תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הפנים מערבה: מה כדאי לדעת לפני תחילת תהליך התאזרחות באירופה ורכישת נכס ביבשת

עו"ד אנה ליה פורסטני ועו"ד סאן חרתי מחברת "דור טו יורופ", מסבירים מה התחדש בשנים האחרונות בתחום ההתאזרחות האירופאית ולאילו הטבות זכאים אזרחי היבשת ברכישת נדל"ן

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף דור טו יורופ

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים פועלים לקבלת אזרחות אירופאית, המאפשרת לגור, לעבוד וללמוד בכל רחבי היבשת, להיכנס לארצות הברית ללא צורך בהוצאת ויזה, וליהנות מהטבות שונות ברכישת נכסי נדל"ן באירופה. "אלפי ישראלים זכאים לקבלת אזרחות אירופאית, אך לא כולם מודעים לחידושים שחלו בתחום בשנים האחרונות", כך אומר עו"ד סאן חרתי, מנהל מחלקת אזרחויות וליווי רכישות נדל"ן בחברת "דור טו יורופ". החברה מייעצת ומלווה ישראלים שזכאים לאזרחות פורטוגלית, רומנית, אוסטרית, גרמנית ופולנית, בדרך לקבלת אזרחות אירופאית, וכן מעניקה ליווי מקצועי ברכישת נדל"ן באירופה.

כך למשל, לדבריו, "קיימות תקנות מיוחדות להתאזרחות על נרדפי המשטר הנאצי שאזרחותם הגרמנית נשללה מהם על רקע גזע, דת או השקפות פוליטיות בתקופה בין ה-30 בינואר 1933 ל-8 במאי 1945. אנשים אלה וצאצאיהם זכאים להתאזרחות לפי סעיף 116/II/1 בספר החוקים - חוק היסוד GG במסגרת הפיצויים. באוגוסט 21 נכנס לתוקף שינוי חוק ולפיו ניתן להגיש בקשה לאזרחות גרמנית גם בהתאם לחוק 15 StAG §. מדובר בהרחבה של התאזרחות ומתן הקלות נוספות למי שאיבדו את האזרחות הגרמנית במסגרת רדיפות הנאצים - כך שגם מי שהאזרחות הגרמנית לא נלקחה מהם באופן רשמי על ידי המדינה והם איבדו אותה בצורה אחרת, הם או הצאצאים שלהם יכולים לקבל את האזרחות הגרמנית".

עו"ד סאן מוסיף כי לצד החידוש בקבלת אזרחות גרמנית, ישנו חידוש נוסף מהשנים האחרונות גם בקבלת אזרחות אוסטרית. "בספטמבר 2019 העבירה המועצה הלאומית האוסטרית תיקון לחוק האזרחות האוסטרי (StbG) כמחווה לקורבנות רדיפות הנאצים באוסטריה ולצאצאיהם. החל מה-1 בספטמבר 2020 צאצאים אזרחים של אחת ממדינות ההמשך של הממלכה האוסטרו-הונגרית לשעבר או אנשים נטולי אזרחות שמקום מגוריהם העיקרי היה בשטח הפדרלי של הרפובליקה של אוסטריה (אחרי נפילת הממלכה), ואשר עזבו לחוץ לארץ לפני ה-15 במאי 1955, עקב רדיפות או חשש לרדיפות על ידי גופים של המפלגה הנאצית, או על ידי רשויות של הרייך הגרמני, או עקב רדיפות או חשש מרדיפות בשל תמיכתם ברפובליקה הדמוקרטית של אוסטריה - יכולים להגיש טופס הצהרה (על רצונם לקבל בחזרה אזרחות) בהתאם לסעיף § 58c StbG שזמין בשגרירות".

עו''ד סאן חראתי, מנהל מחלקת אזרחויות וליווי רוכשי הנדל''ן, דור טו יורופ / צילום: יח''צ
 עו''ד סאן חראתי, מנהל מחלקת אזרחויות וליווי רוכשי הנדל''ן, דור טו יורופ / צילום: יח''צ

לדברי עו"ד סאן, במסגרת תהליך קבלת האזרחות האירופאית, עורכי הדין של דור טו יורופ עובדים בשיתוף עם אנשי מקצוע הפועלים באופן אקסקלוסיבי בשלוחות החברה באירופה (במדינות אליהן מבצעים את תהליך ההתאזרחות); הם מאתרים מסמכים לשם הוכחת השייכות, מתרגמים מסמכים, מבצעים אימות והגשות מסודרות לגורמים בקונסוליה ובאירופה עד לקבלת האזרחות המיוחלת והדרכון האירופאי. החברה אף מעמידה לרשות הלקוחות אפליקציה נוחה וידידותית למשתמש, המאפשרת לעקוב אחר התקדמות התהליך. קיומם של נציגים במדינות שונות באירופה, מקל על התהליך ומקצר אותו באופן משמעותי, מוסיף עו"ד סאן.

לפרטים נוספים על רכישת נדל"ן באירופה הקליקו כאן>>

מה תמליץ לבחון לפני תחילת תהליך הוצאת אזרחות אירופאית?
"לפני שמתחילים, חשוב לבחון את הזכאות שלכם לקבלת אזרחות ושיש לה בסיס כלשהו. מומלץ לקבל חוות דעת מקצועית טרם תחילת ההליך ע"י אנשי מקצועי כדי לוודא שיש היתכנות לזכאות. חשוב לדעת שמדובר בתהליך ארוך שנמשך בין שנה לשנתיים בממוצע ולעיתים אף יותר לאור קצב העבודה של רשויות וקונסוליות , וכדי לעבור אותו בהצלחה יש צורך בסדר וארגון ועמידה בזמנים. יש לאסוף את כל המסמכים הנדרשים, לשלוח אך ורק מסמכים מקוריים ולבדוק אילו מסמכים מצריכים אימות נוטריון או חתימת אפוסטיל. אם קיבלתם בקשה לשליחת מסמך מסוים, יש לטפל בבקשה בגבולות הזמן שהוקצה לכם כדי שהבקשה לא תידחה. כאשר הבקשה לאזרחות מגיעה לידי הרשויות, חשוב לוודא שהיא נבחנת ושיש התקדמות".

להתייעץ לאורך כל הדרך

לצד הליווי בתהליך קבלת האזרחות האירופאית, חברת דור טו יורופ מסייעת בכובעה השני בליווי וייעוץ ברכישת נדל"ן ברומניה, פורטוגל, ביוון ובקפריסין למטרת מגורים או השקעה. "אנחנו מאתרים נכסים באירופה שמתאימים ללקוחותינו, עורכים בדיקות של הנכס, מעמידים לרשות הלקוח שירותים משפטיים באירופה, מלווים בתהליך קבלת אפשרויות מימון ובפתיחת חשבונות בנק ומציעים שירות ניהול נכסים. חברת הניהול שלנו מסייעת במציאת שוכרים לנכס, ובתיקון תקלות ותחזוקת הנכס", מסבירה על הפעילות עו"ד אנה ליה פורסטני, סמנכ"לית תפעול ובקרה בדור טו יורופ.

עו''ד אנה ליה פורסטני, סמנכ''לית תפעול ובקרה, דור טו יורופ / צילום: יח''צ
 עו''ד אנה ליה פורסטני, סמנכ''לית תפעול ובקרה, דור טו יורופ / צילום: יח''צ
 

לדברי עו"ד אנה, גם לאנשים ללא אזרחות אירופאית עומדת אפשרות לרכוש נכסים באירופה , אך האזרחות מקנה הטבות שונות ברכישה: "ברומניה למשל, רק בעלי אזרחות רומנית יכולים לרכוש קרקע. אנשים ללא אזרחות נדרשים לרשום את הקרקע על שם חברה בנאמנות; אנשים עם אזרחות פורטוגלית יכולים לרכוש נכס בהפחתת מס בשיעור של אחוז עד שני אחוז - סכום שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. פורטוגל מנגד, היא גם המדינה היחידה שמעניקה אפשרויות מימון לאזרחים זרים, מה שנותן יתרון משמעותי לישראלים שיכולים כך למנף השקעות ולקבל מימון עד 75% משווי הנכס".

לאור רמות המחיר הגבוהות בשוק הנדל"ן המקומי (גם בימים אלו של ירידות וקיפאון במחיר באזורים מסויימים) לא מעטים מפנים מבט מערבה אל עבר הנכסים שביבשת. עו"ד אנה מספקת כמה כללי אצבע לפעול לפיהם: "בעת איתור הנכס, יש לבדוק מהו מצבו, לוודא שאינו משועבד, שיש ביטחונות והיתר בנייה. יש לבחון אילו בנקים מציעים את אפשרויות המימון הטובות ביותר ולברר באיזו מדינה ועיר ניתן לרכוש נכס להשכרה לטווח קצר. למשל, יש ערים בפורטוגל שבהן אי אפשר להעמיד את הנכס להשכרה ב-Airbnb. בנוסף, יש לבדוק עד כמה הרכישה משתלמת ואיזו תשואה אתם צפויים לקבל על הנכס. מחירי הנכסים באירופה נמוכים באופן משמעותי מהנדל"ן בישראל. אנחנו למשל מציעים נכסים חדשים שעלותם נעה בין 150 אלף אירו ל-300 אלף אירו. התשואה הממוצעת על נכסים באירופה נעה בין 10%-8% על ההון העצמי תלוי במטרת הנכס והמיקום שלו. השוק נשאר יציב גם בתקופת הקורונה והמחירים במגמת עלייה. לכן, רכישת נכס באירופה יכולה להיות משתלמת, אך כדי לעשות זאת נכון חשוב להתייעץ עם חברה מנוסה שתוכל לסייע לכם לאורך כל הדרך", היא מסכמת.

לפרטים נוספים אודות זכאות לאזרחות אירופאית הקליקו כאן>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

צרו איתנו קשר *5988