נעילה מעורבת בבורסה: ת"א 90 איבד 0.6%, וונטייז צנחה 8.6%

למרות המלצה שורית מצד מורגן סטנלי, ולאחר עליות נאות לאורך יום המסחר, טבע ננעלה ללא שינוי • מניות הקנאביס אינטרקיור ועמיר שיווק קפצו 6.7% ו-6.3% בהתאמה • פריגו עלתה 2%, טאואר איבדה 1.1% • מחזור המסחר הסתכם ב-1.02 מיליארד שקל

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, כאשר מדד ת"א 90 איבד 0.6%, מדד ת"א 35 טיפס 0.1% ומדד הבנקים עלה 0.5%. 

מניית טבע ננעלה ללא שינוי, וזאת למרות העליות שנרשמו לאורך המסחר ברקע להמלצה חיובית מצד מורגן סטנלי. 

מניות הקנאביס אינטרקיור ועמיר שיווק קפצו 6.7% ו-6.3% בהתאמה ● פריגו עלתה 2%, טאואר איבדה 1.1%.

מניית וונטייז  נפלה ב-8.6% לאחר הדיווח מאמש לפיו בוטלה העסקה למכירת מניות השליטה לאולפני דיסלו.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.02 מיליארד שקל.

15:00

מדדי המניות המובילים בבורסה של תל אביב נסחרים בעליות קלות, במקביל למגמה חיובית בבורסות אירופה וצפי לעליות קלות גם בפתיחת שבוע המסחר בבורסות של ארה"ב.

מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות. מדד ת"א-נפט וגז  מדד הביטוח  ומדד הנדל"ן יורדים. מדדי הבנקים  והת"א-טכנולוגיה  רושמים עליות.

גילת  מובילה את העליות במדד 125 עם קפיצה של למעלה מ-4.5%. עוד בולטות בעליות אנרג'יקס , טבע , פוקס , ביוטיים , ארפורט סיטי , חברה לישראל , צור , מזרחי טפחות , קרסו , דלק רכב , אבגול , פרטנר .

בולטות בירידות חילן , בי קומיונקיישנס , תדיראן הולדינגס , אינרום , אלקטרה , מיטרוניקס , אלקטרה צריכה , אדגר  ופורמולה מערכות .

המשקיעים בארץ ובעולם ממתינים לבחירות אמצע הקנדציה בארה"ב מחר. בבחירות עומדים לבחירה מחדש 435 הצירים בבית הנבחרים, שליש מ-100 הסנאטורים וכן מושלי מדינות, מחוקקים ובעלי תפקידים רשמיים נוספים במדינות השונות. התרחיש הסביר, לפי מרבית הסוקרים, משקף מצב שבו בית הנבחרים יעבור לשליטה דמוקרטית, והסנאט יישאר בשליטה רפובליקנית, כך שדונלד טראמפ, כמו נשיאים רבים לפניו, יהפוך לנשיא עם קונגרס מפולג. במקרה כזה ההשפעה על השווקים לא צפויה להיות חד משמעית.

יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, מתייחס לאפשרות שהריבית תעלה בארץ בקרוב ואומר בסקירתו השבועית כי "בסך הכל חודשים ספורים שהאינפלציה בישראל מצויה מעל הרף התחתון ובחודשים האחרונים היא כבר מאכזבת. אז אולי בכל זאת כדאי לחכות עוד תקופה ארוכה כדי לדעת שהיא באמת מתבססת ביעד או לפחות קרוב אליו ותכלס מה יקרה אם נתקרב לרמה של 3% או רחמנא ניצלן נעבור אותו למשך מספר חודשים? לא יקרה כלום. בדיוק כמו שלא קרה הרבה שפספסנו אותו במשך 4 שנים. להפך, אחרי 4 שנים של פספוס יעד האינפלציה מלמטה, מחיר של פספוס נוסף היעד מלמטה והעלאת ריבית מוקדמת מידי יהיה חמור יותר מפספוס היעד מלמעלה. אנחנו לא צופים עליית ריבית בישראל עד לפחות המחצית השנייה של 2019".

בנוסף, מתייחס חברון למצב בשווקים ומציין כי "הסיכונים לשווקים יורדים - אבל עדיין לא הוסר המשבר באיטליה, יחסי הסחר ארה"ב-סין ותוצאות הבחירות לסנאט ולקונגרס והתשואות הגבוהות. מחירי המניות הפכו הוגנים. אולי כדי לשקול הגנות על התיק - רק מפני טלטלה בעקבות תוצאות בחירות האמצע בארה"ב".

בהראל פיננסים "ממשיכים לראות בשוק המניות הישראלי כבעל פוטנציאל לרווחים לאור התמחור הנוח יחסית ולאור העובדה שבשנה האחרונה שוקי המניות בעולם עלו יותר מאשר השוק המקומי. אנו ממשיכים להסתכל על הדברים החיוביים בשווקים: העולם צומח, הריביות עדיין נמוכות, האינפלציה חיובית ומתונה ויש הרבה כסף שמחפש השקעות".

בשוק האג"ח נסחרו היום הממשלתיות השקליות הארוכות בעליות של כ-0.2% ומדדי התל בונד המרכזיים שמרו על יציבות.

הדולר נסחר היום בעלייה של כ-0.2% סביב רמה של 3.70 שקלים ואילו האירו נחלש בכ-0.4% סביב 4.20 שקלים.

13:00

בורסת ת"א עברה לעליות: מדד ת"א-35  ות"א-125  עולים בשעה זו, לאחר פתיחה יציבה. 

מדדי ת"א-ביטוח פלוס , תקשורת  ונפט והגז  רושמים ירידות. מדד הבנקים  עולה.

אנרג'יקס  קופצת ביותר מ-4%, ארנה גרופ  מזנקת למעלה מ-9.5%.

מניית טבע  עולה גם היא בלמעלה מ-2.5%. עוד בולטות בעליות פוקס , מזרחי טפחות , פרטנר  ואלקו .

מנגד, בולטות בירידות מניות בי קומיונקיישנס , חילן , אפקון החזקות , תמר פטרוליום , פורמולה מערכות , או פי סי אנרגיה , ארקו החזקות , מגה אור , פלסאון תעשיות , קמהדע  , מיטב דש , מיטרוניקס , בראק אן וי  וקמטק .

מניית וונטייז  צונחת בכ-6%.

11:00

במסחר במניות הבוקר בבורסת ת"א נרשמת מגמה מעורבת, כשמדדי ת"א-35  ות"א-125  נסחרים ביציבות.

בצד החיובי, מדד ת"א צמיחה  בולט בעלייה של כ-0.5%, ומנגד מדד ת"א-נפט וגז  רושם ירידה של כ-0.4%.

בין מניות מדד ת"א-125, מחזורי מסחר גדולים נרשמים הבוקר במניות טבע, לאומי , פועלים  ושופרסל 

ירידות בולטות נרשמות במניות קמטק  וחילן , ומנגד עליות במניות טבע  וצור .

בין יתר המניות בת"א, מניית וונטייז  יורדת כ-6.5%, לאחר שאתמול בערב דיווחה החברה על ביטול רכישת השליטה בה על ידי אולפני דסילו האמריקאים.

מנגד, מניית ארנה גרופ  מזנקת ב-9.5%.

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח ביציבות לאחר נעילה יציבה אתמול. מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים ירידות קלות עם פתיחת המסחר.

מדד ת"א-נפט וגז  יורד, ת"א-ביומד  עולה קלות. המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות, ובורסות אסיה נפתחו במגמה מעורבת.

מניית וונטייז  יורדת בכ-4.7%.

החברות אלויט פארמה ובזלת פארמה הודיעו על שיתוף פעולה לפיתוח מוצרי קנאביס משותפים. אלויט נמצאת בימים אלה בתהליך של מיזוג פעילות גידול קנאביס מטעמה לתוך חברת תפן . בזלת נמצאת בתהליכים סופיים של הקמת מפעל ייצור.

בולטות בעליות במדד 125 נאוי , ארפורט סיטי , טבע  והכשרת הישוב . בולטות בירידות מיטב דש , קמטק , דלק רכב  ודלק קידוחים .

08:00

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום (ב') על רקע הסגירה היציבה אתמול. מחזור המסחר במניות אתמול היה דליל יחסית והסתכם בכ-325 מיליון שקל בלבד. 

הלילה הסתיים שעון הקיץ בארה"ב, כך שהחל מהיום המסחר בוול סטריט ייפתח בשעה 16:30 (שעון ישראל) ויינעל בשעה 23:00.

המסחר בכל בורסות אסיה מתנהל בירידות. מדד ההנג סנג  יורד ב-2.3%, הניקיי היפני  יורד ב-1.3%, מדד שנחאי  רושם ירידות של כ-1%.

העסקה למכירת השליטה בחברת וונטייז  לחברת Desilu האמריקאית בוטלה - כך דיווחה החברה אמש. 

על פי הדיווח, בעלי השליטה בוונטייז החליטו לבטל העסקה בוונטייז בהמשך לשורת העיכובים והדחיות של דסילו בחודשים האחרונים ולאחר שלפני כמה ימים (ב-31 באוקטובר) פורסמו בתקשורת האמריקאית ידיעות שלפיהן רשת CBS האמריקאית פתחה בהליכים משפטיים נגד דסילו בבית משפט בקליפורניה (בעניינים שאינם קשורים לעסקת מכירת המניות על-ידי בעלי השליטה של וונטייז).

לאור ההאשמות החמורות נגד דסילו ובעל השליטה בה, כפי שבאו לידי ביטוי בפרסומים ובהליכים המשפטיים, החליטו בעלי השליטה בוונטייז שלא לצרף את דסילו כבעלת מניות מהותית בחברה, וכן כי הם בוחנים את צעדיהם בעניין תביעת הנזקים כנגד דסילו בגין הנזקים שגרמה להם לרבות בדרך של מימוש הבטוחות והערבויות שניתנו להם לביצוע העסקה.

מבט קדימה: 5 אירועים שישפיעו על השווקים השבוע

מניית טבע עלתה אתמול וריכזה את המחזור הגבוה ביותר בשוק, זאת לאחר שגם בניו יורק עלתה בימים חמישי ושישי ב-13.1%, על רקע העלאת התחזית שלה לשנת 2018 והדוחות הרבעוניים שעקפו את תחזית הרווח של האנליסטים.

טבע דיווחה ביום חמישי על הכנסות של 4.5 מיליארד דולר, הפסד נקי חשבונאי (GAAP) בסך 273 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP (בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים) של 694 מיליון דולר ברבעון השלישי. בסוף שבוע המסחר ננעלה המניה במחיר של 22.6 דולר שמשקף לטבע שווי שוק של 23 מיליארד דולר, בדיוק שנה לאחר השפל שאליו צללה המניה כשהגיעה למחיר של 11.16 דולר.

בתגובה לדוחות, בבנק ההשקעות RBC העלו את מחיר היעד למניית טבע מ-19 דולר ל-22 דולר, שנמוך ב-2.6% מהמחיר הנוכחי, ונותרו בהמלצת "תשואת שוק".