תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

יוצאים מת"א לפארקי העסקים של גוש דן: "עבור אלפי עובדים מדובר בסוף עידן הפקקים"

מחיר השכירות הנוסקים בת"א לצד נגישות תחבורתית גבוהה בעתיד אל מחוצה לה, מובילים חברות רבות לעזוב את העיר הגדולה לטובת הטבעת המקיפה את גוש דן • פארק העסקים החדשני LIBERTY, שמקימה קבוצת שיכון ובינוי בקרבת מחלף מסובים, מתעתד לשמש בית לחברות הייטק מהשורה הראשונה

פארק העסקים LIBERTY של קבוצת שיכון ובינוי / הדמיה: סטודיו 84
פארק העסקים LIBERTY של קבוצת שיכון ובינוי / הדמיה: סטודיו 84

הכתבה בשיתוף שיכון ובינוי

תנופת בניית מתחמי תעסוקה בישראל נמצאת בשנים האחרונות בשיאה ונדמה כי בכל מקום אליו תפנו את מבטכם במרכז, תוכלו לגלות מתחם חדש. בצומת סביון, בחולון, בהרצליה, ברחובות, בהוד-השרון, בפתח תקווה, ועוד. רשימה ארוכה זו מהווה עדות נוספת למגמה ההולכת ומתחזקת של חברות ממגוון תחומים, ביניהן הייטק וסטארט-אפ, שהחליטו להתרחק מתל אביב הפקוקה והיקרה בה מחירי המשרדים נוסקים מעלה ללא הפסקה, לטובת מתחמים בעלי מחירים נוחים יותר במרכז הארץ.

עד כמה תל אביב יקרה? לפי מחקר שוק של חברת CBRE ישראל, בין הרבעון השני לשלישי של שנת 2021 מחירי השכירות של משרדים בתל אביב קפצו ב-7% והגיעו ל-108 שקל למ"ר עם עלייה שנתית של 13%. מאז אותו רבעון חלפה שנה אחת בלבד והמגמה נמשכת: שוק המשרדים התל אביבי נמצא כעת למעשה ברמות תפוסה שכמעט ואינן מאפשרות למצוא שטחים משמעותיים המתאימים לחברות הייטק. כך עולה מנתוני המחצית השנייה של 2021 שאספה קבוצת נת"מ, המתמחה בנדל"ן עסקי.

על פי נתוני נת"מ, רמות המחירים זינקו בהתאם כאשר בציר מנחם בגין מחיר השכירות עומד על כ־144 שקל למ"ר, 138 שקל למ"ר בציר יגאל אלון, 135 שקל למ"ר באזור הסיטי (רוטשילד, אחד העם, הרצל), וכ-121.5 שקל למ"ר במרכז תל אביב (אבן גבירול, דיזנגוף). את שיאה של המגמה הזו ניתן היה לראות ממש החודש (אפריל) עם חתימתה של פייסבוק (מטא) על עסקה להשכרת 20 קומות במגדל לנדמרק בת"א בסכום אסטרונומי שמוערך בכ-750 מיליון שקל ל-7 שנים.

פארק העסקים LIBERTY של קבוצת שיכון ובינוי / הדמיה: סטודיו 84
 פארק העסקים LIBERTY של קבוצת שיכון ובינוי / הדמיה: סטודיו 84

לא מגדל משרדים מנותק מהרחוב

מטבע הדברים מרבית חברות ההייטק וחברות בכלל היוצאות מתל אביב מבקשות להישאר בקרבת העיר מבחינה גיאוגרפית. בנוסף, הן דורשות נגישות תחבורתית גבוהה יחסית - עבור העובדים ועבור המבקרים במשרדים. אחד המתחמים המוקמים כעת, העונה על שתי הדרישות גם יחד הוא פארק העסקים LIBERTY של קבוצת שיכון ובינוי. הפארק המדובר הולך ונבנה ברובע העסקים והבילוי החדש MyOno, שיהווה את 'הסיטי' החדש של קרית אונו, ומתפרש על פני כ-400 אלף מ״ר המיועדים למשרדים, מסחר ומגורים.

LIBERTY עתיד לכלול גם את מטה קבוצת שיכון ובינוי (עדות לאמונה הגדולה של הקבוצה היזמית במקום); הוא נבנה סביב פארק רחב ידיים בשטח המתפרס על פני כ-14 דונם וחוצה שדרת מסחר רחבה, בה תמצאו מוקדי תרבות, כושר, בילוי ופנאי, אשר עתידה להפוך ללב הפועם של המתחם. הפארק יכלול כ-240 אלף מ"ר שטחי משרדים - 9 בנייני משרדים, כ-15 אלף מ"ר שטחי מסחר ופנאי, כ-700 יחידות דיור לסטודנטים, זוגות צעירים ומשפחות, כ-14 דונם פארק עירוני ולמעלה מ-2,000 חניות תת-קרקעיות.

לפרטים נוספים על פרויקט LIBERTY הקליקו כאן>>

המתחם מתעתד להיות בעל עיצוב חדשני, שעליו אחראי משרד "ישר אדריכלים", מסבירים בחברה, לא עוד מגדל המנותק מהרחוב, אלא מעין מגדל שוכב, המחלק את המסה לבניינים, לרחובות ולשדרה מרכזית הנפרשת ביניהם. הוא כולל גם rooftops וכן גגות ירוקים. בשיכון ובינוי אומרים כי בזכות העובדה שחלק מגגות הפארק מתוכננים כגגות ירוקים - ייהנו דייריו מ-5 כיווני אוויר. 

פארק העסקים LIBERTY של קבוצת שיכון ובינוי / הדמיה: סטודיו 84
 פארק העסקים LIBERTY של קבוצת שיכון ובינוי / הדמיה: סטודיו 84

ככלל, נושא הקיימות עובר כחוט השני בפרויקט: פארק LIBERTY עומד בתקן LEED SILVER לבנייה ירוקה, וכן כולל אזורים ירוקים, בהם תמצאו עצים בוגרים, מדשאות ובריכות טבעיות. בנוסף, אור טבעי החודר דרך קירות מסך של הבניינים יאיר את החלל הפנימי במקום.

ומה באשר למיקום? בשיכון ובינוי סבורים כי מדובר בשובר שוויון ויתרון משמעותי למתחם. "הפארק גובל בכביש 461 וממוקם בקרבת צומת הטייסים ומחלף מסובים. הוא קרוב לצירי תנועה מרכזיים: כביש 4, כביש 6, כביש 40 וכביש 1 ונמצא בסמיכות לנתב״ג, המרכז הרפואי שיבא, המכללה האקדמית אונו ואוניברסיטת בר אילן", מציין ניר סירוטה, סמנכ"ל הנדסה ונכסים מניבים בשיכון ובינוי. "למעשה LIBERTY נהנה ממיקום אסטרטגי ונגיש במיוחד בצמוד לצומת סביון העתידית, לתחנת הקו הסגול של הרכבת הקלה ולכביש 461 אותו חוצה ציר קו המטרו העתידי", הוא מוסיף. "עבור השוכרים, הסטודנטים והדיירים העתידים לאכלס את פארק העסקים החדש משמעות הדבר היא ללא ספק סוף עידן הפקקים, בשל הנגישות הגבוהה של התחבורה הציבורית וכן של רכבים פרטיים".

ניר סירוטה, סמנכ''ל הנדסה ונכסים מניבים, שיכון ובינוי / צילום: יח''צ שיכון ובינוי
 ניר סירוטה, סמנכ''ל הנדסה ונכסים מניבים, שיכון ובינוי / צילום: יח''צ שיכון ובינוי

מה גורם לדעתך לחברות ההייטק לעזוב את תל אביב?

"אנו רואים תופעה של שבירת שיאי מחירים בתל אביב עם אזורים מסוימים שיכולים להגיע לרמות של 200 שקל כאשר דוגמה לכך היא העסקה האחרונה עליה חתמה חברת מטא. כך שבעצם יותר ויותר חברות הייטק מתחילות לסמן את המעגל השני והשלישי מחוץ לתל אביב, תוך מעבר לפארקי העסקים בהם גם ניתן למצוא הון אנושי בוגר, בשל ומנוסה יותר.

"כמו כן, כאשר חברה גדולה מקבלת החלטה על שינוי מקום המשרדים שלה אל מחוץ לעיר, היא חותמת על עסקה לטווח של 10-15 שנה ועל כן זקוקה לנגישות תחבורתית גבוהה למתחם עם מחירי שכירות שפויים יחסית לאלו של תל אביב ואפשרות מיטבית לצמיחה עתידית. פרויקט LIBERTY עונה על כל המשתנים האלו - הוא נבנה במיקום אסטרטגי ונגיש בצמידות לצומת העתידית שנבנית באזור, מציע גמישות ואיכות תכנונית גבוהה לצד מחירי השכירות סבירים, הארנונה אטרקטיבית וגם דמי הניהול. חברות ההייטק מקבלות אצלנו את כל החבילה ובגלל זה המתחם כבר הולך ומתאכלס", מסכם סירוטה.

לפרטים נוספים על פרויקט LIBERTY הקליקו כאן>> 

צרו איתנו קשר *5988