פייסבוק הוספה למעקב +

הרשת החברתית הגדולה בעולם, יוסדה ע"י מארק צוקרברג

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, דיווחה בסוף 2019 על כ-2.5 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש. לפי דירוג אלקסה לתעבורה באינטרנט, פייסבוק ניצבת במקום הרביעי ברשימת האתרים עם תנועת הגולשים הרבה ביותר, נכון לינואר 2020. שווי השוק שלה הוא יותר מ-100 מיליארד דולר, והיא מעסיקה כ-45 אלף עובדים ברחבי העולם. בדוחות סיכום שנת 2019 דיווחה החברה גם על רווח נקי של 7.35 מיליארד דולר וגידול של 25% בהכנסות.

על אף שכיום פייסבוק היא מושג שגור בפי כל, ההתחלה הייתה צנועה: ב-2004 החליטה קבוצת סטודנטים מאוניברסיטת הרווארד – מארק צוקרברג, אדוארדו סברין, כריס יוז ודסטין מוסקוביץ – להעלות לאוויר אתר שיכיל תמונות ופרטים של הסטודנטים בקמפוס, לשימושם הבלעדי. השם "Facebook" נגזר מ"ספר הפנים", שהיה מקובל לחלק באוניברסיטאות והכיל מידע על הסטודנטים כדי לעזור להם ליצור קשר זה עם זה.

בחודשים העוקבים נפתח האתר גם לסטודנטים מאוניברסיטאות נוספות ולבתי ספר. ב-2006 הוכרז כי כל משתמש שגילו מעל 13 בעל כתובת דואר אלקטרוני יוכל לגלוש בפייסבוק. בינתיים התגלען סכסוך על כיוון החברה בין צוקרברג לסברין, שהוביל עמו את האתר. סברין עזב את החברה והגיש תביעה בטענה כי נושל מהבעלות בה. התביעה הוסדרה מחוץ לבית המשפט, וכיום מוזכר שמו של סברין באתר פייסבוק כאחד המייסדים. 

עם השנים הוסיפה פייסבוק עוד ועוד אפשרויות למשתמשים – לייקים מסוגים שונים, העלאת תמונות, סרטונים וקבצי מדיה מסוגים נוספים, ואף פתיחת קבוצות וקהילות הממוקדות בתחומי עניין שונים. פייסבוק אף נהפכה לענקית בתחום הפרסום, והיא מושכת תקציבי פרסום גדולים יותר ויותר מצד מפרסמים הנהנים מהאפשרות לפלח את הגולשים לפי גילאים, מקום מגורים ותחומי עניין. 

בשנים האחרונות נקשר שמה של פייסבוק במספר אירועים שליליים – כגון החשדות כי היא שימשה להטיית דעת הקהל במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, וכי מכרה פרטים אישיים של עשרות מיליוני משתמשים לחברת קיימברידג' אנליטיקה – שהייתה מעורבת בקמפייני הבחירות בארה"ב, וכן במשאל העם על הברקזיט בבריטניה.

כתבות אחרונות

 
בית קפה במשרדים של פייסבוק, עוד בימים שלפני הקורונה / צילום: Elise Amendola, Associated Press

גם ענקיות הטכנולוגיה מתמודדות עם קשיים של עבודה מהבית

עוד לפני שהממשל האמריקאי קרא לריחוק חברתי, חברות כמו פייסבוק וגוגל שלחו את עובדיהן הרחק מהמשרדים • החברות עדיין מתמודדות עם הצורך לשמור על אבטחה וסודיות

וול סטריט ג'ורנל 02.04.2020
חדשות מזויפות / צילום: שאטרסטוק

בודקי העובדות של פייסבוק עובדים שעות נוספות סביב פייק ניוז שמופץ על הקורונה

לפייסבוק יש יותר מ-60 מיזמים של בודקי עובדות ברשת שלה ברחבי העולם

וול סטריט ג'ורנל 31.03.2020
מארק צוקרברג / צילום: Francisco Seco, Associated Press

בשל משבר הקורונה: פייסבוק תעניק 100 מיליון דולר לסיוע לעיתונות

רבע מהסכום יוענק במענקים ישירים והשאר במודעות: "היום צריך את העיתונות יותר מתמיד" • בחודשים האחרונים השיקה פייסבוק פיצ'ר חדש שמרכז אייטמים מאתרי חדשות, אך התפוצה שלו עדיין לא רחבה

עמרי זרחוביץ' 31.03.2020
פגישה עסקית דרך אפליקציית זום / צילום: Roman Baluk, רויטרס

זום לא לבד: כך מנסות שורה של חברות לכבוש את התחום הלוהט של שיחות הווידאו

זום אולי הפכה לשיחת היום, אבל מיקרוסופט, גוגל, סיסקו וסלאק הן רק חלק מהחברות שפועלות בתחום • כולן מתחרות על לב המשתמשים ומציעות הרבה פיצ'רים חינמיים

יסמין יבלונקו 28.03.2020
מארק צוקרברג / צילום: Francisco Seco, Associated Press
קהילות | דעה

דעה: הסיכון השיווקי הכי גדול היום הוא להפסיק להתקהל

בזמן שחברות רבות יורדות למקלטים מאימת הקורונה ומצמצמות את פעילויות השיווק, ישנן חברות שדווקא מנצלות את התקופה המאתגרת לתמ"א 38 בקהילות הדיגיטליות, שתשרת אותן בטווח הקצר אבל בעיקר ביום שאחרי

איתי צמיר 26.03.2020
לייב מבית הכנסת. דרשת ערב שבת בבית כנסת בפנסילבניה בצל הקורונה / צילום: Gene J. Puskar, AP

מגפת הקורונה מכה בענקיות הטכנולוגיה: מספר המשתמשים עולה, אך טוויטר ופייסבוק צופות ירידה בהכנסות

עם החרפתה הגלובלית של מגפת הקורונה, השימוש בפלטפורמות דיגיטליות ובפרט ברשתות החברתיות נמצא בנסיקה, אך סימנים ראשונים מצביעים על כך שהכנסותיהן דווקא יפגעו

יסמין יבלונקו 25.03.2020
עדי סופר תאני / צילום: איל יצהר, גלובס

גם זה מהקורונה: הטיפול בדיווח פוגעני בפייסבוק מתעכב

וגם: פרופ' יולי (יעל) תמיר מונתה לנשיאת המכללה האקדמית בית ברל החל משנת הלימודים האקדמית תשפ"א • השיחה

שירי דובר 24.03.2020
אופיר כהן/  צילום: יחצ

"זה הזמן שבו מפרסמים צריכים לגלות רגישות יתר בקמפיינים"

חברות המדיה תומכות בתקנות הפרסום של גוגל ופייסבוק, שמגדירות פרסום שקשור לקורונה כרגיש • מנכ"ל יוניברסל דיגיטל, אופיר כהן: "צריך להבין שיש בפלטפורמות הדיגיטליות יותר פורצים ורמאים משומרים, ויש להניח שהסגירה רחוקה מלהיות הרמטית"

ענת ביין-לובוביץ' 24.03.2020
גל תורג'מן / צילום: תמר מצפי

ארטימדיה נגד גוגל ופייסבוק: "לא מצליחות להילחם במידע שקרי על הקורונה"

חברת ארטימדיה, המשווקת פרסום באתרים הישראליים, העלתה קמפיין העוסק בקושי של גוגל ופייסבוק למנוע מידע שקרי, ומדגיש את יתרונות האתרים הישראליים בנוגע לתוכן אמין • המנכ"ל גל תורג'מן קורא לכל המפרסמים לפרסם רק באתרים הישראליים: "התמיכה שלכם חיונית"

ענת ביין-לובוביץ' 24.03.2020
פעולות חיטוי במודיעין / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
פייק ניוז | ניתוח

אל תשתפו בכל הכוח: הפיד שלכם מוצף פייק ניוז על הקורונה - ככה תדעו לזהות אותו

על רקע מגפת הקורונה, גל ידיעות כוזבות מציף את הרשתות החברתיות: בצל הוא תרופת פלא, בקרוב ישתילו לכולם שבב תת-עורי וגם יקליטו את כל שיחות הטלפון • המשרוקית של גלובס ומכון דוידסון יצאו להפריך את הפייק ניוז

יפתח בריל 18.03.2020
אישה ישראלית עם מסכת פנים / צילום: Ammar Awad, רויטרס

דעה: התפקיד הכפול של הרשתות החברתיות במשבר הקורונה

הרשתות החברתיות הן שחקן מפתח במשבר הקורונה, ובאופן פרדוקסלי זה עובד לשני הכיוונים • וגם: מה יעלה בגורל הסלפי המשותף?

צחר רותם 17.03.2020
התראות ברשתות חברתיות / אילוסטרציה: Shutterstock

דעה: באיחור גדול העולם מבין שצריך לשים ברקס למונופול השיח הציבורי

המושג "שיח ציבורי" עבר אבולוציה ואמפליפיקציה חסרת תקדים באמצעות הכוח של האינטרנט והרשתות החברתיות. עתה יש להתאים את הסטנדרטים והנהלים לשימוש בכלי הזה בהתאם

נדב שובל 07.03.2020
מארק צוקרברג מציג בקונגרס האמריקאי את פרויקט ליברה של פייסבוק  / צילום: Erin Scott, רויטרס

דיווח: פייסבוק "משפצת" את תוכניות המטבע הדיגיטלי שלה בהתאם לדרישות רגולטוריות

ארגון המטבע הדיגיטלי ליברה, שאותו מובילה פייסבוק, מתכנן שינוי יסודי בתוכניותיו, בניסיון לרכך את התנגדותם של רגולטורים פיננסיים בעולם לפרויקט • דובר פייסבוק אישר כי הארנק הדיגיטלי קליברה יתמוך גם במטבעות דיגיטליים שיונפקו על ידי בנקים מרכזיים, לצד המטבע ליברה שיושק בעתיד

רועי קצירי 04.03.2020
בני גנץ ובנימין נתניהו / צילומים: יוסי זמיר, Jack Guez/ ASSOCIATED PRESS

כחול לבן והליכוד ישקיעו 5.5 מיליון שקל בפרסום בפייסבוק ביום הבחירות

שתי המפלגות הגדולות בישראל ישקיעו ברגע האמת יותר ממה שהשקיעו בכל החודש שקדם לבחירות

 

 

דני זקן 02.03.2020
איתמר בן גביר  / צילום:תמר מצפי

מה עומד מאחורי הורדת החשיפה לעמוד הפייסבוק של מפלגת עוצמה יהודית?

מפלגת עוצמה יהודית התלוננה לוועדת הבחירות על כך שפייסבוק הורידה את החשיפה לעמוד של עו"ד איתמר בן גביר בגלל חשש שהמפלגה תיכנס לכנסת • בפייסבוק טוענים כי הסיבה לכך היא "ההפרות הרבות והחמורות של כללי הקהילה מצד בן גביר"

ענת ביין-לובוביץ' 28.02.2020

   123456789101112131415   

   נמצאו 3382 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 212

צרו איתנו קשר *5988