הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה אדומה בת"א; בוני התיכון זינקה 10%, אפולו וראדא ירדו ב-5%

מדד ת"א 35 ננעל בירידה של כ-0.7%, מדד ת"א 90 ירד בשיעור דומה • קמן קפיטל צנחה לקראת מחיקה מהמסחר • רשות ני"ע דורשת מאקירוב הבהרות בנוגע לרכישת כלל ביטוח

אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:28

יום המסחר בבורסה התל אביבית הסתיים ביום בירידות שערים של כ-0.7% בשלושת המדדים המובילים. כל המדדים הענפיים סיימו את היום באדום מלבד ת"א בנייה (הודות לבוני תיכון שזינקה ב-10% לאחר שפרסמה מצגת משקיעים). ירידה בולטת של 1.3% נרשמה במדד הביטוח, בהובלת הפניקס והראל. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל.

טכנופלס ונצ'רס  גם התחזקה לאחר שהודיעה שבעלת השליטה אתו ניהול מכרה 19.83% מההון בתמורה ל-1.55 שקלים למניה (לעומת שער בסיס של 1.52 שקלים) ובסך הכל תמורת 5.5 מיליון שקל. די.אן.איי ביומד , בוליגו ורציו התחזקו ללא דיווח משמעותי ברקע.

בצד השני ירידות בולטות לקמן קפיטל  לקראת מחיקתה מהבורסה בעוד יומיים (לאחר שרשות ני"ע לא אישרה את מיזוג ארטסיס 360), אינטליקנה, תדיר גן, פוטומיין , אפולו, טקטונה, ראדא , אייסקיור מדיקל , גבעות  ופוורפליט .

16:00

המגמה השלילית נמשכת בבורסה, כשמדד ת"א 35 נחלש ב-0.3% ות"א 90 יורד בכ-1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

ירידות בולטות נרשמות לתדיר גן  שצונחת ב-17%, אינטליקנה , סקודיקס , פארמוקן , אפולו פאוור , המשביר , אקוואריוס מנועים  ועוד. בתחתית מדד ת"א 35 נמצאת הפניקס  שמשילה 2.6% ואחריה הראל  שמאבדת 2%. בהתאמה, מדד הביטוח מאבד גובה ונחלש ב-1.3%.

בצד השני של הטבלה נרשמות עליות חזקות לבוליגו , בוני תיכון , מצלאוי , קופיקס גרופ , טורבוג'ן , תדיראן גרופ  ורציו .

חברת הקנאביס הרפואי טוגדר  מדווחת כי לאחר אישור אסיפת בעלי המניות של החברה והקצאת נירות ערך, החברה מודיעה כי סך של 25 מיליון שקל הועברו לקופת החברה וכל תנאי עסקת ההלוואה עם איש העסקים יגאל דמרי הושלמו. החברה נערכת להעברת התמורה לנאמן לצורך השלמת קופת האג"ח.

14:30

מגמה שלילית בבורסה כעת. מדד ת"א 35 נסחר בירידה של כ-0.4% ומדד ת"א 90 רושם ירידה של כ-1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-896 מיליון שקל.

ירידות בולטות רושמות ג'נסל , אלקטריאון , סלקום, אפולו פאוור , מטריקס ונובולוג.

שותפות המו"פ מילניום פוד-טק  הודיעה היום על השקעה תשיעית במספר מאז הנפקתה בבורסת ת"א. השותפות הובילה והשלימה סבב גיוס בחברת גרין קלייה בהיקף של 4 מיליון דולר, סכום זה נוסף לגיוס שנערך מוקדם יותר השנה ומביא את סך גיוס ההון בשלב הגיוס הנוכחי בחברה ל- 6 מיליון דולר.

חברת הנדל"ן רמות בעיר מדווחת היום כי היא רוכשת את מלון גני דן באשקלון תמורת 100 מיליון שקל מרשת מלונות דן. מלון גני דן נמצא במערב אשקלון ובסמוך לחוף והוא אינו פעיל מזה מספר שנים. שטח המלון משתרע על פני כ-16 דונם והוא כולל 260 חדרים. בכוונת החברה להשביח את הקרקע ולתכנן אותה מחדש כפרויקט עם שימושים מעורבים שכולל מגורים בהיקף של מאות דירות ובית מלון חדש. היקף ההשקעה הצפוי בפרויקט נאמד בכ-400 מיליון שקל.

13:00

מדד ת"א 35 נסחר ביציבות כעת ומדד ת"א 90 רושם ירידה של כ-0.3%. מחזור המסחר מסתכם בכ-590 מיליון שקל.

עליות בולטות רושמות רציו , בוליגו , טורבוג'ן, סונוביה, טלרד וקרסו.

קבוצת נלה דיגיטל , נערכת לרישום כפול בנאסד"ק: הקבוצה דיווחה היום כי דירקטוריון החברה אישר להנהלתה להתקשר עם משרד עו"ד אמריקאי לצורך קידום ההליך הרישום בבורסת נאסד"ק. נלה דיגיטל גם דיווחה היום כי החברה הבת, שפיתחה מערכת לניהול חללי מסחר לטווח-קצר (פופ-אפים) ומפעילה 18 חנויות בישראל, פתחה חנות ראשונה בבודפשט. החנות, בשטח, 127 מ"ר, ממוקמת באזור הקניות המרכזי של העיר (Vaci utca ) והמותג הראשון שיפעל בה הוא AERON מבית NANUSHKA , מותג אופנה מקומי מהפופולריים בהונגריה, שישכור את החנות ל-6 שבועות. ספוטנגו נמצאת במגעים לפתיחת מספר חנויות נוספות בעיר בודפשט בשנה הקרובה, וכן מתכננת לפתוח חנויות בערים נוספות באירופה, כגון גרמניה, פולין, צ'כיה ואוסטריה. 

11:00

מדד ת"א 35 נסחר כעת בעלייה של כ-0.2% ומדד ת"א 90 רושם עלייה דומה. בשוק האג"ח נרשמת יציבות.

עליות בולטות רושמות טכנופלס ונצרס , עדיקה סטייל , מקס סטוק, פועלים  וישראל קנדה.

מנגד, ירידות חדות רושמות גבעות , מטריסלף, אייסקיור מדיקל  וברנמילר.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 נסחר ביציבות ומדד ת"א 90 רושם עלייה קלה.

עליות בולטות רושמות פרטנר, פוקס , אוגווינד  ונופר.

08:35

בשוק המט"ח, הדולר נחלש הבוקר בכ-0.2% ונסחר סביב 3.097 שקלים והאירו נחלש בשיעור דומה סביב 3.496 שקלים.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לעליות קלות

יום המסחר בבורסה צפוי, ככל הנראה, להיפתח בעליות קלות. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בבורסה ננעל בירידות קלות. מדד ת"א 35 ננעל בירידה של 0.2% ומדד ת"א 90 נסוג בכ-0.4%. מדד ת"א ביומד בלט בירידה של 1.5%. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-626 מיליון שקל. 

2. עליות בבורסות אסיה ובחוזים

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית, כשמדדי המניות המובילים מטפסים ב-0.7%-0.9%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

3. הנפט בעלייה, הביטקוין מאבד גובה

בגזרת המסחר בסחורות רושם חוזה על נפט מסוג ברנט עלייה של 1.2% לכ-76 דולר לחבית. הזהב נסחר ביציבות.

בזירת המסחר בקריפטו רושם הביטקוין ירידה של כ-3% ונסחר סביב 49 אלף דולר.

4. רשות ני"ע דורשת מאקירוב הבהרות

חברת  אלרוב נדל"ן   שבשליטת אלפרד אקירוב הגישה לפני כעשרה ימים בקשה לרשות שוק ההון לקבלת היתר שליטה בחברת הביטוח כלל, אך אתמול בערב (א') התברר כי  המכשול בפני רכישת השליטה עלול להגיע  דווקא מרשות ני"ע. אלרוב עדכנה כי "סגל רשות ניירות ערך פנה לחברה וביקש את התייחסותה להשלכות פרק ג "הגבלת השליטה בחברות במבנה פירמידלי" לחוק הריכוזיות על התכנות העסקה לרכישת מניות כלל החזקות עסקי ביטוח, ככל שיתקבל על ידה היתר השליטה על ידי רשות שוק ההון", דיווחו באלרוב לבורסה.

המאבק סביב פרטנר  נמשך, וסימני השאלה סביב מכירת מניות פרטנר אמורים לפחות חלקית להתפזר היום. זה יקרה כאשר בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון  בהתנגדות קבוצת סבן לעסקה למכירת המניות המשועבדות של האצ'יסון בפרטנר, ואשר מוחזקות על ידי כונס הנכסים עו"ד אהוד סול לקבוצת רודב-גבאי. 

5. כלכלני הפועלים: סביר להניח שבנק ישראל יצמצם באופן ניכר את רכישות הדולרים ב-2022

ולסיום, בתגובה לנתוני האינפלציה הגבוהים שפורסמו בארה"ב בסוף השבוע מציינים כלכלני בנק הפועלים, בסקירתם השבועית, כי "השווקים מגלמים בשלב זה את הסיכון לאינפלציה עולמית גבוהה, זאת תחת ההנחה שהבנקים המרכזיים בעולם ימשיכו לא לגלות נחישות במאבק באינפלציה".

לגבי התחזקות השקל כותבים כלכלני הבנק כי "בנק ישראל רכש בנובמבר עוד 4 מיליארד דולר, זאת כבר לאחר סיום התכנית של 30 מיליארד דולר עליה הכריז בתחילת השנה. הרכישות הגדולות הצליחו עד כה לכל היותר לבלום מעט את התחזקות השקל ששב בסוף השבוע לרמה של כ-3.1 שקל לדולר. מוכרי המט"ח הגדולים ממשיכים להיות הגופים המוסדיים שמבצעים גידור על רווחי ההון בחו"ל. הקורלציה בין שער החליפין למדדי המניות תכתיב את המגמה בטווח הקרוב, וסביר להניח שבנק ישראל יצמצם באופן ניכר את הרכישות ב-2022".