תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הבשורה החדשה של תחום חיפוש רכבים לרכישה

מימון ישיר מסתערת על עולם הרכב בעזרת התאמה פרסונלית דיגיטלית ללקוח (לוח CARWIZ), העמקה בעולמות התוכן (אתר 'אוטו') ופתרונות לסוכנויות הרכב

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף מימון ישיר

בדיוק כמו בזוגיות, גם בין הנהג או הנהגת לרכב הפרטי שלהם נרקמת מערכת יחסים. עם כל הכבוד לאהבה ממבט ראשון - מוטיב חוזר שמוכר לנו היטב מהסרטים הרומנטיים - מכונית היא כנראה ההוצאה גדולה, שנייה לרכישת בית, ולכן רצוי שההתאמה תהיה מושלמת. מי שאחראי לדימוי החגיגי הזה הוא שמוליק בר חן, סמנכ"ל המכירות של מימון ישיר, אחד ממקימי החברה, שנמצא שם כבר 17 שנים. "כשנכנסו לשוק הרכב עבדנו בעיקר במודל עסקי של B2B", מספר בר חן. "בשנים האחרונות עברנו תהליך עמוק עם סוכנויות הרכב כדי להבין מהסוכנים מה מטריד אותם, איפה כואב להם, כדי לדייק, לחדד ולמצוא בשבילם פתרונות".

אם בעבר לקוח היה נכנס למגרש המכוניות והיו מתאימים לו רכב שיכול היה להיות לא הכי מדויק למידותיו - עכשיו זו כבר אופרה אחרת לגמרי. כיום, כ-90% מחיפושי הרכב בישראל נערכים באמצעים דיגיטליים. "העולם הלך קדימה", מסביר בר חן, "הצרכן של היום הרבה יותר מתוחכם, דיגיטלי וחדשני. הוא מגיע אלינו בשל, אחרי שהוא יצא למסע באופן עצמאי. אחרי שהוא צופה בפרסומת שגירתה את מחשבתו, הוא בודק וחוקר בעצמו, עושה את שיעורי הבית בזכות העובדה שהמידע זמין כיום הרבה יותר - והתפקיד שלנו הוא לפתור לו בעיה או שתיים, לדייק עבורו ולמצוא לו את הרכב שמתאם לצרכים שלו".

שמוליק בר חן, סמנכ''ל המכירות, מימון ישיר / צילום: אוראל כהן
 שמוליק בר חן, סמנכ''ל המכירות, מימון ישיר / צילום: אוראל כהן

אלגוריתם שמתאים ללקוח את המכונית

בשנים האחרונות הסתערה מימון ישיר, חברת האשראי החוץ־בנקאית מהמובילות בישראל, על עולם הרכב בזכות מהלכים שהפכו אותה למובילה בתחום ולא רק בהקשר למימון. לצד מומחיות בפתרונות העמדת הלוואות לרכישת רכב, הרחיבה החברה את סל הפתרונות שהיא מציעה. הראשון שבהם נוגע ישירות בתחום מציאת הרכב. לפני שלוש שנים רכשה החברה את אתר CARWIZ, לוח רכב דיגיטלי שמקשר בין הלקוח להיצע מכוניות עצום, ממליץ לו על רכבים מסוימים בעזרת אלגוריתם חכם שמתייחס גם להתאמה גיאוגרפית, כלכלית ומשפחתית וצרכים אחרים, ואף קובע לו, לבקשתו, פגישה בסוכנות הרלוונטית ביותר מתוך 1,000 מגרשי הרכבים שאיתם עובדים צמוד במימון ישיר. 

מדי חודש נסגרות במימון ישיר למעלה מ-1,000 עסקאות שהגיעו דרך CARWIZ, אבל אחד המדדים המיידיים שמעידים יותר מכל על מידת ההתאמה בין הלקוח והרכב המיועד הוא שיעור הגעה של הלקוח לפגישה פיזית בסוכנות הרכב שעומד על 50%.

לפי נתוני החברה, ב-35%-40% מהפניות שמגיעות למוקד דרך אתר CARWIZ, הלקוח מוצא רכב. "הערך הגדול ביותר הוא סינון שמוביל להתאמה ראשונית שאנחנו עושים עבור הלקוח באמצעות בירור דיגיטלי מעמיק ומדעי", מחדד בר חן. "הליווי שלנו חוסך ללקוח זמן ואנרגיה, מונע עוגמת נפש אפשרית ומסייע לו לקנות את המכונית המתאימה ביותר עבורו במיקום הקרוב ביותר לביתו ובזמינות מלאה. ובנוסף, רמת הדיוק שלנו תורמת גם לסוכנים עצמם בכך שהיא מייעלת עבורם את התהליך".

אילוסטרציה: באדיבות מימון ישיר
 אילוסטרציה: באדיבות מימון ישיר

עולם תוכן עשיר למחפשי רכבים

המהלך השני המשמעותי של מימון ישיר הוא רכישת מגזין "אוטו", אתר התוכן הגדול והמוביל בישראל בתחום הרכב המנוהל ע"י טל חמו, שגולשים בו מדי חודש כחצי מיליון ישראלים שמתעניינים במכוניות. "עם השנים הבנו שהקהל הישראלי אוהב לצרוך תוכן מעניין ומגוון בתחום הרכבים", אומר בר חן, "הוא אוהב לצפות במבחני דרך, לקרוא על טרנדים עולמיים בתחום הרכב ולקבל המלצות של מיטב כתבי הרכב בארץ. גם כאן, אנחנו מנתחים את נתוני הגלישה של אתר 'אוטו' ומבינים טוב יותר את המגמות, מה חשוב לישראלים ומה מעניין אותם. כך, למשל, אפשר לראות עד כמה משמעותית המודעות הסביבתית בקרב הלקוחות הצעירים שמתבטאת בין השאר בעניין ההולך וגובר שלהם ברכבים חשמליים".

המהלכים האחרונים של מימון ישיר מסייעים לה לצבור יתרון משמעותי בתחום באמצעות זיהוי מוקדם של מגמות כמו שינויים דרמטיים במחירי הרכב עקב שינויים בשערי המטבע, נהירה אחר רכבים חשמליים והאטה מסוימת בשוק רכבי היוקרה. הזיהוי המוקדם מסייע, כמובן, בכל הנוגע להתאמה המושלמת בין הלקוח הסופי לרכב, אבל גם משמש את הדילרים בסוכנויות הרכב. "בתקופת הקורונה, למשל, כשהחלה להתהוות בעיית מלאי של רכבים", מספר בר חן, "הקמנו פלטפורמה פיזית ודיגיטלית של מגרש רכבים בגלילות - סוכנות סיטונאית עם 250 רכבים זמינים לכל דילר בארץ. ומנגד, כשזיהינו בחודשים האחרונים את האתגרים שעובר שוק רכבי היוקרה - שיקפנו לשותפים העסקיים שלנו את הצורך להתנהל בזהירות בענף הזה.

כל הפעולות האחרונות של מימון ישיר מובילות אותה לגולת הכותרת שנמצאת ממש מעבר לפינה - המרקטפלייס שיושק בתחילת שנת 2024. הבשורה החדשה של תחום מציאת הרכב עומדת בסופו של דבר על שלוש רגליים - כל המידע נמצא במקום מרוכז, דיגיטלי ופרסונלי. ואם נחזור לדימוי שבו התחלנו: התאמה מושלמת בין נהג או נהגת מחפשי רכב לא הייתה קרובה יותר.

*הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש ע"י הלקוח.
מספר רישיון 54414.

צרו איתנו קשר *5988