הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בת"א: מימון ישיר ואלקטרה זינקו, אפולו מחקה 5%

יום המסחר הסתיים ב-14:30 בעקבות חול המועד • דלק קידוחים תחלק רווחים בהיקף של 100 מיליון דולר לאחר מכירת החזקותיה במאגר תמר • הפד הותיר את הריבית בארה"ב על כנה ורמז: צמצום רכישות האג"ח עשוי לקרות כבר בנובמבר

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

14:30

יום המסחר המקוצר בתל אביב הסתיים בעליות שערים, כאשר מדד ת"א 35 התחזק ב-0.6%, ת"א 125 עלה ב-0.7% ות"א 90 התקדם 0.9%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל, מחזור גבוה יחסית ליום הקצר.

בנק לאומי , שדיווח על מכירת זרוע הבנקאות האמריקאית שלו לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, ריכז את המחזור הגבוה ביותר בשוק היום, אך המניה עלתה ב-0.2% בלבד. הפועלים  ירד ב-0.3%, הבינלאומי  התחזק ב-1.5%.

מדד הנפט וגז רשם עלייה גבוהה יחסית של 2.6%, בהובלת דלק קידוחים , קבוצת דלק , רציו  וישראמקו .

עליות יפות נצפו היום אצל מימון ישיר  שעלתה ב-5.8%, אלקטרה  שהוסיפה כמעט 5%, נאייקס , מיטרוניקס , טקטונה , אסאר אקורד , טופ גאם , מאפיות אנג'ל , אריקה כרמל  ועוד.

מנגד, אפולו פאוור  מחקה 5% משוויה ועוד ירידות בולטות נרשמו אצל בלייד ריינג'ר , רבוע נדלן , דניה סיבוס , אשטרום , ראדא  וג'נסל .

13:05

העליות בת"א נמשכות. מדד הנפט מתחזק כאשר דלק קידוחים  קופצת 4.7% לאחר שדיווחה מוקדם יותר על חלוקת דיבידנד בהיקף של 100 מיליון דולר. קבוצת דלק  מסתפקת בעלייה של 3.3%.

המחזור עד כה, כשעה וחצי לפני תום יום המסחר המקוצר (בעקבות חול המועד), מסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

קבוצת קליין דיווחה כי היא השלימה מכירת זכויות בנכס בפנסליבניה (כ-45%) ברווח של כ-8.5 מיליון דולר, וכן ייווצר לחברה תזרים חיובי של כ2.5 מיליון דולר.

11:15

עליות השערים בתל אביב נמשכות, אם כי בשיעורים נמוכים יותר. מדד ת"א 35 עולה ב-0.3%, ת"א 90 ב-0.6%. מחזור המסחר מסתכם בכ-790 מיליון שקל.

מדד הבנקים משיל כמעט 0.3% בניגוד למגמה, כשאת הירידות מובילים דיסקונט  ומזרחי טפחות . הבינלאומי  דווקא מתחזק ב-0.8%. גם מדד הביטוח נחלש, בין השאר לאור ירידות חדות של אנליסט  וגיבוי אחזקות .

איירובוטיקס , שהחלה להיסחר בבורסה המקומית אתמול, מטפסת מעל 5%, אוגווינד עולה ב-6% לאחר שדיווחה על השלמת מערכת שלה בקיבוץ יהל (ראו דיווח קודם), מטריסלף  ומאפיות אנג'ל  עולות בשיעור דומה, אלרוב נדל"ן  מתחזקת ב-4.7% ואורמד  ב-3.6%.

טאואר  ממשיכה להוביל את מדד ת"א 35, ואחריה אלקטרה , לייבפרסון , נייס  וביג . בתחתית המדד נמצאות אשטרום  שמאבדת 1.6% והפניקס  שיורדת 1.5%. 

10:03

המסחר בתל אביב נפתח במגמה חיובית, עם עליות של כ-0.5% במדדים המובילים. 

עליות חדות נרשמות במניית מאפיות אנג'ל (אנגל שלמה ) ובחברת ביונ תלת מימד , על אף שהשתיים לא פירסמו עדכונים חדשים. בפסגת מדד ת"א 35 נמצאת טאואר  עם עלייה של 3.3%, אחריה לייבפרסון , נייס , מיטרוניקס  ואלקטרה .

אוגווינד  דיווחה שהושלמה הקמת מערכת AirBattery בקיבוץ יהל והחברה ביצעה הרצה לקראת הפעלתה המלאה. למערכת יכולת אגירה של כ-1,000 קוט"ש. להערכת החברה, שלב ההרצה לקראת הפעלתה המלאה של המערכת צפוי להסתיים עד סוף השנה. המערכת הוקמה במסגרת הסכם שיתוף פעולה בין החברה לאגודה שיתופית מקיבוץ יהל ושותפות בין הקיבוץ לבין קבוצת דוראל אנרגיה. לאחר הפעלתה המלאה בכוונת הצדדים לחבר את המערכת לצורך אספקת חשמל לצריכה עצמית עבור מספר צרכני קצה שבגבולות הקיבוץ. 

מטריקס  קיבלה המלצת "קנייה" מקולמקס שוקי הון. האנליסט הראשי ד"ר רון אייכל מסביר כי הכנסות החברה ברבעון השני צמחו ב-24.3% ביחס לרבעון המקביל והרווח הנקי צמח ב-31.5%. כמו כן, מתחילת השנה, החברה חילקה דיבידנד של 114 מיליון שקל. "טכנית לשבוע הקרוב, המניה נסחרת במגמה חיובית כאשר רוב המדדים חיוביים לגבי המניה" ציין, והוסיף כי "חשוב להתבונן בסיכון הסיסטמטי לשוק כולו. עלינו להבין האם ברמת המאקרו של שוק המניות, אנו עומדים בפתחו של תיקון מהותי במחירי המניות שעשוי להוריד גם את מחיר מניית מטריקס".

9:35

דלק קידוחים  דיווחה על החלטת הדירקטוריון לאשר חלוקת רווחים בהיקף של 100 מיליון דולר, בהמשך לתוצאות הרבעון הראשון והשני שבהם רשמה שיאי מכירות ורווחים, ובהמשך להסכם שנחתם לאחרונה עם מובדאלה פטרוליום למכירת אחזקות דלק קידוחים (22%) במאגר תמר.

8:53

אלביט מערכות  מעדכנת כי החברה הבת שלה בארה"ב זכתה בחוזה בסך 54 מיליון דולר עבור אספקת מערכות ראיית לילה דו-עיניות מתקדמות לצבא היבשה של ארה"ב. המערכות יסופקו עד פברואר 2023.

7:40

1. צפי לפתיחה ירוקה

יום המסחר בבורסה המקומית ככל הנראה ייפתח בעליות שערים, במקביל למתרחש באסיה ובחוזים העתידיים. בשל חול המועד, יום המסחר יהיה מקוצר והבורסה תיסגר ב-14:30.

אתמול ננעלו המדדים בירידות, כאשר ת"א 35 נסוג בכ-0.8% ות"א 90 רשם ירידה של כ-0.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.26 מיליארד שקל.

2. הפד רומז: טייפרינג בנובמבר

הבנק המרכזי האמריקאי (הפדרל ריזרב) עדכן אמש כי הריבית בארה"ב תישאר ללא שינוי בשיעור של 0.25%. יחד עם זאת, רוב חברי הוועדה צופים כעת העלאת ריבית ראשונה בשנת 2022.

כמו כן, בתום ישיבה בת יומיים, חברי ועדת השוק הפתוח פרסמו החלטתם באשר לצמצום (Tapering) תוכנית רכישות האג"ח החודשיות. יו"ר הפד, ג'רום פאוול, אמר במסיבת העיתונאים לאחר ההכרזה כי הבנק המרכזי עשוי להתחיל לצמצם את רכישות הנכסים כבר בנובמבר ולהשלים את התהליך עד אמצע 2022. פאוול אמר לעיתונאים כי החמרת מדיניות "עשויה להגיע כבר בפגישה הבאה" (2-3 בנובמבר).

הפד רוכש כיום נכסים בשווי 120 מיליארד דולר מדי חודש - 80 מיליארד דולר בניירות ערך באוצר ו-40 מיליארד דולר בניירות ערך בגיבוי משכנתאות.


3. פערים מעורבים לדואליות

המניות הדואליות שבו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' מעורבים, כאשר המרכזיות שבהן צפויות לעלות ולתמוך במדד ת"א 35. טאואר  תתחזק לאחר שרשמה פער חיובי של 3%, וגם נייס , לייבפרסון  ונובה  עם פער של יותר מ-1%.

מנגד, טבע  צפויה לאבד גובה הבוקר לאחר ששבה עם פער שלילי של 1.9%. גם אופקו הלת'  ופריגו  רשמו פערים שליליים.

4. מחירי הנפט טיפסו לאור התאוששות הביקושים בארה"ב

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד ב-3.48 מיליון חביות, לעומת צפי של 2.44 מיליון חביות. הנתון מעיד על התאוששות במשק האמריקאי ועל חזרת הביקושים לדלק. בשבוע הקודם ירד המלאי ב-6.4 מיליון חביות, נתון חריג יחסית שהיה מעל הצפי.

מחירי הנפט הגולמי טיפסו לאחר פרסום הנתונים, כאשר הנפט האמריקאי חצה את רף ה-72 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט נסחר תמורת בדיוק ארבעה דולרים יותר: 76.3 דולר לחבית.

5. עליות באסיה ובחוזים; גם הביטקוין מתרומם

המסחר באסיה מתנהל במגמה חיובית, עם עליות שערים ברוב הבורסות ביבשת. בטוקיו לא מתקיים מסחר הבוקר בעקבות חג במדינה.

אוורגרנד הסינית מטפסת מעל 10% הבוקר, לאחר מספר ימים של ירידות חדות. 

גם בשוק הקריפטו נרשמת התאוששות הבוקר, כאשר הביטקוין עולה ב-5% לרמה של 44.2 אלף דולר, והאת'ר עולה ב-8% ונסחר סביב 3,120 דולר. מטבע הסולנה מזנק ב-16% בהשוואה לאתמול וממריא ל-149 דולר ליחידה.