הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בת"א; מניית הבורסה לני"ע זינקה ב-7%, ג'י סיטי ב-6%

ת"א 35 עלה ב-0.6%, הבנקים ב-1.4% • חנן מור טיפסה ב-8% • השקל התחזק מול הדולר • הבורסה דיווחה הבוקר כי ביל אקמן ואשתו נרי אוקסמן משקיעים לראשונה בישראל ורוכשים 5% ממניות הבורסה • נטפליקס דיווחה על הרווח הגדול מאז הקמתה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock
בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:32

הבורסה המקומית ננעלה הערב בעליות שערים. מדד ת"א 35 עלה ב-0.6% ומדד ת"א 90 עלה ב-1.6%, הבנקים ב-1.3% ומדד ביטוח ושירותים פיננסיים בלט בעלייה של 2.5%. 

 בשוק החוב נרשמה עלייה בתשואות. תשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים עולה ב-4 נקודות בסיס ל-4.32% ותשואת האיגרת לשנתיים עולה ל-3.87%. 

מחזור המסחר הסתכם ב-1.9 מיליארד דולר. 

16:08

נמשכת כעת המגמה החיובית בבורסה והעליות אף מתחזקות כעת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 ב-0.9%. 

בשוק החוב נרשמת כעת עלייה בתשואות. תשואת איגרת  החוב הממשלתית לעשר שנים עולה ב-5 נקודות בסיס ל-4.33% ותשואת האיגרת לשנתיים עולה ל-3.87%. 

במסחר במטבע חוץ מתחזק כעת השקל מול הדולר בכ-0.4% ונסחר ב-3.7 שקלים לדולר, האירו נסחר ב-4.04 שקלים לאירו. 

14:59

העליות שת"א ממשיכות להתמתן. ת"א 35 עולה ב-0.3%, ות"א 90 עולה ב-0.4%. מדד ת"א ביטוח ושירותים פיננסים בולט לחיוב ומטפס ב-1.5%. מנגד, ת"א טכנולוגיה יורד ב-0.3%.

מבין מניות מדד ת"א 125, בולטות לחיוב מניות הבורסה לניע בתא , ג'י סיטי , הראל השקעות , ישראל קנדה  ואקרו .

בשוק המט"ח המקומי, השקל מתחזק בחדות מול הדולר והאירו. הדולר נחלש בכ-1.4% מול השקל ועומד על 3.71 שקלים. האירו נחלש ב-1.1% ונסחר סביב 4.04 שקלים.

13:31

המגמה החיובית בתל אביב נמשכת. ת"א 35 עולה ב-0.7%, ות"א 90 עולה בשיעור דומה.

חברת אלקטרה  דיווחה לפני זמן קצר כי חברת אלקטרה אפיקים (חברה המוחזקת בשיעור של 51% על ידי אלקטרה) זכתה במכרז של החברה הכלכלית גולן למתן שירותי תגבור לקווי התחבורה הציבורית באשכול התחבורתי המצוי בתחום המועצה האזורית גולן.
החברה זכתה בזיכיון לתקופה של 10 שנים שתחל בסוף חודש יוני 2024, להפעלת 60 קווי שירות לאוטובוסים בתחבורה הציבורית באשכול גולן. סך התמורה הצפויה במהלך תקופת הזיכיון, עומדת על כ-300 מיליון ש"ח.

12:27

העליות בבורסה מתמתנות מעט. מדד ת"א 35 עולה ב-0.9%, ות"א 90 מוסיף לערכו כ-0.8%.

חברת מיה דיינמיקס , העוסקת בפיתוח טכנולוגיה לכלי תחבורה חשמליים זעירים, דיווחה הבוקר על קבלת אישור לרישום פטנט (Granted) ממשרד הפטנטים וסימני המסחר בארה"ב אשר עוסק בטכנולוגיית ההטיה (Tilt) ומערכת המתלים המוטמעים במוצרי החברה. תוקפו של הפטנט הנו למשך 20 שנים ממועד הגשת הבקשה.

בשוק האג"ח המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרים בעליות של 0.4%. התשואה על אג"ח ישראל ל-10 שנים יורדת ב-7 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 4.32%.

10:52

מתחזקות העליות בתל אביב. מדד ת"א 35 עולה ב-1.2%, ות"א 90 קופץ ב-1.4%. מניות הבנייה מובילות את המגמה החיובית ומזנקות בכ-2.3%. 

חברת אורביט , העוסקת בייצור ושיווק מוצרי אלקטרוניקה לתחומי התקשורת והתעופה, הודיעה הבוקר על קבלת הזמנה נוספת לשדרוג מערכות לניהול שמע מסוג ADAS במטוסי 135-KC של חיל האוויר האמריקאי בהיקף של כ-3 מיליון דולר. הזמנה זו נתקבלה בהמשך לזכייה בהסכם המסגרת לאספקת שירות למערכות תקשורת הפנים ושדרוג יחידות ההפעלה במערך מטוסי ה 135-KC של חיל האוויר האמריקאי. כאשר ממועד החתימה על ההסכם, חיל האוויר האמריקאי מימש כ-17.6 מיליון דולר מסך הסכם המסגרת. יתרת הסכם המסגרת עומדת על כ-13.5 מיליון דולר.

10:07

פתיחה חיובית בבורסה: ת"א 35 מטפס ב-0.9%, ות"א 90 מוסיף לערכו כ-0.5%. בולט לחיוב מדד הבנקים שמטפס בכ-1.5%.

בולטות לחיוב מניות הבורסה לניע בתא , נובה , אלקטרה נדלן , תדיראן גרופ  וג'י סיטי .

מנגד, אלוני חץ , קרסו מוטורס , פריון נטוורק  ונופר אנרג'י  נסחרות בירידות.

על רקע ירידות השערים במניית אלוני חץ , הבוקר החברה הודיעה כי לקראת תהליך עריכת הדוחות הכספיים התקבלו בחברה אינדיקציות מחברות פרטיות מוחזקות של החברה בארה"ב ובבריטניה על פיהן החברה הפסדים מהתאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקלים.

בשוק המט"ח, השקל מוסיף להתחזק מול המטבעות הזרים. הדולר נחלש בכ-1.1% מול המטבע המקומי ונסחר סביב 3.728 שקלים. האירו נחלש ב-1% ונסחר סביב 4.05 שקלים.

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות מסביר הבוקר כי: "התחזקות השקל נובעת הן מהיחלשות הדולר בעולם והן על רקע מקומי.

"בעולם, הדולר נחלש לאזור 1.09 בהמתנה להודעת הריבית באירופה שתימסר מחר. מדובר ברמתו הנמוכה ביותר זה חודש. בגוש האירו נשמעו לאחרונה יותר ניציים באשר לריבית מאשר בארה"ב ולכן הדולר נוטה להיחלש.

"עם זאת, רוב הסיפור מקומי, שכן השקל מתחזק גם כנגד האירו. מן הסתם, מדובר בתיקון לפיחות החד של השקל בחודש האחרון (מעל 3%). התיקון החל בימים האחרונים ויכול להיות שהדיווחים על כך שחמאס פתוח לכאורה לדון בשחרור נשים וילדים הם בין הטריגרים לכך.

"לכך יש להוסיף את האפשרות שתמיד על השולחן של פעילות בנק ישראל בשוק המט"ח, בהתאם לתוכנית מכירת המט"ח שלו. מידע זה מתקבל בדיעבד. עם זאת, יש לציין כי הן פיחות השקל הקודם והן תיסופו כעת מצביעים בעיקר על עצבנות ותנודתיות - לא על מגמות וכיוונים ברורים. שוק המט"ח הוא בין המגיבים בעוצמה הרבה ביותר להתפתחויות חדשותיות וכך זה יימשך בתקופה הנראית לעין".

09:50

הדולר נחלש מול השקל בכ-1% ונסחר בשעה זו על רמה של 3.73 שקלים. האירו נחלש מול המטבע המקומי ב-0.7% ועומד על 4.06 שקלים.

08:45

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוק המניות

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח בעליות קלות. אמש (ג') המדדים המרכזיים בבורסת ת"א ננעלו במגמה אדומה לאחר היוודע דבר האסון בדרום רצועת עזה שבו נפלו 21 לוחמי מילואים. מדד ת"א 35 ירד ב-0.5% ומדד ת"א 90 ב-0.8%. מדד ביטוח ושירותים פיננסיים ירד ב-2%, בתוך המדד בלטה לשלילה מניית ישראכרט לאחר שרשות התחרות התנגדה באופן רשמי לעסקת הרכישה של חברת כרטיסי האשראי על ידי הראל. 

הפרשה שחושפת את הסיכונים של חיסכון בקופות גמל בניהול אישי 

הבורסה לניירות הערך דיווחה הבוקר כי ביל אקמן ואשתו נרי אוקסמן משקיעים לראשונה בישראל ורוכשים 5% ממניות הבורסה. הודעה זו מצטרפת לדיווח של הבורסה כי 18.5% ממניותיה שהחזיקו הבנקים בישראל, נרכשו על ידי משקיעים זרים מארה"ב, אירופה ואוסטרליה ומשקיעים מקומיים. 

עוד מדווחת הבורסה כי התמורה הצפויה לבורסה מהמהלך תעמוד על 242 מיליון שקלים ותשמש אותה לפיתוח ושיכלול שוק ההון המקומי. 

מניית טבע ריכזה עניין אמש (ג') לאחר שבנק ההשקעות ג'פריס העלה את המלצתו למניה ל"קנייה", לאחר שנה בהמלצת "החזק", ואת מחיר היעד למניה מ-10 דולר ל-14 דולר. מהבנק נמסר כי "אנחנו שוריים על המניה לאור העובדה שקונצנזוס האנליסטים שמרני, למרות השיפור בגנריקה, המשך חוזק במוצרי מפתח, תוספת של השקות חדשות ואפסייד מהשקות של ביוסימילר", כותבים כלכלני הבנק.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים הבוקר במגמה חיובית.

אמש (ג'), המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, הדאו ג'ונס ירד ב-0.3%, מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו ב-0.5% וב-0.3% בהתאמה. 

טראמפ מלהיב את המשקיעים: המניה שזינקה ב־186% עקב נצחונו באיווה 

במסגרת עונת הדוחות לרבעון האחרון של 2023, נטפליקס פירסמה אמש (ג') את דוחותיה הרבעוניים. ההכנסות ברבעון שהסתיים בדצמבר עמדו על 8.8 מיליארד דולר והרווח למניה עמד על 2.11 דולר למניה, וזאת לעומת צפי האנליסטים ל-8.7 מיליארד דולר בהכנסות ו-2.22 דולר למניה. החברה הוסיפה ברבעון 13 מיליון מנויים חדשים, כ-50% יותר מהצפי שעמד על 8.7 מיליון. בסך הכל החברה מונה כעת 260 מיליון מנויים.

בסיכום שנתי הכנסות החברה עמדו על 33.7 מיליארד דולר ורווח נקי של 5.4 מיליארד דולר, הנתונים הכי גבוהים של החברה אי פעם. מניית החברה זינקה במסחר המאוחר ב-8.5%.

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הניקיי יורד ב-0.8%, ההנג סנג מזנק בכ-2% ובורסת שנגחאי מטפסת ב-1.6%.

2. שוקי האג"ח

בשוק אגרות החוב המקומי נרשמה אמש (ג') עליית תשואות. איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים עלתה ב-6 נקודות בסיס ל-4.4% ותשואת האיגרת המקבילה לשנתיים עלתה ל-3.9%. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות קלות הבוקר. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.11%. בסקירה השבועית של בית ההשקעות סיגמא קלאריטי, עידן אזולאי, מנהל ההשקעות הראשי מסביר כי: "שוקי האג"ח מציעים אלטרנטיבה סולידית ראויה לאחר שהריביות בעולם עלו ובעקבותיהם (לעיתים לפניהם) עלו גם התשואות. אחד האפיקים המעניינים ביותר הוא האפיק הקונצרני בארה"ב, שהפך אטרקטיבי למשקיעים לא רק בזכות העלייה בתשואות, אלא גם בזכות התחזקות הדולר".

3. שוקי הסחורות והמטבעות

הבוקר (ד'), השקל מתחזק מול המטבעות הזרים. שער הדולר-שקל עומד בשעה זו על 3.74. שער האירו-שקל נסחר סביב 4.06.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים קלות הבוקר לאחר שאמש ירדו בכ-1%. על רקע הירידות במחירי הנפט אמש (ג'), המשקיעים עוקבים אחר המתיחות הגיאופוליטית במספר אזורים והתקפות החות'ים בים האדום.

מחיר הביטקוין צלל בכ-5% במהלך יום שלישי ונסחר ברמה הנמוכה ביותר מזה חודשיים כאשר עמד על 38,953 דולר למטבע. הבוקר, מחיר הביטקוין יורד קלות.

הביטקוין מתמסד גם בישראל: כמה יעלה לרכוש אותו ומי ישמור על הכסף שלכם 

4. מאקרו

בנק ישראל פרסם אמש (ג') את המדד המשולב לחודש דצמבר שעלה ב-0.4%. מטעם הבנק המרכזי נמסר כי העלייה במדד מבטאת את התאוששות ההדרגתית של המשק מהפגיעה ממלחמת "חרבות ברזל".

יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון מתייחס לנתונים: "חשוב לציין שהמדד המשולב, אשר אמור לאמוד את השינוי בתוצר ירד ב- 8.7% ברבעון ד' בחישוב שנתי, הרבה פחות מההערכות בשוק לגבי ההתכווצות בתוצר ברבעון זה. בנוסף, רמת המדד בדצמבר נמוך מהרמה ערב המלחמה ב-1.7% בלבד. אם ההתאוששות במשק תמשך, סביר להניח שהצמיחה ב-2024 תגיע ליותר מ-2%, מה שיתמוך גם בגידול בהכנסות במיסים בתקציב ויגביל את הגידול בגירעון ולכן גם את היקף גיוסי האג"ח".

היום (ד'), צפויים להתפרסם מדד מנהלי הרכש בגוש האירו, בגרמניה, בבריטניה ובארה"ב. במקביל, אחה"צ תתפרסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי בקנדה.

שני נתונים כלכליים השבוע יקבעו מתי תהיה הורדת הריבית הראשונה בארה"ב 

5. תחזית

שמואל קצביאן, אסטרטג שווקים פיננסיים בבנק דיסקונט, התייחס בסקירתו לסיכון להפחתת דירוג והחוב הדולרי של ישראל: "בימים האחרונים פורסם כי מודי'ס צפויה לפרסם הודעה לגבי הדירוג של ישראל בקרוב. אי הוודאות לגבי המלחמה לצד ההיסטוריה של מודי'ס בהפחתות תחזיות דירוג, גורמים לנו להעריך אפשרות של הפחתת דירוג בפועל כתרחיש אפשרי, אך לא ודאי, ובפרט לאחר שכן בוצעו התאמות תקציביות ל-2024-2025".

עוד מציין קצביאן כי "גם אם תהיה הפחתת דירוג וגם אם המצב בצפון יחמיר - האג"ח הדולריות של ישראל לא ייפגעו לאורך זמן, והתשואה הנוכחית אטרקטיבית מאוד בראייה קדימה".