הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בת"א; פריון קפצה ב-9% לאחר הדוחות, עדיקה טסה ב-42%

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.9%, ת"א 90 עלה ב-0.5%, ומדד הנפט והגז קפץ ב-2.9% • עדיקה זינקה אחרי שגולף שיפרה את הצעת המיזוג • גב-ים, וילק ופריון פרסמו דוחות

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:26

נעילה חיובית בבורסה, שקיבלה היום רוח גבית מעליות בוול סטריט ובאירופה. מדד ת"א 35 טיפס ב-0.9%, ת"א 90 עלה ב-0.5%, ומדד הנפט והגז קפץ ב-2.9%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

עליות בולטות רשמו עדיקה סטייל , פריון, אנלייבקס, לייבפרסון , דסק"ש, תמר פטרוליום, גב-ים, ג'נסל ועוד רבות אחרות.

מנגד, ירידות חדות רשמו סאפיינס שפרסמה היום דוחות מאכזבים, שמיים , קוויק, אוגווינד ואלקטריאון .

16:35

נמשכות העליות בתל אביב, במקביל לפתיחת מסחר חיובית בניו יורק. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.9%, ת"א 90 עולה ב-0.5%, ומדד הנפט והגז בולט בעלייה של 2.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

עליות בולטות רושמות פריון, איי.סי.אל , אלטשולר שחם , סלקום, פרשקובסקי  וקבוצת דלק.

15:20

אנלייבקס  הדואלית דיווחה שמשרד הפטנטים האמריקאי הוציא הודעת אישור על פטנט חדש, שיוסיף לחברה הגנת קניין רוחני נוספת עד שנת 2036 לפחות על שיטות טיפול בספסיס עם Allocetra. החברה צופה שהפטנט החדש יונפק בארה"ב ברבעון הרביעי. 

סאפיינס  דיווחה על עלייה של 3% בהכנסות הרבעון שהסתכמו ב-118.6 מיליון דולר. הרווח המתואם ירד בכ-7% והסתכם ב-27 סנט למניה. הצפי בהשוק היה לרווח של 31 סנט למניה על הכנסות של 121.8 מיליון דולר, כך שהחברה פספסה את התחזיות הן בשורה העליונה והתחתונה. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-12.7 מיליון דולר.

15:00

מדדי הבורסה ממשיכים לטפס, כאשר עליות בולטות רושמות פריון, דיסקונט השקעות , נאוויטס , סופרין  וקבוצת דלק .

כלל ביוטכנולוגיה  דיווחה שמנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) קיבל לבחינה את הבקשה המחודשת שהגישה מדיוונד  (מוחזקת 33%) לרישיון תרופה ביולוגית (BLA) עבור NexoBrid להסרת רקמות (הטרייה) פגועות בשל כוויות חמורות. תאריך היעד לסיום הבחינה וקבלת החלטה בנוגע לבקשה ל-1 בינואר 2023. "אנחנו צעד אחד קרוב יותר לקראת מסחור של NexoBrid בארה"ב. נוכחנו כי NexoBrid מסייע לנפגעי כוויות ברחבי העולם והידיעה שהטיפול יכול ויהיה זמין בקרוב בארה"ב משמחת מאוד", אמר המנכ"ל עופר גונן.

אימקו  הודיעה על משא-ומתן מתקדם עם לקוח ביטחוני, לצורך התקשרות בהסכם לאספקת שירותי אחזקה לפריטי חשמל עבור פלטפורמות ביטחוניות בשגרה ובחירום. אם המשא-ומתן יבשיל, היקף העסקה צפוי לעמוד על כ-51 מיליון שקל במשך 5 שנים.

14:00

המגמה החיובית בבורסה נשמרת, אם כי מדד ת"א 90 צמצם את העלייה לכ-0.1%. ת"א 35 עולה ב-0.6%, בראשו טבע ואיי.סי.אל. מחזור המסחר מסתכם בכ-660 מיליון שקל.

בולטות במיוחד עדיקה  שמזנקת ב-38% לאחר שהחברה האם גולף  שיפרה את הצעת המיזוג שלה (ראו בעדכונים קודמים), ואילו בתחתית הטבלאות מניית שמיים  שממשיכה לצנוח ומאבדת 10%.

פריון  מטפסת בקרוב ל-5% אחרי שדיווחה על צמיחה של 34% בהכנסות הרבעון השני, ל-146.7 מיליון דולר. הרווח הנקי זינק ב-175% ל-19.5 מיליון דולר והרווח המתואם למניה הסתכם ב-51 סנט לעומת תחזיות ל-32 סנט. החברה מעריכה שתסיים את 2022 עם EBITDA מתואם של 102 מיליון דולר והכנסות של כ-630 מיליון דולר.

וילק , שמפתחת חלב מתורבת, פרסמה דוחות חצי שנתיים. הוצאות המחקר ופיתוח של החברה יותר מהופכלו (4.5 מיליון שקל לעומת 2 מיליון במחצית הראשונה של 2021), והחברה גם החלה לרשום הוצאות שיווק. ההפסד הכולל הסתכם ב-9.5 מיליון שקל, ירידה משמעותית בהשוואה להפסד של 135 מיליון שקל בתקופה המקבילה, שנבע מהוצאות רישומה למסחר בבורסה.

12:45

המגמה החיובית בבורסה נמשכת, ת"א 35 מטפס ב-0.7% כאשר בראשו טבע עם עלייה של 2.6%. מחזור המסחר מסתכם בכ-480 מיליון שקל.

אנויז'ן  עדכנה שהיא מנהלת מגעים מתקדמים להתקשרות בהסכם למכירת מערכות ומוצרים של החברה ל-15 בתי חולים ברשת מובילה בארה"ב. עוד עדכנה שייתכן שההתקשרות בינה לבין רשת בתי החולים Health Valley בוירג'יניה בהסכם למכירת מערכות ומוצרים לא תימשך, ובכוונתה לקיים דיון עם הרשת בנושא.

בשוק האג"ח של ממשלת ישראל נרשמות עליות בתשואות: תשואת האג"ח ל-10 שנים מטפסת בכ-8 נקודות ל-2.50%, תשואת האג"ח לשנתיים קופצת ב-6 נקודות ל-2.05%.

11:45

המסחר במניית עדיקה סטייל  נעצר (לפני העצירה הספיקה לזנק ב-26%) לאחר שהחברה האם גולף  דיווחה שהיא משפרת את ההצעה המיזוג ל-1.38 שקלים למניה - אפסייד של 45% על המחיר בשוק. בנוסף גולף מציעה חלופה משולבת של מזומן ומניות גולף, שבמסגרתה התמורה למשקיעי עדיקה תסתכם ב-1.56 שקלים למניה.

11:05

העליות בבורסה נמשכות, ומדדי המניות המרכזיים מטפסים ב-0.4%-0.5%. מדד הנפט וגז בולט לטובה עם עלייה של 1.2% כאשר בראשו אנרג'יאן  ונאוויטס , ואילו מדד תשתיות האנרגיה הוא היחיד כעת שנסחר בטריטוריה השלילית עם ירידה של 0.2% (בשל ירידות של נופר אנרג'י , אורמת  ונוסטרומו ). מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-180 מיליון שקל.

סטורג' דרופ  מזנקת ללא דיווח חדש ברקע. בתחילת השבוע חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם קיבוץ מעלה הגלבוע במסגרת מכרז מטעם משרד האנרגיה, לבחינת הגדלת כיסוי שטח סולארי על גבי בריכות דגים ושיפור רמות החמצון בבריכות מכוסות PV, עם מערכת אגירת האנרגיה באוויר דחוס שפיתחה. 

נאייקס  עולה בכ-4.5%. אתמול הודיעה על השקת פלטפורמת CoinBridge המאפשרת תשלום באמצעות נכסים וירטואליים (כגון נקודות מועדון, הטבות, קופונים, זיכויים, קאשבק, NFT וכו') לביצוע רכישות בכל בית עסק או אתר אינטרנט בעולם. הפלטפורה תתמקד בשלב ראשון בתחום הקמעונאות ומועדוני הלקוחות.

בשוק המט"ח הדולר יציב ונסחר תמורת 3.36 שקלים, ואילו האירו נסוג ב-0.5% לשער של 3.42 שקלים. גם הליש"ט הבריטית נחלשת מעט והשער יורד ל-4.10 שקלים.

10:01

המסחר בבורסה נפתח בעליות קלות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.3%, וכך גם ת"א 125, ת"א 90 מוסיף 0.2%. בקרב המדדים הענפיים, מדד הבנקים עולה ב-0.6%, מדד הבנייה ב-0.5%, ומדד הנפט וגז ב-0.3%. בצד השלילי, מדד הקלינטק יורד ב-0.4%.

גב-ים בולטת לטובה לאחר פרסום הדוח (ראו בעדכון קודם) וגם נכסים ובניין , בזן  ודלתא  מטפסות. בצד השלילי, סייברוואן מאבדת מעל 4% וחברות האנרגיה המתחדשת גם מאבדות גובה, בהן אנרג'יקס , דוראל , אורמת ואנלייט .

שיכון ובינוי אנרגיה השלימה הנפקה בדרך של הצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים, וקיבלה הזמנות לרכישת כ-210 אלף יחידות השתתפות בהיקף כספי של 632 מיליון שקל.

חברת האשראי החוץ בנקאי אס.אר. אקורד  דיווחה שדירקטוריון החברה אישר הנפקה פרטית נוספת של אג"ח, סדרה א' של החברה, בדרך של הרחבת סדרה. ההנפקה בהיקף של 108.6 מיליון שקל ע.נ. במחיר של 98.4 אג' לכל 1 שקל ע.נ. אג"ח (סדרה א' ), בתמורה כוללת של כ- 106.88 מיליון שקל (ברוטו).

09:30

שטראוס  הודיעה הבוקר שדירקטוריון החברה החליט להקים ועדה בלתי תלויה שתבחן את אירוע הסלמונלה במפעל הממתקים בנוף הגליל, תדון בדרכי הפעולה העומדות לחברה ותמליץ בעניין לדירקטוריון. בשבועות הקרובים תתקבל החלטה על הרכב חברי הוועדה.

ג'נגו  הודיעה על פיילוט עם צי רכב מסחרי באיטליה לבחינת הטמעה של תוכנת ה-VuDrive שלה, לניטור הנהג ופנים הרכב. התקשרה בהסכם להפצה לא בלעדית לביצוע פיילוט עם לקוח שבבעלותו צי מסחרי של כ-400 משאיות להובלת מזון. 

08:55

גב-ים  פרסמה את הדוח לרבעון השני, בו רשמה גידול של 35% ברווח הנקי התזרימי (FFO) המיוחס לבעלי המניות, שהסתכם בכ-82 מיליון שקל. הרווח מפעילות השכרה (NOI) צמח ב-5% והסתכם ב-137 מיליון שקל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות כמעט הכפיל את עצמו (93%+) והסתכם ב-508 מיליון שקל, זאת בעיקר בשל גידול בהכנסות מעליית שווי הוגן.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות, אך הבוקר המצב חיובי הן בחוזים העתידיים והן בבורסות אסיה המרכזיות.

אתמול ננעלו מדדי תל אביב בירידות. מדד ת"א 35 איבד 0.6%, מדד ת"א 90 ירד ב-0.8%, ומדד ת"א 125 נחלש ב-0.7%. מבין המדדים הענפיים, מדד קלינטק בלט בירידה של 2.1%, מדד הבנקים איבד 1.6%, מדד נפט וגז ומדד פיננסים נסוגו ב-1.1%.

באשר למניות הדואליות, הפערים מעורבים אך הן צפויות לתרום עלייה של 0.2% למדד ת''א 35. בולטות לטובה לייבפרסון  עם פער של 1.8% וטבע  עם 1.6%. אורמת עם פער שלילי של 0.8%.

2. וול סטריט ננעלה באדום

החוזים העתידיים בוול סטריט רושמים הבוקר עליות קלות של עד 0.3%. אמש, יום המסחר התנודתי בניו יורק הסתיים בירידות. מדד דאו ג'ונס נחתך ב-1.2%, מדד נאסד"ק איבד 0.2%, ומדד S&P 500 השיל 0.7%.

בשוק האג"ח, תשואת האיגרת לעשר שנים יורדת ב-3 נקודות ל2.70% ותשואת האג"ח לשנתיים יורדת ל-3.01%.

3. סולאראדג' צנחה אחרי הדוחות. מי יפרסמו היום?

סולאראדג'  הישראלית צנחה בקרוב ל-13% במסחר המאוחר, אחרי שפרסמה אמש לאחר צלצול הנעילה את דוחות הרבעון השני. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-95 סנט, מעל התחזיות ל-88 סנט למניה. ההכנסות לעומת זאת לא עמדו בצפי (731 מיליון דולר) והסתכמו ב-727.8 מיליון דולר. תחזיות החברה לרבעון הבא - הכנסות של 825 מיליון דולר, מעל ההערכות בשוק להכנסות של 815 מיליון דולר. 

החברה ציינה שהיא ממשיכה להתמודד עם בעיות קשות בשרשראות האספקה, חלקן קשורות למחסור בחומרי גלם בשל העלייה החדה בביקושים בשל המגמה בעולם לאמץ אנרגיה ירוקה. 

היום צפויות לפרסם דוחות אורמת , פריון  וסאפיינס , ובוול סטריט יתפרסמו, בין השאר, דוחות אמדוקס , סטרטסיס , אבן קיסר , מודרנה , בוקינג , איביי  ויצרנית הרכב החשמלי לוסיד .

4. מגמה מעורבת באסיה

לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול באסיה לקראת ביקורה של ננסי פלוסי בטייוואן, המגמה חיובית הבוקר. מדד ניקיי היפני עולה ב-0.4%, הנג סנג ב-0.6%. בסין מדד שנגחאי מוסיף 0.4%, ובשנזן הבורסה מוסיפה 0.2%. בטייוואן מדד הדגל נסוג ב-0.2%.

אתמול הזהיר מארק ליו, יו"ר ענקית השבבים הטייוואנית TSMC , כי אם תהיה פלישה סינית לטייוואן, מפעל השבבים שלה, שהוא המתקדם בעולם, יהפוך ללא פעיל ויעמיק את המשבר החריף גם כך בתעשיית המוליכים למחצה.

בזירת המסחר בחוזים על הנפט נרשמות ירידות קלות. הברנט נסחר סביב 100.3 דולר לחבית, והנפט האמריקאי תמורת 94 דולר לחבית. הזהב מתחזק ב-0.5%.

5. מה צפוי בגזרת הריבית לאחר הוזלת הדלק?

ולסיכום, עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מסביר שעל אף ההקלה הזמנית במחירי הדלק השבוע - ריבית בנק ישראל צפויה לעלות החודש בחצי אחוז נוסף. "מחיר הבנזין המפוקח ירד ב-19%, הירידה החודשית החדה ביותר מאז שהחל פיקוח המחירים. הדבר יפחית כ-0.6-0.5 נקודות אחוז ממדד אוגוסט, ולכן עידכנו כלפי מטה את התחזית למדד אוגוסט לעלייה של 0.1% בלבד. כרגע, אנו משאירים את התחזית ל-12 החודשים סביב 3% בשל הסבירות הגבוהה שנראה עלייה מחודשת של מס הבלו בעוד מספר חודשים", מציין קליין.

"הדברים גם לא משנים את הערכתנו לגבי ריבית בנק ישראל שתעלה בחצי אחוז בסוף החודש ותמשיך לעלות בעקביות עד לסוף השנה", הוא מסכם.