סגירה חזקה בת"א: מניית אלביט מערכות בשיא כל הזמנים

ת"א 35 קפץ 0.9%, סלקום ופרטנר צנחו • בצד החיובי במדד ת"א 35, מניית אופקו זינקה בכ-6.5% וזו של טבע בכ-3.5% • בזק טיפסה ב-0.8%, נובה עלתה ב-2.5%, פריגו טיפסה ביותר מ-2% • מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות, ברקע לראלי שנרשם כעת בוול סטריט על רקע הדיווח כי הנשיא טראמפ צפוי להיפגש עם נשיא סין בפסגת ה-G20 בשבוע הקרוב, ולאחר הודעת הבנק המרכזי של אירופה על אספקת תמריצים נוספים לשוק באם הכלכלה לא תציג שיפור.

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9%, ת"א 90 טיפס בשיעור דומה.

טבע  עלתה ב-3.5% ומניית אופקו הלת'  זינקה ביותר מ-6%. מנייתה של אלביט מערכות  טיפסה ב-0.5% ובכך ננעלה ברמת שיא כל הזמנים.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

16:00

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל במגמה חיובית. החוזים העתידיים בארה"ב עולים לקראת פתיחת המסחר שם.

בצד החיובי במדד ת"א 35, מניית אופקו הלת'  מזנקת בכ-5% וזו של טבע  בכ-3%. עוד בין הדואליות טאואר  ופריגו  מתחזקות בכ-1%-2%.

עוד במסחר, בצד השלילי בולטות מניות סלקום  ופרטנר  בצל הדיווח על הקמת חברת תקשורת נוספת בשוק הצפוף. מניית קנון  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל.

מניית דסק"ש  נחלשת בכ-5% וסדרות האג"ח שלה יורדות בעד כ-2%. סדרות האג"ח של אי.די.בי פתוח נחלשות בעד כ-4%. הירידות בני"ע דסק"ש ואי.די.בי, הנמצאות בשליטתו של אדוארדו אלשטיין, ממשיכות את המגמה השלילית מהימים האחרונים, על רקע מצבה הפיננסי המעורער של הקבוצה.

מניית אנלייט  מטפסת בכ-2%-3%. ברקע למסחר, אמש עלה מחיר היעד למניית החברה, במסגרת פרויקט האנליזה של הבורסה, עדכון שהגיע בהמשך לדיווח החברה על הסכם כוונות עם בנק גרמני למימון בהיקף של כ-80-85 מיליון יורו לפרויקט רוח שהיא מקדמת בשבדיה.

מניית פורסייט  מזנקת בכ-25%, ללא דיווח מצד החברה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום יציבות ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

בבנק דיסקונט התייחסו למתרחש בשוקי ההון והעריכו כי "הגישה הכללית בשוק המניות צריכה להיות שמרנית יחסית, כשחדשות חיוביות רבות כבר מתומחרות בשווקים ורמת התימחור אינה מתאימה למצב הכלכלי".

בדיסקונט סבורים כי "אי הוודאות סביב נושא הסחר והדינמיקה של השווקים מקשה על קבלת החלטות. ציוץ חיובי כזה או אחר של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודעה על הבנה (או החמרה) בנושא הסחר מול סין (ובפרט בפגישה ב- G 20 בסוף יוני), וההתנהלות בחזיתות סחר אחרות עשויים לגרום לתנודתיות בשווקים, לטוב או לרע. גם אפשרות למסר מרחיב משמעותי מצד הפד עשויה כמובן להשפיע על השווקים".

עוד ציינו בבנק כי "מכלול ההפתעות בנתונים הכלכליים האחרונים מתיישב עם אפשרות לירידה נוספת במחירי המניות". יחד עם זאת, מוסיפים שם כי "מצב הכלכלה הינו רק גורם אחד, וככל הנראה משני, לעומת ההשפעה של מתיחות הסחר וכמובן ההשפעה של הבנקים המרכזיים האחרים".

במבט ראשון, לפי דיסקונט, "נראה לכאורה כי תימחור שוק המניות איננו יקר ואולי אפילו כדאי, אולם הצפי להאטה כלכלית משנה את התמונה".

בדיסקונט בחנו את הפער בין תשואת הרווח על מדד ה- S&P500 האמריקאי, לבין התשואה על אג"ח ממשלתית ל-10 שנים שם, וציינו כי "מדובר בתימחור זול יחסית לעומת חמש השנים האחרונות, וזול עוד יותר לעומת הממוצע ארוך הטווח".

אולם, הוסיפו שם, "הממוצעים ארוכי הטווח אינם מייצגים את התמונה האמיתית. אם הכלכלה אכן הולכת להאטה ניכרת - הפרמיה של תשואת הרווח מעל לאג"ח הממשלתית תעלה עוד יותר בהשוואה לרמתה הנוכחית".

עוד סבורים בדיסקונט בקשר לשוק האמריקאי כי "במבט לשנה-שנתיים הקרובות נראה כי תחזיות הרווח למניה של האנליסטים גבוהות למדי".

14:40

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות, ברקע לסנטימנט החיובי מעבר לים, כאשר הבנק המרכזי של אירופה אותת על אפשרות לתמיכה נוספת בשווקים, אם הכלכלה לא תציג שיפור בהמשך. מדד ת"א 35 עולה ב-0.7%, ת"א 90 מטפס ב-0.2% ומדד הבנקים עולה בשיעור דומה. 

טבע  קופצת בכ-3%, קנון  עולה 0.9% במחזור השלישי בשוק, אלביט מערכות  ממשיכה צפונה ומרכזת את המחזור השני בשוק.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-700 מיליון שקל.

13:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, ברקע לסנטימנט החיובי בבורסות אירופה, לאחר שנגיד הבנק המרכזי רמז על אפשרות לרכישת נכסים או הורדת ריבית אם האינפלציה לא תגיע ליעד של הבנק המרכזי. 

מדד ת"א 35 עולה ב-0.5%, ת"א 90 מטפס ב-0.2% ומדד הבנקים עולה בשיעור דומה. 

מניית בזק  מאבדת 1.2%, דלק קבוצה  יורדת 1.6% ופרטנר  צונחת בכ-5%. מנגד, קנון  עולה בכ-1%, טבע  קופצת ב-2.4% ומניית ישראכרט  עולה ביותר מ-1%.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-520 מיליון שקל.

11:30

המסחר בבורסת ת"א עבר לעליות. ת"א-35 ות"א-125 עולים ב-0.2% ות"א-90 מוסיף 0.3%.

אופקו , טבע  וטאואר  בולטות בעליות בת"א-35. בזק , דלק קידוחים  והראל השקעות  בולטות בירידות. 

10:20

המסחר בבורסת ת"א עבר למגמה מעורבת. ת"א-35 מאבד 0.2 ות"א-125 יורד ב-0.1%, ואילו ת"א-90 עולה 0.3%. 

חברת קנביט  הודיעה היום על מינוי הדר סוטובסקי, מומחית להשקעות בתחום הגרו-טק, לראש פעילות השקעות וחדשנות שמוקמת בימים אלה בחברה.

9:50

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר ביציבות. ת"א-90, ת"א-35 ות"א-125 נסחרים כעת ביציבות. 

מניות אופקו , טבע  ואלביט מערכות  בולטות בעליות בת"א-35. בזק בזן , לייבפרסון  וישראמקו  בולטות בירידות. 

אביב גפן מצטרף לחברת אינטליקנה  כיועץ תדמית ושיווק. גפן יקבל שכר ומאה אלף אופציות במחיר מימוש של 6.6 שקלים - פרמיה של 28% על מחיר המניה הבוקר. 

6:50

המסחר בבורסת ת"א ייפתח היום על רקע הנעילה השלילית אתמול. מדד הביטוח שאיבד 1.3%. מדד ת"א-35 ירד ב-0.3%, מדד ת"א-90 איבד 0.9%, ומדד הבנקים השלים 0.1%. 

היום צפוי להתקיים שימוע לחבר הוועד אורן לרנאו בעקבות דוח ביקורת שהעלה לגביו ממצאים חריפים. בסביבת הוועד טוענים כי שימוע זה לא יתקיים, כשהם עדיין מצפים כי ההסתדרות תעמוד לצדם. עם זאת, נראה כי ההסתדרות כבר אינה עומדת באופן חד-משמעי מאחורי ועד עובדי הבורסה, וייתכן כי היא אף מקבלת את נימוקי ההנהלה. 

המסחר באסיה מתנהל בוקר במגמה חיובית והמסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות. 

ישיבת הפדרל ריזרב צפויה להתחיל היום, ומחר צפוי לנאום יו"ר הפדרל ריזרב בארה"ב ג'רום פאואל ולהודיע על החלטת הריבית. לפי התחזיות, הפד לא צפוי לשנות את גובה הריבית אך עיני השוק יופנו לתחזית של הבנק המרכזי להמשך בכל הנוגע לצמיחה, אינפלציה וריביות.

טבע  נפלה אתמול ב-2.7% לאחר שבנק ההשקעות סיטיגרופ חתך את מחיר היעד למניה מ-23 דולר ל-13 דולר בלבד.

שיכון ובינוי  איבדה 2.4%, מניית מזרחי טפחות  עלתה ב-2.1%, מניית שטראוס  עלתה ב-1.8%, אלקטריאון  זינקה ב-7.2%.

טוגדר  קיצצה את היקף הגיוס בהנפק כשהגייסה רק 4.7 מיליון שקל מהציבור במקום 7.5 מיליון אליהם כיוונה.

הדולר נחלש בכ-0.2% לעומת השקל ושערו היציג עומד על 3.61 שקלים. האירו נחלש בכ-0.3% ושערו היציג הוא 4.0548 שקלים.