ת"א ננעלה בירידות: מדד הבנקים איבד 1.6%, טבע ירדה 2%

מדד ת"א 35 איבד 0.8%, ת"א 90 ירד 0.5% • שיכון ובינוי המשיכה לעלות גם היום וריכזה מחזור חריג של 45 מיליון שקל • בריינסווי זינקה ב-4.5% לאחר שחזרה מהפסקת מסחר בשל התמחור בהנפקה בוול סטריט • מטומי זינקה ב-21%, נכסים ובנין איבדה כ-3%

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות, לאחר מסחר יציב בשעות היום. מדד ת"א 35 ירד ב-0.8%, ת"א 90 איבד 0.5% ומדד הבנקים צנח 1.6%.

מניית בריינסוויי  זינקה בכ-5% לאחר שחזרה למסחר לאחר הפסקה בשל התמחור של המניה לאחר ההנפקה בנאסד"ק. מטומי  זינקה ב-21%, נכסים ובנין  איבדה כ-3%

מניית שיכון ובינוי  המשיכה לעלות גם היום, בהמשך לזינוק אתמול עם ההודעה הרשמית על מיניו איל לפידות כמנכ"ל. המניה ריכזה היום מחזור מסחר חריג של 45 מיליון שקל. 

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.22 מיליארד שקל.

16:39

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות, בעוד המדדים בוול סטריט נפתחו בעליות לצד המשך עונת הדוחות. מדד ת"א 35 מאבד 0.18%, ת"א 90 יורד בשיעור דומה ומדד הבנקים מאבד 0.8%. 

מניית שיכון ובינוי מזנקת בעוד 3.6% ומרכזת את המחזור הגבוה בשוק. מניית כיל עולה ב-1.7%, אתמול לאומי שוקי הון העלה את מחיר היעד למניה. 

חברה לישראל מזנקת ב-4.3%, פריגו עולה ב-1.5%, ומניית טבע יורדת 1.2%. 

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-899 מיליון שקל.

15:20

בין מניות מדד ת"א-35 , בצד השלילי נחלשות מניות דיסקונט  ומזרחי טפחות  ב-1%-2%. עוד במגזר הפיננסים, מניות הביטוח של הפניקס והראל מאבדות כ-1%, ובכך ממשיכות את כיוון המסחר מאתמול, אחרי כמה ימים שבהם בלטו לחיוב. מדד הביטוח יורד בכ-1%, עם ירידות של כ-3% במניית כלל ביטוח ושל כ-1% במניות מגדל ומנורה.

עוד בין היורדות בת"א-35, מניית אלביט מערכות  נחלשת בכ-1.5%. באקסלנס ברוקראז' התחילו בסיקור החברה, בהמלצת "תשואת שוק", תוך שציינו כי "להערכתנו, לא צפוי אפסייד משמעותי במחיר הנוכחי".

בצד החיובי של המדד המוביל, המניות הדואליות של איי.אפ.אפ  ופריגו עולות 1%-2%, ומניות החברה לישראל והחברה הבת שלה כיל מתחזקות בשיעורים דומים.

מניית שיכון ובינוי  ממשיכה להתחזק, על רקע מינויו של אייל לפידות למנכ"ל החברה, ועולה בכ-3%. הבוקר עדכנה שיכון ובינוי על השלמת עסקה לרכישת חברה בתחום הקבלנות בארה"ב.

מניות או.פי.סי אנרגיה ודלתא  מרכזות מחזורי מסחר גדולים יחסית, שבהם הן נסחרות בשינויים קלים, ללא הודעות מצד החברות. שותפות חיפושי הנפט והגז נאוויטס פטרוליום  פרסמה הבוקר עדכון בנוגע לאפשרות הקדמת הפקת נפט באחד מהפרויקטים שבו היא שותפה, ויחידות ההשתתפות שלה מטפסות בכ-4%. 

מניית קמהדע  מאבדת כ-4% אחרי קפיצה של כ-7% אתמול, שנרשמה על רקע דיווח החברה בנוגע לקבלת הסכמת FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) למתווה תכנית למוצר שהחברה מפתחת.

מניית אלקטריאון  עולה בכ-8%, בהמשך לזינוק של כ-9% אתמול, כשברקע למסחר פורסם עדכון אנליזה של החברה, במסגרת פרויקט האנליזה של הבורסה. בתחילת השבוע עדכנה אלקטריאון על זכייה במכרז בשבדיה להדגמת טכנולוגיית כביש חשמלי שהיא מפתחת.

כלכלני גולדמן סאקס צופים העלאה של ריבית בנק ישראל מ-0.25% ל-0.50% ברבעון הרביעי של השנה. כמו כן, צופים כלכלני בנק ההשקעות הגלובלי כי האינפלציה צפויה לעלות לרמה שנתית של 1.5% באפריל, בהמשך לעליית מחירי הדלק שכבר הוכרזה. כלכלני הבנק צופים כי האינפלציה בישראל תמשיך לעלות ל-1.5% בחודש אפריל בשל עלייה נוספת במחירי הדלק שכבר הוכרזה על ידי משרד האנרגיה.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו בכ-740 מיליון שקל.

12:50

המסחר בתל אביב מתנהל ביציבות עם נטייה לירידות, כאשר מדד ת"א 35 משיל 0.15%, ת"א 90 יורד בשיעור דומה ומדד הבנקים מאבד 0.7%. 

מניית בזק  יורדת 1.3% לאחר הזינוק אתמול, אלביט מערכות  ומניית מזרחי טפחות  יורדות כ-1.4% כל אחת, שיכון ובינוי מזנקת ב-3.3%, כיל עולה ב-1.3%. 

מניית טבע  נסחרת כעת בעלייה קלה, לאחר שהבוקר דיווחה החברה, במסגרת זימון לאסיפה הכללית שתערוך ב-11 ביוני במטה בפתח תקוה, על עלויות השכר של בכיריה בשנה שעברה. שכרם של חמשת הבכירים בטבע הוכפל בשנה שעברה ל-56 מיליון דולר, למרות שהמניה צנחה באותה שנה ביותר מ-18%.

מניית אלקטריאון וירלס  מזנקת 7.5% במחזור מסחר ער במיוחד, לאחר שהבוקר דיווחה החברה על אנליזה של פרוסט אנד סאליבן בגין דוחותיה הכספיים לשנת 2018, עם עדכון מחיר היעד למניה ל-101 שקל למניה. 

מניית בריינסוויי  בהפסקת מסחר ארוכה, מאז שהחברה דיווחה אתמול על הליך התמחור לקראת הנפקתה בארה"ב. בריינסווי גייסה 27.5 מיליון דולר במחיר השוק

מניית קנביט  מזנקת 8%, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות לשיתוף-פעולה עם הרצליה מדיקל סנטר בתחום מוצרי הקנאביס. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-360 מיליון שקל.

11:00

המסחר בבורסת ת"א מתנהל כעת בירידות. ת"א-35  ות"א-125  מאבדים 0.2%. ת"א-90  יורד ב-0.3% ות"א-ביטוח  1.6%. 

בזק , הפניקס  והראל השקעות  בולטות בירידות בת"א-35. IFF , גזית גלוב  ושופרסל  בולטות בעליות. כלל ביטוח  וקמהדע  גם בולטות בירידות.

חברת ישראל קנדה , שבשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר, הודיעה כי היא נכנסת לתחום ההתחדשות העירונית.

09:50

המסחר בבורסה בתל אביב החל הבוקר במגמה מעורבת, אך השינויים קלים בלבד: מדד ת"א-35  מוסיף כ-0.06%, ומדד ת"א-125  עולה בכ-0.02%. לעומתם מדד ת"א-90 יורד כ-0.02%.  

מניית בי קומיונקיישנס  עולה כ-1.5%, ומניית בזק  עולה כ-0.7%. 

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח הבוקר על רקע העליות בסיום המסחר אתמול, כאשר מדד ת"א 35 עלה ב-0.6%, ת"א 90 טיפס ב-0.4% ומדד הבנקים קפץ ב-1%. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות.

מגמה מעורבת באסיה, כאשר בורסות טוקיו ושנחאי עולות, ירידות נרשמות בבורסת הונג קונג. 

מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב הצביעו בעד מתן הבלעדיות לקרן סרצ'לייט, שתוכל לקנות ממנה את מניותיה בביקום. אג"ח אינטרט זהב קפצו בכ-10%, מניית בזק זינקה ב-5% במחזור מסחר של יותר מ-92 מיליון שקל.

מניית שיכון ובינוי זינקה ב-3.4% על רקע המינוי הרשמי של איל לפידות למנכ"ל. מניית אנרג'יאן איבדה 2%, עזריאלי עלתה ב-1.3%, ומניית קמהדע זינקה ב-6.7%. מידרוג החלה לדרג את חברת אנלייט בפעם הראשונה בדירוג A3 עם אופק יציב.

זמן קצר לאחר שהשלים את הנפקת ישראכרט, מבצע בנק הפועלים צעד נוסף הקשור ביישום חוק שטרום. הבנק בניהולו של אריק פינטו מוכר 10% ממניותיו בחברת תשתיות התשלומים שב"א למאסטרקארד.

בבנק הפועלים מציינים כי בתמורה למניות הם יקבלו 11 מיליון דולר (כ-39 מיליון שקל). יחד עם זאת ראוי לציין כי מתוך סכום זה 9 מיליון דולר במזומן ועוד 2 מיליון דולר מגולמים כשירותים שתעניק מאסטרקארד לבנק. בגין העסקה צפוי בנק הפועלים לרשום רווח לפני מס של 27 מיליון שקל. כמו כן במסגרת ההסכם בין הצדדים, הם הגיעו להבנות באשר למערכת היחסים הקיימת ושיתוף הפעולה ביניהם, שצפוי להעמיק בעקבות הפרידה של בנק הפועלים מישראכרט.

תכנית ההנפקה יורדת מהפרק: ג'ורג' חורש רוכש 35% ממניות סופר-פארם ב-585 מיליון שקל. חורש קונה את מניות הבנקים לאומי ודיסקונט (25%) וכן 10% מהמניות מידי בעל השליטה ליאון קופלר. בסך הכול תחזיק קבוצת יוניון כשליש מהרשת. העסקה משקפת לסופר פארם שווי חברה של כ-1.7 מיליארד. קופלר, המשמש גם כיו"ר החברה, יישאר בעל השליטה בסופר-פארם, אותה הקים בישראל לפני 40 שנה, כשבשלב הראשון שני חברי דירטוריון מטעם יוניון ימלאו את מקומם של נציגי הבנקים.