מחירי הלואו קוסט המסורתיים שנעלמו בתקופת המלחמה חוזרים בהדרגה, והחל מחודש ספטמבר אפשר למצוא כרטיסי טיסה הלוך־חזור ב־100 דולר ליעדים באיטליה, בבולגריה ובמונטנגרו • בין הסיבות: חזרת חברות תעופה זרות ופתיחת קווים חדשים
לקוחות מועדון הנוסע המתמיד קיבלו לאחרונה הודעה על שינוי צפוי ב"תוכנית היהלומים" שמזכה במעמד משודרג • איך עוברים מדרגת הבסיס ל"פלטינה", ומה צפוי להשתנות בעוד מספר חודשים?
ירידת מחירים גדולה מהצפוי והתזמון של חג הפסחא ברבעון השני הובילו לירידה של 46% ברווחים לפי הדוחות של חברת התעופה ריינאייר • עם זאת, בחברה אופטימים ואומרים כי בקיץ היא מפעילה את "לוח הזמנים הגדול ביותר שלה אי־פעם, עם למעלה מ־200 קווים חדשים וחמישה בסיסים חדשים"
בעוד שחברות תעופה רבות שהשהו את פעילותן עקב אירועי ה־7 באוקטובר הספיקו לחזור לישראל, קת'אי פסיפיק - החברה היחידה שהפעילה טיסות ישירות להונג קונג - הודיעה כי לא תשוב על מרץ בשנה הבאה
נדב חנין, סמנכ"ל השיווק, הדיגיטל והתקשורת של אל על, סיפר בכנס MAD HEAD של גלובס כי "כשהתחילה המלחמה התחלנו לעבוד בנוהל חירום, הקמנו חמ"ל וקיבלנו 60 אלף שיחות ביום" • לדבריו, "אנחנו מבינים היום שלהיות ישראלי שמייצג את ישראל בחו"ל זה לא רק להיות אינדיבידואל, זה בעצם ישראל נגד העולם"
אל על מובילה את הקטגוריה, אך נחלשת במדד הכללי ברקע החלטתה לייקר מחירים • במקביל, חברות תעופה מחו"ל שצמצמו את פעילותן בארץ, יורדות בחדות בדירוג • מדד המותגים 2024
חברת התעופה הקנדית משהה את חזרתה לישראל בפעם השלישית מאז מתקפת הכטב"מים האיראנית • תחילה אייר קנדה דחתה את החזרה ליולי, לאחר מכן האריכה את תוקף ההשהיה עד 5 באוגוסט, וכעת היא מבצעת דחייה נוספת עד אמצע אוקטובר לפחות
בהיעדר היצע בשאר הארץ, הביקוש לחופשות מתנקז לאילת ומקפיץ מחירים, והישראלים פונים ליעדי חו"ל הקרובים • בדיקת גלובס מראה כי עלויות הטיסה לקפריסין גבוהות מעלויות הטיסה לאילת, אולם מחירי המלונות גבוהים משמעותית בעיר הדרומית • אך יש גם בשורות טובות
אייר חיפה הודיעה רשמית כי תתחיל פעילות בספטמבר, מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לאילת ולמגוון יעדים באגן הים התיכון • עם השלמת תהליך הרישוי, החברה תחל במכירת הכרטיסים ובהפעלת טיסות מסחריות מחיפה • וגם: אי-הבנות הביאו לפרסום שגוי לפיו החברה תמריא בסוף יולי
מאז שטורקיה ירדה מהמפה, הישראלים מצאו חלופות מפתיעות לחופשה שלהם במדינות כמו אלבניה ואזרבייג'ן • "למדינות האלה יש אקזוטיות שלא קיימת במקומות אחרים", אומרים בענף, "שילוב בין מזרח ומערב" • וגם: אלה חברות התעופה שתוכלו לטוס בהן ליעדים האלה
חברות התעופה טראנסאוויה, KLM ואיזי ג'ט השהו את פעילותן בקו ת"א־אמסטרדם • בין הסיבות: ירידה בביקוש והעובדה שהיעד לרוב לא משמש לקונקשיין באירופה • ההערכה: המחירים עלו ב־30%
את חברת ק.א.ל הכושלת רכש גלבוע, לשעבר בכיר בענף הטקסטיל, תמורת כ־10 מיליון דולר בלבד: "הייתי המשוגע היחיד שהסכים לקנות חברה עם מטוס אחד, שנותר לו חודש לטוס" • לאחר שהקורונה והאיום החות'י הזניקו את מחירי התובלה האווירית, היא נמצאת במקום שונה לגמרי עם הכנסות של כ-800 מיליון דולר בשנה ורווחיות גבוהה, הנובעת מהתמחות בהטסת מטענים מיוחדים
חברת הלואו קוסט טראנסאוויה מצטרפת לחברת-האם KLM, שלאחרונה ביטלה את פעילות הקו לאמסטרדם בחודשי הקיץ הקרובים, ובכך הקטינה את היצע הטיסות הקטן מלכתחילה • ישראלים שהזמינו כרטיסי טיסה לאמסטרדם בחברה, קיבלו הבוקר הודעות ביטול
עם תחילת עונת הקיץ החלו חברות התעופה להגביר את תדירות הטיסות שלהן מישראל לאירופה • לפי לוח הטיסות הצפוי, נראה כי הישראלים יטוסו בעיקר לסרביה, מונטנגרו, רומניה ואיי יוון • מאחורי הבחירה ביעדים אלו - המחיר, השפעות המלחמה והצורך בתחושת ביטחון
המלחמה בעזה שיבשה את ענף התעופה המקומי, אבל לא רק • חברת התעופה הממשלתית בלבנון הוציאה את מטוסיה מהמדינה מחשש לתקיפה ישראלית, ובירדן מדווחים על פגיעה משמעותית בהכנסות • וגם: מערכות ההגנה שנותנות לישראל יתרון על פני שכנותיה
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הפסיקה לקחת מחברות התעופה את מחירי הטיסות, והחלה לאסוף מידע מהרשת • התוצאה: שינויים דרמטיים שמטלטלים את המדד ומשבשים את היכולת לחזות הלאה • מהם ההבדלים בין שיטות המדידה, והאם הטיסות באמת הוזלו ב-25% מאז ספטמבר? • הלמ"ס: "שיקוף טוב יותר של המציאות"
אל עלארקיעחופשהטיסותיונייטד איירליינסישראיירישראל במלחמהלואו קוסטנתב"גתיירות