסוכים ועימותים, מהרכבת דרך נתיבי ישראל ועד נמל אשדוד, מעלה תהיות בנוגע לנחיצות דירקטוריונים בחברות תשתית ממשלתיות מתוקצבות, שהמדינה ממילא קובעת את יעדיהן ומפקחת עליהן באופן צמוד • מה אפשר לעשות אחרת, ומדוע יש מי שסבורים שזה הרע במיעוטו
אחרי תקופת קורונה ממושכת, יצא עם ישראל מהבית ונדהם לגלות כמה גדלנו: עומסים, פקקים ותורים בכל מקום • בתוך 74 שנים צמחה האוכלוסייה פי 12 - יותר מכל מדינה מערבית אחרת - והמדינה מתקשה לעמוד בקצב • גלובס בודק איך ניתן להתמודד עם האתגר, מה צפוי בעתיד והיכן נקודות האור
הלחימה באירופה טרפה את הקלפים גם בענף התובלה העולמי, עם ביטול האפשרות לטוס מעל רוסיה ועם עצירת השימוש בקו הרכבות סין-אירופה, מחשש לגורל המטענים • המגבלות הללו שולחות רבים מהיבואנים באירופה חזרה אל נתיבי הספנות, העמוסים ממילא, והעלייה הזו בביקוש לשילוח ימי אירופי הופכת את הענף לאפשרות השקעה מעניינת
הפער בביקוש לעובדים במקצועות ההנדסיים לבנייה צפוי להגיע ל-5,000–8,000 בעלי מקצוע • לצד תוכנית להגדלת התקנים להנדסה אזרחית, אפשר גם לתת הטבות מס לגמלאים שימשיכו לעבוד, לגייס מהנדסים פלסטינים ולהביא מומחים מחו”ל
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, הודיע בוועידת הנדל"ן של גלובס כי "נפתח גם את תחנת קרליבך; הרכבת לא תיסע בשבת, כי זו החלטת הממשלה" • מנכ"ל נמל אשדוד, שיקו ז'אנה: "ישנה עלייה חסרת פרופורציה בעולם ההובלה הימית. זאת הסיבה ליוקר המחיה"
סוארד דיבר בוועידת הנדל"ן השנתית של גלובס והראה מצגת לפיה "עתיד הגילוי התת-קרקעי לא צריך להיות פולשני" • לדבריו, "אנחנו מנסים לשפר את התמונה הדיגיטלית הלא פולשנית בכדי שכל פגיעה בקרקע לא תפגע שם במשאבים"
שר השיכון זאב אלקין ושרת הפנים איילת שקד יפתחו את ועידת הנדל"ן השנתית של גלובס שמתקיימת היום בהשתתפות בכירי הענף • עוד במשתתפים: מנכ"ל גזית גלוב חיים כצמן, מנכ"ל גב ים אבי יעקובוביץ', מנהל החטיבה העסקית בבנק מזרחי טפחות אופיר מורד, מנהל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט, יו"ר מטה התכנון הלאומי שלומי הייזלר, מנהל תחום הנדל"ן בחברת הפניקס גיא פורת ועוד
הצמיחה במכירות למגזר התשתיות והתעשייה סייעה לזינוק ברווח הנקי ברבעון הרביעי של 2021, והוא הסתכם ב-16.3 מיליון שקל, לעומת 2.1 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל
ענף התשתיות, שמתאפיין בביקוש קשיח למוצרים ובחוזים שצמודים ברובם למדד המחירים, עשוי להיות מוגן יחסית מפני האינפלציה, שמרימה ראש לאחרונה • לכך מתווספים סביבה רגולטורית תומכת המעודדת השקעות בתחום, וכל אלה מאפשרים למשקיעים בענף לזכות בתזרים סולידי ויציב הצמוד לאינפלציה
מימוש עיקר החזקותיה של חברת ההשקעות אלייד, שמוביל פרופ' יצחק סוארי, בקבוצת אשטרום לטובת הקמת זרוע תשתיות עצמאית, עלה לה בהחמצת זינוק אדיר של 570% במניית קבוצת הנדל"ן והתשתיות מאז המכירה ב-2018 • את מניותיה באשטרום רכשה אלייד עוד ב-1965
שפיר, אלקטרה, אשטרום ושיכון ובינוי מתמודדות על כל פרויקט גדול כמעט בתחום התשתיות, המתאפיין בצמיחה אדירה עקב הפניית תקציבים של המדינה • מניותיהן של ארבע חברות הפרויקטים הפכו לחביבות המשקיעים המוסדיים, הרואים בהן השקעה בטוחה יחסית, וערכן המצרפי כבר מגיע ל-40 מיליארד שקל כמעט
החברה תשדרג את הדרכים אל הטרמינלים של ההמראות וקבלת הנוסעים • את העבודות תבצע החברה האמריקנית FAY, שאותה רכשה שיכון ובינוי לפני שלוש שנים
אחרי שנים שבהן עבדה בחדשות, החליטה עינת גמזו לביא לעשות שינוי מפתיע - ועברה לתחום התשתיות • גם העובדה שהייתה - ועדיין - בין הנשים היחידות בחדר לא מנעה ממנה לסגור יותר מעשור בתחום: "זו עבודה שמצריכה יכולת לפרום קשרים, לפעמים בבולדוזריות"
פרויקט נימבוס שבו המידע הממשלתי יעבור לענן קורם עור וגידים • אלא שמרכזי הדאטה צפויים לקום מעל הקרקע, דבר שיסכן את הביטחון
המועצה הארצית לתכנון ובנייה: "התקנות החדשות מסירות חסם אמיתי המעכב את כניסת כלי הרכב החשמליים לשוק הרכב בישראל" • גורמים בענף: התקנות כלליות מדי, לא מפרטות את סוג התשתית ומשאירות את הפרשנות על מידת ההכנה לקבלנים בשטח
ארה"בג'ו ביידןהמפלגה הדמוקרטיתהמפלגה הרפובליקניתהרכבת הקלהועידת הנדל"ן 2022נת"עמומחים כותביםתכנון ובנייהתשתיות תחבורה