השינוי בעולם העבודה עשה את שלו - המחשבים הנייידים משתדרגים ומציעים מגוון פתרונות למשתמשים

האם מחשבים ניידים איכותיים עם ביצועים ברמה גבוהה נועדו רק למשתמשים "כבדים"? כלל לא בטוח • השינויים בשוק העבודה והצרכים של העובדים, גם העצמאים מביניהם, מחייבים לשים דגש על כוח המחשוב של המוצר ואיכותו • "אנשים מעוניינים במחשבים ניידים דקים וקלים לנשיאה, שיעבדו בצורה יעילה ורציפה • לכן נדרש להשקיע במחשב עצמו, בחומרה שלו, ולא רק בתשתית החיצונית", אומר משה בריק, מנהל הפעילות העסקית של חברת ASUS בישראל

בימים של עבודה מכל מקום, נדרש מחשב נייד בעל עוצמה / צילום: ASUS
בימים של עבודה מכל מקום, נדרש מחשב נייד בעל עוצמה / צילום: ASUS

הכתבה בשיתוף ASUS

בין אם מדובר במי שעובדים מרחוק או כאלה שעבודתם שטח, על רקע משבר הקורונה או ללא קשר אליו, שוק המחשבים משתנה בשנים האחרונות ומעלה אתגרים רבים. עד לאחרונה הדגש בעבודה מרחוק ובשטח היה על תשתית האינטרנט, מהירות החיבור מרחוק והנגשת כלי עבודה שונים בענן - ולא על עוצמת המחשבים הניידים, הביצועים, חיבוריות משקל. זאת חרף העובדה שיכולות המחשב הנייד הם הבסיס לכל העבודה מרחוק - מהשטח ואפילו מהמשרד.

נתונים שפרסמה חברת מחקרי השוק IDC בנובמבר האחרון מעידים על כך שכ-60% מהמחשבים שנמכרו ברבעון השלישי של 2021 היו ניידים - גם לצרכים אישיים וגם לצורכי עבודה. "המחשבים הניידים הופכים לכלי העבודה המרכזי. נפח השוק גדל, במיוחד בתקופת הקורונה, אבל לא רק. אנשים עובדים יותר מהבית, עוסקים יותר בעבודות פרילאנס וגם חברות מעדיפות להעניק לעובדים ניידים במקום נייחים", אומר משה בריק, מנהל הפעילות העסקית של חברת ASUS בישראל. "לאור זאת, אנשים מעוניינים בניידים, בעלי ביצועים גבוהים, שיעבדו בצורה יעילה ורציפה. לכן מחשב נייד צריך להיות איכותי, עוצמתי, קל לנשיאה וכמובן מאובטח לשם הגנת המידע עליו; צריך להשקיע במחשב עצמו, בחומרה שלו, ולא רק בתשתית החיצונית".

חיים בעולם של ריבוי משימות

כשמדברים על קהל היעד למחשבים ניידים בעלי ביצועים חזקים, הנטייה הראשונית היא לחשוב על מתכנתים, מורים, אנשי שיווק, אנשי עסקים בכירים - וכל מי שנדרש בעבודתו למשימות עם כוח עיבוד חזק . אבל הלכה למעשה גם עבודה במקביל על מספר לשוניות בדפדפן דורשת לא מעט כוח מחשובי. ואם התשובה האינסטינקטיבית לכך היא שאפשר פשוט לוותר על כל כך הרבה לשוניות, הביטו רגע בדפדפן שלכם - כמה לשוניות פתוחות בו כעת? בעידן המולטי טאסקינג אנחנו מכינים מצגות, עובדים על קבצי אקסל, קוראים מיילים, עונים להודעות בווסטסאפ השולחני, גולשים באינטרנט וכו' - והכל במקביל. "אנחנו חיים בעולם של ריבוי משימות כי זה פשוט קל לנו, אבל זה דורש מאיתנו להשקיע", אומר בריק.

מסייע היטב בעידן המולטי טאסקינג, מחשב נייד של ASUS / צילום: ASUS
 מסייע היטב בעידן המולטי טאסקינג, מחשב נייד של ASUS / צילום: ASUS

נושא הדרישות ההולכות וגדלות של המשתמשים בעולם של מולטי טאסקינג - זוכה להתייחסות בשוק המחשוב הישראלי. "בשנים האחרונות חברת ASUS הולכת ומרחיבה את פעילותה בתחום העסקי בישראל, אם זה בחברות גדולות, ארגונים, ממשלה, מוסדות להשכלה גבוהה, בתי ספר ועוד. "לכל שוק יש את הפתרון שדרוש לו בעולם המחשבים הניידים", אומר בריק. כחלק מהצמיחה בתחום זה, ייצרו בחברה את סדרות מחשבי ExpertBook, המיועדים לעסקים, לפרילאנסרים, לעובדים היברידיים ולמי שעובדים בשטח או מרחוק - וזקוקים למחשב עם ביצועים. הסדרות כוללות מחשבים דקים וקלים (החל מ-880 גרם), בעלי עמידות מפני זעזועים, נפילות וטמפרטורות קיצוניות, שעומדים בתקן הצבאי המחמיר של צבא ארה"ב - MIL-STD 810H. החומרה החזקה מאפשרת להריץ מגוון רחב של תוכנות ולבצע פעילות מבלי שזמן העבודה יהיה איטי. בנוסף, כוללות הסדרות גם אלמנטים חשובים לעולם ניהול הפגישות מרחוק - מסך נגד השתקפויות, תו תקן שמאשר כי המחשב ידידותי יותר לעיניים, מערכת מבוססת בינה מלאכותית המסננת רעשי רקע מסביב, נורית חיווי שנדלקת בעת שיחות ועידה או זום למניעת הפרעה וכמובן גיבוי שוטף, חיי סוללה ארוכים וטעינה מהירה.

אחד המחשבים הבולטים בסדרה זו הוא ה-ExpertBook B5. ב-ASUS מגדירים אותו כ"כוח נייד לעסקים בדרכים", בין היתר בשל פיצ'רים כגון: חיי סוללה ארוכים שלו (14 שעות), מעבד Intel Core דור 11, ביטול הרעשים מבוסס בינה מלאכותית ותמיכה ב-dual-SSD RAID לאחסון וגיבוי מידע.

מחשב ExpertBook של ASUS. ''כוח נייד לעסקים בדרכים'' / צילום: ASUS
 מחשב ExpertBook של ASUS. ''כוח נייד לעסקים בדרכים'' / צילום: ASUS

מאחר שמדובר במחשב שמיועד למגוון רחב של משתמשים , המציע מספר תכונות להגנה על פרטיות ונתונים עסקיים, כגון, חיישן טביעות אצבע מובנה ושבב TPM 2.0, המשמש להצפנת מידע. בנוסף, המחשב מציע WIFI 6, הנחשב לתקן המתקדם והמהיר ביותר לאינטרנט אלחוטי, וחיבורים מסוגים שונים ביניהם Thunderbold 4, שמהווה את התקן החדשני ביותר לחיבור התקנים חיצוניים. כך, מתאפשר לחבר אליו עוד שני מסכים חיצוניים ולעבוד סך הכול עם שלושה מסכים, מבלי להזדקק לתחנת עגינה או מפצלים. כמו כן, הוא מציע תמיכה בהעברת קבצים מהירה במיוחד - פיצ'ר חשוב שמסייע מאד בהעברת חומר מכונני אחסון חיצוניים ומי שמעוניין יכול לרכוש את הגרסה שלו המגיעה עם מסך מגע. ה-ExpertBook B5 כולל גם את שאר התכונות שהוזכרו מעלה - כחלק מסדרת מחשבים ExpertBook, כמו סינון הרעשים, העמידות, המשקל הקל ועוד.

לעבוד באופן פרודוקטיבי בדרכים

מחשבים חדשים כמו ExpertBook B5, פותחו כמענה לצורכי המשתמשים שהפכו מורכבים יותר. לתוך הקורונה, גם ללא העבודה מרחוק, שוק העבודה משתנה. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים שיותר אנשים מבעבר מעדיפים לעבוד במקביל להיותם שכירים גם כפרילאנסרים, להשלמת הכנסה. בסוף שנת 2020, שוק העצמאים, כולל עצמאים שהם גם שכירים, צמח ל-330 אלף עובדים. זאת בהשוואה ל- 250 אלף שפעלו עשור קודם לכן. מה שמגדיל את הצורך והתלות של חלק מאותם עובדים במחשבים ניידים חזקים, שיאפשרו להם למקסם את הפרודוקטיביות שלהם בעיסוק העצמאי.

"אותם אנשים נמצאים כיום בעבודה, אבל גם לא מעט בדרכים, לפעמים גם 3 שעות ברוטו ברכבת או באוטובוסים - בזמן הזה הם יכולים לעבוד. ודווקא שם יש אתגרים מרובים, כמו רעשי רקע, טלטלות של הנסיעה ותאורה שמשתנה ומסנוורת", אומר בריק. "אז במקום לבזבז זמן יקר, אפשר להשקיע במחשב איכותי שיכול לתת מענה בסיטואציות האלה", הוא מסכם ומצביע על המגמה שככל הנראה תתגבר בשנים הקרובות: לא רק התחזקות של שוק המחשבים הניידים, אלא גם עלייה בביקוש לבעלי הביצועים מביניהם.