המסחר בת"א ננעל בירידות קלות במחזורים נמוכים

מדד ת"א 35 רשם ירידה סמלית של 0.01% ומדד ת"א 125 ירד ב-0.15% • יוניבו קפצה 15% על רקע הדיווח על קבלת רישיון לעיסוק ייצור והחזקה של קנאביס ואישור להיות בעלת השליטה בחוות עמית • אודיוקוס דיווחה על עלייה של 15.5% בכנסות הרבעון השלישי ל-51.4 מיליון דולר ועלתה ב-7% • אלביט מערכות   עלתה בכ-2% לאחר שנבחרה לספק מערכות רדיו לצבא השווייצי

הבורסה בת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים: מדד ת"א 35 רשם ירידה סמלית של 0.01% ומדד ת"א 125 ירד ב-0.15%.

מניית חברת אלביט מערכות עלתה בכ-2% לאחר שהחברה דיווחה כי נבחרה לספק מערכות רדיו לצבא השווייצי בעסקה בהיקף של כ-300 מיליון דולר.

15:25

יום המסחר השלישי לשבוע התנהל במגמה שלילית, אחרי יומיים של עליות קלות. מחזורי המסחר נותרו דלים, כפי שהיו מתחילת השבוע. ברקע למסחר, המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר פרסום הדוחות הכספיים של החברות האמריקאיות לרבעון השלישי של השנה, וממתינים לפרסום הודעת הריבית של הפד בארה"ב מחר , שעל פי ההערכות המוקדמות, צפויה לרדת.

בהראל ביטוח ופיננסים העריכו היום כי "לאחר הורדה זו צפויה הפוגה בהפחתות הריבית. הירידה במתיחות הסחר, האינפלציה הגבוהה לצד הנתונים החזקים משוק העבודה לא מצדיקים להערכתנו הפחתת ריבית נוספת, שלישית ברציפות. למרות זאת, לנוכח תימחור השווקים, בסבירות של קרוב ל-90% שהריבית תרד מחר ומניסיון העבר שהבנק המרכזי משתדל למנוע 'הפתעה' של השווקים, סביר מאוד שהריבית אכן תרד".

בהתייחסות למלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לבין סין, בהראל העריכו כי "החולשה בסין מתמרצת את סין להגיע להסדר סחר מול ארה"ב". עוד הוסיפו בנושא כי "על-פי הדיווחים, ארה"ב וסין קרובות לחתימת הסכם סחר חלקי. יחד עם זאת, עד להסכם הסופי ישנה דרך ארוכה. חלק מנושאי המחלוקת העיקריים בנוגע לקניין הרוחני והטכנולוגי עוד לא נפתרו, ולהערכתנו הם כמעט ולא פתירים בשל הבדלים מהותיים בין המעצמות".

בהראל התייחסו גם להורדת תחזית קרן המטבע הבינלאומית לצמיחה העולמית, ל-3% השנה, וציינו כי הקרן "מצביעה על האטה עולמית בהובלת הסחר הגלובלי וענף התעשייה שנפגעו גם ממתיחות הסחר בעולם ועליית המכסים (בהובלת ארה"ב וסין) ובעיקר מהירידה בהשקעות בשל אי-הוודאות המתעצמת. עיקר החולשה לא נובעת מארה"ב, לה היא צופה צמיחה נאה, אלא בעיקר מאירופה ומהשווקים המתעוררים (בעיקר באסיה בדגש על הודו)".

בצד השלילי במדד ת"א 35, מניית אנרג'יאן איבדה כ-3% ומניות שפיר הנדסה  ושיכון ובינוי  נחלשו בכ-1%-2%.

בצד החיובי של המדד המוביל, המניות הדואליות של אופקו  ואלביט מערכות  התחזקו בכ-1%-1.5%, ומניות אמות  וקבוצת דלק  עלו בשיעורים דומים.

עוד במסחר, מניית אודיוקודס התחזקה בכ-3% על רקע פרסום דוחות כספיים חיוביים לרבעון השלישי של השנה.

מניית נורסטאר ריכזה מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו נסחרה בשינויים קלים. בתחילת השבוע צנחה המניה ב-5%, אחרי שנודע שהחברה הבת שלה, גזית גלוב, לא השיגה את הרוב הנדרש להצעתה לרכישת מניות חברת אטריום שבידי הציבור, ואתמול תיקנה את הירידות החדות, כשעלתה בכ-4%. מניית גזית גלוב  עלתה היום במתינות, אחרי ירידה של כ-4% ביום ראשון ועליה של כ-1% אתמול.

בין מניות הקנאביס, יוניבו  קפצה בכ-12% אחרי הודעת החברה על קבלת אישור להקצאת מניות וקנביט  טיפסה בכ-5% אחרי הודעת החברה על קבלת רישיון לעיסוק והחזקה של קנאביס רפואי.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

14:00

מנורה  נסחרת על רקע הדיווח מאתמול ולפיו חברת הביטוח יוצאת מתחום הביטוח הסיעודי. הראל צפויה לצאת גם היא מתחום זה.

החברות אפי נכסים  ומליסרון  דיווחו היום על התקשרות בהסכם קבלנות עם אלקטרה בנייה, שלפיו תעניק להן האחרונה שירותי קבלן ראשי להקמת שני מגדלים בני כ-40 קומות, הכוללות בתוכן גם שתי קומות מסחריות וכן שש קומות תת-קרקעיות בשטח כולל של כ-240 אלף מ"ר בפרויקט "LANDMARK TEL AVIV", בסמוך למתחם שרונה בת"א, שבו הן מחזיקות 50% כל אחת. התמורה הצפויה בגין ביצוע עבודות אלקטרה בפרויקט (קבלן ראשי בלבד) מוערכת בסך של כ-715 מיליון שקל.

אודיוקודס  סגרה רבעון עם שיפור של 20% ברווח התפעולי. החברה מדווחת על רווח נקי של כ-4.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה (14 סנט למניה), עלייה של 7.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 51.4 מיליון דולר, צמיחה של 15.5% לעומת הרבעון המקביל.

קמהדע  וקדריון ביופארמה מדווחות על פרסום תוצאות מחקר הרישום של ®KEDRAB (נוגדן אנושי לכלבת) בכתב העת הרפואי Human Vaccines & Immunotherapeutic Medical Journal.

11:25

מנייתה של חברת הקנאביס יוניבו  קופצת ב-15% על רקע הדיווח על קבלת רישיון לעיסוק ייצור והחזקה של קנאביס ואישור להיות בעלת השליטה בחוות עמית.

אודיוקודס  דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של השנה לפיהן ההכנסות עלו ב-15.5% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-51.4 מיליון דולר. הרווח הרבעוני על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-7.4 מיליון דולר, או 24 סנט למניה בדילול מלא. החברה דיווחה על חלוקת דיבידנד חצי שנתית במזומן בסכום של 12 סנט למניה.

09:50

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט. המדדים המובילים בבורסה נסחרים ללא שינוי מהותי, כך ת"א 35 משיל 0.1%, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.1%.

מניות הבנקים דיסקונט  ומזרחי טפחות  יורדות ב-0.5% כ"א.

מניית הקנאביס יוניבו  קופצת ב-5%, ושיח מדיקל  עולה ב-3%.

06:00

יום המסחר השלישי לשבוע זה צפוי להיפתח בהמשך לנעילה החיובית שנרשמה אמש בוול סטריט, שם המדדים עלו על רקע עונת הדוחות לרבעון השלישי. מדד הנאסד"ק קפץ בכ-1% ומדד S&P 500 עלה לשיא כל הזמנים, כאשר השיא האחרון נקבע ביולי השנה. עיני השוק נשואות להודעת הריבית של הפד ביום רביעי הקרוב. 

מניית טבע חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטרז' שלילי של 0.1%, נובה עם פער שלילי של 2.15%, ומניית סייפ-טי עם פער שלילי של 7.7%. מנגד נייס עם פער חיובי של 0.4%, טאואר עם פער חיובי של 0.45%, אופקו עם פער חיובי של 0.9%.

אודיוקודס צפויה לפרסם היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2019.

אתמול בתל אביב מדד ת"א 35 עלה ב-0.2%, ת"א 90 טיפס ב-0.8% ומדד הבנקים עלה ב-0.4% בהובלת מניית בנק פועלים שטיפסה ב-2% במחזור מסחר הגבוה בשוק.