רכב אוטונומי בחדשות

סוכן חדשות
 
 רכב של קוואלקום שהוצג אתמול ב CES/ צילום:  רויטרס Jane Lanhee Lee
ההישגים של תעשיית האוטו-טק הישראלית לא צפויים להגיע בקרוב לכבישים המקומיים
מי שמבקר בימים אלה בתערוכת האלקטרוניקה CES בווגאס עשוי לחשוב שישראל מובילה את מהפכת הרכב העתידי • במישור הטכנולוגי ישראל היא אכן מעצמת אוטו-טק, אבל שורה ארוכה של חסמים מעכבת את היום שבו נראה על הכבישים המקומיים כמות משמעותית של רכבים ללא נהג
  
 
מכונית אוטונומית של מובילאיי בכנס משקיעים של החברה שנערך בחודש שעבר / צילום: אינטל, יח"צ
איום קיומי או הזדמנות? המודל החדש של מובילאיי עשוי לטלטל את האוטוטק הישראלי
אחרי שכבשה כ-70% מהשוק העולמי של מערכת עזר לנהג, הופכת מובילאיי במהירות ל-One Stop Shop של טכנולוגיות רכב אוטונומי • המטרות העסקיות הבאות שלה עשויות להוות קרש קפיצה לחברות אוטוטק, אך גם יש חשש שמובילאיי תאיים עליהן מבחינה תחרותית
  
 
קובי מרנקו, ד"ר נעם ארקינד ועוז פיקסמן, מייסדי Arbe / צילום: Arbe, יח"צ
חברת Arbe, שמפתחת רדאר לנהיגה אוטונומית, גייסה 32 מיליון דולר
הגיוס הנוכחי, שהובל ע"י קרן ישראלית-סינית, נועד כדי שהחברה תוכל לעבור לייצור של השבבים שלה • עד כה גייסה החברה 55 מיליון דולר
  
 
אמנון שעשוע/ צילום: אינטל Walden Kirsch
הדרך אל האקזיט כבר לא עוברת דרך הרכב האוטונומי
טרנד המכוניות ללא נהג נדחה למועד לא ידוע, אך 3 אירועים שנערכו בשבועות האחרונים מפזרים חלק מהערפל מעל עתיד התחום • מה גרם ליו"ר סקודה להתלהב בת"א, אילו מסרים היו חבויים בכנס המשקיעים של מובילאיי, והאם הענף בחר צד בסכסוך בין המעצמות?
  
 
הייטק גלובלי / אילוסטרציה: שאטרסטוק
אייסייט זכתה בחוזה של 15 מיליון דולר לאספקת מערכות ליצרן רכב אמריקאי
החברה פיתחה מערכת ראיית מכונה למעקב אחרי הנהג ברכב אוטונומי • אייסייט לא נקבה בשם היצרן, אך מדובר בשני דגמי רכב חדשים, שייצורם מיועד להתחיל ב-2021
  
 
פרופסור אמנון שעשוע  / צילום: מיכל רז חיימוביץ
התרחבות בסין ושירותי הסעות ללא נהג: מובילאיי חשפה את התוכניות לעתיד
שנתיים וחצי לאחר מכירתה לאינטל, מובילאיי ערכה לראשונה כנס משקיעים שבו הציגה את התחזיות שלה להמשך - החל ממסחור נתונים שמגיעים מכלי רכב ועוד מוניות אוטונומיות • במובילאיי הציגות הכנסות של 640 מיליון דולר מתחילת השנה • נשיא החברה, אמנון שעשוע: "אנחנו רצים למרחקים ארוכים"
  
 
יונדאי ו-Via השיקו בקליפורניה נסיעות שיתופיות ברכב אוטונומי / צילום: Via
יונדאי ו-Via השיקו בקליפורניה נסיעות שיתופיות ברכב אוטונומי
השירות מבוסס על טכנולוגיה של הסטארט-אפ הסיני פוני • Via עומדת מאחורי הטכנולוגיה שמאפשרת את הנסיעה השיתופית
  
 
קריאת סביבת הרכב נעזרת בבינה מלאכותית/ צילום : יחצ Cortica
רכב קרבי: המירוץ לרכב האוטונומי עוד עשוי להפוך לאיום מסוכן
חזון הרכב האוטונומי מבטיח עולם תחבורתי בטוח ונקי, אבל בדרך הוא חושף ומנגיש לשוק האזרחי המסחרי טכנולוגיות מתקדמות בעלות פוטנציאל צבאי רגיש, שעלולות להפוך לאיום בידיים הלא נכונות
  
 
רכבים חדשים / צילום: shutterstock
"יצרניות הרכב מחממות את תעשיית האוטו-טק בישראל, יש כאן הרבה כישרון"
ג'ו הייר, האחראי על תחום האוטו-טק בבנק ההשקעות קרדיט סוויס, מסביר בראיון ל"גלובס" מה הבעיה של יצרניות הרכב, נותן עצות לסטארט-אפים הישראליים ("צריכים משקיעים עם סבלנות"), וצופה לאן תתפתח התעשייה העולמית ("הרבה כסף יופנה לפיתוח מערכות הפעלה לרכב וסוללות")
  
 
המכונית האוטונומית של גוגל /צילום: רויטרס
מה יקרה לרכבי המיני והאם הג'יפונים כאן כדי להישאר? כך ייראה שוק הרכב ב-2020
חלק מהסיבות לשינויים הן פנימיות, כמו פגיעה בשוק ההיברידיות כתוצאה מעדכון המס הירוק, וחלקן נובעות מתהליכים גלובליים בשוק • מה שלא משתנה הוא החיבה של הישראלים לג'יפונים שלהם
  
 
מימין לשמאל - גיל אמיד סמנכ״ל תפעול ופיתוח עסקי , יואב הולנדר CTO, זיו בנימיני מנכ"ל / צילום: דרור ס
וולוו מצטרפת לפיתוח השפה לתיאור תרחישי נהיגה של פורטליקס הישראלית
פורטליקס מפתחת פלטפורמה לאוטומציה של בדיקות בטיחות לרכבים אוטונומיים ופיתחה שפה לתיאור תרחישים שנועדה להפוך לסטנדרט בבדיקות בטיחות של רכבים אוטונומיים ומערכות עזר מתקדמות לנהג • גייסה עד היום כ-16 מיליון דולר
  
 
פאנל "העתיד של ערים חכמות ושל התחבורה" בכנס ג'רני / צילום: שאולי לנדנר, יח"צ
"בעתיד יהיה צורך להשתמש במחשוב קצה בערים חכמות"
כך אמר ג'ונתן ווינר, מנכ"ל משותף בחברת Sidewalk Infrastructure Partners, בכנס ג'רני של EY ישראל ושל "גלובס" • מנכ"ל HERE Mobility ליעד יצחק: "הצמיחה של אובר וחברות שיתוף הנסיעות לא מעבירה משתמשי רכב פרטי לתחבורה שיתופית, אלא דווקא את משתמשי התחבורה הציבורית"
  
 
מכונית אוטונומית ניסויית של מובילאיי / צילום: רויטרס
מובילאיי מאיצה את ההכנות לקראת שירותי "מוניות רובוטיות" בגוש דן החל מ-2022
במסגרת הפרויקט מונה החודש מנהל בכיר לשעבר מקבוצת פולקסווגן בתור נשיא פעילות התחבורה-כשירות (MAAS) של מובילאיי
  
 
מובילאיי/ צילום: יחצ
עסקת מובילאיי: עדיין לא ברור אם אינטל הימרה על הסוס הנכון
מבחינת אינטל, הדרך להוכיח שהרכישה השתלמה עדיין רחוקה, אך חשוב לזכור שהשווי עבורה יכול להיות גבוה יותר מזה שהמשקיעים בבורסה היו מעניקים למובילאיי, מכיוון שאינטל מרוויחה תועלת נוספת מהרכישה - היא לומדת באמצעות מובילאיי את שוק הרכב • פרשנות
  
 
ראש הממשלה נתניהו בטקס הנחת אבן הפינהלמרכז המו"פ של מובילאיי באוגוסט/ צילום: רויטרס
זהירות, ב.מ.וו, טויוטה והתעשייה הסינית לפניך: ענקיות הרכב מנסות לאיים על ההגמוניה של מובילאיי
ב.מ.וו וטויוטה משקיעות בסטארט-אפ מתחרה, חברת בוש הגרמנית מפתחת יחידות מצלמה חכמות, וממשלת סין מתכננת "לייצר מובילאיי מקומית" • האם הגב הרחב של בעלת הבית אינטל יסייע לחברה?
  
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס לרכב האוטונומי בטקס הפתיחה של מרכז מוביליי / צילום:  Abir Sultan, רויטרס
תעשיית האוטו-טק מתארגנת מחדש: מי מהחברות תשרוד את השינוי
סגירת הסטארט-אפ הישראלי אוריקס ויז'ן באחרונה מהווה אינדיקציה לעיכוב בייצור המסחרי של רכבים ללא נהג • המשקיעים הופכים בררנים יותר, חברות אוטו-טק שוקלות שנמוך טכנולוגי, ומלחמת הסחר מקשה על בחירת נתיב שיווקי • האם קורטיקה והיילו הישראליות עשויות להרוויח מההרעה בשוק?
  
 

   123456789101112131415    >

   נמצאו 337 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 22

צרו איתנו קשר *5988