ת"א ננעלה בעליות: מדד הבנקים קפץ ב-1%, בזק זינקה 5%

מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב הצביעו בעד ההצעה של סרצ'לייט • סדרות האג"ח הממשלתיות לטווח ארוך רשמו עליות חדות על רקע הכניסה הצפויה של ישראל למדדי פוטסי ראסל • שיכון ובינוי דיווחה באופן רשמי על מינויו של אייל לפידות למנכ"ל החברה

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

המסחר בתל אביב ננעל בעליות, בדומה לסנטימנט החיובי בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה ב-0.6%, ת"א 90 טיפס ב-0.4% ומדד הבנקים קפץ ב-1%. 

מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב הצביעו בעד מתן הבלעדיות לקרן סרצ'לייט, שתוכל לקנות ממנה את מניותיה בביקום. אג"ח אינטרט זהב  קפצו בכ-10%, מניית בזק זינקה ב-5% במחזור מסחר של יותר מ-92 מיליון שקל.

מניית שיכון ובינוי זינקה ב-3.4% על רקע המינוי הרשמי של איל לפידות למנכ"ל. מניית אנרג'יאן איבדה 2%, עזריאלי עלתה ב-1.3%, ומניית קמהדע זינקה ב-6.7%.

מידרוג החלה לדרג את חברת אנלייט בפעם הראשונה בדירוג A3 עם אופק יציב.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.17 מיליארד שקל.

14:45

המסחר בבורסת תל אביב מתנהל בשעה זו במגמה חיובית, בזמן שהחוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם.

המסחר באפיק הממשלתי מרכז גם הוא עניין, על רקע הכניסה הצפויה של ישראל למדדי פוטסי ראסל (FTSE Russell), כפי שעדכנה חברת המדדים, האנליזה והנתונים. על רקע העדכון, סדרות האג"ח הממשלתיות לטווח ארוך רושמות עליות חדות של כ-1% והעליות בסדרות לטווח ארוך באפיק צמוד המדד נעות בטווח של 0.5%-1%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית. צמד האג"ח הלא-מובטחות של אול-יר  (ד' ו-ב') עולות כ-3%, וכמה סדרות אג"ח אמריקאיות נוספות עולות בכ-2%.

בבית ההשקעות פסגות מציינים בסקירתם השבועית: "אי אפשר לתזמן את השווקים. בחינה של המחזורים הכלכליים, עקום התשואות ושוקי המניות מלמדת ששוק המניות, צפוי לשנות כיוון ולרדת מתישהו ב-6-18 החודשים הבאים". להערכה זו, לפי פסגות, יש משמעות לטווח הארוך יחסית, משום שלפי בית ההשקעות, "כל חודש שעובר ובו השווקים ממשיכים לעלות מגדיל את ההסתברות לירידה ואת העוצמה הצפויה שלה בחודשים שלאחר מכן. לכן, להערכתנו, יש מקום להקטנה הדרגתית ואיטית מאוד של הסיכון בתיקים לאורך השנה הקרובה". עוד בפסגות העריכו כי "ההסתברות שהמשק האמריקאי יצליח להתחמק מהאטה משמעותית בפעילות הכלכלית היא נמוכה מאוד".

בצד החיובי במדד ת"א-35 , מניית איירפורט סיטי מתחזקת בכ2%, וזו של קבוצת דלק  עולה בשיעור דומה. באקסלנס ברוקראז' העלו בימים האחרונים את מחיר היעד שלהם למניית איירפורט סיטי, ל-70 שקל - גבוה ב-15% משוויה הבוקר, בהמלצת "קנייה", "בעקבות השיפור בנכסים המניבים והתקדמות בייזום".

בין היורדות במדד המוביל, מניית אנרג'יאן  נחלשת בכ-2%, אחרי זינוק של כ-6% שרשמה אתמול בעקבות עדכון שפרסמה על גילוי גז בקידוח "כריש" צפון. מניית הפניקס נחלשת בכ-1.5%, לאחר שהחברה עדכנה על רצונו של המנכ"ל איל לפידות לסיים את תפקידו לטובת ניהול קבוצת התשתיות והנדל"ן שיכון ובינוי, שמנייתה עלתה בכ-2%-3%.

מניית הראל  השקעות יורדת כ-1%, אחרי שבימים האחרונים בלטה בצד החיובי של המסחר, יחד עם שאר מניות חברות הביטוח הגדולות. מניות מגדל ומנורה נחלשות בכ-0.5%, ומדד ביטוח פלוס יורד בשיעור דומה, בניגוד למגמה הכללית במסחר.

מניית ישראכרט ממשיכה לרכז עניין ועולה בכ-1% במחזור מסחר ער, בהמשך למגמה שאפיינה אותה ביומיים הקודמים של השבוע, מאז שהתחילה להיסחר - במגמה חיובית ומחזורים גדולים.

בלאומי שוקי הון פרסמו עדכון על מניית רמי לוי , במחיר יעד הגבוה בכ-25% משווי השוק של המניה, במה שהוגדר על ידי לאומי שוקי הון "פוטנציאל מרשים להשקעה בסיכון נמוך". מניית רמי לוי עולה בכ-1% אחרי עלייה של 2.5% אתמול.  

חברת קמהדע  עדכנה על קבלת הסכמת FDA (רשות התרופות והמזון האמריקאית) למתווה תוכנית המוצר שהיא מפתחת, ומנייתה מטפסת בכ-5%.

13:30

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, כאשר החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחה, ובאירופה הבורסות נסחרות בעליות.

בשוק האג"ח, איגרות החוב הממשלתיות הצמודות נסחרות בעליות חדות. כך למשל, אג"ח ממשלתי צמודה לפדיון ב-2045 מזנקת ב-0.97%, האג"ח הממשלתי הצמודה לפדיון ב-2036 מזנקת ב-0.92%. הזינוק מיוחס להודעה של חברת המדדים FTSE כי ישראל עומדת בתנאי הכניסה למדד האג"ח הממשלתי העולמי.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את האומדן השלישי לנתון הצמיחה של המשק, לפיו התמ"ג עלה ב-3.1% ברבעון הרביעי של 2018.

השקל מתחזק ונסחר ברמת שיא מול סל המטבעות. לדברי יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס התחזקות השקל מיוחסת "להימור של קרנות גידור וספקולנטים מקומיים. אין כמעט מוסדיים במשחק, יצואנים המירו כבר בתחילת השנה כך שההשפעה שלהם קטנה. מדובר בהימור נטו בחסות אוזלת היד של בנק ישראל שלא מתערב, ויותר חמור מכך - האוצר".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "היצעי מט"ח של קרנות גידור וגופי השקעה, תורמים לעודפי היצע ולייסוף השקל. דבריו של נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון, המפנה את תשומת הלב לזירה הגלובלית כגורם מרכזי בקביעת צעדיו של בנק ישראל, באשר לריבית השקל, תומכים בהערכה כי פער הריביות שבין הדולר לשקל מיצה את הפוטנציאל וכי המגמה השתנתה והפער צפוי להצטמצם, מהלך שיתרום להתחזקות השקל. חולשת הדולר בעולם והארכה שקיבלה אנגליה ליציאה מהאיחוד האירופי, תורמות אף הם לחולשת הדולר בשוק המקומי. עליות מחירים הגוררות לעלייה במדד המחירים לצרכן, בתקופה בה ריבית הדולר מיצתה את פוטנציאל העלייה, מלמדת כי ריבית השקל, בניגוד לריבית הדולר, צפויה לעלות במהלך השנה הקרובה, כאשר הערכה בבנק ישראל מדברת על פוטנציאל עלייה של 0.5% במהלך שנת 2019".

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-450 מיליון שקל.

12:05

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, בעוד מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% מעל ל-1,600 נקודות. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב נסחרים בשעה זו בעליות.

מניית חברת הקנאביס יו ניבו עולה כעת 5.7% במסחר, זאת על בעקבות האישור שהעניקה היחידה לקנאביס רפואי (היק"ר) להסכם רכישת 65% מחברה בדרום הארץ לשת"פ בתחום הקנאביס.

חברת המכשור הרפואי בריינסווי תנסה לגייס היום כ-30 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק ■

11:35

חברת שיכון ובינוי  דיווחה הבוקר (ג') על מינוי אייל לפידות למנכ"ל החברה. לפידות, שייכנס לתפקיד ב-15 ביולי 2019, כיהן כמנכ"ל הפניקס מאז יוני 2009. בכוונת דירקטוריון הפניקס  להתחיל בתהליך איתור מחליף ללפידות בתקופה הקרובה. מניית החברה עולה כעת 2.5% במסחר.  

09:45

המסחר בבורסה נפתח הבוקר בעליות קלות. מדדי ת"א-35  ות"א-125  עולים בכ-0.2%. 

חברת קנביט דיווחה הבוקר לבורסה כי חברה בת קיבלה אישור מהיק"ר לייבוא של זרעי קנאביס, כפוף לאישורים נוספים. דיווח נוסף הגיע מיו ניבו, בו נכתב כי יו אן וי מדיסין בע"מ, חברת בת בשליטתה המלאה של יו ניבו חתמה על הסכם עם "בטר" גידול קנאביס בע"מ, המפעילה חוות גידול קנביס רפואי הממוקמת בדרום הארץ.

מניות הקנאביס מזנקות, בהן מדיוי , יו ניבו  ופנטזי נטוורק .

בזק  רושמת עלייה של כ-1% הבוקר, לאחר שאתמול ירדה בכמעט 4%. אנרג'יאן  מיתנה את העליות של אתמול ובשעה זו עולה בכ-1%. 

07:00

הבורסה בתל אביב תיפתח הבוקר לאחר שאתמול נרשמו ירידות קלות עם תום המסחר. מדדי ת"א-35  ות"א-125  סגרו את יום המסחר במגמה שלילית.

מניית בזק ירדה ב-3.7%, ישראמקו ותמר פטרוליום ננעלו בירידות של 3.6 ו-3% בהתאמה, דלק קידוחים ירדה ב-2.9%, אנרג'יאן זינקה בלמעלה מ-6^%, סלקום עלתה בכ-5%.

מניית אנרג'יאן  זינקה אתמול יותר מ-6% לאחר דיווח על גילוי גז במאגר כריש צפון

מניית בזק ירדה אתמול 3.7%, לאחר דיווח כי בי קומיוניקיישנס, בעלת השליטה בבזק, קיבלה החלטת דירקטוריון לאמץ מתווה פעולה לחיזוק מבנה ההון של החברה והסדרת התשלומים לאג"ח. 

מניית חברת הקנאביס אינטרקיור זינקה אתמול לאחר שדיווחה כי החברה הבת, קנדוק, הגישה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ראשונה לציבור בנאסד"ק.