נעילה חיובית בבורסת ת"א; אלקטרה צריכה זינקה בכ-5%

מו"מ למיזוג בין גולן טלקום, שבשליטת אלקטרה צריכה, ובין סלקום, שטיפסה ב-4% • מניית להב אל.אר קפצה בכ-7.4% לאחר גיוס הון, בעיקר מידי אבי לוי שיהפוך לבעל השליטה בחברה • פז צנחה 5% לאחר שנפלטה ממדד ת"א 35

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א נסגר היום (ב') בעליות. ת"א 35 עלה ב-0.6%, ת"א 125 הוסיף 0.4%, ות"א 90 ננעל ביציבות. ת"א טכנולוגיה זינק ב-1%, ות"א נפט וגז איבד 1.56%. 

אנרג'יאן , כיל  ועזריאלי  בלטו בעליות בת"א 35. בירידות בלטו בזן , בינלאומי  ומבני תעשיה 

אלקטרה צריכה  זינקה בכ-5% וסלקום  עלתה ב-4%. להב אל.אר  עלתה ב-7.4%. פז  ירדה ב-5%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל. 

15:20

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסת תל אביב ממשיך להתנהל תוך שינויים מתונים במדדי המניות המובילים. החוזים העתידיים על מדדי המניות בארה"ב מצביעים על שינויים קלים הצפויים לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט. ברקע למסחר, המשקיעים ממשיכים לעקוב אחרי החדשות בעניין התפשטות וירוס הקורונה מסין, המשפיעות בצורה חדה על כיוון המסחר בשבועות האחרונים.

בצד החיובי במדד ת"א 35 מתחזקות היום מניות כיל   והחברה האם שלה, החברה לישראל , ב-2.5%-2%, ומניות בזק  ושפיר הנדסה  עולות בשיעורים דומים. אתמול עדכנה שפיר על מכירת מניות מצד האחים שפירא.

מנגד, מניית בזן  נחלשת בכ-2% ומניות חברות הביטוח הראל  והפניקס  מאבדות כ-1.5%. המצטרפת הטרייה לת"א 35, מניית מבני תעשיה , מאבדת כ-1%.

עוד במסחר היום, מניית אלקטרה צריכה  קופצת ב-6%-5%, על רקע פרסומים שלפיהם סלקום   מתכננת לרכוש את חברת גולן טלקום שבידי אלקטרה צריכה. מניית סלקום מטפסת בכ-3%.

מניית איסתא  עולה 5%-4%, על רקע הודעת החברה מיום חמישי על אודות כוונתה לגייס הון או חוב לפעילות הנדל"ן שלה. מניית פז , שנפלטה ממדד ת"א 35, מאבדת היום כ-5%. עוד מרכזות עניין מניות אנלייט , שמוסיפות לערכן כ-1%, ומניות ערד , שנסחרות בשינויים קלים. מניית תמר פטרוליום  ממשיכה לאבד גובה, וצוללת בכ-6%.

חברת להב אל.אר  עדכנה על השלמת גיוס הון בהיקף של כ-180 מיליון שקל, עיקרו מידי אבי לוי, שיהפוך לבעל השליטה בחברה בעקבות זאת, ומנייתה מטפסת בכ-6%.

בין החברות הקטנות, אלגומייזר  הודיעה על החלטתה "להתמקד בפעילות החברה הבת לינקורי, המהווה את עיקר פעילות והכנסות החברה", ולצמצם פעילויות לא רווחיות. מניית אלגומייזר מגיבה בטיפוס של כ-5% במחזור מסחר קטן.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום יציבות, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית. 

בהראל פיננסים ציינו בסקירתם השבועית בעניין הווירוס כי "בעקבות הידיעות אודות התמתנות קצב התפשטות הנגיף מחוץ לסין, ובעקבות פרסום נתוני מאקרו חיוביים מאוד ופרסום דוחות כספיים טובים, מדדי המניות תיקנו בשבוע האחרון את הירידות שנרשמו בשבועיים הקודמים, ורשמו את השבוע הטוב ביותר מאז יוני האחרון". זאת, עם עליות של יותר מ-3% במדד S&P 500 וקפיצה של כ-6% במדד נאסד"ק.

המלצת הראל פיננסים לתיק ההשקעות בתקופה תנודתית שכזו היא לוודא "שיש פיזור רחב מאוד ברכיב המנייתי, ולהימנע מהחזקה של שיעור גבוה במניה בודדת". במבט קדימה, הם מוסיפים כי "כל עוד נעשים מאמצים גלובליים, ושיעור התמותה מתוך סך הנדבקים ממשיך להיות נמוך, סביר להניח שההשלכות יהיו בטווח הקצר בלבד".

בהראל פיננסים הציגו שני היבטים להיערכות להתמודדות עם המשבר - "האחד גיאוגרפי, על ידי מיזעור חשיפה לשווקים מתעוררים והגדלת חשיפה לישראל, שמצטיינת בסטיית תקן נמוכה בהשוואה לשווקים מפותחים אחרים; והפעולה השנייה היא במישור הסקטוריאלי, על ידי הקטנת החשיפה לסקטורים שהושפעו בצורה משמעותית מהנגיף, כמו תעופה ותיירות, ומנגד, הגדלת חשיפה לתחומים שיש להם יתרונות במיוחד במצבים כמו אלה שנוצרו בעקבות התפרצות הווירוס בסין", ובהם חברות הציוד הרפואי.

11:45

המסחר בת"א מתנהל ביציבות, כשהמדדים המובילים נעים סביב רמות הפתיחה, עם נטייה לעליות קלות. מניית אלביט מערכות רושמת עלייה קלה במחזור גדול, לאחר שהחברה הודיעה על זכייה בחוזים בהיקף 136 מיליון דולר.

מניית בזק  מובילה את העליות במדד ת"א 35 ומטפסת ביותר מ-2%. מן העבר השני בולטות בירידות מבני תעשיה  ודלק קידוחים  שמאבדות יותר מ-1%.

מניות אלקטרה צריכה  וסלקום   ממשיכות להתחזק ב5%-4% במחזורים גבוהים, על רקע הדיווחים על מגעים למיזוג בין סלקום לגולן טלקום שבשליטת אלקטרה צריכה.     

10:00

המסחר בת"א נפתח בעליות קלות של כ-0.3% במדדים המובילים. מניות אלקטרה צריכה  וסלקום   מזנקות על רקע מו"מ בין סלקום לגולן טלקום שבשליטת אלקטרה צריכה. 

מניות אנרג'יאן   ושפיר הנדסה  מובילות את העליות במדד ת"א 35, ומטפסות בכ-1.5%. בירידות של עד 0.4% בולטות בצד השלילי של המדד בזן  ושטראוס .  

07:00

המסחר בתל אביב ייפתח היום בצל הירידות החדות שנרשמו אתמול. מדד ת"א 35 ירד ב1.4%, ת"א 125 רשם ירידות של 1.7%, ומדד ת"א 90 צנח ב-2.3%.

מדד הנפט והגז צלל ב-3.7%, מובל על ידי מניית דלק קידוחים שצנחה בכמעט 5.9%.

איתקה, חברה בת של קבוצת דלק, חתמה במהלך סוף השבוע על מכתב כוונות עם חברת השקעות בינלאומית, בשמה ובשם קרנות המנוהלות על-ידיה, לשיתוף-פעולה בהקמתה של חברת תשתיות חדשה. ככל הידוע מדובר בקרן של גוף ההשקעות האמריקאי בלאקרוק. בקבוצת דלק סירבו לאשר את המידע. על פי מכתב הכוונות, חברת התשתיות החדשה תרכוש מאיתקה, במסגרת הסכם מכירה והשכרה, חלק ממתקני ההפקה של איתקה, הפועלת בתחום חיפוש והפקת נפט וגז טבעי בים הצפוני, על בסיס שווי מוערך של 875 מיליון דולר עד 1.05 מיליארד דולר.

השווי הסופי ייקבע, בין השאר, בהתאם לכמויות ההפקה בפועל ולמבנה המיסוי של חברת התשתיות החדשה. חברת התשתיות תוחזק על-ידי איתקה (40%) ובלאקרוק (60%), ואיתקה תמשיך לשמש מפעיל (operator) של חברות התשתיות החדשה.

ברנמילר זינקה אתמול ב-31%, לאחר שהחברה עדכנה כי חתמה על הסכם עקרונות לקבלת שתי הלוואות מחברת רני צים מרכזי קניות - אחת בסך 12 מיליון שקל "לצורך מימון פעילותה השוטפת", ושנייה בסך 35 מיליון שקל, "לצורך השלמת פרויקט רותם 1" - שתיהן בריבית שנתית של 5%, צמוד למדד ולפירעון בתוך שנה וחצי מהמועד הקובע.

היום חוזרים השווקים מעבר לים לפעילות, לאחר שבסוף השבוע הסתיים המסחר בוול סטריט בירידות שערים. הדאו ג'ונס ירד בקרוב ל-1%, או 277 נקודות. ה-S&P 500 והנאסד"ק ירדו ב-0.5%. הירידות קטעו רצף של ארבעה ימי עליות רצופים בוול סטריט. עם זאת, בסיכום שבועי נרשמו עליות נאות, של 4% בנאסד"ק, ובשני המדדים המובילים האחרים נרשמו עליות שבועיות של כ-3%. 

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום בירידות שערים, כשהמשקיעים עוקבים בחשש אחר השפעות התתפרצות הווירוס על היצרנים בסין. המפעלים בסין היו אמורים לחזור היום לפעילות, אולם רבים מהם יישארו סגורים לתקופה נוספת. בורסות שנחאי ושנזן יורדות בכ-0.3%-0.2%, ובהונג קונג נרשמות ירידות של 0.8%.