הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסה: מדד הבנקים קפץ ב-1%, מיטרוניקס צנחה ב-6%

מדד ת"א 35 טיפס ב-1%, מדד ת"א 90 סיים בירידה קלה • הדואליות תמכו בשוק • עונת הדוחות בוול סטריט נכנסת להילוך גבוה: ענקיות הטכנולוגיה יפרסמו דוחות השבוע

עליות בבורסה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
עליות בבורסה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

15:58

המסחר בבורסה הסתיים במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 עלה ב-1% כאשר בראשו טבע , ת"א 125 עלה ב-0.7%, ות"א 90 מחק את העלייה והשיל 0.1%. מדד הבנקים התקדם ב-1.1%, ומדד הביומד התחזק ב-0.9%. לעומת זאת, מדד התקשורת ננעל בירידה של 0.4%.

מחזור המסחר הסתכם ב-831 מיליון שקל. את המחזור הגבוה ביותר ריכז בנק הפועלים .

בונוס ביוגרופ  רשמה עלייה של כ-6% בהמשך לזינוק של יותר מ-17% בשבוע שעבר, שבו היו שלושה ימי מסחר בלבד. עוד עליות חדות רשמו מידאס , נקסט ג'ן (ראו עדכון קודם), בוני תיכון , איילון  ונתנאל גרופ . בצד השלילי, מיטרוניקס  צנחה ב-6%, וגם קומפיוג'ן , פארמוקן , גלילאו טק  ואריקה בי-קיור  איבדו גובה.

15:10

נקסטייג'  הודיעה על הסכם עם האוניברסיטה העברית בירושלים לביצוע מחקר לגילוי מולקולות פסיכדליות חדשות לטיפול בבעיות נוירולוגיות. המולקולות שיזוהו במהלך יהוו בסיס לפיתוח תרופות לטיפול בבעיות נוירולוגיות, בדגש על כאב כרוני.

נקסט ג'ן  מזנקת ב-17% במחזור מסחר גבוה. שני דירקטורים (שמונו לפני חודש בלבד) החליטו להתפטר הבוקר בשל מאבק השליטה בחברה, שנמצאת בהליך למזג לתוכה את סנט-טק.

13:50

מדד ת"א 35 מטפס כעת בכ-0.7%, ות"א 90 עולה ב-0.3%. מחזור המסחר מסתכם בכ-530 מיליון שקל בלבד.

עליות בולטות רושמות שפיר הנדסה , טבע, מגה אור , נקסט ג'ן , מידאס, אפריקה מגורים  וקבוצת אשטרום.

12:20

מתמתנות העליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.8%, ות"א 90 עולה ב-0.4%. מדד הביומד עולה ב-1.1%.

עליות בולטות רושמות בונוס ביוגרופ , טבע, אלקטריאון , קאנומד, גילת, פוקס  ודלתא.

מנגד, ירידות חדות רושמות קרסו מוטורס , מיטרוניקס  ואלקטרה צריכה .

בחברת מידרוג מאשרים דירוג A3 לחברת פתאל החזקות  ומעלים את אופק הדירוג מיציב לחיובי. בין השאר מציינים במידרוג כי "דירוג החברה נשען על פרופיל עסקי חזק המתבטא בהיקף פעילות משמעותי ופיזור נכסי וגאוגרפי. נתח שוק החברה בחדרים בניהול בישראל הוא הגבוה מבין החברות המלונאיות בישראל, ונפח פעילותה באירופה מבסס את מעמדה באזור פעילות זה. החברה חוותה התאוששות משמעותית ממשבר הקורונה והציגה תוצאות תפעוליות טובות בשנת 2021 ובמחצית הראשונה של 2022, אשר להערכת מידרוג צפויות להיוותר ברמה גבוהה בטווח הקצר, ולאורך זמן החברה מאופיינת ברווחיות טובה. 

"אופק הדירוג חיובי משקף את הערכת מידרוג כי החברה צפויה להציג המשך שיפור בביצועים התפעוליים ובלימת הגידול בחוב הפיננסי נטו, חרף המשך השקעות משמעותיות הצפויות, בזכות הגידול בתזרימים מפעולות". 

11:00

עליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-1%, ות"א 90 עולה בשיעור דומה.

בשוק האג"ח נרשמות עליות של 0.1%-0.2% באג"ח ממשלתיות השקליות לטווחים ארוכים, וגם מדדי התל בונד המרכזיים עולים ב-0.1%-0.2%.

מניית ישראל קנדה  עולה ב-2.2%. ברק רוזן, מבעלי השליטה בחברה, רכש ביום חמישי האחרון 44,602 מניות של החברה בשער של 11.14 שקל למניה.

חברת מצלאווי  דיווחה כי זכתה במכרז לרכישת זכויות בפרויקט התחדשות עירונית בהוד השרון. להערכת החברה, היקף ההכנסות הצפוי לה מהפרויקט צפוי לעמוד על סך של כ-60 מיליון שקל והיקף העלויות הצפוי בפרויקט יסתכם בכ-49 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). להערכת החברה, היתר בנייה לפרויקט צפוי להתקבל בתוך 6 עד 8 חודשים.

10:02

שבוע המסחר בבורסה נפתח בעליות. מדד ת"א 35 מטפס ב-1.2%, ות"א 90 עולה ב-0.5%

עליות בולטות רושמות פתאל החזקות , דמרי, דניה סיבוס , טבע, פרטנר , אנרג'יאן ונאוויטס .

מנגד, ירידות נרשמות במניות נייס , אודיוקודס, ביוליין וג'נסל.

09:00

יעקב אטרקצ'י, בעל השליטה ומנכ"ל חברת אאורה , ממשיך לרכוש מניות של החברה. ביום חמישי רכש אטרקצ'י עוד 40 אלף מניות במחיר של 622.7 אגורות למניה והגיע להחזקה של 51.6% מההון.

07:40

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. צפי לפתיחה חיובית

שבוע המסחר בבורסה צפוי, ככל הנראה להיפתח בעליות. ביום חמישי האחרון רשם מדד ת"א 35 ירידה של 0.2%, ת"א 125 נחלש ב-0.4%, ות"א 90 ירד ב-0.8%. מדד הבנקים סיים בעלייה של 0.5% בניגוד למגמה, וגם מדדי הנפט וגז והפיננסים עלו קלות. מנגד, מדד מניות הנדל"ן נחתך ב-1.6%, ומדד קלינטק צנח ב-2%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.57 מיליארד שקל. 

2. עליות חדות בוול סטריט ביום שישי

עליות חדות נרשמו בסיום המסחר בוול סטריט ביומו האחרון של שבוע המסחר, בשבוע הטוב ביותר מאז יוני: מדד הדאו ג'ונס קפץ בכ-2.5%, ה-S&P 500 עלה ב- 2.4%, והנאסד"ק רשם עליות של כ-2.3%.

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", חלק מבכירי הפדרל ריזרב חשים חוסר נוחות עם קצב העלאות הריבית ומתחילים להיות מודאגים מהסיכונים של הידוק יתר של המדיניות המוניטרית. בפד הולכים לקראת העלאת ריבית נוספת של 0.75% בפגישתם הבאה בתחילת נובמבר (ביום רביעי בשבוע הבא), ותיתכן והעלאה נוספת בחודש דצמבר, שתהיה מתונה יותר. בעקבות הדיווח נרשמה התמתנות בעליות בתשואות האג"ח ארה"ב ל-10 שנים, מה שתמך בשוק המניות.

3. הדואליות יתמכו בשוק

מרבית המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים חיוביים, והן צפויות לעלות הבוקר. טבע  עם 3.1%, איי.סי.אל  1.8%, אלביט מערכות  1.5%, נובה  1.8% וקנון עם 2.3%.

4. עונת הדוחות נכנסת להילוך גבוה

השבוע הנוכחי בוול סטריט יהיה עמוס בפרסומים של תוצאות הרבעון השלישי של חברות מובילות. במסגרת עונת הדוחות בארה"ב יפרסמו השבוע דוחות, בין השאר, אלפאבית ומיקרוסופט (ביום שלישי), מטא ובואינג (רביעי), ואפל, אמזון, אינטל, מרק ומקדונלד'ס (ביום חמישי).

5. "הסערה בשוק האג"ח מכבידה על שוק המניות"

בחברת GlobalX מציינים כי עד כה, בעונת הדוחות לרבעון השלישי בוול סטריט, מי שהתעלו מעל התחזיות המוקדמות הם הבנקים. מדוחותיהם גם משתקף חוסנו של הצרכן האמריקאי. מנגד, הבנקים מזהירים גם מפני מיתון, ירידה בהכנסות ממשכנתאות ופיטורי עובדים. "גם מגזרי השירותים ומוצרי הייסוד מציגים עד כה חוזקה יחסית. מצד שני, כמה מחברות המדיה החברתית מציגות בעיות במודל העסקי וירידה בהכנסות מפרסומות, והדבר גורר מטה את כל המגזר. חברות התעופה הציגו תוצאות חזקות הודות לביקושים גבוהים, וגם התחזיות לרבעון הרביעי נראות מעודדות. דאגה משותפת שעלתה בשיחות הוועידה של רבות מהחברות המדווחות היא הדולר החזק, אשר נוגס ברווחיות.

"שני הפרסומים המרכזיים השבוע יהיו התמ"ג לרבעון השלישי ומדד מחירי הצריכה הפרטית (PCE), אשר נחשב לברומטר האינפלציה הראשי של הבנק הפדרלי. המדד רשם עלייה באוגוסט, ואנחנו מעריכים כי המדד הנוכחי ימשיך להצביע על עלייה במחירי השירותים ומנגד המשך התקררות במחירי הסחורות והמוצרים. הירידה במחירי האנרגיה היא גורם חיובי, אך האינפלציה עדיין מאוד מפושטת, וייקח זמן עד שתתחיל להתאזן, ועל כן אנחנו צופים המשך העלאות הריבית מצד הבנק הפדרלי.

"בתוך כך, הסערה בשוק האג"ח ממשיכה להכביד על שוק המניות. החשש הוא כי בעיות הנזילות בשוק האג"ח, על רקע הצמצום הכמותי, ילבו את התנודתיות, והדבר יזלוג גם לשוק המניות. תוצר הלוואי הנוסף הוא שמנהלי כספים, עם פורטפוליו מרובה נכסים, יתקרבו למצב של מחסור בביטחונות ועל כן יצטרכו להקטין את החשיפה שלהם, מה שרק יגביר את התנודתיות בנכסים השונים", הם כותבים.