תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

זהירות חרקים! והם מורידים לכם את ערך הנכס

רבים מהמחזיקים נכסים למטרות השכרה או בכלל - מנסים למקסם את הפוטנציאל הטמון בהם • לדברי ערן קיוותי מבעלי חברת "הדברה בטוחה", נדרש לשם כך גם להביא בחשבון את הנזקים שגורמים לבית אורחים לא רצויים בדמות מזיקים שונים, שיכולים לפגום באיכות הבית ולהפחית מערכו

הדברת מזיקים, פעולה פשוטה שתורמת לבית / צילום: depositphotos, באדיבות אריאל פרץ
הדברת מזיקים, פעולה פשוטה שתורמת לבית / צילום: depositphotos, באדיבות אריאל פרץ

הכתבה מטעם "הדברה בטוחה"

אנשים רבים שמחזיקים נכס למגורים או שברצונם למכור או להשכיר אותו, משקיעים הרבה מאוד אנרגיה, כסף ומחשבה על כל פרט קטן שקיים בו. הרי כולנו יודעים כי יש הרבה מה לעשות כדי שהבית יממש את הפוטנציאל האמיתי שלו. רבים גם מצליחים אט-אט, אחרי מאמצים לא מעטים, להביא אותו קרוב יותר ויותר לחזון שלהם. אך הם אינם מביאים בחשבון משתנה אחד - סביבנו חיים יצורים קטנטנים שפוגעים במאמציהם ובאיכות המבנה שברשותם, והרבה יותר ממה שנהוג לחשוב, כך אומר ערן קיוותי, מבעלי חברת "הדברה בטוחה". לדבריו, "הנזקים שאלה גורמים מצריכים לעיתים תיקונים שמסתכמים בעשרות אלפי שקלים". בשיחה עימו מסביר קיוותי כיצד תוכלו להגן על הנכס שלכם ולשמור על הערך שלו לאורך זמן, ולאילו נזקים בבית אחראים חרקים, מכרסמים וציפורים:

1. טרמיטים מתחבאים בדק

דק הוא תוספת שהיא כמעט בגדר חובה לבית קרקע מודרני; הוא גם יכול להוות פרויקט "עשה זאת בעצמך" מושלם שעשוי להעלות את ערך הדירה בעזרת השקעה כספית קטנה יחסית. עם זאת עליכם לזכור: עד כמה שמספק לתקוע את המסמר האחרון, סיום בניית הדק למעשה מסמלת את תחילתה של תקופה מתמשכת של תחזוקה.

ערן קיוותי, מבעלי חברת ''הדברה בטוחה'' / צילום: ערן קיוותי
 ערן קיוותי, מבעלי חברת ''הדברה בטוחה'' / צילום: ערן קיוותי

בהיותו עשוי מעץ, הדק מהווה מוקד משיכה למזיקים רבים שפוגעים בו וניזונים ממנו, והראשונים שבהם הם הטרמיטים, שייתכן שפעילים בביתכם כבר זמן רב ללא ידיעתכם. לדברי קיוותי, חול לבנייה שבו משתמשים קבלנים בישראל, עשוי להכיל לעיתים טרמיטים. הנזקים שהם עושים כמעט בלתי נראים למשך מספר שנים, עד שלפתע תחלו לראות טרמיטים מתעופפים שיוצאים מתוך הדק. על כן מומלץ להדביר את הבית מפני טרמיטים עוד לפני שתרחיש אימים שכזה מתחיל, או לכל הפחות להזמין חברת הדברה שתבדוק האם יש סימנים לנזקי טרמיטים בבית.

2. חדירה דרך הארובה

הקמין הפך אף הוא לתוספת שכל ישראלי רוצה בביתו הפרטי - התמונה החמימה והנעימה שהוא מייצר בהחלט מסייעת להקפיץ את ערך הבית. אותו קמין יצטרך גם ארובה בגג הבית שדרכה יוכל לצאת העשן, לכן חשוב לוודא כי אותה נקודת יציאה לא תהפוך גם לנקודת כניסה עבור מזיקים ושאר יצורים שאינם רצויים, כמו מכרסמים ואף ציפורים מקננות.

למרבה המזל ניתן למנוע זאת בקלות כל עוד מתקינים כובע לארובה ומוודאים כי קיימת גם רשת איכותית המחפה על האזורים הפתוחים שבין הארובה לכובע. באותה נשימה נציין כי הגג מכיל הרבה מאוד נקודות כניסה אפשריות אחרות למזיקים. מדביר מקצועי יוכל לסקור אותו ולהתקין פתרונות מניעה לכל חלק בו, למשל רשת מתכת להרחקת יונים מעליית הגג.

3. פלישה דרך תעלות אוורור וצינורות

מכשירי חשמל גדולים ועוצמתיים, כמו מזגן או מייבש כביסה למשל, אינם רק יקרים ביחס לפריטים אחרים שהופכים את הנכס שלכם לאטרקטיבי יותר לשוכרים פוטנציאליים, אלא גם מסכנים את הבית בפלישת מזיקים מסוגים שונים. המכשירים הללו דורשים יצירת חורים בקירות להעברת צינורות או התקנת תעלות, וכל אלו מאפשרים למזיקים לחדור לביתכם ולהסתתר בהם או באזורי מסתור שסמוכים אליהם.

בדיוק כמו במקרה של הארובה, עליכם לחסום את הפתח שמאפשר למזיקים לחדור דרכו. חריצים וחורים שקיימים סביב צינורות ניתן לחסום עם קצף פוליאוריתן למשל; ואילו את פתחי הצינורות עצמם ניתן לסגור בעזרת רשת, שתאפשר יציאת וכניסת אוויר או מים, ובה בעת תמנע ממזיקים כמו צרעות, נמלים ועכברים לחדור פנימה.

4. כרסום חוטי חשמל

מיקומי נקודות החשמל בבית משחקים תפקיד חשוב בראשם של קונים ושוכרים פוטנציאליים, משום שאלה יצטרכו לחשוב האם ירצו להשאיר אותן כפי שהן או שיעשו שינויים כאלה ואחרים במיקום של נקודות בעייתיות מבחינתם. כבעלי הנכס, אתם כמובן רוצים לחסוך מקונים ושוכרים כל התעסקות אפשרית עם חשמל ותיקונים - כלומר הוצאות כספיות עתידיות הנוגעות לנכס - ולספק להם דירה כמה שיותר מושלמת כפי שהיא, אך אם יש לכם מכרסמים בשטח, סביר להניח שהדבר לא יסתייע.

קוויתי מסביר כי לפי ההערכות, חולדות ועכברים אחראים ל-25% מהשריפות שמתרחשות בבית ממקור לא ידוע, וזאת מכיוון שהם מכרסמים חוטים חשמליים. הדרך הבטוחה לוודא שאין שום בעיה שכזו בביתכם היא להזמין לוכד עכברים מוסמך, שיוכל לזהות ולחסום כל אזור כניסה אפשרי של מכרסמים לבית ולתשתיות שלו, וכמובן ילכוד אותם במידת הצורך, אם אכן יימצאו עכברים או חולדות במקום.

5. סתימה במרזב

רבים לא מקדישים תשומת לב למרזב שעל הגג ומזניחים את הניקיון והתחזוקה שלו. בכך הם מספקים לציפורים מקום מושלם להתיישב ולהקים בו קן, מאחר ואיש לא מפריע שם את מנוחתן. אם העלים שנושרים על המרזב לא הטרידו אתכם יתר על המידה, דעו לכם שיש עוד גורמים רבים שעלולים להימצא בו ולחסום אותו לאורך הזמן. ציפורים, כאמור, ובייחוד יונים - מקימות קנים על מרזבים ובסופו של דבר חוסמות אותם.

כתוצאה מהחסימה נאגרים גם מים במרזב, מה שהופך אותו לכר פורה עבור יתושים ומזיקים רבים אחרים. על מנת שלא תצטרכו להזמין הדברה נגד מזיקים ולשלם עליה סכום שיכול היה להיחסך בקלות, כל שעליכם לעשות זה לעלות על סולם ולנקות מפעם לפעם את המרזב. אם אתם מבחינים בקן של יונים, תוכלו להזמין גם מרחיק יונים שיסייע לכם לסלק את היונה המקננת, יפנה את הקן ויתקין אמצעים להרחקת יונים על מנת שהבעיה לא תחזור על עצמה.

*הכותב הוא שותף ובעלים בחברת הדברה בטוחה.

צרו איתנו קשר *5988