הבורסה בת"א | סיקור שוטף

מדד ת"א 35 טיפס לשיא חדש בנעילה; אייסקיור קפצה בכ-12%, אופקו ב-5.2%

מדד ת"א 35 המשיך גם היום בטיפוס לכיוון 2,000 נק' ועלה בכ-0.6% לשיא של 1,960 נק' ות"א 90 התקדם ב-0.2% • תיקון עולם זינקה ב-10.7% לאור הסכם הפצה עם ענקית התרופות טבע • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

15:50

עוד יום של שיאים בבורסה. מדד ת"א 35 המשיך גם היום בטיפוס לכיוון 2,000 נק' ועלה בכ-0.6% לשיא של 1,960 נק' ות"א 90 התקדם ב-0.2%. מדד הביומד בלט עם עלייה של 2.4%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

תיקון עולם זינקה ב-10.7% לאור הסכם הפצה עם ענקית התרופות טבע. עוד בלטו בעליות מניות אייסקיור מדיקל , דסק"ש, בלנדר , פריון, אופקו ועדיקה. 

מנגד, ירידות חדות רשמו טופ גאם , ארנה גרופ, פתאל החזקות  ומור השקעות.

14:00

עוד יום של שיאים בבורסה בתל אביב: מדד ת"א 35 עולה בכ-0.8% לשיא של 1,963 נק' ות"א 90 מתקדם ב-0.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-790 מיליון שקל.

בשוק האג"ח המגמה מעורבת: הממשלתיות נסחרות ביציבות ואילו מדדי התל בונד המרכזיים מטפסים בכ-0.2%-0.3%. 

12:30

הבורסה ממשיכה להתנהל במגמה חיובית. מדד ת"א 35 עולה ב-0.8% (כשאת העליות מובילה אופקו שמזנקת במעל ל-5%), ת"א 125 עולה בשיעור דומה ות"א 90 מוסיף כ-0.6%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-490 מיליון שקל.

רותם שני  דיווחה שחתמה על הסכם הלוואה עם השותפה ובעלת המניות בה בסך של 15 מיליון שקל, המקנה לחברה את הזכות להמיר את ההלוואה בזכויות לרכישת 50% בפרויקט פינוי בינוי שמקדמת השותפה במתחם הסביון בבית שמש בהיקף הכנסות צפויות של כ-650 מיליון שקל. 

תיקון עולם  ממשיכה לרשום זינוק משמעותי של קרוב ל-24% לאחר שדיווחה על הסכם ההפצה עם טבע (ראו עדכון מהבוקר), סייברוואן  מזנקת ב-11% לאור הודעה על כך שהושלמה בהצלחה הדגמה של מערכת SaverOne במפעל של ענקית המשאיות IVECO באיטליה. המערכת נועדה לתת מענה לבעיית היסח הדעת של נהגים העושים שימוש באפליקציות שונות במכשיר נייד במהלך נהיגה.

עוד עליות חדות נרשמות לטובת ליניאג תרפיוטיק , בלנדר , סולגרין  (שנכנסת לפעילות בתחום אגירת האנרגיה בגרמניה), אפיטומי מדיקל , אאורה  וביונ תלת מימד  (שתשלים בקרוב הקמת מפעל ראשון, ראו עדכון קודם).

בצד השני של הטבלה ירידה חדה של 8.5% לאנויז'ן , וגם חברת הקנאביס אינטליקנה  מאבדת גובה. פתאל החזקות  נסוגה ב-3%, מג'יק  ב-1.9%.

11:00

העליות בתל אביב מתחזקות, כשמדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ות"א 90 מתקדם ב-0.8%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-200 מיליון שקל. מדד הבנקים שפתח את היום בירידה קלה מוסיף עכשיו כ-0.3%.

נכסים ובניין מתחזקת ב-4.3% לאחר שדווח על רכישת החזקותיו של אהרון פרנקל בחברת הנדל"ן המניב גב ים, וגם תיקון עולם ממשיכה לטפס לאחר הסכם ההפצה עם טבע.

ביונ תלת ממד  הודיעה שהיא מתכננת להשלים את הקמת מפעל הייצור הראשון
בחיפה כבר במהלך הרבעון הראשון של 2022. מדובר במפעל לייצור מוצרי בטון לענף הבנייה שמבוסס על טכנולוגיית החברה, שיוחזק על ידי תאגיד משותף, במסגרת הסכם שנחתם עם חברת המלט סימנט.

אידומו  הודיעה שהתקשרה עם תאגיד בנקאי מהגדולים בארה"ב בהסכם בהיקף של 600 אלף דולר לשנתיים, לכל הפחות. ההסכם יאפשר לחטיבות השונות של הלקוח להשתמש בפלטפורמת ה-SaaS של החברה כדי להציע ללקוחותיו
שירותים פיננסיים באמצעות סרטוני וידיאו פרסונאליים.

חברת האנרגיה המתחדשת אלומיי קפיטל  דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות הלא מבוקרות לתשעת החודשים הראשונים של השנה, שלפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-32.8 מיליון אירו, בהשוואה ל-6.8 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד - זינוק של 380% - שמיוחס בעיקרו להשגת תעודת קבלה ראשונית עבור מתקן פוטו-וולטאי שבעקבותיה החלה החברה להכיר בהכנסות מהמתקן. ההפסד הכולל זינק ל-15.4 מיליון אירו בהשוואה ל-2.6 מיליון אירו אשתקד.

10:02

שבוע המסחר האחרון לשנת 2021 נפתח בשקט יחסי, כשמדדי ת"א המובילים רושמים עלייה קלה של כ-0.1%. מדד הבנקים נחלש ב-0.6%.

בראש מדד ת"א 35 אופקו שעולה ב-3.1% לאור ארביטראז' חיובי. טבע עולה ב-1%. תיקון עולם, שדיווחה על שת"פ עם האחרונה (ראו עדכון קודם) מזנקת בכ-7%.

מר  דיווחה כי יו"ר הדירקטוריון חיים מר ביקש לסיים את כהונתו בתפקיד. במקומו ימונה מנכ"ל החברה הנוכחי ניר למפרט. במקום למפרט ימונה למנכ"ל רועי הס, שעד כה כיהן כמשנה למנכ"ל. חברת הפרויקטים מר נמצאת בשליטת קרן פימי.

אורביט  דיווחה שהיא רוכשת את יוקליד הנדסת מערכות בתמורה לעד 14 מיליון שקל. יוקליד מתמחה בפיתוח מערכות מסובבים לתעשיות הביטחוניות. 6.5 מיליון שקל ישולמו במועד השלמת העסקה והיתרה בתוך שנתיים ובכפוף לעמידה ביעדי הכנסות ורווחיות של החברה הנרכשת לשנים 2022 ו-2023.

דלק קידוחים  דיווחה על חלוקת תשלומי מס למחזיקים פרטיים וכן תשלומי איזון לחבר בני אדם בסך כולל של כ-268 מיליון שקל (מאחר ששיעורי המס החלים על מחזיק פרטי גבוהים משיעורי המס החלים על מחזיקים שהם חבר בני אדם). בגין כל יחידת השתתפות משולם סכום קבוע ואחיד ללא הבדל בין סיווג המחזיקים.

09:10

תיקון עולם קנביט  הודיעה שהתקשרה בהסכם אספקת מוצרי קנאביס למספר טריטוריות בבלעדיות עם טבע ישראל (חברה בת של טבע ), שלפיו תיקון עולם תמכור לה שמני קנאביס רפואי (THC ו-CBD) במתכונת של מוצר מוגמר לצרכן הסופי, שישווקו בישראל, בעזה ובגדה המערבית בלעדית על ידי טבע. בנוסף, החברות הסכימו עקרונית לפעול במשותף בתחום הקנאביס הרפואי באוקראינה כשהרגולציה המקומית שם תאפשר זאת.

08:50

באפ טכנולוגיות  הודיעה שהשיקה בארה"ב כרטיס אשראי בשיתוף פעולה עם ויזה תחת המותג BUFFPAY, במסגרת קמפיין שיווקי ייעודי לחג המולד. הכרטיס יאפשר ללקוחות לצבור נקודות בפלטפורמת החברה כתלות בהיקף השימוש בכרטיס האשראי, שהם יוכלו להמיר למוצרים שונים המותאמים לגיימרים ב-Marketplace שבפלטפורמת החברה. החברה פועלת גם להקמת ארנק דיגיטלי.

חברת השקעות הנדל"ן בוליגו  דיווחה שהשלימה את מכירת מקבץ הדיור בצפון קרוליינה, ארה"ב, בתמורה ל-66.5 מיליון דולר.

אפי נכסים  הודיעה שחברה פולנית בבעלות אפי אירופה רוכשת פרויקט מגורים להשכרה בעיר ורשה עם 226 דירות ושטחי מסחר בהיקף של 500 מ"ר בתמורה כוללת של 102.2 מיליון זלוטי (כ-22 מיליון אירו).

סולגרין  נכנסת לתחום אגירת האנרגיה בגרמניה בשיתוף פעולה עם חברת Tricera Energy הגרמנית. הצדדים הגדירו כיעד הקמה של פרויקטים בהיקף השקעה משוער של כ-300-500 מיליון אירו בשנים הקרובות. במקביל דיווחה סולגרין שחתמה על מזכר הבנות לשת"פ אסטרטגי ארוך טווח עם חברת עמיר שיווק  ועם חברת "פ.מרום שירותי פרויקטים". על פי ההסכם יפעלו החברות לייזום, הקמה ותפעול של מערכות סולאריות על גבי חממות ומבנים חקלאיים נוספים בשוק הישראלי. 

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר

1. צפי לפתיחה יציבה

שבוע אחרון לשנת 2021: יום המסחר בבורסת תל אביב ייפתח ככל הנראה ללא תנודות חדות לכאן או לכאן, אם כי המניות הדואליות המרכזיות צפויות לתמוך בשוק (ראו בהמשך) וייתכן שהסנטימנט החיובי בוול סטריט מיום חמישי יגיע גם לת"א. 

את השבוע שעבר סיים מדד ת"א 35  בעלייה של 2% והגיע לשיא חדש של 1,949 נקודות. מתחילת השנה עלה ב-30%. ת"א 90  עלה בשבוע שעבר ב-0.6%, ומתחילת השנה עלה ב-30.9%. ת"א 125  עלה ב-1.6%, ומתחילת השנה ב-29.1%.

עלייה בולטת של 2.7% נרשמה לטובת מדד הבנקים  שהתחזק ב-2.7% (ומתחילת השנה זינק ב-65.4%).

2. אווירה חגיגית בשווקים הגלובליים

ביום שישי האחרון לא התקיים מסחר בבורסות ארה"ב (וגם בחלק מבורסות אירופה) לרגל חג המולד, אך ביום חמישי נרשמה נעילה ירוקה זה היום השלישי ברציפות, לאחר שלושה ימים של ירידות. מדד S&P500  עלה ב-0.6% לשיא חדש.

שבוע מסחר חלקי צפוי גם השבוע. בהונג קונג לא יתקיים מסחר מחר, ובבריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד לא יתקיים מסחר גם מחר וגם מחרתיים לרגל החג. 

ביום שישי הבורסה ביפן ומרבית בורסות אירופה (בהן גרמניה, איטליה, ספרד ושוויץ) סגורות לרגל ערב ראש השנה האזרחי, בעוד שבהונג קונג, סינגפור, אוסטרליה, בריטניה וצרפת יתקיים יום מסחר מקוצר. חלק מהבורסות ימשיכו בחגיגות אף לתוך השבוע הבא.

3. עסקת הענק בין נכסים ובניין לאהרון פרנקל

אחת העסקאות הפרטיות הגדולות בתולדות שוק ההון הישראלי: חברת נכסים ובניין תשלם 3.1 מיליארד שקל על החזקותיו של איש העסקים אהרון פרנקל בגב-ים . עבור פרנקל מדובר על תשואה של 100% על ההשקעה.

אמש (מוצ"ש) חתמו נציגי אקוויטי פייננס שבבעלות פרנקל וחברת הנדל״ן נכסים ובניין  מבית דיסקונט השקעות  על הסכם שלפיו, נכסים ובניין תרכוש מאקוויטי פייננס את החזקותיה בחברת הנדל״ן המניב גב-ים בשיעור של 37.22%.

אקוויטי פייננס מוכרת את החזקותיה בסכום המשקף כאמור רווח של 100% (כ-1.25 מיליארד שקל), הנובע מהתמורה הבסיסית האמורה, מדיבידנדים והפרשי מטבע. גם לצד השני זו עסקה טובה: בעלי המניות בדיסקונט השקעות - משפחת זלקינד, צחי נחמיאס, רמי לוי ושותפיהם - מבססים את החזקתם ביהלום של הקבוצה, חברת הנדל"ן המניב גב-ים.

4. הדואליות יתמכו בשוק

המניות הדואליות שבו עם פערי ארביטראז' המעורבים, כשהארביטראז' החיובי המשוקלל על מדד ת"א 35 עומד על כ-0.15%.

אופקו הלת' , איי.סי.אל , פריגו , טבע  ונובה  צפויות להתחזק היום ולספק רוח גבית למדד, בעוד שטאואר  ואורמת  יאבדו גובה. מחוץ למדד הדגל בולטות אינטרקיור , פרוטליקס , פריון נטוורק  ואנלייבקס  שיעלו היום לאור פערים חיוביים.

5. חולשה קלה בביטקוין

בעוד שמרבית המטבעות הקריפטוגרפיים נסחרים ביציבות בשעה זו, הביטקוין - שכבר הספיק להגיע לרמה של 51 אלף דולר בסוף השבוע האחרון - נחלש בכ-2% ונסחר סביב 49.8 אלף דולר.

האת'ר יציב סביב 4,024 דולר, הריפל על 91 סנט.