נעילה אדומה בבורסת ת"א; מניית דקסיה זינקה בכ-9%

מניות טאואר ונובה נפלו בכ-5% • בנק דיסקונט הודיע הבוקר כי הוא קונה את בנק דקסיה ישראל תמורת 670 מיליון שקל • המסחר במניות אופקו הלת' הושעה, לאחר שמנכ"ל ויו"ר החברה פיליפ פרוסט הואשם בהרצת מניות

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:45

המסחר בבורסת ת"א ננעל בירידות. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-נדלן , ת"א-טכנולוגיה  ות"א-בנקים  סיימו במגמה שלילית. המניות שבלטו בעליות בת"א-35 הן אורמת , מזור רובוטיקה  וחברה לישראל . בירידות בלטו טאואר , לייבפרסון  ופריגו 

מחזור המסחר במניות הסתכם ב-1.36 מיליארד שקל. באג"ח הוא עמד על 2.35 מיליארד שקל.

הדולר היציג עומד על 3.588 שקלים לאחר עלייה של כ-0.2% לעומת אתמול. האירו היציג, שעומד על 4.1595 שקלים, ירד בשיעור דומה. 

16:30

המסחר בת"א שעה זו מתנהל בתנודתיות. כך, מדדי ת"א-35  ות"א-125  נסחרים שוב בירידות, לאחר שחזרו לעליות. ת"א-בנקים  נסחר בעליות. ת"א-נדלן  ות"א-טכנולוגיה  נסחרים בירידות. המניות הבולטות בעליות בת"א-35 הן אורמת , חברה לישראל  וקבוצת דלק . בירידות בולטות טאואר , פריגו  ופתאל החזקות . דיסקונט  מובילה את העליות בת"א-בנקים. 

מנתוני הבורסה עולה כי את חודש ספטמבר פתח שוק ההון המקומי ברגל שמאל, ובסיכום שבוע המסחר הראשון של החודש הנוכחי ירד מדד ת"א 35 בקרוב ל-2%, אחרי סיכום מוצלח באוגוסט בו עלה ביותר מ-5%. בסך הכול, מתחילת השנה מציג מדד הדגל של הבורסה עלייה של כ-8%. המגמה השלילית בשבוע החולף נרשמה בדומה לכיוון המסחר שאפיין את מרבית השווקים הגדולים ברחבי העולם. בצד השלילי בלט בשבוע החולף מדד הבנקים, שאיבד קרוב ל-3% מערכו, אולם מתחילת השנה עדיין נהנה מתשואה חיובית נאה של כ-11%. מדד SME60 המשיך לבלוט לשלילה גם בפתיחת החודש הנוכחי, וירד בכ-2% בשבוע הקודם, ירידה שהשלימה לו צלילה של כ-11% מתחילת השנה.

עוד מעידים נתוני הבורסה על התעוררות שוק גיוסי האג"ח הקונצרניים, עם הנפקות חוב בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל שביצעו שש חברות, בעיקר מתחום הנדל"ן. לעומת זאת, בשוק הנפקות המניות כמעט ולא נרשמה פעילות, עם הנפקה אחת של מניות לציבור שביצעה חברת הביומד אקסלנז ביוסיינס בסך של 16 מיליון שקל.

בלאומי שוקי הון פרסמו בימים האחרונים התייחסות למניית בזק, בה הותירו את המלצתם על "תשואת חסר" וציינו כי "לדעתנו לשוק ציפיות גבוהות מדי". מניית בזק  עולה, כשברקע למסחר שוב נרשמו שיבושים ברשת הסלולר של פלאפון, וכן הקבוצה עדכנה על הסכם קיבוצי שנחתם מול עיתונאי אתר וואלה.

מניית קמטק  צוללת אחרי מגמה שלילית שנרשמה בה בימים האחרונים במסחר בארה"ב.

חברת אליום מדיקל  עדכנה על מזכר הבנות עליו חתמה חברה בת שלה להפצת מוצריה במשך שלוש שנים, עם אופציה לרכישת כל נכסיה, וכן דיווחה על מענק מהרשות לחדשנות לאומית.

המסחר בארה"ב נפתח במגמה מעורבת, כאשר דאו ג'ונס  עולה ו-S&P 500  ונאסד"ק  יורדים. המסחר באירופה מתנהל בעליות.

15:00

שני המדדים המובילים בבורסה בת"א - מדד ת"א-35  ות"א-125  עברו לירידות, לאחר פתיחה חיובית. התמתנו העליות גם במדד הבנקים .

מניית טבע  יורדת, על רקע חששות חדשים שהתעוררו בשוק בנוגע לקבלת אישור בארה"ב לתרופה של טבע לטיפול במיגרנה. מניית טלרד נטוורקס עולה, על רקע דיווח של החברה שלפיו זכתה בפרויקט להקמת רשת תקשורת עבור חברת תקשורת בהיקף של כ-22 מיליון דולר ל-5 שנים.

ביוטיים  וקמטק  עדיין מובילות בירידות. עוד בולטות בירידות טאואר , נורסטאר , נובה , סאמיט , אפריקה נכסים  ופריגו .

בולטות בעליות אשטרום , פוקס , קבוצת דלק , חברה לישראל  וישראל קנדה 

12:30

עליות שערים במסחר בבורסה בת"א היום בשני המדדים המובילים - ת"א-35  ות"א-125 . ת"א בנקים  קופץ בלמעלה מ-1%, כמו גם מדד הגז. 

ביוטיים  וקמטק  בולטות בירידות. מתחתיהן בטריטוריה השלילית טאואר , נובה , נורסטאר , סאמיט  ואפריקה נכסים . בולטות בעליות דקסיה ישראל לאחר ההודעה על רכישה על ידי דיסקונט , אורמת טכנו , אשטרום , ישראל קנדה , חברה לישראל , פוקס  ומזור רובוטיקה .

11:30

המסחר בבורסת ת"א מתנהל במגמה חיובית בשעה זו כאשר מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות שערים. מדד ת"א-בנקים  מזנק במעל 1% לאחר רכישת דקסיה ישראל על-ידי בנק דיסקונט , שמוביל את המדד בעליות בשעה זו. מניית דקסיה ישראל  מזנקת גם היא במסחר. מדדי ת"א-גז ונפט ות"א-תקשורת וטכנולוגיות מידע  רושמים גם הם עליות שערים בשעה זו.

בגלל שבוע המסחר הקצר בבורסת תל אביב, שלא פעלה בחמשת הימים האחרונים, מורגשת היום השפעת הארביטראז' על המניות של החברות הדואליות. כך למשל, מניית טבע , שירדה בניו יורק בכ-3% ב-5 ימי המסחר האחרונים, יורדת הבוקר בתל אביב ומצמצמת את פער המחירים מול וול סטריט. מנגד, מניית מזור רובוטיקה  שעלתה בנאסד"ק ב-3.4% ב-5 הימים האחרונים, עולה הבוקר בתל אביב וסוגרת את הפער החיובי.

09:45

יום המסחר הראשון לשנת תשע"ט בבורסה לניירות ערך בת"א נפתח ביציבות כאשר שני המדדים העיקריים, ת"א-35  ות"א-125  נעים במגמה חיובית.

בולטות בעליות במדד ת"א-35 בפתיחת המסחר מניות אורמת , מזור רובוטיקה  ובנק דיסקונט , שהודיע הבוקר על רכישת דקסיה ישראל  מידי בנק דקסיה העולמי תמורת 670 מיליון שקל. בצידו השלילי של המדד נמצאות בפתיחת המסחר מניות טאואר , פריגו  וטבע .

מניית אורמת  עלתה בבורסת ניו יורק ב-6.7% בחמשת ימי המסחר האחרונים, בזמן שבורסת תל אביב היתה בחופשת ראש השנה. כעת נסגרים פערי הארביטראז' והמניה מזנקת בתל אביב ביותר מ-5%.

מניית דקסיה ישראל  מזנקת לאחר הדיווח על מכירתה לדיסקונט.

חברת אופקו הלת'  מדווחת כי המסחר במניותיה בבורסת תל אביב מושעה, בעקבות השעיית המסחר בהן בנאסד"ק ביום שישי. ההשעיה באה על רקע תביעה של רשות ניירות ערך האמריקאית נגד פיליפ פרוסט, מנכ"ל אופקו ולשעבר יו"ר חברת טבע, המואשם יחד עם עוד 9 משקיעים בהרצת מניות של כמה חברות בארה"ב.

רפק  מודיעה על מכירת 50% מהחברה הבת רפק אנרגיה לקרן ג'נריישן קפיטל, תמורת 70 מיליון שקל. רפק אנרגיה, חברה בת של רפק תקשורת ותשתיות הציבורית, מחזיקה ב-82% מהון המניות של כל אחת מאיי.פי.פי. אלון תבור ואיי.פי.פי. רמת גבריאל, הפועלות להקמתן של תחנות כוח פרטיות.

בזק  מדווחת כי בחברה הבת פלאפון היו הבוקר שיבושים נוספים ברשת הסלולר, בהמשך לשיבושים שאירעו בפלאפון אתמול ולפני 10 ימים. לטענת נציגי פלאפון, התקלה טופלה ובשעה זו הרשת חזרה להתנהלות תקינה. נוסף על כך, בזק מדווחת כי בחברה הבת וואלה אישר הבוקר הדירקטוריון הסכם קיבוצי בין החברה לבין ארגון העיתונאים בישראל, ההסתדרות וועד עובדי וואלה.

06:30

היום ייפתח יום המסחר הראשון לשנת תשע"ט, כשהבורסה לניירות ערך תחזור מחופשת ראש השנה.

בנק דיסקונט חתם על עסקה לרכישת דקסיה ישראל מידי בנק דקסיה העולמי תמורת 670 מיליון שקל - מחיר הגבוה ב-12% מזה שבו נמכרו מניות השליטה בדקסיה ישראל לפני חצי שנה.

לפני החג, הבורסה ננעלה בירוק, עם מחזור של 3.5 מיליארד שקל. עם זאת, מדד ת"א-35  ירד בשבוע שעבר ב-1.8% ומדד ת"א-125  ירד ב-1.7%.

הדולר  והאירו  נחלשו מול השקל.

המסחר בשוקי אסיה מתנהל בשעה זו במגמה שלילית.

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל אמש במגמה חיובית.