העמקת המשבר הכלכלי הובילה לירידת שיא של הדולר האוסטרלי ■ במכון היצוא חוששים שהיחלשות המטבע תעיב על התפתחות היצוא הישראלי ■ איך בכל זאת ממשיכים לעשות עסקים עם השוק האוסטרלי באווירת מיתון?
ואולם, גם רשתות המזון שנכוו שם בעבר מבינות כעת שניתן לממש את הפוטנציאל של שוק המזון במגזר, שנאמד בכ-5-6 מיליארד שקל בשנה במגזר הערבי אין כמעט נציגות לרשתות אופנה גדולות ואין כמעט קניונים "רציניים"
הירידה נרשמה מתחילת נובמבר רשתות השיווק פתחו במבצעי מכירות אגרסיביים בעלי רשת אופנה: "אם המצב יימשך, לכמה מהרשתות ייגמר האוויר"
על מגזרים שספגו מכה קשה מדי, מגזרים שיעלו מעט ו-3 מניות שמחירן נמוך מדי
זאת בהמשך להודעת התמ"ת כי הוא שוקל להוריד את מחיר הלחם בפיקוח עקב ירידת מחירי החיטה אפי רוזנהויז: "שופרסל רואה אחריות ציבורית בהורדת מחירי הלחם בפיקוח, מתוך רגישות ללקוחותינו במוצר בסיסי"
לאחר ששופרסל נקטה מהלך דומה, רבוע כחול שלחה הודעה לספקים - לפיה הפיילוט יחל בינואר על 10 סניפי מגה בעיר
ואולם, נתח השוק של שתי הרשתות עדיין נמוך מנתח השוק שבו החזיקה כל אחת מהן ברבעון המקביל ב-2007 חצי חינם שומרת על המקום השלישי
סדרנות המדפים - שעד כה נעשתה ע"י ספקים של הרשת - תעבור בבת-אחת לידי שופרסל, להוציא את סדרני החלב לדברי רוזנהויז, הרשת תקלוט הן עובדים שהועסקו עד היום ע"י הספקים והן עובדים חיצוניים
מכירות מגזר הקמעונאות רשמו גידול של 13.2% ל-2.878 מיליארד שקל הכנסות מגזר הנדל"ן ירדו ב-26.3% ל-14 מיליון שקל, לעומת 19 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד הרווח הנקי זינק ב-145% ל-59 מיליון שקל
המודעות להפחתת השימוש בשקיות ניילון אמנם עלתה, אך רק רבע מהלקוחות רוכשים את השקיות הבד הירוקות בסופרמרקטים - בין אם בשל מחירן שנע סביב 4 שקלים לשקית, ובין אם משום ששקיות הניילון מחולקות חינם
דעתם של קברניטי עולם הפרסום, השיווק והיחצנות של הסופרמרקטים השתבשה
השפעת המשבר הפיננסי עוד לא מורגשת ביוניליוור ישראל, אך למנכ"ל מוטי קרן יש איומים עכשוויים - כמו המלחמה בשופרסל על שטחי המדף והתחזקות המותג הפרטי האם עד שקרבות אלה יסתיימו, קרן עדיין יישאר בתפקידו?
יפעת בקרת פרסום: רשתות השיווק פרסמו בספטמבר בהיקף של 11.6 מיליון דולר המפרסמת הגדולה בחודש החולף: שופרסל
איגוד יצרני המזון פנו לרונית קן והביעו חשש כי שופרסל עשויה לדרוש מספקי המזון עמלות עבור סידור המוצרים במדפים במקביל מבקש האיגוד להאריך את הסדר הסדרנות הנוכחי שגובש מול הממונה הקודם, דרור שטרום
לטענת התובע, הנתבעות מטעות צרכנים במכירת מוצרי עוף טריים ארוזים מבלי להפחית את משקל אריזת המגשית מעריך כי מילועוף מרוויחה בשל כך כ-16 מיליון שקל בשנה, ואילו שופרסל מרוויחה כ-5 מיליון שקל בשנה
שטראוס: "אנחנו מעלים את מה שהמתחרים העלו לפני חודשיים-שלושה" מבדיקת סל המוצרים הבסיסי עולה כי בספטמבר חלה ירידה של 1.8% במחיר לצרכן עליות המחיר של שטראוס סוכמו כבר עם שופרסל ורבוע כחול
איציק אברכהןדוחות כספייםהמומלצותהעלאת מחיריםיוסי אמירקמעונאותקרפוררמי לוירשתות שיווקשלומי אמיר