נעילה שלילית בבורסה: ת"א 35 נסוג מהשיא, מניות האנרגיה החלופית צנחו

מדד ת"א 35 נסוג ב-0.1%, ת"א 90 איבד 0.5%, מדד הבנקים ננעל ללא שינוי • אלוני חץ איבדה 1.3%, אנלייט ירדה ב-5.2%, אנרג'יקס איבדה 3.7%, אלביט מערכות ועזריאלו עלו ב-1% ו-1.4% בהתאמה

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה ננעל היום (ב') בירידות קלות, מדד ת"א 35 נסוג ב-0.1%, ת"א 90 איבד 0.5%, ומדד הבנקים ננעל ללא שינוי.

מניית אלוני חץ  איבדה 1.3%, אנלייט אנרגיה  ירדה ב-5.2%, אנרג'יקס  איבדה 3.7%  אלביט מערכות  ועזריאלי קבוצה  עלו ב-1% ו-1.4% בהתאמה.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.29 מיליארד שקל.

15:00

יום המסחר השני השבוע ממשיך להתנהל בנטייה שלילית מתונה תוך שינויים קלים במדדים המובילים, וזאת כשמדד הדגל, ת"א-35, נסחר סביב רמות השיא שלו.

היום לא מתקיים מסחר בבורסות בארה"ב, שם מציינים את יום מרטין לותר קינג, וזאת אחרי שבסוף השבוע המסחר בזירה האמריקאית הסתיים במגמה חיובית והמדדים המובילים שם נמצאים ברמות שיא.

גם בזירה המקומית, אחרי פתיחת שבוע חיובית אתמול, קבע מדד ת"א-35 רמת שיא חדשה, כשהתקרב לרמה של 1,726 נקודות - לעומת שיאו הקודם שנקבע באוגוסט 2015, אז הוא חצה רף של 1,723 נקודות.

בצד השלילי של מדד ת"א-35, מניות בזק  מאבדות כ-1.3%, ולעומתן מניית הפניקס  מטפסת ביותר מ-3% וזו של הראל השקעות  מוסיפה לערכה כ-2%. מדד ביטוח פלוס עולה בכ-1.4%, עם עליות של יותר מ-3% במניות מגדל , 1.5% במניות מנורה  וכ-2% במניות כלל .

עוד במסחר, מניית מבני תעשיה  מרכזת מחזור מסחר ער, כפי שהיא עושה לא מעט בתקופה האחרונה, ונסחרת בשינויים קלים. גם מניות חברות האנרגיה הירוקה אנרג'יקס  ואנלייט , המרכזות כבר תקופה ממושכת מחזורי מסחר ערים, מרכזות היום עניין ורושמות ירידות בטווח של כ-4%-2%. עוד מרכזות היום מחזור מסחר גדול מהרגיל מניות חברת הנדל"ן המניב ביג  שעולה בשיעורים קלים, ומניות אפקון , שמתחזקות בכ-3%-2%.

מניית או פי סי אנרגיה  עולה בשיעורים דומים. ברקע למסחר עומד הפרסום ב"גלובס" על הדומיננטיות שלה בשוק תחנות הכוח הקטנות.

מניית גילת נחלשת בכ-4%-3% אחרי קפיצה של כ-14% אתמול על רקע פרסומים על אודות מכירה אפשרית של החברה, ומניית מבטח שמיר , בעלת עניין בגילת, שקפצה אתמול בשיעור דומה, גם על רקע מכירה שביצעה חברת מנורה מבטחים במניות מבטח שמיר, נחלשת היום בכ-3%-2%.

בין המניות הקטנות, זו של ברנמילר  קופצת בכ-10%, אחרי שהחברה דיווחה על פיילוט מסחרי לאגירת אנרגיה במתקן סולארי בברזיל.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת יציבות, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת נטייה חיובית.

רון אייכל, אנליסט השקעות של קולמקס, העריך אתמול בכנס החברה, כי "הסבירות למיתון, לפחות בארה"ב, נמוכה למדי", ומנגד ציין כי "גוש האירו עלול להיות ה'ברבור השחור'", וזאת כשלהערכתו "ענפי התעשייה בגרמניה נמצאים בתקופה קשה ותוצאות הברקזיט מבחינת גוש האירו, לא ברורות".

אייכל בחן את מכפילי הרווח שבהם נסחרות המניות במדדים המובילים בבורסות בארה"ב, באירופה וביפן, ביחס לאינפלציה משנת 1950 ועד היום, והגיע למסקנה שאנחנו לא נמצאים בשוק בועתי. זאת למרות שלפי הנתונים שלו הוא ציין, כי "אנחנו נמצאים במחזור העסקים המוצלח ביותר ב-150 השנים האחרונות".

במבט קדימה ציין אייכל, כי "מרבית האינדיקטורים הכלכליים חיוביים ומעידים על המשך צמיחה גם ב-2020".

אייכל הוסיף, כי "הרבה מהאי-ודאות בשווקים התפוגגה בשבועות האחרונים, לאחר שנחתם השלב הראשון בהסכם הסחר בין ארה"ב לבין סין", וציין גם כי, "הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, לא יכול להרשות לעצמו מיתון" לקראת הבחירות הצפויות בחודש נובמבר הקרוב בארה"ב.

13:00

מתחזקת הנטייה השלילית: המדדים המובילים מאבדים כ-0.3%. את הירידות במדד ת"א-35 מובילה מניית בזק  שמאבדת 1.5%. מניות אלוני חץ , טבע  , אמות , הפועלים , שטראוס  ומזרחי טפחות  נחלשות כולן בכ-0.7% עד 0.8%. 

בצד החיובי בולטת מניית הפניקס  בעלייה של 2.3%, ואחריה בזן  שמתחזקת ב-2%. הראל השקעות  ושופרסל  מתחזקות בכ-1%. מגזר הביטוח בולט נגד המגמה ומוסיף יותר מ-0.8%.  

11:00

המסחר בת"א מתנהל ביציבות והמדדים המרכזיים נסחרים סביב רמות הפתיחה. בזק  מובילה את הצד השלילי במדד ת"א-35, ומאבדת כ-0.7%. בצד החיובי בולטות קבוצת דלק  ושיכון ובינוי  שעולות סביב 1%. אתמול פורסם כי הבנקים המממנים נוטים לטרפד את רכישת תהל בידי קבוצת שיכון ובינוי

מקרב מניות השורה השנייה ממשיכה לבלוט מבטח שמיר , שמאבדת 2%, ןמן העבר השני בולטת או פי סי אנרגיה  בעלייה של כ-3%.

בקרב המניות הקטנות, אפולו פאוור  מזנקת ביותר מ-7%. החברה הודיעה הבוקר עת תוצאות בדיקה של היריעה הסולארית שהיא מייצרת על גג רכב. מניית ברנמילר עולה ב-12%. החברה דיווחה על מזכר הבנות עם חברה בברזיל לפרויקט אגירת אנרגיה.

מניית קאנומד צונחת בכ-9%. החברה דיווחה היום על חתימה על הסכם מפורט בקשר לעסקת המיזוג עם ביופארם.

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח היום בנטייה שלילית עם ירידות קלות במדדים המובילים. את המגמה השלילית מובילה מניית בזק  שמאבדת כ-0.7%, ומן העבר השני בולטת בעליות מניית שיכון ובינוי  שעולה בכ-0.7%. מבטח שמיר  מתממשת בכ-2% לאחר הזינוק של אתמול ומניית גילת  רושמת עלייה קלה.   

07:00

המסחר בבורסה בת"א ייפתח הבוקר בהמשך לעליות שנרשמו בה אתמול, עם שיא כל הזמנים במדד ת"א 35, שעלה ב-0.4% לרמה של 1,725.8 נקודות. מדד ת"א 90 טיפס ב-0.5%.

מניית גילת  צפויה לרכז עניין, לאחר שזינקה אתמול (א') בכ-14% על רקע הדיווח על מגעים למכירתה תמורת 2 מיליארד דולר. מניית מבטח שמיר , בעלת מניות בגילת, זינקה אתמול בכ-14% במחזור הגבוה בשוק.

המשקיעים ימתינו לקריאת כיוון מהמתרחש בשוקי העולם, עם פתיחת שבוע המסחר באירופה. בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל יום מרטין לותר קינג. ביום שישי ננעל שבוע המסחר בוול סטריט בעליות שערים: מדד S&P 500 עלה בכ-0.4%, הנאסד"ק עלה ביותר מ-0.3%, והדאו ג'ונס הוסיף 0.14% לערכו.

ערב קודם לכן (ה'), אופטימיות סחר והמשך התמיכה של הפדרל ריזרב בשוק הריפו דחפו את שלושת המדדים המובילים בוול סטריט לשיא כל הזמנים בנעילת המסחר, לאחר שמדד נאסד"ק הוסיף כ-1.1% לערכו, הדאו ג'ונס עלה ב-0.9%, ומדד S&P 500 טיפס בכ-0.8%.