תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"שוק המשרדים ממציא את עצמו מחדש - המודל ההיברידי לא ייעלם, אבל המשרד יהפוך למרכז למידה, חדשנות ושיתוף פעולה"

בנג'מין אדמס, מנכ"ל ומייסד Ten Capital Management, חברת השקעות הון פרטי וניהול נדל"ן מארה"ב, הנמנית על שותפותיה של פרופימקס, ביקר בישראל • בראיון עימו הוא חוזה כי הביקוש לאיכות ונוחיות יעניק יתרון למשרדים המדורגים גבוה במדד האיכות; נכסים נחותים יותר יהפכו מאתגרים לאכלוס וניהול

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף פרופימקס

לאחרונה הודיעו מספר ענקיות השקעות ופיננסים גלובליות, ביניהן בלאקרוק ומורגן סטנלי, שנגמרה 'החגיגה': העובדים נדרשים לצאת מהפיג'מה ולחזור לעבוד מהמשרד. חלקן עדיין מאפשרות יום עבודה אחד מהבית, בעוד אחרות דורשות התייצבות של חמישה ימים בשבוע. לעומתן, מקומות עבודה רבים בעולם דווקא מאמצים מדיניות שונה בתכלית: לא רק עידוד לעבודה מהבית עם ביקורים מזדמנים במשרד, אלא אפילו צמצום שטח המשרד. אחרות מעבירות את המשרד לעיר בה מחירי השכירות זולים יותר, בעוד שהעובדים הוותיקים ממשיכים לעבוד מרחוק, לעתים מאות קילומטרים מהעיר בה נמצא המשרד החדש. כך עולה גם מסקר של פירמת שירותי הנדל"ן והייעוץ CBRE, שנערך בקרב מנהלים בחברות נדל"ן בארה"ב, המלמד כי 65% מהמעסיקים דורשים מהעובדים לחזור למשרד בהיקף משתנה.

בינתיים, בעולם וגם בארץ, לא מעט מהעובדים שמגיעים למשרד, מדי יום או אחת לשבוע, מצפים למצוא שם משהו אחר לגמרי - הרבה יותר מאשר רק כיסא, שולחן ופינת קפה. הם זקוקים לאזורים מעוררי השראה המאפשרים שיתופי פעולה שחסרו להם בעבודה מהבית, חדרי ישיבות מאובזרים בטכנולוגיה של שיחות ועידה עם אלו שעדיין עובדים מרחוק, וכמובן אזור הסעדה מפנק, נגישות למתחם כושר ועוד. מעסיקים שלא מספקים תנאים אלו, מתקשים להחזיר את העובדים למשרד, לשמר אותם במשרות שלהם לאורך זמן, ועוד יותר מכך - יתקשו לגייס עובדים צעירים.

כל זאת יוצר אתגר למשקיעים ומנהלי נכסים שצריכים לחזות את הצרכים והביקושים הצפויים. לדברי בנג'מין אדמס, מנכ"ל ומייסד חברת ההשקעות וניהול הנדל"ן Ten Capital Management, הנמנית על שותפותיה של פרופימקס, הפועלת מעל ל-25 שנה בתחום הנדל"ן הגלובלי, שוק המשרדים ממציא את עצמו מחדש, והעתיד צופן עבודה היברידית עם ערך מוסף: "אנחנו חושבים שהמשרד יהפוך למוקד. מקום עבודה בו אנשים יכולים ללמוד, ליצור, לחדש ולשתף פעולה, להיפגש וללמוד זה מזה. לצד זאת, אנחנו סבורים שמודל העבודה ההיברידית לא ייעלם ואנשים ימשיכו לעבוד גם מהבית".

משקיעים כשירים, לקבלת מלוא הפרטים על השקעות אלטרנטיביות בתקופה זו, לחצו כאן>>

לדברי אדמס, שביקר לאחרונה בישראל, ההבנה הזו משפיעה על הביקוש לנכסים מסוימים, ולכן סקטור המשרדים לא מגיב בצורה אחידה לשינויים המהירים בשוק: "אנחנו יודעים שלא כל המשרדים זהים. קיימת נהירה לאיכות ולכן המשרדים המבוקשים ביותר הם אלו שמספקים שירותים לנוחות הדיירים ברמה A באזורי העסקים המרכזיים או בפרברים, בעוד שהנכסים המאתגרים יותר הם ברמת B ו-C".

בפרופימקס מסכמים ומפנים זרקור לשוק הנדל"ן הגלובלי בכללותו. התקופה הקרובה, אומרים שם, תהיה משמעותית במיוחד לחברות השקעות הון פרטי, בעלות הון פנוי להשקעה. חברות שכאלו מחכות להזדמנויות שייווצרו בשל שינויים שונים בכלכלה ובשוקי הנדל"ן השונים ובעיקר בתנאים הפיננסיים - העלאת הריבית המהירה, יוצרת קשיי מימון ומימון מחדש (re-financing) לבעלי נכסים רבים ויוצרת במקביל הזדמנויות מיוחדות לבעלי ההון הפנוי, אותן תנצל הקרן השישית של פרופימקס, המגייסת הון מזה כמה חודשים.

משקיעים כשירים לחצו כאן להזמנה לוובינר/הכנס הבא שלנו בנושא השקעות אלטרנטיביות>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

צרו איתנו קשר *5988