תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

המכללה למיסים ולחשבונאות מציגה: דברים שכדאי לדעת על קורס חשבי שכר בכירים

חשב שכר, כשמו כן הוא - תפקידו לעסוק בכל היבטי השכר של העובדים בארגון • מה כוללת עבודתו בפועל? היכן ניתן ללמוד את המקצוע ומהם תנאי הקבלה אליו

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה מטעם המכללה למיסים וחשבונאות

כבר ידוע כי כל עסק חייב להחזיק היום חשב שכר, החשיבות שלו באה לידי ביטוי במגוון היבטים, ביניהם הצורך בהכנת תלושי שכר בהתאם לדרישות החוק, ביצוע גמר חשבון כאשר מפטרים עובד ועוד. במכללה למיסים וחשבונאות, המכשירה חשבי שכר בכירים, אומרים כי נושא השכר הוא אחד מהחלקים המרכזיים והחשובים ביותר בכל ההתנהלות העסקית. זאת בשל המורכבות של ניהול נכון של תנאי השכר של עובד, הדורש הקפדה ושמירה על חוקים ותקנות שמשתנים בתדירות גבוהה ולכן בעצם מחייב כל עסק בליווי מלא של חשב שכר. הנה כמה דברים שכדאי לכל אחת ואחד לדעת על התחום:

עשייה של הרבה מעבר לתשלום כספי 

תשלום שכר לעובדים הוא הרבה מעבר לתשלום כספי חודשי קבוע. מדובר על עולם שכולל בתוכו היבטים רבים, ביניהם הקפדה על שימור זכויות העובד, הפרשות על פי חוק אותן מחויב כל מעסיק לשלם, תשלום מיסים בהתאם לתקנות וניכוי מיסים אלו משכרו של העובד. כל אלו מעלים את חשיבות תפקידו של חשב השכר בארגון. במכללה למיסים וחשבונאות מציינים כי במהלך הכשרת חשבי שכר במכללה כל תלמיד רוכש מיומנות מתקדמת, מבצע עבודה פרקטית ולומד להכיר את כל ההיבטים החשובים של ניהול שכר תקין בארגון. "המקצועיות והקפדנות של תהליך הלמידה במכללה למיסים ולחשבונאות הביאה אותה להיות המכללה המובילה בישראל להכשרת חשבי שכר בכירים, המציעה הכנה מלאה ומקצועית למבחן לשכת רואי החשבון וליווי מלא גם לאחר סיום הלימודים", אומרים שם.

 חשב שכר - רקע מקצועי 

חשב שכר כשמו כן הוא, תפקידו לעסוק בכל היבטי השכר של העובדים בארגון. כחלק מהפרקטיקה המלווה אותם, חשבי שכר עוברים קורסים והכשרות מקצועיות מגוונות בתחום השכר ובתחומים המשיקים לו. וכך לצד לימודי תחום השכר עצמו הלומדים בקורסי המכללה למיסים ולחשבונאות רוכשים ידע והכשרות נוספות בניהול חשבונות, יעוץ מס ותחומים פיננסים נוספים כגון דיני עבודה ועוד. "כל זאת במטרה להכשיר את חשבי השכר הטובים והמקצועיים ביותר הקיימים בישראל, אומרים במכללה.

תחום חשבי השכר מנוהל על ידי לשכת רואי החשבון, כאשר הלשכה עורכת מבחני הסמכה לאלו שסיימו את הקורס. לאחר סיום קורס ומעבר המבחן של לשכת רואי החשבון - ניתן לעבוד בתחום כחשב שכר בארגונים.

ארגונים אשר מעסיקים חשב שכר ייהנו מיתרונות תפעוליים המאפשרים ניהול מקצועי וייעודי של שכר העובדים, הקפדה על הפרשות סוציאליות תקינות לעובד וכן יזכו למענה בכל בנוגע להתפתחות התחום, הבאה לידי ביטוי גם בתוכנות המיועדות לניהול שכר העובדים.

הנושאים בהם חשבי שכר בקיאים ויכולים לתת מענה כוללים: דיני עבודה, ביטוח לאומי, זכויות סוציאליות, הפרשות פנסיוניות ועוד. כיום עבודתו של חשב שכר מתבצעת באופן טכנולוגי וממוחשב על בסיס תוכנות שכר והנהלת חשבונות, במהלך ההכשרה הפרקטית אותה מקיימת המכללה למיסים ולחשבונאות לומדים לעבוד עם תוכנות אלו על מנת לצאת מוכנים לשוק העבודה.

מדוע מדובר על מקצוע מבוקש? 

כפי שראינו, חשיבות חשבי השכר באה לידי ביטוי במגוון נושאים איתם כל עסק צריך להתמודד. יחד עם זאת, מסבירים במכללה למיסים וחשבונאות, כי ישנם נתונים נוספים שהופכים את מקצוע זה למבוקש. לדברי אנשי המכללה, קיים חוסר אדיר בשוק של חשבי ושכר - נכון לכתיבת שורות אלו חסרים בישראל כ-70,000 חשבי שכר בכירים של לשכת רואי החשבון. כמו בכל תחום, הראשונים הנכנסים אליו ייזכו ליהנות מהזדמנויות פז.

עוד אומרים שם כי שכר התחלתי של חשב שכר בכיר של לשכת רואי החשבון, ללא ידע וניסיון קודם, נע בין 9,000 ל-15,000 שקל בחודש. (חשבי שכר בעלי וותק וניסיון זוכים אף למשכורות גבוהות יותר וכן להתמנות לתפקידים בכירים בארגונים). המשכורת הממוצעת של חשבי שכר בכירים מטעם לשכת רואי החשבון אשר צברו ידע וניסיון נעה בין 15,870 שקל ועד 29,762 שקל, לפי נתוני המכללה.

זאת ועוד, מחקר עולמי של ה-OECD מצביע על כך כי עד שנת 2030 כ-50% מהמקצועות הקיימים היום ייכחדו מן העולם, אך מקצוע חשב שכר בכיר זוכה להגנה מלאה ואף לצמיחה משמעותית בהשוואה למקצועות אחרים. זאת בשל העובדה כי עסק המעסיק עובדים מחויב לתשלום על פי חוק ועליו לעשות זאת בהתאם לתקנות והחוקים.

רוצים להיות חשבי שכר בכירים? מה תצטרכו לעבור בדרך 

על אף כי נראה שמי שרוצה לעסוק בתחום חשבי שכר מחויב ברקע חשבונאי - לא כך הדבר. היום ניתן לעבור קורס חשבי שכר מקצועי ומקיף של המכללה למיסים ולחשבונאות שיכין אתכם בצורה הטובה ביותר למבחני הלשכה וגם לעבודה הפרקטית אותה תבצעו כאנשי מקצוע.

תנאי הקבלה לקורס חשבי שכר הם: 12 שנות לימוד, ידיעת השפה העברית (הקורס וחומרי הלימוד הם בשפה העברית), וביצוע ראיון אישי. באם אתם עומדים בדרישות סף אלו תוכלו כבר היום להירשם לקורס הקרוב אותו מעבירה המכללה למיסים ולחשבונאות - ולאחר חמישה חודשים תוכלו ליהנות ממקצוע מכובד עם שכר הוגן.

קורס חשבי שכר אונליין - האם הוא הפתרון הטוב ביותר? 

עלייתם של קורסים אונליין מאז תקופת הקורונה בהחלט מרשימה, אך עם זאת, במכללה למיסים וחשבונאות סבורים כי אין תחליף ללמידה מסורתית בכיתה לשם התנסות אין לימוד בפרקטיקה עצמה. "לכן אנו דוגלים בשיטה של יחס אישי לכל תלמיד אותו שום קורס אונליין לא יכול להעניק; עבודה מעשית בכיתה תוך מתן מענה לשאלות, זיהוי הצרכים של כל תלמיד בכל שלב - כל אלו הופכים את קורס חשבי שכר של המכללה למיסים ולחשבונאות להיות הקורס המקצועי ביותר שניתן למצוא היום בישראל", מדגישים במכללה.

התמיכה המקצועית לה כל חשב שכר זקוק 

המכללה למיסים ולחשבונאות אף מנהלת את קבוצת התמיכה המקצועית הגדולה ביותר לחשבי שכר בישראל. כשגם חשבי שכר שאינם בוגרי המכללה זוכים ליהנות מהתמיכה המלאה הזאת ויכולים לשפר באמצעותה את המקצועיות שלהם. "המכללה הקימה את הבית לחשבי שכר שבו כל חשב שכר בישראל יכול לשאול שאלה ולקבל מענה מקצועי, להגיע להשתלמויות בתחום ולהצליח להתקדם ולשפר את כישוריו", אומרים שם לסיום.

צרו איתנו קשר *5988