הבורסה בת"א | סיקור שוטף

העליות בבורסה התחזקות בנעילה; לייבפרסון קפצה ב-12.8%

מדד ת"א 35 רשם עלייה של כ-0.8%, ת"א 90 עלה ב-1.3%, ומדד הבנקים קפץ ב-2% • הדולר צונח ביותר מ-1% מול השקל • ג'י סיטי הודיעה על מו"מ למכירת נכסים בהיקף של 1.8 מיליארד שקל • היום יפורסמו דוחות מיקרוסופט וגוגל

הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

העליות בבורסה התחזקו בשעה האחרונה של המסחר, עם רוח גבית מוול סטריט. מדד ת"א 35 רשם בסיום עלייה של כ-0.8%, ת"א 90 עלה ב-1.3%, ומדד הבנקים קפץ ב-2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

לייבפרסון  קפצה ב-12.8%, נכסים ובניין  ב-9.4%, שופרסל ב-6.3%, וגילת ב-4.9%. עוד בלטו בעליות ורידיס, ביג, דיסקונט , עזריאלי , תורפז, גב ים , נוסטרומו, אפולו פאוור  ואמות.

מנגד, ירידות חדות רשמו בין השאר חלל תקשורת , אוגווינד, אלקטריאון, קאנומד, בונוס ביוגרופ  ואייסקיור.

בשוק המט"ח, הדולר צונח ביותר מ-1% מול השקל ונסחר סביב 3.515 שקלים לדולר, והאירו נחלש ב-0.3% ונסחר סביב 3.498 שקלים.

16:00

מגמה חיובית בבורסה. מדד ת"א 35 רושם עלייה של כ-0.5%, ת"א 125 עולה ב-0.6%, ות"א 90 עולה אף הוא בכ-0.6% . מחזור המסחר מסתכם בכמיליארד שקל.

עליות בולטות רושמות נאוויטס , ביג , שופרסל, דוראל אנרגיה , אזורים , פוקס ואמות .

מנגד, ירידות חדות רושמות קבוצת דלק, קרסו, ישראל קנדה , אלביט מערכות , אלקטריאון , האב ואוגווינד .

14:40

המסחר בבורסה שוב מתנהל בעליות קלות. ת"א 35 עולה ב-0.2%, ת"א 90 ב-0.6%, הבנקים מתחזקים ב-0.7%, ואילו מדד הנפט מאבד 1%. מחזור המסחר מסתכם ב-755 מיליון שקל.

עליות בולטות רושמות שופרסל , ג'י סיטי , פליינג ספארק  (שגם אתמול המריאה ב-22%), סייברוואן ולייבפרסון. מנגד, תיקון עולם , אלרוב נדלן , חלל תקשורת ואוגווינד יורדות בחדות.

מידרוג הודיעה על הפסקת דירוג המנפיק ודירוג אג"ח א' וב' של גיבוי אחזקות . "אי-פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני עד עתה, היעדר מידע מפורט ביחס להיקף החובות הבעייתיים ואי-ודאות מתמשכת ביחס להיקף המעילה ואיכות נכסי החברה, יש בהם, להערכת מידרוג, כדי להצביע על היעדר יכולת מידרוג לבסס איכות מספקת ושלמות הנתונים, לצורך כך שניתן יהיה לקבוע ולערוך מעקב באופן שוטף הבוחן את שיעור השיקום של אגרות החוב", מציינים במידרוג. "על כן הוחלט על הפסקת דירוג המנפיק ועל הפסקת דירוג האג"ח (סדרות א' וב') של החברה. טרם הפסקת הדירוג, עמדו דירוג המנפיק ואגרות חוב (סדרות א' וב') על Ca.il בבחינת דירוג עם כיוון לא ודאי".

13:25

מגמה מעורבת בבורסה. ת"א 35 עבר לירידה של 0.1%, ת"א 125 יציב, ות"א 90 עולה ב-0.4%. מחזור המסחר מסתכם בכ-580 מיליון שקל.

סוחר השלדים הבורסאיים הוותיק, עו"ד ויקטור תשובה, עומד בראש קבוצת משקיעים שהגישה בתחילת השבוע הצעה לרכישת השליטה ביונט קרדיט  בהשקעה של של 25 מיליון שקל כנגד הקצאת מניות. על-פי ההצעה, לאחר הקצאה פרטית וחילוט מניות יונט המוחזקות כיום בידי שלושת בעלי השליטה הנוכחיים (שלמה אייזיק, שי פנסו וצחי אזר), תחזיק קבוצת המשקיעים של עו"ד תשובה ב-60% ממניות החברה. 

12:15

מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% בהובלת או פי סי אנרגיה, שמתקדמת ב-2.2%. בתחתית המדד קבוצת דלק, שהירידה שלה העמיקה ל-3.5%. בהתאם, מדד הנפט וגז נחתך ב-1.3%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-390 מיליון שקל.

שותפות נאוויטס  הודיעה כי החליטה לבצע סדרת בת ארבעה קידוחי פיתוח והפקה בנכס הנפט שננדואה. הקידוחים צפויים להתחיל בסוף החודש. שותפות גבעות  הודיעה כי הותקן בהצלחה מנוע חלופי ב-Tubing Coil בבאר מגד 6, והיא החלה בפעילות לשם ביצוע עבודות הניקיון בתחתית הבור. פרקומט  חתמה על הסכם על סך 1.7 מיליון שקל להחלפת מערכות מתקן חניה רובוטי של חברה מתחרה, בבניין במרכז תל אביב.

11:05

הבורסה ממשיכה להתנהל בעליות קלות של 0.2%-0.4% במדדים העיקריים.

המסחר במניות של חברת מפעלים פטרוכימיים  חודש לאחר שהופסק ב-18 בספטמבר, וזאת לאור התקיימות התנאים להשלמת ההסדר עם מחזיקי האג"ח. המסחר במניותיה חודש ברשימת השימור, ונפתח עם פרמטר אחיד של אגורה אחת.

קבוצת דלק  יורדת ביותר מ-2%, ולצדה מניות אנרגיה נוספות. בהתאם מדד הנפט וגז נחלש ב-0.8%, בניגוד למגמה החיובית השוררת בשוק. הקבוצה עדכנה כי החברה-הבת איתקה פרסמה הודעת CITF המאשרת את כוונתה להמשיך בהליך ההנפקה ולרשום את מניותיה למסחר בבורסה בלונדון. לאחר הרישום, בכוונת איתקה לשמר שיעור החזקות ציבור של לפחות 10% כדי להיכלל במדד הפוטסי.

10:01

המסחר בבורסה נפתח בעליות קלות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.4%, ת"א 90 עולה ב-0.3%. בקרב המדדים הענפיים, מדד הבנקים מתקדם ב-0.9%, ומדד הנפט וגז עולה ב-0.3%.

שופרסל  מזנקת ב-9% על רקע דיווחים בתקשורת כי איש העסקים אהרון פרנקל מנסה לרכוש את השליטה בחברה, וכי  הוא נפגש עם מוסדיים בניסיון לרכוש חלק מהחזקותיהם. ג'י סיטי  גם עולה לאחר הודעתה (ראו עדכון קודם) על משא-ומתן למכירת נכסים.

הדולר נחלש ב-0.3% לרמה של 3.54 שקלים, האירו יציב על 3.49 שקלים, הליש"ט יורדת ב-0.8%, וערכה 4 שקלים בדיוק.

09:20

ג'י סיטי  (לשעבר גזית גלוב) דיווחה כי היא בשלבי משא-ומתן מתקדמים ביחס למכירת 6 נכסים בהיקף כספי כולל 1.8 מיליארד שקל, בדומה לשוויים בספרי החברה. החברה מעריכה כי תשלים חלק מהעסקאות עד תום השנה, וכי כ-40% מהתמורה תתקבל עד סופה. המשא-ומתן מתנהל בנוגע לשלושה נכסים באירופה בהיקף של 1.1 מיליארד שקל, שני נכסים בברזיל בהיקף כספי כולל של 180 מיליון שקל ונכס אחד בארה"ב בהיקף של 545 מיליון שקל.

עוד דיווחה החברה כי העמידה למכירה שלושה נכסים נוספים בהיקף כספי כולל של 1.8 מיליארד שקל - נכס אחד באירופה בהיקף של 820 מיליון שקל, נכס בברזיל בשווי של 500 מיליון שקל ועוד נכס בארה"ב ששוויו 520 מיליון שקל. עוד צוין בדיווח כי לחברה יש נכסים לא משועבדים בסולו מורחב בהיקף של 9.1 מיליארד שקל, וכי היא פועלת לקבלת מימון מובטח בגין חלק מהנכסים האלה.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. צפי לעליות קלות בפתיחה

יום המסחר צפוי להיפתח במגמה חיובית מתונה, בהמשך למגמה בוול סטריט אמש ובמקביל לעליות בבורסות אסיה המרכזיות. במט"ח, הדולר נסוג ב-0.5% לרמה של 3.53 שקלים, ואילו האירו יציב סביב 3.49 שקלים.

אתמול הסתיים המסחר בבורסה במגמה שלילית. מדד ת"א 35 ננעל כמעט ללא שינוי, אך ת"א 125 ירד ב-0.3%, ות"א 90 נחתך ב-1% בהובלת מניות הנדל"ן. מדד הבנקים התקדם ב-1%, מדד פיננסים עלה ב-0.3%, ויתר המדדים הענפיים סיימו בירידות. מדד הנדל"ן צנח ב-2%, מדד הבנייה ב-1.6%, ומדד הקלינטק ב-1.2%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל.

המניות הדואליות שבו עם פערי ארביטראז' מעורבים, ולא צפויה השפעה מהותית על מדד ת"א 35. מחוץ למדד תבלוט גילת  שחזרה עם פער חיובי של 5%, בהמשך לדיווח מאתמול שקיבלה הזמנות בהיקף של כ-10 מיליון דולר מאינטגרטור מערכות תעופה וחלל גלובלי. 

2. וול סטריט ננעלה בירוק

החוזים העתידיים יציבים הבוק,ר לאחר שהבורסה האמריקאית ננעלה אמש בעליות.

הדאו ג'ונס הוביל את המגמה וטיפס ב-1.3%, ה-S&P 500 עלה ב-1.2%, והנאסד"ק, שפתח את היום בירידה, סיים בקפיצה של כ-0.9%. בלטו לרעה מניות הטכנולוגיה הסיניות, בהן עליבאבא , שהתרסקו בעשרות אחוזים בהמשך לנפילה בהונג קונג אתמול.

תשואות האג"ח יציבות לאחר שעלו קלות אתמול. תשואת האג"ח לעשור נסוגה במעט ל-4.21%, ותשואת האג"ח לשנתיים ללא שינוי, בשיעור של 4.50%.

3. גוגל ומיקרוסופט יפרסמו דוחות הערב

שיא עונת הדוחות האמריקאית יגיע השבוע עם פרסום דוחותיהן של ענקיות הטכנולוגיה. הלילה יפרסמו מיקרוסופט וגוגל, מחר מטא, ובחמישי אמזון, אפל ואינטל.

אנליסטים מעריכים כי מיקרוסופט  תדווח על רווח של 2.3 דולר למניה, בהשוואה ל-2.27 דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות יסתכמו ב-49.7 מיליארד דולר על-פי הצפי בוול סטריט, בהשוואה ל-45.3 מיליארד דולר אשתקד.

באשר לאלפאבית , החברה-האם של גוגל, קונצנזוס האנליסטים מעריך כי החברה תדווח על רווח של 1.25 דולר למניה, שיהווה ירידה של 11% בהשוואה לאשתקד. בשורת ההכנסות הצפי הוא לצמיחה שנתית של 9%, כך שהן יסתכמו ב-58.35 מיליארד דולר.

4. מגמה חיובית באסיה, יציבות בשוק הקריפטו

מדדי המניות העיקריים באסיה נסחרים במגמה חיובית. מדד ניקיי בטוקיו עולה ב-1.2%, גם בדרום קוריאה, אוסטרליה ושנגחאי נרשמות עליות, ואילו בטייוואן נחתך מדד הדגל ב-1.2%.

בהונג קונג מדד הנג סנג עולה ב-0.8% לאחר הצניחה החדה אתמול בשיעור של 6.4%, לאחר שנשיא סין שי ג'ינפינג הצליח לקבע לעצמו קדנציה שלישית, תוך דריסת כל המתנגדים שלו. בין השאר, הוא הצליח להחליף את מתנגדיו בוועדה המסדרת ולמנות תחתם את אנשי שלומו, כולל החלפת ראש הממשלה. 

בשוק הקריפטו המסחר יציב. ערך הביטקוין 19.3 אלף דולר, והאת'ר סביב 1,345 דולר.

5. מה צפוי בגזרת הנפט?

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט הגולמי יציבים הבוקר לאחר ירידה קלה אתמול. הנפט האמריקאי נסחר סביב 85 דולר לחבית, והחוזים על נפט מסוג ברנט נסחרים סביב 93.3 דולר לחבית. הזהב נסחר ביציבות סביב 1,655 דולר לאונקיה.

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, התייחס בסקירתו להתפתחות מחיר הנפט וציין כי ירידת המחיר בימים האחרונים נבעה בין השאר מחששות מפני היחלשות הביקושים בסין, לאחר מינוי נשיא סין לכהונה שלישית.

"חולשת הפעילות הכלכלית מפחיתה את הביקושים הגלובליים לנפט ועשויה למנוע עלייה משמעותית של מחיר הנפט לרמות השיא שהיו בחודשים האחרונים. במקביל, קבוצת OPEC+ צפויה להמשיך לקזז את תפוקת הנפט, על-מנת לנסות ולשמר את מחיר הנפט הגבוה", כתב בפמן. "להערכתנו, מחיר חבית נפט מסוג גרנט יישאר בקרבת 90-100 דולר בעתיד הנראה לעין, אם כי תנודות בעוצמתו של הדולר בעולם צפויות להביא לתנודות במחיר הנפט סביב רמה צפויה זו", משערים בלאומי.