הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א; פרטנר זינקה 9%, פתאל ונייס מחקו מעל ל-4%

מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.4% ומדד ת"א 90 עלה בכ-0.2% • מנכ"ל סלקום אבי גבאי מתפטר והמניה נופלת • דוחות: עלייה חדה ברווחי ביג • בימים הקרובים יפרסמו דיסקונט, הבורסה, ישראכרט, אלביט, מבנה, עזריאלי, שיכון ובינוי ומיטרוניקס

בורסת ת''א / צילום: שלומי יוסף
בורסת ת''א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

16:00

יום המסחר בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, כאשר מדד ת"א 90 מחק את הירידה שרשם לאורך היום וננעל בעלייה של 0.2%. מדד ת"א 35 ירד ב-0.4%, ת"א 125 השיל 0.2%. מחזור המסחר הסתכם ב-755 מיליון שקל.

מדד הבנקים עלה ב-0.3% בהובלת מזרחי טפחות  שטיפס כ-1%, מדד תקשורת התקדם 1% בהובלת פרטנר  שזינקה ב-9% וסלקום  שעלתה ב-1.2%, בעודה מוחקת ירידה של כ-5% שרשמה בתחילת היום לאחר שדווח על פרישת המנכ"ל אבי גבאי.

ירידות בולטות נרשמו היום אצל קנבוטק, רבל, איירובוטיקס ואקסיליון, וגם לייבפרסון , נובה, פתאל, נייס  (שריכזה את המחזור הגבוה ביותר), אפולו פאוור  ואורמד  איבדו גובה.

15:05

כשעה לפני נעילת המסחר בתל אביב והמגמה עודנה שלילית. מדד ת"א יורד ב-0.5%, כאשר את הירידות מובילות לייבפרסון  ונובה , בעוד שמדד ת"א 90 יורד ב-0.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-535 מיליון שקל.

סלקום ופרטנר ממשיכות לתמוך במדד התקשורת שמתחזק ב-0.5% בעוד שמדד ביומד נופל ב-1.7% ומדד נפט וגז מאבד 1.5%. את הירידות החדות במדד ביומד מובילות אנויז'ן  שמוחקת 7%, ביומיקס , קנבוטק , ליניאג, אנלייבקס ואורמד. את הירידות במדד הנפט מובילות רציו  ורציו פטרוליום , וכן קבוצת דלק  ודלק קידוחים  שמאבדות גובה.

עליות בולטות נרשמות היום אצל פרידנזון , משק אנרגיה , קנון, קמטק, גולף, המשביר, דורסל שב"א ועוד. בפסגת מדד ת"א 35 נמצאות אורמת שעולה ב-1.7% ואיי.סי.אל שעולה ב-1.6%.

13:55

המגמה השלילית בתל אביב נמשכת, כאשר מדד התקשורת הוא עדיין היחיד מבין המדדים הענפיים שרושם עלייה. מחזור המסחר מסתכם בכ-430 מיליון שקל.

פרטנר  ממשיכה לזנק ביותר מ-7%, זאת לאחר שדווח כי אבי גבאי עומד בראש קבוצת משקיעים שמעוניינת לרכוש את פרטנר, ושזו הסיבה להתפטרותו מתפקידו כמנכ"ל סלקום . בקבוצה בראשותו שותפים כמה גורמים משוק ההון. סלקום הגיבה לדיווח בעלייה של 2.5%, עברה לירידה קלה וכעת שוב מתחזקת ב-2.7%.

רבל  ממשיכה לצנוח ביותר מ-9% במחזור מסחר גבוה, וגם איירובוטיקס , ביומיקס , מנועי בית שמש , קו מנחה  וליניאג תרפיוטיק  מאבדות גובה. גם לייבפרסון ונובה ממשיכות לגרור מטה את מדד ת"א 35. מנגד, נרשמות עליות יפות אצל קמטק, קנון, אלוט ופולירם.

קנאשור  דייוחה כי התקשרה בהסכם עם חברת סייטק הבריטית, שעוסקת בפיתוח, שיווק ומכירת מוצרי קנאביס רפואי, לפיתוח מוצר חדש מבוסס שמן קנאביס רפואי שישווק ויימכר בישראל תחת המותג Provacan.

13:20

הירידות בבורסה נמשכות. מדד התקשורת בולט כנגד המגמה עם עלייה של 0.2% לאור עליות יפות של גילת טלקום  ופרטנר , וגם סלקום  שרשמה ירידה חדה מוקדם יותר בתגובה לפרישת המנכ"ל אבי גבאי, מתחזקת כעת ביותר מ-2.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-365 מיליון שקל.

חברת פרשקובסקי  דיווחה על קפיצה של 97% ברווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2021 לרמה של כ-93 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה החברה מציגה רווח נקי של כ- 228 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-143 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

לסיכו  דיווחה כי החברה הבת פולדמיר וצד ג' ישתפו פעולה במסגרת מיזם משותף וישמשו כקבלן משנה בביצוע עבודות בנייה לשם הקמת מבנה משרדים. היקף העבודות מוערך ב-275 מיליון שקל וחלקה של פולדמיר במיזם המשותף הינו כ-50%.

סאמיט  דיווחה כי התקשרה בהסכמים לרכישת שני מרכזים מסחריים תמורת כ-80 מיליון דולר, שמניבים כיום 14 מיליון דולר בשנה נטו. בנוסף החברה מממשת חלקים משניים בנכסים אחרים בתמורה כוללת של כ-41 מיליון דולר - המייצגת תשואה של כ-5% על ההכנסות.

12:00

הירידות בת"א מתגברות. מדד ת"א 35 מאבד כ-0.5%, בעיקר בשל ירידות מהותיות של לייבפרסון , נייס  ונובה , מדד ת"א 125 יורד ב-0.4% ות"א 90 משיל 0.3%. את המחזור הגדול בבורסה מרכזת נייס, ואחריה בנק לאומי  וטבע . סך מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-240 מיליון שקל.

חברת השקעות הנדל"ן בוליגו קפיטל  דיווחה על השלמת רכישת 109 דונם בצפון קרוליינה בתמורה ל-6.7 מיליון דולר. בוליגו צפויה להקים על הקרקע פרויקט ייזום של מקבץ דיור (מולטי-פמילי) של כ-240 יחידות דיור.

חלל תקשורת  הודיעה על חידוש חוזה עם מפעיל תקשורת סלולרי באפריקה לתקופה של 3 שנים נוספות, בהיקף מצטבר של 3.6 מיליון דולר .

נאוויטס  דיווחה כי הפקידה 60 מיליון דולר להשלמת חלקה בהון הנדרש לפיתוח פרויקט שננדואה, ובכך תשמור על מעמדה כשותפה המובילה בפרויקט עם 49% מהזכויות.

11:00

הירידות בבורסה נמשכות, כאשר מחזור המסחר מסתכם בכ-150 מיליון שקל. מדד הבנקים בולט עם עלייה קלה (0.1%) בניגוד למגמה, כאשר מדדי ביומד ונפט וגז בולטים עם ירידות גבוהות יחסית של 1.4%.

רבל  מאבדת גובה בהמשך לפרסום דוחותיה בסוף השבוע האחרון. מכירות החברה ירדו ברבעון השלישי מ-61.8 מיליון אירו ל-50.4 מיליון אירו והרווח הנקי צנח מ-4.5 מיליון אירו לפחות מחצי מיליון אירו. שיעור הרווח הנקי ירד מ-7.4% ל-0.9% בלבד.

מיטרוניקס  דיווחה כי אזור התעשייה קיבוץ יזרעאל, שם נמצאים אחד מאתרי הייצור והמטה שלה, הוכר כאזור פיתוח א' ולפיכך שיעור המס שיחול על ההכנסות מהמפעל יפחת מ-16% ל-7.5%, וישתווה לזה החל על מפעלה השני של החברה המצוי בדלתון. להערכת החברה מדובר בהטבת מס שתחסוך לה כ-6 מיליון שקל עבור שנת 2021.

גילת טלקום  (סאטקום לשעבר) הודיעה על השלמת התנאים למכירת אחזקותיה בתאגיד וויוק ב-9.4 מיליון דולר, המניה מזנקת בקרוב ל-8%.

טראלייט  עידכנה כי החברה הבת מנורה אנרגיה חתמה על הסכם עם Canadian Solar Israel שלפיו תרכוש ב-13.2 מיליון דולר את מלוא זכויותיה של קנדיאן (בשרשור) בתאגיד המשותף של החברות שמחזיק בזכויות להקמת מתקן ייצור חשמל פוטו-וולטאי במתקנים שיחוברו למתח עליון בחבל התענך.

10:00

שבוע המסחר בבורסה נפתח תוך ירידות קלות במדדים המובילים. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.3% ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.1%. 

ירידות בולטות רושמות סלקום, נייס, קבוצת דלק , לייבפרסון, נובה ופתאל. מנגד, ביג, קמטק ואוגווינד בולטות בעליות.

09:00

חברת אורביט  דיווחה כי הרווח הנקי ברבעון השלישי צמח בכ-62% והסתכם בכ-2.3 מיליון דולר לעומת כ-1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

חברת ביג  דיווחה על רווח של כ-251 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח של כ-94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

חברת אדגר  דיווחה על עלייה של 9% בהכנסות החברה ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-66.1 מיליון שקל. ה-NOI ברבעון השלישי עלה בכ-9.1% לעומת אשתקד והסתכם בכ-62.3 מיליון שקל, וה-FFO לבעלי המניות עלה ברבעון ב-36.4% והסתכם בכ-28.8 מיליון שקל. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד לבעלי המניות בסך של 14 מיליון שקל בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנדים שלה. 

08:40

מנכ״ל סלקום  אבי גבאי הודיע במפתיע על התפטרותו מתפקיד מנכ״ל חברת סלקום. גבאי מונה לתפקיד לפני כשנתיים לאחר קריירה פוליטית קצרה יחסית, ולפני כן כיהן בין היתר כמנכ״ל בזק. 

חברת אס.אר אקורד  דיווחה על רווח של כ-17.6 מיליון שקל ברבעון השלישי, בדומה לרווח ברבעון המקביל אשתקד. 

חברת בית שמש  דיווחה על הפסד של כ-660 אלף דולר ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 446 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

07:40

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה שלילית

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח בירידות קלות. זאת לאחר שביום חמישי נרשמה מגמה חיובית, אם כי העליות בבורסה נחלשו בשעה האחרונה של המסחר. מדד ת"א 35 ננעל בעלייה של 0.3% ומדד ת"א 90 טיפס ב-0.1%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.75 מיליארד שקל. 

2. הדואליות יעיקו על השוק

יום המסחר האחרון בניו יורק ננעל במגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק רושם עלייה קלה ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה של כ-0.7%. 

מרבית המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו יורק עם פערים שליליים: נייס  4.9%, נובה 3.5%, פריגו 2.2% ולייבפרסון כ-4.7%. מנגד קמטק עם פער חיובי של 4.3% ואורמת כ-2.1% והן צפויות לעלות הבוקר. 

3. צניחה במחיר הנפט

בגזרת המסחר בסחורות, חוזה על נפט מסוג WTI צנח ביום שישי בכ-3.5% לרמה של 75.7 דולר לחבית והשלים ירידה של כ-4.5% בשבוע שעבר. גם חוזה על נפט מסוג ברנט צנח בקרוב ל-5% בארבעת ימי המסחר האחרונים, מה שישפיע לשלילה על מניות סקטור הנפט והגז בתל אביב היום.

בגזרת הקריפטו, הביטקוין נסחר כעת בירידה של 1.2% סביב 58,700 דולר והאת'ר רושם ירידה של 1.5% ונסחר סביב 4,340 דולר.

4. דוחות: אלביט מערכות, דיסקונט והבורסה

עונת הדוחות מתקרבת לסופה והשבוע יפרסמו תוצאות, בין השאר, אלביט מערכות , דיסקונט, הבורסה, ישראכרט, אל על , מבנה, עזריאלי, שיכון ובינוי ומיטרוניקס.

5. המדינה תזרים לאל על סיוע של 30 מיליון דולר

ולסיום, בסוף השבוע סוכם כי חברות התעופה הישראליות יקבלו סיוע כספי נוסף ממשרד האוצר בהיקף של עד 44 מיליוני דולרים - כך עולה מהצעת מחליטים שתעלה לאישור הממשלה ביום ראשון. חברת אל על צפויה לקבל כ-30 מיליון דולר בשיטת מאצ'ינג - כלומר שבעל השליטה בחברה, קני רוזנברג, יצטרך להשקיע מכיסו סכום זהה.

ההחלטה צפויה לסיים את המשא ומתן בין האוצר לחברות ה תעופה , ואל על בראשן, על סיוע בגין התארכות משבר הקורונה בענפי התעופה והתיירות. תחילה דרשו באל על פיצוי של 100 מיליון דולר, אותו הגדירו באוצר כ"דרישה תמוהה". באוצר הסכימו לסיוע של עד 50 מיליון דולר במאצ'ינג , שנקבע לבסוף על 30 מיליון דולר כאמור .