על רקע העומס בנמלים, אישרה ההסתדרות לפני מספר חודשים לשני הנמלים הממשלתיים להעסיק עובדים זמניים • אלא שמועד העסקתם מסתיים בקרוב, וטרם נמצא מתווה שימשיך אותו • בנמל חיפה שוקלים להעסיק את העובדים בקביעות, אלא שהליך כזה, אם יקרה, ייארך זמן רב • ובינתיים, בענף חוששים מהתגברות הפקקים
קו אניות מטען של חברת צים ששמו ADX שעובר דרך מספר נמלים לאורך הים האדריאטי ועוד עוזב את נמל חיפה הממשלתי, ועובר לנמל המפרץ הפרטי בחיפה שמופעל על ידי החברה הסינית SIPG • מדובר בקו הספנות הראשון שמתחיל לפעול באופן סדיר בנמל המפרץ. לצים נותרו קווים אחרים שפועלים בנמל חיפה הממשלתי
הרשות העבירה עמדה מנומקת בנושא לבית הדין האזורי בחיפה, לקראת דיון שצפוי להתקיים בהמשך השבוע במחלוקת שבין מספר ועדים להנהלה לגבי חלוקת בונוסים לעובדים בכירים שמשתכרים יותר משכר מנכ"ל • ההסתדרות: "אפליה מול נמל אשדוד"
החברה שהתמודדה במכרז שמקיימת רשות החברות להפרטת נמל חיפה יחד עם חברת מספנות ישראל שבשליטת שלומי פוגל הודיעה על פרישתה מההליך, לאחר שהובהר לה על ידי הרשויות כי היא לא תוכל להיות בעלת השליטה בנמל מסיבות ביטחוניות • במספנות ישראל שוקלים לרוץ לבד במכרז
ברשות החברות מתנגדים לשלם תוספות ל-200 עובדים המרוויחים יותר מ-50 אלף שקל בחודש • בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה להשבתה שגרמה לעיכובים בפריקת הסחורות
בראיון לגלובס מי-האו צ׳יאנג, מנכ"ל SIPG ישראל, מסביר על השיקולים האסטרטגיים של ענקית הנמלים בבחירה בישראל לנמל הראשון שהיא מפעילה מחוץ לסין • הוא מספר כי למרות התלאות הביורוקרטיות הניסיון מוצלח, והחברה שוקלת להתרחב לנמלים נוספים בעולם; ומנסה להרגיע את החששות האמריקאים: נארח אותם אם יבואו למטרות כלכליות
בישורת האחרונה של המכרז להפרטת הנמל, רשות החברות הודיעה לקונסורציום הטורקי-אמריקאי על הכוונה לפסול אותו, בכפוף לשימוע: "מחשש לפגיעה בביטחון וביחסי החוץ" • כעת, נותרו רק 4 שחקניות במירוץ
כך לפי סקירת הכלכלנית הראשית באוצר • השהייה הממוצעת של אונייה בנלי חיפה ובנמל אשדוד עלתה ב-46 שעות ב-2021 • ישראל ממוקמת מתחת לקפריסין, יוון וטורקיה במדד עשיית עסקים (Doing Business) של הבנק העולמי
מנכ"ל נמל מספנות ישראל פנה למנכ"ל חברת נמלי ישראל (חנ"י) ולראש רשות הספנות בבקשה להפעיל את רציף הדלקים העתידי בנמל המפרץ החדש בחיפה • זאת כדי לאפשר לפרוק בו אוניות מטען ולהוריד משמעותית את התור בנמלי ישראל
שתי חברות ספנות זרות עומדות מאחורי בקשות לאישור תובענות ייצוגיות בגובה מיליארד שקל כל אחת שהוגשו השבוע נגד נמלי אשדוד וחיפה • זאת בגין מה שהן מתארות כשירות לקוי שמוביל לתשלומים תופחים בגין הימשכות מועדי הפריקה בנמלים
דני אונגר, בנו של רמי אונגר, הודיע כי הוא יעמוד בראש קבוצה שתתמודד במכרז להפרטת נמל חיפה ושתכלול את קרן ג'נריישן קפיטל וליברה גרופ • לדברי רשות החברות שבע קבוצות מתמודדות במכרז שלפי הערכות עשוי להכניס לקופת המדינה כ-2-1.5 מיליארד שקל
בחברת לוגיסטיקר, שמפעילה את ממגורת התבואות שבעורף נמל אשדוד, טוענים כי במקום שהמפעל יהיה פעיל חמישה ימים בשבוע, הוא עובד רק יום אחד בממוצע • הסיבה: העומסים הכבדים בנמל אשדוד
במכתב ששלחו נציגי החברה בימים האחרונים לרשות החברות נטען כי בחדר המידע למשתתפי המכרז, חלק מהאינפורמציה חסומה עבורם • לפי הערכות הסיבה לכך היא ששותפתם, חברת מספנות ישראל, היא מתחרה של נמל חיפה וקיים חשש שהיא תיחשף למידע שיפגע בתחרות
בניסיון לצמצם את פקק האניות שממתינות לעיתים שבועות מחוץ לנמלים, בשני המשרדים בוחנים לפרוק אניות מטען כללי ברציפים לא פעילים שבשטח הנמלים הפרטיים החדשים בחיפה ובאשדוד • בהסתדרות טוענים כי מתווה שכזה מהווה הפרה של הסכמים מול העובדים
לגלובס נודע כי שרת התחבורה הביעה התנגדות על רקע אידיאולוגי להפרטת נמל חיפה • המכרז, שעיניים רבות בעולם נשואות אליו, מצוי בשלב מתקדם • הסמכות נתונה אמנם בידי האוצר, אולם שרת התחבורה יכולה להערים קשיים
בקונסורציום שאותו מוביל אלי טילס ושכולל את החברה הטורקית Yilport טענו במכתב שנשלח לשר האוצר אביגדור ליברמן, כי רשות החברות חוסמת אותם מלהשתתף במכרז למכירת חברה נמל חיפה. באוצר סירבו להתייחס ישירות לטענה ומסרו כי, "רשות החברות מקיימת קשר מול נציגיה בעניין השתתפותם בהליך המכירה"
גאוטם אדאניהודוישראל במלחמהמשרד האוצרמשרד התחבורהנמל אשדודנמל המפרץנמליםקבוצת אדאניתובלה ימית