נעילה שלילית בבורסת ת"א; מניית שו"ב איבדה כ-3%

מדד הבנקים איבד 0.8% • ננו דיימנשן עלתה ב-6% • בורסות וול סטריט ישובו לפעילות היום לאחר סוף שבוע ארוך • בעל מניות בטבע דורש גילוי מסמכים לפני תביעה נגזרת

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

14:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בירידות שערים. ת"א-35  איבד 0.55%, ת"א-125  ירד בכ-0.5% ות"א-90  ירד בכ-0.2%. ת"א בנקים  איבד 0.8%. 

המניות שהובילו בעליות בת"א-35 היו דלק קבוצה  ושפיר הנדסה . בירידות בלטו בזן , ארפורט סיטי  ופועלים 

ננו דיימנשן  בלטה גם בעליות. בי קומיונקיישנס , יו ניבו  ושיכון ובינוי  בלטו בירידות.

מחזור המסחר במניות הסתכם ב-344.5 מיליון שקל. מחזור המסחר באג"ח עמד על 1.3 מיליארד שקל. 

12:15

המסחר בבורסת ת"א מתנהל גם בשעה זו בירידות. ת"א-125  יורד בכ-0.6%, ת"א-35  מאבד 0.5% ות"א-90  נפל ב-0.4%. ת"א-בנקים   יורד ב-0.8%.

מניית בזק  עברה מירידול לעליות קלות. דלק קבוצה  ושפיר הנדסה  בולטות בעליות בת"א-35. חברה לישראל , הפניקס  ופז נפט בולטות בירידות.

ננו דיימנשן  גם בולטת בעליות.  

11:15

מניית אלון גז  מזנקת כעת 5.6%. ייתכן שהעליות של חברת האנרגיה נוגעת לדיווחים בתקשורת על אפשרות למיזוג בינה לבין תמר פטרוליום . בחצי שנה האחרונה מניית החברת צנחה בכ-25%. לפי ההודעה לבורסה, אלון גז ותמר פטרוליום אישרו שאכן התקיים מו"מ אך הוא לא הבשיל לכדי עסקה ממשית.

10:55

המסחר בבורסת ת"א מתנהל הבוקר בירידות. ת"א-35  ות"א-125  מאבדים כ-0.4%. ת"א-90  יורד ב-0.3% ות"א-בנקים  יורד ב-0.5%.

דלק קבוצה , שפיר הנדסה  ואמות  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות חברה לישראל , בזק  ושופרסל 

09:45

המסחר בת"א נפתח הבוקר במגמה שלילית. מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים ירידות קלות.

לאחר הזינוק שרשמה אתמול, מניית ביקום  יורדת. בזק  רושמת ירידות גם היא, כמו גם סומוטו  , וקנביט  רושמת עליות.

בולטות בעליות במדד 125 ארקו החזקות , אלרוב נדלן , פלסאון תעשיות , אינרום , אשטרום נכסים  ,אפקון החזקות  וישראל קנדה .

בולטות בירידות קליל , הכשרת הישוב  והפניקס .

06:30

הבורסה בתל-אביב תיפתח הבוקר (ב') לאחר סגירה חיובית אתמול. המדדים העיקריים עלו בעד 0.5%. גם היום יתנהל יום מסחר מקוצר שיסתיים בשעה 14:25, לרגל חול המועד פסח. 

היום חוזרות לפעילות גם בורסות וול סטריט, לאחר שביום שישי היו סגורות לרגל חג. בורסות אוסטרליה והונג-קונג תהיינה סגורות היום לרגל חג. בורסת סרי לנקה סגורה בשל פיגועי הטרור שגבו את חייהם של למעלה מ-200 קורבנות.

על רקע מאבק השליטה בבזק, מניית בזק  קפצה אתמול ב-6.2%, ביקום  זינקה למעלה מ-15%, ואינטרנט זהב  סיימה את יום המסחר המקוצר בעליות של 7.3%.

לאחר שמחזיקי איגרות החוב של אינטרנט זהב בחרו ברוב גדול בהצעת הקרן הזרה סרצ'לייט להשקעה בחברה, הגיע איש העסקים גד זאבי והציע בסוף השבוע הצעה חדשה - שלכאורה טורפת את הקלפים ופותחת מחדש את מאבק השליטה בקבוצת התקשורת.

בניגוד להצעתו הקודמת להשקעה באינטרנט זהב, שנדחתה על-ידי מחזיקי האג"ח, זאבי פנה הפעם לקומה שמתחתיה בפירמידת השליטה בבזק - החברה-הבת ביקום.

הצעתו הנוכחית של זאבי היא בסך כולל של 950 מיליון שקל. זאת, בהשוואה להצעתו הקודמת לאינטרנט זהב - החברה-האם של ביקום - שכללה הנפקת אג"ח בסך 300 מיליון שקל ותשלום אפסייד שמבוסס על מחיר מניית בזק, שהיה עשוי להסתכם בעוד כ-300 מיליון שקל.

לאחר שחברת הטכנולוגיה סומוטו סיכמה בשבוע שעבר על מכירת פעילותה לידי איש העסקים צביקה בארינבוים בתמורה של עד 50 מיליון דולר - עסקה שתהפוך אותה לשלד בורסאי עתיר מזומנים - היא עדכנה אתמול על כוונתה לבחון אפשרויות השקעה בתחומים האופנתיים של קנאביס רפואי ואוטו-טק. לצד זאת, דירקטוריון החברה החליט לחלק לבעלי המניות דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון דולר.

מניית סומוטו  הגיבה אתמול לעדכון בקפיצה של 8.5% והשלימה זינוק של קרוב ל-90% בשנה האחרונה לשווי חברה של 185 מיליון שקל. מחיר המניה הנוכחי היום גבוה בכ-30% ממחיר הנפקת החברה לפני כ-6 שנים.

בעל מניות בטבע דורש גילוי מסמכים לפני תביעה נגזרת: "שיקול-דעת פגום במכירת נדל"ן; נזק של לפחות 29 מיליון שקל".