תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"נהפוך למוקד משיכה תיירותי": קריית שמונה יצאה במכרז למתחם מלונאות רחב היקף

בעיר הצפונית, שמהווה נקודת מוצא נוחה לשפע מסלולי טיול ואטרקציות, מתכננים הקמת מלונות בוטיק יוקרתיים על שטח של 100 דונם • ראש העיר אביחי שטרן: "זו הזדמנות ליזמים ליהנות מהצעה אטרקטיבית של קרקעות במחיר נמוך באופן יחסי, עם נגישות לציר התיירות באזור"

נוף הר החרמון המשתקף ממתחם המלונות החדש / צילום: יובל מלכה
נוף הר החרמון המשתקף ממתחם המלונות החדש / צילום: יובל מלכה

הכתבה מטעם עיריית קריית שמונה

הגליל העליון נחשב לאחד מהאזורים המתויירים ביותר בישראל. באזור מבקרים כ-7 מיליון אנשים מדי שנה, שנהנים מאוויר הנקי, שמורות הטבע ושלל האטרקציות שיש למקום להציע. התפוסה הממוצעת של התיירים באזור בחודשי השיא מגיעה ל-75%, ונחשבת לשיעור גבוה בתעשיית התיירות בישראל. כיום ישנם 1,154 חדרי אירוח מלונאים בסביבה - החל מקיבוץ הגושרים, דרך כפר גלעדי ועד מטולה. ומאז תקופת הקורונה שהובילה לביקוש לתיירות פנים, חלה האצה בתחום. כמו כן, משנת 2010 ועד היום הושקעו 315 מיליון שקל בתיירות באזור.

אלא שדווקא בקריית שמונה, העיר שמהווה נקודת יציאה נוחה לשפע של מסלולי טיול, אטרקציות ושמורות טבע באזור, לא הוקמו עד היום בתי מלון. בשל המצב הבטחוני שעמו התמודדה לאורך השנים, לא מיצבה עצמה העיר כיעד תיירותי. כעת, הדבר צפוי להשתנות עם פתיחתו של מכרז מלונאות בעיר.

כבר לפני עשור זוהתה קריית שמונה כמנוע צמיחה תיירותי - את העיר הצפונית חוצים שני נחלים מרכזיים, נחל עיון ונחל עין זהב המהווים מוקד משיכה לתיירים רבים. היא צופה לנופים הייחודיים של החרמון, רמת הגולן, רכס הרי נפתלי, מצוק רמים והשדות הירוקים של עמק החולה. בנוסף, במרחק נסיעה קצר נמצאות שמורות טבע רבות, וסביב העיר ישנן אטרקציות למשפחות, לזוגות ולחובבי ספורט אתגרי - כמו אתרי טיפוס ושבילי רכיבה על אופניים. קריית שמונה יכולה גם לספק חוויה קולינרית עם מגוון מסעדות, יקבים ורפתות בוטיק שנמצאים באזור, לצד תיירות מרפא של אתרי ספא ומרחצאות.

לאור הפוטנציאל התיירותי של העיר, עיריית קריית שמונה החליטה לקדם תב"ע הכוללת 2 מתחמי מלונאות רחבים בתחומה. בימים אלו נפתחת בפני יזמים בתחום התיירות הזדמנות לגשת למכרז ולהקים בעיר מלונות בוטיק יוקרתיים של ארבעה-חמישה כוכבים. "המתחמים החדשים נמצאים בדופן הצפון מזרחית של קריית שמונה, סמוך לשכונת המגורים יובלים הנמצאת בתהליך בנייה מתקדם הכוללת 1,500 יחידות דיור, ולאורך אפיק נחל עיון המהווה חלק ממקורות הירדן", אומר אלכס קרוצ'ן, המשנה לראש העיר והממונה על התיירות, העלייה והקליטה. "היקף השטח המיועד להקמת בתי מלון הוא כ-100 דונם, כאשר המכרז הפומבי הנוכחי כולל שני מגרשים בהיקף של 30 דונם המאושרים לשימוש תיירותי, לצד מגרש משולב של תעסוקה, מסחר ותיירות בהיקף של 14.8 דונם. הוא מוסיף כי "המגרשים נהנים מנוף אל עמק החולה, הגולן, והחרמון, מנגישות מיידית לאפיק נחל עיון ומסמיכות לציר 99, ממנו ניתן להגיע לאתרי תיירות רבים. פתיחת המכרז היא בשורה גדולה ברמה הארצית, האזורית והמקומית".

מתחם המלונות של קריית שמונה יוצא לדרך, לפרטים נוספים הקליקו כאן>>

המכרז הפומבי נפתח למשך כחצי שנה וישנו תיעדוף ליזמים המנוסים בתחום המלונאות. הזוכה במכרז הוא המרבה במחיר והוא יקבל לידיו את השטח להסכם פיתוח למשך 6 שנים, עם סיום הליכי הרישוי הבניה ואכלוס המבנה, אשר יזכו לליווי צמוד וסיוע של הרשות והוועדה המקומית, הוא יזכה בהסכם חכירה לדורות. בשלב הראשון של המכרז נדרשים היזמים ללמוד את תנאי השטח ולהגיש למשרד התיירות הצעות לפיתוח מתחם המלונאות; יזמים אשר יעברו את שלב זה יקבלו את המלצת משרד התיירות ויוכלו להגיש הצעה כספית בשלב הסופי.

בהתאם למדיניות מנהל מקרקעי ישראל ועל מנת לעודד יזמים ומשקיעים בתחום עלות הקרקע במכרז הינה 0 וכוללת עלות פיתוח תשתיות ציבוריות בלבד. עוד חשוב לדעת כי במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, יזמים המעוניינים להקים או להרחיב בתי מלון בקריית שמונה, זכאים להגיש בקשה למענק בשיעור של עד 20% מהיקף ההשקעה המוכר לפרויקט.

עיר בתנופת פיתוח

לדברי ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, מתחם התיירות והמלונאות החדש שייבנה בעיר בשנים הקרובות, הוא חלק מתנופת הפיתוח בה היא מצויה בשנים האחרונות, שלמענה פועלים המשרד לפיתוח הפריפרייה, הנגב והגליל והרשות לפיתוח הגליל לצד העירייה: "שוק התעסוקה והדיור בעיר צומח באופן דרמטי בזכות מדיניות ממשלתית תומכת אשר משכה גופים פרטיים רבים להשקיע בפיתוח העיר. תחום האגרי-פודטק צובר תאוצה בדמות עשרות סטרט-אפים וחברות חדשות שעברו לעיר ולאזור ובימים אלו אנו בונים ומפתחים פארק תעשיות חדש אשר יהווה מוקד חדשנות וייצור מוביל בישראל ובעולם. לאחרונה גם הוחלט על הכרה במכללת תל חי כאוניברסיטה. צעד זה מציב את קריית שמונה בקטגוריה אקסקלוסיבית של ערים צמודות לאוניברסיטאות וצפוי להאיץ עוד יותר את התהליכים החיוביים שהעיר עוברת".

"בנוסף לכך, מסילת הרכבת בקריית שמונה הצפויה להגיע לעיר בעשור הקרוב, תוביל לקידום העיר ולחיזוקה בהיבט התעסוקתי, התיירותי והכלכלי. ליד תחנת הרכבת אנו מתכננים בימים אלו יחד עם רשות מקרקעי ישראל מתחם תעסוקה, מסחר ותעשייה אזורי חדש אשר יספק מענה לביקושים העתידיים. בעיר מרגישים התעוררות עצומה בתחום הנדל"ן ורק לאחרונה שווקו שתי שכונות חדשות אשר זכו לביקושי שיא חסרי תקדים. כמו כן, לפני מספר שבועות התבשרנו על בחירתה של קריית שמונה להוביל פיילוט פינוי בינוי ראשון מסוגו בישראל, בהיקף סבסוד ממשלתי של 35 מליון שקל, אשר יביא לבינוי של מאות יחידות דיור חדשות במרקם העירוני הוותיק. בשנים הקרובות צפויות להתווסף לעיר עוד כ- 5,000 יחידות דיור אשר יביאו להגדלת אוכלסייתה לכ-60,000 תושבים".

בעירייה מאמינים כי מתחם המלונאות החדש המתוכנן לקום בעיר ימצב את קריית שמונה בתודעה הלאומית כעיר תיירות, כפי שמלון "בראשית" עשה זאת למועצה המקומית מצפה רמון. "מגרשי התיירות החדשים שלנו נמצאים בלב אזור התיירות המוביל ואהוב בישראל, במרחק נסיעה של כמה דקות ממרבית מוקדי התיירות המובילים, ובמיקום אטרקטיבי הזוכה לנוף פנורמי של העמק והחרמון ונגישות מיידית ובלעדית לנחל עיון הזורם למרגלות המתחם", מציין קורצ'ן. "בנוסף לכך על מנת לסייע ליזמים לממש את חזונם בעיר הקמנו אגף העוסק בתחום הפיתוח הכלכלי והתיירות אשר יעניק ליווי סיוע וייעוץ צמוד ליזמים שיבחרו בכל תהליכי הבירוקרטיה עד לפתיחת המלון המהווה בעינינו פרויקט דגל מרכזי בפיתוח העיר".

מתחם המלונות של קריית שמונה יוצא לדרך, לפרטים נוספים הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988