גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה • מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה
חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים • אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה • הדירוג החודשי של אתרי האונליין
ב–SHEIN מיהרו להוריד את המוצר הבעייתי התורן • המדינה מתחמקת מאחריות כלפי נפגעי הנובה • הממשלה לא מפרידה בין טיפול רפואי לרצון טוב • זרקור על כמה עניינים שעל הפרק
שלושה מהלכים גלובליים עכשוויים מספקים שיעור בשיווק: ענקית הסחר המקוון אמזון השקיעה 1.2 מיליארד דולר במלחמה בזיופים, קמעונאית האופנה המהירה H&M משנה את פריסת הסניפים כדי לשפר את המכירות, ובספורה מרחיבים את שיתוף־הפעולה עם ליידי גאגא
האתר הסיני Temu מתחזק בפברואר; זארה רושם את הירידה המשמעותית • נפח הפעילות באתרי התיירות והתעופה גדל עם הזמנות לפסח ולקיץ • הדירוג החודשי של אתרי האונליין בארץ
בזכות מוצרים זולים בצורה חריגה והשקעה מסיבית בפרסום בגוגל, ברשתות ובסופרבול, אתר הקניות הסיני TEMU הצליח לסחוף אליו מאות מיליוני קונים בעולם, גם בישראל • ברקע, תביעות ייצוגיות בארה"ב מאשימות אותו באיסוף נתונים לא חוקיים ובאבטחת תשלום רשלנית
עלי אקספרס, שיין וטמו רושמים בינואר גידול משמעותי בפעילות בקרב צרכנים מישראל • מגמת העלייה הכוללת ברכישות נמשכת זה החודש השני, עם עלייה של 15% בסך העסקאות לעומת דצמבר • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
לאחר שבתחילת המלחמה נרשמה ירידה בהזמנות הישראלים מאתרים בינלאומיים, בדצמבר נרשמת עלייה משמעותית ברכישות • מי שמשלם את המחיר הם האתרים המקומיים, ובעיקר טרמינל X, נספרסו ודלתא • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
באתרי האיקומרס הסיניים מורגשים מאמצי שיווק מחודשים לישראלים, לאחר צמצום הפעילות ב-7 באוקטובר • בכיר בדואר ישראל אומר שהפרסום והמבצעים כמעט נעלמו לא בגלל תמיכה בחמאס, אלא מחשש להיתקע עם סחורה במחסנים בגלל היעדר טיסות. עכשיו זה השתנה • סין בחרה צד במלחמה, פרויקט מיוחד
השפעות המלחמה על הגעת משלוחים מחו"ל הובילו לירידה משמעותית בהזמנות, בעיקר מהאתרים הבינלאומיים, עוד טרום מתקפות החות'ים על ספינות בים האדום • המרוויחים הגדולים: המותגים הישראלים, שרושמים התחזקות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים
לפי CNBC, השווי האחרון בו הוערכה קמעונאית האונליין הסינית עמד על 66 מיליארד דולר • בדיווח הוזכר כי לצד ההתרחבות המהירה של החברה ברחבי העולם, עלו נגד החברה האשמות על כך ששרשרת האספקה שלה כוללת עובדים בכפייה
מצב-הרוח הלאומי הירוד, מספר מגויסים גדול בעקבות המלחמה וקשיים בשרשרת האספקה הגדילו באוקטובר את כוחם של רוב האתרים הישראלים על חשבון הבינלאומיים • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
ראש השנה בפתח, אבל בכמות ההזמנות באונליין נרשם באוגוסט קיטון של 6% לעומת יולי ושל 5% לעומת אוגוסט אשתקד - כך עולה ממדד גלובס ושופ אנליטיקס • גם לפי נתוני שב"א, הבוחנים את ההוצאה הכספית בכרטיסי אשראי, נרשמה ירידה • בין הסיבות: יוקר המחיה והחופש הגדול
בחודש יוני נרשם גידול שני ברציפות בכמות ההזמנות בדיגיטל, מה שעשוי להצביע על כך שעליות המחירים עדיין לא מתבטאות בשינויים בהתנהגות הצרכנית • מרבית הרכישות הן באתרי תיירות ואופנה, ונרשם ביקוש גבוה להטבות בבתי קולנוע • דירוג אתרי האונליין המצליחים
בחודש מאי נרשם גידול של 3% בכמות ההזמנות בדיגיטל לעומת אפריל • הזמנה ממוצעת בעלי אקספרס, האתר הפופולרי ביותר בקרב ישראלים, עומדת על 49 שקל • לשם השוואה, ב־KSP מדובר בכ־400 שקל, באמזון - כ־200 שקל • הדירוג החודשי של אתרי האונליין בארץ
שנת 2023 נפתחה עם גידול של כ־20% בכמות ההזמנות באונליין, וזאת לעומת הירידות שנרשמו בדצמבר • ענף התיירות בולט בזכות מבצעים ומחירים מוזלים, וכך גם דלתא, שנמצאת במגעים לרכישת גולף • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
עלי אקספרסWoltאמזוןבוקינגמועדוני צרכנותמסחר מקווןקמעונאותקניות באינטרנטשופ אנליטיקסשופרסל