החוכר האנליטי יקבע את מהלכיו לאור הכדאיות הכלכלית הצפויה, כאשר עליו לנתח את תחזית המימוש ומצב שוק המקרקעין העתידי
כיוון שחוק הניקוז הוא "מוטה בעיה" ולא "מוטה פתרון", הוא אינו מתאים ליישומן של עבודות שונות ואינו מתייחס כלל לאיכות המים
טוענת שלא היה מקום לחייב אותה בתשלום ההיטל, בעוד הוא לא נגבה מהנכסים הגובלים בפרויקט
החותם על הסכם עם הרשות על בסיס דרישה בלתי חוקית, יכול לתת הכשר למעשה הרשות
האכסניה לבירור הטענות נגד היטלי הפיתוח בגין ביוב ומים, לרבות חוקיות ההיטלים, היא גופי הערר
התושבים והוועד פנו, באמצעות עו"ד גילעד רוגל לבג"ץ, אשר הורה לאפשר לתושבים לפנות לוועדת הערר על-פי חוק הרשויות המקומיות, על אף העובדה שהמועד להגשת הערר חלף
סוגיית אגרות פיתוח לקרקע זקוקה לרפורמה, שבמרכזה קביעת דין אחיד בכל הרשויות
הדרך הנפוצה למלא את קופתן המדולדלת של הרשויות המקומיות, שנמצאה בסעיף האגרות והיטלי פיתוח, מותירה את האזרח והיזם חסרי אונים מול בתי המשפט וועדות הערר
לאור התעקשותה התמוהה של העירייה למנוע מהעותרים את יתרת המידע, לא נותר להם לעותרים אלא לפנות בתובענה
הקבלנים הניחו בעצמם את הצנרת שחיברה את הבניינים לרשת המים הראשית
האם סביר לדרוש מאזרח לשמור מסמכים במשך 40 שנה, אך לפטור את הרשות מאותה חובה?
אלדר מתנגד: הרשויות יאבדו את הסנקציה כנגד הקבלנים
עדיין אין רואים את סוף הוויכוח לגבי סמכות ועדות הערר ושר הפנים בסוגיות היטל ביוב והיטלי מים
במקרה של תקיפת הודעת התשלום בלבד, ככל הנראה מן הראוי לפנות ראשית לוועדת הערר
אמנם יש בהחלטת השופט מצא הבהרה דרושה בכל הקשור לדרכי תקיפת חיובי אגרת הנחת צינורות מים, אולם היא אינה משנה מאומה ביחס לפסיקת השופטת פרוקצ'יה באשר לסמכותן העדיפה של ועדות הערר לביוב
ארנונה בית המשפט העליוןכבישיםמיכל מרגליתמיסוי נדל"ןמשפט נדל"ןרשויות מקומיותתכנון ובנייהתשתיותתשתיות מוניציפליות ומבני ציבור