אבק קרבות שופרסל ומגה מסתיר קורבנות אמיתיים של השינוי בשוק הקימעונאי
אחרי רמי לוי, טיב טעם ו-AM:PM - גם יינות ביתן, ויקטורי, כמעט חינם, מחסני להב וסופר דוש מתנגדות להחלת ההסכם הקיבוצי על הרשתות הפרטיות
(עדכון) זאת, בעקבות תחקיר "כלבוטק" שהראה כי מפעלים בסין מחדירים פוספט לדגים ■ חלק מהרשתות האחרות ממתינות להנחיות ממשרד הבריאות ■ רמי לוי: ברגע שאקבל את האישור אחזיר את המוצרים למדף
עם זאת מדובר בהתעניינות כללית, ולפי שעה אין בשופרסל תוכנית מעשית לכניסה לשוק החלב עם מותג פרטי
"במחירה הנוכחי אסם תתקשה להדביק את תשואת השוק" ■ "פוטנציאל הצמיחה וההתרחבות של שטראוס כבר מגולם בצפיות השוק ובמחיר המניה" ■ "ההשקעה במניית שופרסל אינה אטרקטיבית"
מהתחקיר עולה כי לדגים הקפואים הוספו מים בכמויות לא סבירות, באמצעות שימוש בפוספטים ובחומרים כימיים אחרים ■ התאחדות יבואני הדגים בישראל: "לתוצאות בדיקות המעבדה כפי שבוצעו אין כל תוקף"
ביום חמישי הודיעה שופרסל לספקים כי היא דורשת מהם לשלם לה עבור עבודת הסדרנות ברשת בחצי השנה הקרובה, וזאת למרות שהסדרנות בתקופה זו תבוצע ע"י הספקים ולא ע"י הרשת - וכעת חזרה בה מדרישה זו
החלטתו על הקפאת הסדרנות בשופרסל טומנת בחובה ביקורת כלפי ראשי הרשת
גם אם שופרסל תקלוט חלק מהסדרנים שיפוטרו, עדיין מחציתם יישארו ללא עבודה
זאת עקב פניית יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ולאחר הביקורת שנמתחה ב"גלובס" ■ עוד הודיע יו"ר אי.די.בי כי שופרסל תקלוט בסניפיה חלק ניכר מהסדרנים ותשלב אותם כעובדי שופרסל כחלק מהסכם קיבוצי
החלטת הרשת שלא ליטול מהספקים הגדולים את מלאכת הסדרנות באה לאחר שהיא נכשלה בניסיון לדרוש מהם תשלום עבור הסדרנות ■ מנכ"ל קו-אופ ישראל: "בסוף כולם ישלמו" ■ צפויים פיטורים של עשרות סדרנים
נסה להמתיק מעט את הגלולה לאלה שיפוטרו עקב העברת הסדרנות לשופרסל
הרשת כבר החלה לגייס עובדים דרך חברות כוח-אדם ■ איגוד תעשיות המזון: 70% מהעובדים ייפלטו ממעגל העבודה ■ ההסתדרות: "נבקש לנייד את העובדים" ■ שופרסל: "אנו דנים עם הספקים על קליטת עובדים"
עליו ורק עליו צמחה הריכוזיות, הכוחנות וה"סחטנות" של שופרסל שכולם מבכים כיום
מקורבים לשופרסל מותחים ביקורת חריפה על הפנייה של ספקי המזון הגדולים לממונה על ההגבלים: "5 ספקים שולטים ב-45% מהשוק. הם לא מאמינים במותגים שלהם, ולכן הם מנסים להתאגד נגד שופרסל"
זאת לעומת נובמבר 2008 ■ שופרסל ורבוע כחול שומרות על כוחן ■ חצי חינם ורמי לוי רושמות ירידה מינורית ■ מינואר השנה נרשמה עלייה של 1% בלבד בשוק מוצרי הצריכה השוטפת
איציק אברכהןדוחות כספייםהמומלצותהעלאת מחיריםיוסי אמירקמעונאותקרפוררמי לוירשתות שיווקשלומי אמיר