ת"א ננעלה בעליות: סלקום זינקה ב-11%, דלק רכב ב-14%

מגה אור השתתפה בהנפקה של אפי נכסים כשרכשה מניות ב-83 מיליון דולר; ביג רכשה מניות בהיקף של 407 מיליון שקל • שיכון ובינוי הגישה הצעה לרכישת השליטה בתהל • גיל אגמון הגיע להסכמות עם קבוצת דלק לרכישת מניות דלק רכב, 7.5% מהון המניות, בכ-135 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

נעילה חיובית בתל אביב. מדד ת"א 35 עלה היום (א') ב-0.64%, ת"א 90 טיפס ב-1.4%, ומדד הבנקים זינק ב-1%.

דלק רכב זינקה ביותר מ-14% על רקע הגדלת ההחזקות הצפוי מצד בעל השליטה גיל אגמון. סלקום זינקה ב-11%, אפי נכסים בלטה בעלייה של יותר מ-5$ לאחר גיוס הון.

מחזור המסחר הסתכם ב-595 מיליון שקל.

15:30

יום המסחר הראשון לשבוע מתנהל במגמה חיובית, ובמחזור מסחר נמוך, בדומה לזה המאפיין בדרך כלל את ימי ראשון. זאת אחרי שבסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב במגמה חיובית.

העליות עם פתיחת השבוע הנוכחית נרשמו אחרי שאת שבוע המסחר הקודם סיכמו מדדי ת"א 35 ות"א 125 בירידות של כ-1.5%. בסיכום שבועי בלטו לשלילה מדדי הביטוח והבנקים שנחלשו בכ-2.5%

בצד החיובי במדד ת"א 35, המניות הדואליות של נייס  ופריגו  מתחזקות בכ-2%-2.5%, ומניות דלק  ומזרחי טפחות  עולות בשיעורים דומים.

הדואליות בולטות גם בצד השלילי של המדד המוביל, בהן אופקו  נחלשת בכ-2% ולייבפרסון  וטבע  מאבדות כ-1%-1.5%.

עוד במסחר, מניית דלק רכב  קופצת בכ-15% במחזור מסחר גדול מהרגיל. זאת אחרי שהחברה הודיעה הבוקר כי בעל השליטה בה, המנכ"ל גיל אגמון הגיע להסכמות עם קבוצת דלק  לרכישת כ-7.5% ממניות הקבוצה במחיר מניה של יותר מ-19 שקל - הגבוה בכ-20% משווי המניה הבוקר.

מניית סלקום  קופצת בכ-9%-10% במחזור מסחר ער אחרי שבסוף השבוע החברה הודיעה על השלמת גיוס ההון שקידמה. מניית המתחרה פרטנר מזנקת בכ-8%, ומדד התקשורת בולט בעלייה של כ-2%. חברה נוספת שהשלימה גיוס הון היא אפי נכסים , ומנייתה מגיבה לכך בטיפוס של כ-7% במחזור מסחר גדול.

עוד בולטת מניית נייר חדרה  שטיפסה בכ-5%-6% אחרי עלייה של כ-5% ביום חמישי ולאחר שבאחרונה סבלה מחולשה יחסית.

חברת אלקטריאון  הודיעה על מזכר הבנות למכירת "שלושה פרויקטי הדגמה של טעינה אלחוטית דינמית", ומנייתה קופצת בכ-8%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית. אג"ח יעקובי  נחלשת בכ-4% על רקע פרסום דוחות הרבעון השלישי של החברה. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה שלילית.

מנתוני הבורסה עולה כי בסיכום שבוע המסחר החולף בוצעו שבע הנפקות של אג"ח קונצרניות, בהן גויס סכום של כ-2.6 מיליארד שקל. את עיקר הסכום גייסו שתי חברות פיננסים - בנק אגוד והראל, שכל אחד מהם היה אחראי על סכום של כ-800 מיליון שקל.

בבית ההשקעות פסגות התייחסו לנתוני התעסוקה שהתפרסמו בארה"ב, ותמכו בכיוון המסחר שם, כשציינו כי גם נתוני חודש נובמבר היו חזקים, בדומה לחודשים קודמים. לפי פסגות, "מכיוון שברור שגם דוח מצוין כמו זה לא צפוי לשנות את העמדה של הפד ושהריבית בארה"ב (או בכל מקום אחר בעולם) לא צפויה לעלות בטווח הנראה לעין, השווקים הגיבו באופן חיובי והמדדים חזרו לרמתם מתחילת השבוע לאחר מספר ימים של פסימיות זהירה".

יחד עם זאת, בפסגות ציינו, כי "אי אפשר להתחמק מהעובדה שיש כיום פער משמעותי בין הנתונים בדוחות התעסוקה לבין אינדיקטורים אחרים של שוק העבודה".

בהתייחסות לשוק המקומי, בפסגות סבורים כי "החלק הבינוני-ארוך בשוק האג"ח נראה לנו עדיין אטרקטיבי", וזאת תוך הערכתם כי "האינפלציה צפויה להיוותר נמוכה והפעילות במשק צפויה להאט במהלך השנה הקרובה".

14:40

יום המסחר הראשון לשבוע זה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, כך מדד ת"א 35 עולה ב-0.6%, ת"א 90 מטפס ב-1.2%, ומדד הבנקים מוסיף 1.1% לערכו.

אפי נכסים  מובילה את העליות ומזנקת ביותר מ-7% לאחר גיוס מניות מוצלה, בו השתתפו בין היתר החברות ביג ומגה אור.

דלק רכב  בולטת בזינוק של 14% לאחר הדיווח על הגדלת ההחזקות מצד בעל השליטה גיל אגמון. 

נייר חדרה  מזנקת ב-6%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-412 מיליון שקל בלבד.

10:35

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים, כך מדד ת"א 35 קופץ ב-0.5%, ת"א 90 מזנק ב-1%, ומדד הבנקים עולה ב-0.5%.

מנייתה של אפי נכסים  מזנקת בכ-7% לאחר השלמת גיוס הון מניות בהיקף של כ-600 מיליון שקל, מעל לסכום שביקשה לגייס: 500 מיליון שקל. מגה אור  השתתפה בהנפקה כשרכשה מניות בהיקף של 83 מיליון שקל, ובכך שמרה על החזקתה בחברה (13%); ביג  רכשה מניות אפי נכסים בהיקף של 407 מיליון שקל, ותחזיק 20% מהון המניות.

בעל השליטה בדלק רכב , גיל אגמון (37.47%), הגיע להסכמות עם קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, לרכישת 7 מיליון מניות של החברה, המהוות 7.5% מהחברה הבוקר.

שיכון ובינוי  הגישה הצעה לרכישת השליטה בתהל באמצעות השקעה של עד 40.1 מיליון דולר. החברה בניהולו של איל לפידות תעמיד לתהל הלוואה של 11.95 מיליון דולר למשך שנתיים, שתהיה המירה ל-49.9% ממניות תהל, מה שמשקף לה שווי של 12 מיליון דולר לפני הכסף.

9:50

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות. ת"א-125 עולה בכ-0.6%, ת"א-35 מוסיף 0.7% ות"א-90 מטפס ב-0.5%. 

פריגו  ונייס  עולות בכ-2.6%, קבוצת דלק  מוסיפה 3% ושפיר הנדסה  עולה ב-1.4%. אנרג'יאן  מאבדת 1.3% ואופקו  יורדת ב-1%. 

אפי נכסים  מזנקת הבוקר ב-9.2%. חברת ביג  השתתפה בהנפקה של אפי נכסים, ובמסגרתה רכשה מניות בהיקף של 407 מיליון שקל. כעת ביג מחזיקה ב-20% מאפי נכסים. 

סלקום  מוסיפה כ-4.5%. 

06:00

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לעליות החדות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט, לאחר פרסום נתונים טובים משוק העבודה האמריקאי. מדד דאו ג'ונס הוביל את העליות וקפץ ב-1.2%, הנאסד"ק עלה ב-1%, ו-S&P 500 הוסיף 0.9% לערכו. 

עיני השוק מופנות להודעת הריבית של הפדרל ריזרב בהמשך השבוע, וגם לבחירות בבריטניה בצל סאגת היציאה מהאיחוד האירופי. לקראת הבחירות הכלליות שם (12 בדצמבר), הסקרים מצביעים על רוב למפלגתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. לדברי עפר קליין מהראל פיננסים, "במקרה שג'ונסון ייבחר, יגברו הסיכויים ליישום הסכם היציאה מהאיחוד, כפי שהוסכם באופן עקרוני בין הצדדים. להערכתנו, הנדנדה הזו תימשך לפחות עד סוף השבוע הבא, ואז אולי נהיה כולנו יותר חכמים".

בקרב המניות הדואליות, פריגו ונייס חוזרות עם פערי ארביטראז' חיוביים של 2.4% ו-2.7% בהתאמה, טאואר עם פער חיובי של 1%, איי.אפ.אפ עם פער חיובי של 0.8%, ואלוט עם פער חיובי של 2.9%. מנגד, כן פייט חוזרת עם פער שלילי של 11.5%, ומניית ביוליין עם פער שלילי של 5.4%.

בשבוע החולף בבורסה בתל אביב מדד ת"א 35 ירד ב-1.5%, ומתחילת השנה עלה ב-14.6%; מדד ת"א 90 ירד השבוע ב-2.2%, ומתחילת השנה עלה ב-35.5%.

עוד נתונים מהבורסה: בשתי הנפקות של מניות לציבור יגויסו עד 900 מיליון שקל בשבוע האחרון. עד 600 מיליון שקל גויסו על-ידי חברת הנדל"ן המניב אפי נכסים בהנפקה המשנית הגדולה ביותר בשוק המניות מזה כשנתיים; עד 300 מיליון שקל גויסו על-ידי חברת התקשורת הסלולרית סלקום הדואלית, בהנפקת מניות וכתבי אופציה למניות לציבור בתל אביב. 

בהמשך לחשש של בעלי החוב הגדולים של אי.די.בי, מחזיקי אג"ח מסדרה ט' (1.2 מיליארד שקל חוב), בראיון ל"גלובס" אמר אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי, "אני עדיין מאמין שישראל היא מקום נהדר להשקיע בו. החברות - נכסים ובניין, גב ים, שופרסל, סלקום, אלרון - טובות, והן משתפרות תחת הניהול שלנו, ומי שיידע מה התשואה על ההשקעה הזאת, לא יהיה אני אלא הנכדים שלי".