החלטת ועדת הכספים שלא להאריך את הטבת מס הקנייה על רכב חשמלי מעבר לסוף 2025 משדרת למתלבטים שהמדינה כבר אינה מעודדת מעבר לרכב כזה, ושעוד גזירות נמצאות בדרך • התוצאה: התכווצות מואצת של הפלח • מה הפתרונות שמצאו בעולם כדי לבלום את הנזק?
ועדת הכספים האריכה עד סוף השנה את העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי ל-45% "בלבד", ובמקביל אישרה להעניק למסחריות חשמליות מדרגת מס קנייה של 35%
קבוצת GEELY צפויה לייבא לישראל במחצית השנייה של 2025 דגמים חשמליים ופלאג-אין חדשים • משרד האוצר רוצה להמשיך את הטבות המס של 2024 על כלי רכב חשמליים מסחריים • עליבאבא חוזרת לישראל עם מותג רכב חדש, ודונגפנג מרחיבה נוכחות • השבוע בענף הרכב
ועדת הכספים האריכה את מס הקנייה המופחת של 45% על כלי רכב חשמליים לשבועיים בלבד • אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, המס יטפס ל־83% • ברקע: מתיחות מתמשכת בין החרדים לאוצר
הביקוש לכלי רכב חשמליים בישראל בהאטה, בין השאר בשל מהלכי "המיסוי הסביבתי" של 2025 וחוסר הוודאות לגבי הגזירות שיגיעו בהמשך • ההכנות למס הנסועה נמשכות, אגרות הרכב החשמלי מכות בכיס, ובאוצר עדיין לא משחררים מידע על הטבות שווי השימוש הסביבתיות
חודש דצמבר שבר שיאים בהכנסות המדינה ממיסוי רכב עם 4.7 מיליארד שקל • היצע דגמי הפלאג־אין "העממיים" ממשיך להתרחב • מה מגלים נתוני המכס הסיני על יעדי היצוא הגלובליים של רכב חשמלי • ועוד חדשות מענף הרכב
הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • ברבעון הראשון של 2025 צפויים לעלות על הכביש יותר מ־70 אלף רכבי ליסינג חדשים • השנה מדובר במבחר עצום, כאשר גם כלי הרכב החשמליים נכנסים למיינסטרים, ומשוואת כדאיות הליסינג משתנה לנוכח העיוותים של מס שווי השימוש - שהפך לפרה החולבת של המדינה
הישראלים נערכו לגזירות של האוצר והקדימו עסקאות גדולות לפני עליית המסים, בהן של כלי רכב, ריהוט ואפילו דירות • עפ"י הערכות בענף, היקף נטילת המשכנתאות בדצמבר מהווה שיא של שלוש שנים • בבנק הפועלים משערים: "הדבר יביא לצמצום הצריכה בפתיחת השנה"
הערכות: 2024 תשבור שיאים בגביית מסי רכב. ההכנסה בדצמבר: כ-2.3 מיליארד שקל• למעלה מ-275 אלף כלי רכב נפרקו בנמלי הים התיכון מתחילת השנה למרות המצב הביטחוני • איזה מקום תופסת ישראל בין היעדים ליצוא מסין • ועוד חדשות מענף הרכב
מסים אלה הוטלו בסוף שנת 2021 ובוטלו בראשית שנת 2023 בהוראת קבע שתוקפה פג בסוף שנת 2023 והוארך מאז עד סוף שנת 2024 • עפ"י הצווים, ביטול המס נעשה לאור השאיפה שלא להכביד את נטל המס המוטל על צרכנים בעת הזו
הגזירות שהוטלו על הענף מורגשות בשטח • הסנונית הראשונה הייתה טסלה, שהקפיצה מחירים • יתר היבואניות צפויות לעדן את המכה, באמצעות מלאי ששוחרר מהמכס בתנאי המיסוי הקודמים
ב־1 בינואר שורה של תעריפים ומסים חשובים במשק צפויים לעלות, המשמעותי בהם הוא המע"מ שמוטל כמעט על כל עסקה בישראל • חשבונות החשמל והמים וכן מחירי הדלק צפויים להתייקר במספר אחוזים ולהוסיף לנטל הכלכלי של משקי הבית • כל אלה שווים מיליארדי שקלים לקופת המדינה
בשנת 2025 צפויים להעמיק התהליכים הקיימים בשוק הרכב הישראלי: התחרות תשבור שיאים, הזינוק במחירים עשוי לקרר את הביקוש הפרטי, מקבלי רכב צמוד "יעשו חושבים" בשל עלייה חדה במס שווי השימוש, והסינים יכבשו טריטוריות חדשות • לא כל השחקנים בשוק ישרדו את הכאוס השיווקי הצפוי
רשות המסים פרסמה היום את מתווה המיסוי על מכוניות חדשות שייכנס לתוקף בינואר • מס הקנייה על רכב חשמלי יעמוד על 45%, ובמקביל הופחתה תקרת ההטבה ב-15 אלף שקל • התייקרות צפויה גם ברכבי הבנזין, הדיזל, ההייבריד והפלאג-אין
לגלובס נודע כי במקביל למיתון העלאת מס הקנייה, צפויה הפחתת התקרה של הטבת המס, שתקטן ב-2025 בכ-30% לעומת 2024 - מה שצפוי להעלות את מס הקנייה האפקטיבי, בעיקר בכלי רכב חשמליים זולים יותר • וגם: אלו החשמליות החדשות שהחלו לשווק בישראל • השבוע בענף הרכב
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי המס על החשמליות יעלה בינואר ל־45% ולא ל־83% כפי שתוכנן • מאחורי הקלעים הופעל מכבש לחצים כבד מצד התעשייה, לוביסטים מטעמה וגם מצד המשרד להגנת הסביבה • אובדן ההכנסות למדינה: רבע מיליארד שקל בשנה • גלובס עושה סדר
בצלאל סמוטריץ'המומלצותיבוא רכבמיסוי ירוקמיסוי רכבמכונית חשמליתמסיםמשרד האוצררכב סינישוק הרכב