רכבת ישראל

רכבת ישראל/צילום: ליהי אליהו

החברה הממשלתית רכבת ישראל בע"מ אחראית לתכנון ותפעול התחבורה המסילתית בארץ

החברה הממשלתית רכבת ישראל הוקמה ב-2003 ואחראית למערך רכבות המטען והנוסעים בישראל. ב-2021 אמור היה להסתיים פרויקט חשמול הרכבת, ובכך להגדיל את מספר הנוסעים ב-30% וגם לחסוך בעלויות סולר מזהם, אך בשל עיכובים משמעותיים בלוחות הזמנים נראה שהפרויקט לא יסתיים לפני 2025. בעקבות כך הודיע יו"ר הרכבת, דן הראל, על פרישתו. מנכ"ל החברה הוא מיכה מייקסנר.

פרויקט נוסף שטרם הושלם הוא הוספת מסילה רביעית באיילון – כדי לאפשר את הגדלת מספר הרכבות הנוסעות בציר מרכזי זה ולהקל על העומס והצפיפות. השלמת המסילה אינה צפויה לפני 2026.

כבר בתקופה העותמאנית, בסוף המאה ה-19, הונחה מסילת רכבת לירושלים, ובהמשך נוספו מסילות לחיג'אז וכן מסילה בין עפולה לבאר-שבע. לאחר ההכרזה על תוכנית החלוקה של ישראל ב-1947, הוקמה חברת רכבת ישראל, ובהמשך היוותה חלק ממשרד התחבורה. ב-2003 הוקמה חברת רכבת ישראל בע"מ, כחברה ממשלתית הפועלת על בסיס עסקי. החל מ-2015 אג"ח של הרכבת נסחרות בבורסה.

לפי דוח מבקר המדינה מ-2019, בין 2010 ל-2017 זינק מספר הנוסעים ברכבת ב-80% ליותר מ-64 מיליון נוסעים בשנה, אך החברה אינה ערוכה להתמודד עם העומס הגדל. על-פי הדוח, בשנים 2019-2022 התפוסה עלולה להגיע ל-130% בחלק מהקווים. עוד נכתב בדוח כי בין 2013 ל-2017 עלה מספר איחורי הרכבות ב-44%. כמו כן, הרכבת אומנם הצטיידה בקרונות חדשים – אך פחות מהדרוש, כאשר הקרונות שנרכשו הם מיושנים יחסית.

כתבות אחרונות

 
כביש 1. התנועה אמורה הייתה להיעצר / צילום: תמר מצפי

מסוכן או לא? הגרסאות הסותרות של סולל בונה מאחורי עצירת העבודות הפתאומית בכביש 1

סולל בונה חזרה לעבוד על גשר מסילת הרכבת מעל כביש 1, אך כעת היא מטיחה ברכבת טענות "זה לא סוד שההחלטה של הרכבת לשנות את שיטת הביצוע, כך שתבוצע בשלבים הפכה את הפירוק למורכב ומסוכן בהרבה" • "נראה כמו מקרה שסולל בונה עושים דאמפינג במכרז ואז מבצעים שביתות איטלקיות כדי להוציא יותר כסף מהרכבת", אמר גורם בענף

אסף זגריזק 06.06.2024
מסילת 431 / צילום: ענת דניאלי לב
בלעדי

העבודות על הגשר בוטלו, ורכבת ישראל מאיימת לבטל את החוזה עם החברה

קבלנית הרכבת חברת סולל בונה ביטלה במפתיע את העבודות על גשר מסילת הרכבת 431 • בתגובה, הרכבת מאיימת בביטול החוזה וחילוט ערבות בסך 40 מיליון שקל • איליה וולקוב, סמנכ"ל הפיתוח ברכבת, במכתב למנכ"ל חברת סולל בונה: זו "התנהלותכם גורמת לנזקים אדירים לפרויקטים של הרכבת ולפרויקט מסילה 431"

אסף זגריזק 04.06.2024
שי קדם, לשעבר מנהל אגף תכנון וראש מינהל תשתיות, משרד התחבורה, ד''ר יורם עידה, ראש המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית, המכללה האקדמית ספיר רפי אלמליח, מנכ''ל מינהל התכנון,טלאל אל-קרינאווי, ראש עיריית רהט. בשיחה עם אסף זגריזק / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל מינהל התכנון: "לא ייתכן שיקימו בדרום את כל התשתיות שאף אחד לא רוצה במרכז"

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, דיבר בפאנל התשתיות בוועידת הדרום לעסקים של גלובס על הצורך בהקמת תחנות כוח בגוש דן • משתתפי הפאנל שוחחו גם על מצב התחבורה הציבורית בדרום ובארץ בכלל: "מרבית התקציבים מופנים לת"א ולירושלים - הרבה פחות מזה לפריפריה"

יובל ניסני 04.06.2024
נוסעים ממתינים בתחנת אוטובוס. התעריפים יעלו / צילום: מץ 76

גל ההתייקרויות לא מפסיק: מחירי התחבורה הציבורית צפויים לעלות ב-5%

לגלובס נודע כי התעריפים יעלו בכל אמצעי התחבורה הציבורית, כשמחירו של כרטיס נסיעה בודד יעלה אף יותר • במקביל, עיריית תל אביב הודיעה על עלייה במחירי החניונים והחניה בכחול לבן

אסף זגריזק 03.06.2024
אילת. בעיגול: מירי רגב / צילומים: תמר מצפי, מארק ישראל סלם-ג'רוזלם פוסט

משרד התחבורה הסיט מיליארדים לרכבת לאילת. שנה לאחר מכן, שקל לא מומש

שנה לאחר המאבק בין שר האוצר לשרת התחבורה על מתן תקציב לרכבת לאילת, בדיקת גלובס העלתה כי מתוך מיליארדי השקלים שהוקצו, שקל לא מומש • בענף מסבירים כי בעוד שלשרה היה חשוב להציג רפורמה משמעותית, המשרד בראשותה מתקשה לבצע פרויקטים

אסף זגריזק 29.05.2024
מסילת 431 / צילום: ענת דניאלי לב

בין כביש 1 לנתיבי איילון: כל חסימות הכבישים שמתוכננות בקרוב

בשבוע הבא, כביש 1 צפוי להיחסם בין השעות 22:30 בלילה ועד 4:30 לפנות בוקר, לאחר שעבודות שנקבעו במקור לימי שבת בוטלו בלחץ המפלגות החרדיות • גם נתיבי איילון ייחסמו השבוע, החל מיום חמישי אחר הצהריים ועד ליום שישי בסמוך לכניסת השבת

אסף זגריזק 28.05.2024
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

מהמוסד ועד ראשי ערים: במדינת ישראל כל אחד יכול לבקש לעצמו תחנת רכבת

בניגוד לדעת הדרג המקצועי והתוכניות המאושרות, וגם במחיר של פגיעה בשכונות מגורים והזזת קו מטרו: משרד התחבורה בראשות מירי רגב מקדם בימים אלו הקמת תחנות רכבת במוקדים שונים בארץ, שיפגעו בשירות התחבורה • הסיבה, לפי גורמים: לחצים ושיקולים פוליטיים

אסף זגריזק 24.05.2024
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

לנהל 40 מיליארד שקל בשנה? למירי רגב אסור להישאר בתפקיד אפילו עוד יום אחד

תחקיר "המקור" ששודר בערוץ 13 חשף עד כמה שיקולים פוליטיים צרים מושרשים עמוק בתוך התנהלותה המקצועית של השרה רגב • רגב ואנשיה משתמשים בתקציב המדינה כדי לשמר את כוחה בליכוד, על חשבון קידום פרויקטים לרווחת הציבור - והיא איבדה כל לגיטימציה ציבורית לכהן כשרת תחבורה

אסף זגריזק 24.05.2024
העבודות על הגשר בנתיבי איילון / צילום: אסף זגריזק

למה לא בשבת? איילון ייחסם בשבוע הבא. כל הפרטים

נתיבי איילון הודיעו על חסימה הרמטית של הכבישים לצפון ולדרום, החל מערב יום חמישי ה-30 במאי ועד הערב שלמחרת, בשל עבודות להנפת גשר בראשון לציון • גם תנועת הרכבות באזור תופסק • בדיקת גלובס העלתה כי לא הוגשה בקשה לקיום העבודות במהלך סוף השבוע - על אף שמדובר בכביש העמוס ביותר במדינה

אסף זגריזק 22.05.2024
נתב''ג / צילום: יוסי זמיר

הרחבת תחנת הרכבת בנתב"ג נעצרה כדי לא לפגוע בחניות העובדים

רשות שדות התעופה עצרה את העבודות להרחבת התחנה בנתב"ג בטענה לפגיעה בנגישות לטרמינל מהחניונים • גורמים המעורים בפרטים טוענים שהסיבה נוגעת לצמצום חניות העובדים במהלך הפרויקט • בענף חוששים מהיווצרות צוואר בקבוק בתפעול רשת הרכבות

אסף זגריזק 21.05.2024
נתיבות. בעיגול: מירי רגב / צילום: דייגו מיטלמן, מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט)

בלי תוכנית, ללא תקציב ובניגוד לדעת אנשי מקצוע: רגב מקדמת עוד תחנת רכבת בנתיבות

במשרד התחבורה בוחנים הקמת תחנה בעיר הדרומית במרחק 5 ק"מ בלבד מזו הקיימת • גורמי המקצוע מתנגדים בגלל תחזית נוסעים נמוכה ופגיעה בציבור שזמן נסיעתו למרכז מתארך • השבוע נחשף בגלובס שגם במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון בניגוד לתוכניות המטרו

אסף זגריזק 19.05.2024
ראש המוסד, דדי ברנע / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון. המשמעות: הזזת המטרו ופגיעה בשכונות מגורים

במשרד התחבורה נבחנת האפשרות לשנות את תוכניות המטרו, אשר אושרו כבר, כדי להקים תחנת רכבת הצמודה למטה המוסד, כפי שמבקש הארגון • השינוי עלול ליצור אפקט דומינו שמשמעותו עיכוב של שנים בתוכניות המטרו • משרד רה"מ: "אין כל כוונה לשנות את תוכניות הקמת הרכבת"

אסף זגריזק 15.05.2024
מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש • האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

ענת דניאלי לב 24.04.2024
מסילות רכבת בחדרה, באזור מתחם 27 / צילום: תמר מצפי

המאבק שתוקע הכפלת מסילת הרכבת ופיתוח קרקע ביותר ממיליארד שקל

הוועדה לתשתיות לאומיות רוצה להפקיע כ-400 דונם במערב חדרה • בעלי הקרקעות עתרו לבג"ץ והזהירו: ההפקעה, הפיצויים וביטול אזור התעסוקה יגרמו נזק של יותר ממיליארד שקל

אריק מירובסקי 17.04.2024
עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא
נת"ע | בלעדי

אי מלאכותי מול חופי ישראל? האם הפעם זה באמת יקרה

משרד התחבורה בוחן הקמת אי מלאכותי מ־40 מיליון מ"ק העפר שיפונו בחפירות המטרו • מומחים: הדרך למימוש המיזם רצופה קשיים, אך זה לא בלתי אפשרי • ומה קרה לתוכניות עבר?

אסף זגריזק 10.04.2024
כנס התשתיות של גלובס שנערך היום (ד') / צילום: תמר מצפי

בכירי המשק בכנס התשתיות הראשון של גלובס

למרות המלחמה, בכירי הרגולטורים וענף התשתיות התכנסו במרכז הכנסים הרצוג לכנס התשתיות הראשון של גלובס • כך זה נראה

גלובס 20.03.2024

   123456789101112131415   

   נמצאו 1153 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 73