תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"התקופה הקרובה תוליד למשקיעים הזדמנויות בשורה של סקטורים"

אלחנן רוזנהיים, מייסד ומנכ"ל פרופימקס, שפעילה בתחום השקעות הנדל"ן הגלובליות כבר למעלה מ-25 שנים, חש צער כאשר משקיעים ישראלים מגיעים למשרדי החברה ומבקשים לבצע השקעות מעבר לים בגלל המצב הפוליטי ולא מהסיבות הנכונות לדעתו: ההזדמנויות שמציע שוק הנדל"ן הגלובלי • הוא מסביר אילו מגמות מאפיינות שוק זה כיום, באילו אזורים וסקטורים תתמקד הקרן השישית של פרופימקס, מה חשיבות הפיזור והגיוון שבקרן ומתי להערכתו תתחיל ההתאוששות במחירי הנכסים

השקעת מולטיפמילי, מהשקעותיה של פרופימקס בארה''ב / צילום: Profimex
השקעת מולטיפמילי, מהשקעותיה של פרופימקס בארה''ב / צילום: Profimex

הכתבה בשיתוף פרופימקס

השאלה "מה לעשות עם הכסף" הפכה מורכבת לאחרונה. על כן יש לשקלל שורה ארוכה של משתנים ולהפנים שאי ודאות היא מצב נתון בעת הזו. השוק בירידה אבל אף אחד לא יודע להצביע מתי בדיוק תגיע נקודת השפל שממנה תתחיל עלייה, כך מסביר אלחנן רוזנהיים, מייסד ומנכ"ל פרופימקס, שפעילה בתחום השקעות הנדל"ן הגלובליות כבר למעלה מ-25 שנים.

לדבריו, קיימת תמימות דעים בשוק לגבי המיתון שבפתח. במציאות זו, משקיעים מקצים נתח הולך וגדל מתיק הנכסים שלהם להשקעות אלטרנטיביות, בעיקר לנדל"ן בחו"ל. להשקעות אלו יש מספר יתרונות, מציין רוזנהיים: הן לא קורלטיביות לשוק ההון, מושפעות פחות מהאינפלציה ומאפשרות גידור סיכונים באמצעות פיזור. כאשר הן מנוהלות על ידי מנהלים בעלי ניסיון וחיבור לשוק המקומי, הן מאפשרות לנצל את ההזדמנויות שנוצרות בשוק בתקופות שפל. כשמעל הכל מרחפת כמובן שאלת המשבר הפוליטי בישראל שגורמת לחלק מהישראלים לרצות לאתר הזדמנויות השקעה מחוצה לה, הוא מוסיף.

רוזנהיים לכשעצמו היה מעדיף שהמשקיעים לא ייבחרו להשקיע בקרנות הגלובליות של פרופימקס בגלל המצב הפוליטי בארץ: "אלא מכיוון שאנו מעניקים ביטחון, פיזור רב-ממדי, ניסיון רב, וכן הנבנו תשואות גבוהות למשקיעים שלנו. וזאת, לצד החשש האישי שלי בנוגע למה שקורה היום במדינה".

משקיעים כשירים, למידע מלא על הקרן השישית Profimex CircleOne VI, כולל היסטוריית הביצועים המלאה שהנבנו למשקיעינו במשך למעלה מ-25 שנות פעילות, לחצו כאן למילוי הצהרת כשירות>>

להתנהל בעת משבר: "ממתינים למפגש רצונות בין מוכר לקונה"

פרופימקס ורוזנהיים כמייסד החברה, חוו לאורך שלושה עשורי פעילות בתחום ההשקעות בחו"ל לפחות שלושה משברים כלכליים עולמיים, הגדול שבהם היה המשבר הפיננסי של 2008, שהגיע פחות מעשור אחרי משבר בועת הדוט קום. כיום רוזנהיים מזהה הזדמנויות בסקטורים שונים: "אנחנו רואים ירידת מחירים גורפת כמעט בכל הסקטורים. מה שאנחנו לא רואים עדיין הוא מפגש רצונות אמיתי בין המוכר לקונה, כי המוכרים מאמינים שהמחירים יתאוששו ואילו הקונים סבורים שהמחירים עוד ירדו. אני נמצא בצד שמאמין שהמחירים עוד ירדו ולכן כחברה שגם מחזיקה בנכסים וגם רוכשת נכסים, אנחנו נמשיך להחזיק בנכסים שבבעלותנו, לא נמכור אותם, ונמתין לתקופה של התאוששות במחירי הנכסים, שתחל לדעתי לקראת סוף 2024 או תחילת 2025. עד אז יהיו הזדמנויות רכישה שלא ראינו כבר הרבה מאוד שנים. אותם מוכרים, שלמעשה נאלצים למכור היום נכסים במחיר הפסד ודחו עד כה את החלטתם, ימכרו אותם במחיר נמוך יותר ויצטערו שלא עשו זאת קודם".

רוזנהיים אומר כי מוכרים במצוקה ניתן למצוא בשורה של סקטורים. הוא מציין כסקטור מרכזי שכזה את המולטיפמילי, שבו פעילה פרופימקס מאז שנת 2002 ומעריך כי הקרן השישית של פרופימקס Profimex CircleOne VI תשקיע כ-40%-30% בסקטור זה. הסיבה היא שבתקופות משבר פחות אנשים ומשפחות יכולים להרשות לעצמם לקנות בתים או דירות, ולכן הם מחפשים כתחליף דירות להשכרה. סקטורים נוספים שבהם תשקיע הקרן השישית של פרופימקס יהיו דומים לסקטורים בהם השקיעה הקרן החמישית, הקודמת של פרופימקס, שגם היא אופיינה בפיזור רב-ממדי המאפשר הגנה על האינטרסים של המשקיעים, הוא אומר לסיום.

משקיעים כשירים, למידע מלא על הקרן השישית Profimex CircleOne VI, כולל היסטוריית הביצועים המלאה שהנבנו למשקיעינו במשך למעלה מ-25 שנות פעילות, לחצו כאן למילוי הצהרת כשירות>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

צרו איתנו קשר *5988