מס הקנייה על רכב בישראל הוא מהגבוהים בעולם, אך בינואר 2025 הוא צפוי לטפס עוד מדרגה כדי למלא את קופת האוצר • איך יושפעו כלי הרכב המונעים בבנזין, מה הדרמה שמצפה לשוק החשמליות, והאם עוד אפשר להפוך את הגזירות?
מאמצים לבלימת הזינוק הדרמטי במס הקנייה ובמחירי כלי הרכב החשמליים בישראל שצפוי בינואר • וגם: בשבוע הבא ינחת בישראל עוד קרוס-אובר סיני חשמלי • ועוד חדשות מענף הרכב
לגלובס נודע כי רשות הספנות החליטה לתת עדיפות לפריקת מטען כללי על חשבון פריקת רכב, בעקבות ההסלמה הביטחונית בצפון הארץ • המהלך עשוי להוביל לעיכוב במשלוחי רכב שהיו אמורים להקדים את העלאת מס הקנייה בינואר • בענף חוששים מתגובת שרשרת עד סוף השנה
הקטנת הטבת "המס הירוק" תביא לעליית מס הקנייה לרוחב השוק החל מינואר 2025 • במקביל מציע האוצר להטיל "קנס זיהום" של עד 7,000 שקל על כלי רכב עם רמת זיהום גבוהה
לפי גורמים בענף, האוצר ינסה להכניס את מס הנסועה על כלי רכב חשמליים לתקציב 2025 דרך חוק ההסדרים, לאחר כמה ניסיונות כושלים • הפעם הוא מגובה במנופי לחץ: בין היתר המס אמור לממן המשך הקלה במס קנייה על רכבים חשמליים ומניעת התייקרותם • וגם: מה גרם לשרת התחבורה לשתף פעולה?
סוף השנה בפתח ועשרות אלפים מתלבטים האם להקדים לרכוש רכב לפני ההתייקרויות, או לחכות לשנה הבאה • מבחינת האוצר, עליית מיסוי על רכב בנזין וחשמלי היא בלתי נמנעת • מצד שני, הרגולטורים מבטיחים דווקא ירידת מחירים, בזכות שיפור התחרות
באירופה ובארה"ב מוטרדים מירידת הערך החדה של כלי רכב חשמליים, הגדולה משמעותית משל רכבי בנזין מקבילים • בישראל, העלאות המס האגרסיביות על חשמליות חדשות ייצבו את המחירים בשוק המשומשות - אך בקרוב המציאות תשתנה • איך תאטו את ירידת הערך?
בדיון ועדת הכלכלה על יוקר המחיה בענף הרכב, הטילו חברי הכנסת את האשם על "הריכוזיות בענף היבוא", אך התעלמו מהמיסוי הכבד שזינק בשנים האחרונות • גם בנושא הזיכיונות נשכחה המציאות המורכבת, שהופכת את זירת יבוא הרכב ליקרה ועתירת סיכונים
בתום דיונים, משרד האוצר טרם קיבל החלטה בסוגיית הארכת הטבת המס לכלי רכב חשמליים • כתוצאה מכך, מס הקנייה עליהם עשוי לזנק בינואר מ־35% ל־83%, ויגלם התייקרות עד עשרות אלפי שקלים • מתי היא תורגש, ומדוע הצפת דגמים חדשים מסין עשויה להיות גורם ממתן?
נתוני המסירות של כלי הרכב בישראל מתחילת השנה אומנם טובים ביחס לתהפוכות, אך מאחוריהם מסתתרת אי־ודאות גבוהה • ברקע: מהלכי מיסוי של האוצר, עצירת היבוא מטורקיה ומגמה של העלאת המחירים • אלו הדגמים שנפגעים יותר מכולם
לנוכח הגירעון המעמיק והודות לביקוש הקשיח על רכב פרטי בישראל, משרד האוצר שוב ממקד את הפוקוס על הגדלת מיסוי הרכב • מהן שלוש החלופות שנבחנות כיום, ומדוע דווקא כלי הרכב הירוקים והחסכוניים ביותר, ולא רק החשמליים, צפויים לשאת בעיקר הנטל
במסגרת הצעדים לצמצום החריגה מיעד הגירעון, נבחנת באוצר האפשרות לבטל את הטבת מס הקנייה על רכב חשמלי מ־2025 • איך השתנתה האג'נדה הממשלתית ומה המודל של גרמניה מלמד על מה שיקרה לביקוש לרכב חשמלי בישראל עם מס קנייה של 83%
בית המשפט אישר הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גביית מס קנייה ביתר מיבואני המשקאות הממותקים • ברשות טענו בתגובה כי תנאי להשבת הכסף ליבואניות המשקאות יהיה הוכחה שהן לא גלגלו את המס לצרכנים • המס, שהטיל שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, בינתיים כבר בוטל ע"י הממשלה הנוכחית
מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק • בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך
הלילה יעלה המס בישראל על מוצרי עישון לסוגיהם, וזאת על-מנת לאזן את תקציב המלחמה בעזה • כמו כן, לא רק הקנייה תמוסה, אלא גם החזקת מלאי של טבק לא מעובד וטבק לסיגריות
בנוהל חפוז שהפתיע אפילו את משרדי הממשלה, הגיש האוצר בשבוע שעבר מתווה חדש למיסוי ירוק • מי הנפגעים העיקריים, ואיך הוא ישפיע על השוק?
בצלאל סמוטריץ'יבוא רכבמיסוי ירוקמיסוי רכבמכונית חשמליתמסיםמשקאות קליםמשרד האוצרסוכרשוק הרכב