לפני כמה שבועות עיריית תל אביב חזרה בה מהכוונה לפנות את התחנה המרכזית על 2023 וסוכם על פינוי חלקי במועד זה ועל פינוי מלא רק בשנת 2027 • כעת, תושבי דרום תל אביב, חברי מועצת העיר וארגון מגמה ירוקה עתרו באמצעות האגודה לזכויות האזרח כנגד דחיית המתווה לפינוי התחנה המרכזית
לגלובס נודע כי עיריות יישובי צפון השרון התנגדו לתוואי המטרו שיעבור בשטחן, וכעת משרד התחבורה מבקש לפצל את אישור המסלול כך שהחלק הדרומי של קו M1 יאושר כעת והחלק הצפוני בהמשך • פיצול התוכנית עלול לפגוע בעשרות אלפי תושבים ולגרום להם להמשיך להסתמך על רכבים פרטיים
הוועדה המחוזית תדון בתוכנית ששואפת להכפלת שיעור הרוכבים באופניים באזור פי ארבעה • הרשת תוכננה על סמך תחזית הביקושים העתידית • המבחן הגדול: ביצוע הפרויקטים במרחב העירוני על חשבון נתיבי רכב פרטי ומקומות חניה
לפי מדד גלובס ו־Moovit, בחודש מרץ 20% מהאוטובוסים איחרו לתחנה בלמעלה מ־10 דקות, ו־10% מהם הקדימו ביותר מ־5 דקות • בטווח הקצר, הרחבה מיידית של נתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית עשויה לשפר את השירות ולהגביר את אמון הנוסעים
משרד התחבורה גיבש תוכנית אסטרטגית לקידום התחבורה הציבורית לשנת 2050, שכוללת גם את הגדלת הקיבולת של רכבת ישראל • חלק מהקווים ישפרו את הנגישות ליישובי המשולש • התוכנית תשמש "סל" פרויקטים, שמתוכו ייבחרו מיזמים לתקצוב בהמשך
הסכמי משרד התחבורה עם הרשויות המקומיות, ביניהן נהריה, עפולה ואופקים, יכללו תכנונם וביצועם של פרויקטים "לקידום חלופות בנות-קיימא בטווח הקצר והבינוני לקידום פרויקטי תחבורה ציבורית, הפחתת הרכב הפרטי, קידום הליכתיות ותחבורה קלה ותוספות שירות"
בערים מרכזיות בעולם נעשים מהלכים פשוטים ומהירים כדי לפנות מקום להולכי הרגל ולהחזיר את הרחוב לתפקידו המקורי - מקום למפגש, מסחר ומשחק • התופעה מתחילה לחלחל גם לישראל וכך בשוק לוינסקי נסגר קטע רחוב ופוזרו כיסאות במקום שהיה בעבר כביש וחניות • כשזה מצליח, גם בעלי העסקים נהנים • פרויקט חג
לפני כמה חודשים סומנו ברחוב הקוממיות נתיבי תחבורה ציבורית שהגבירו באופן משמעותי את מהירות הנסיעה • הם גם יוצרים ודאות לגבי זמני הנסיעה ומאפשרים לתושבים לתכנן את הבוקר שלהם • פרויקט חג
הרחבת כביש 2 לא כוללת תוספת של נתיב תחבורה ציבורית, וברמת השרון ייבנה כביש "עוקף איילון", למרות שהוא כנראה רק יגדיל את הפקקים באזור • בממשלה מצהירים על מהפכת תחבורה - אבל מתפשרים על מדיניות "גם וגם" שמעודדת בפועל את השימוש ברכב הפרטי
נתונים שפרסם משרד התחבורה מראים כי למרות שההשקעה בתחבורה ציבורית גדלה, שיעור הישראלים שמעדיפים להגיע לעבודה באמצעות הרכב הפרטי מטפס • מומחה: "השפעות הפרויקטים הגדולים לא מורגשות עדיין ורמת השירות באוטובוסים ירדה"
המחירים בבנייני המגורים והמשרדים הסמוכים לקו האדום של הרכבת הקלה כבר עלו מאז תחילת העבודות, אבל בשוק מעריכים שבשתי הערים שבקצה הקו עוד יש לאן לעלות וכי שיפור הנגישות לאזורי תעסוקה יעודד את הנכונות להתגורר בשתי הערים
מרכזי רחובות ונס ציונה ייסגרו לרכבים פרטיים ותתאפשר תנועת תחבורה ציבורית, אופניים והולכי רגל בלבד • בניגוד למטרונית בחיפה, זו שתפעל בקו הכחול תהיה חשמלית • לפי שעה, במידה ולא יהיו עיכובים בלתי צפויים, היעד להפעלת הקו החדש הוא שנת 2027
לגלובס נודע כי משרד התחבורה הציע לזילבר לעמוד בראש רשות המטרו • הרשות צפויה לנהל את מיזם התשתית הגדול ביותר שבוצע בישראל אי פעם בהיקף של 150 מיליארד שקל
מול נמלי ישראל הולכת וגדלה עיר של ספינות מטען, שממתינות לפריקת סחורות שבועות ארוכים • בתוכן כלואים מלחים בתנאים ירודים ובלי יכולת לרדת לחוף • הקנסות לבעלי האוניות וליבואנים תופחים - והמשק הישראלי משלם על כך עשרות מיליוני שקלים ביום, כל יום • כתבי גלובס יצאו לראות את המשבר מקרוב
ההתאחדות מבקשת סעד זמני דחוף למניעת שביתה בנמלי הים ולהתערבות בית הדין לעבודה, כך שיורה לצדדים להיכנס למו"מ או להכריז על סכסוך העבודה כסכסוך פוליטי שבעטיו לא ניתן לנקוט צעדים ארגוניים
מרב מיכאלי הודיעה כי שלושה רציפים שעומדים ריקים יוקצו לנמלים הפרטיים • אלא שבפועל, לנמלים אין כרגע כלים יעילים לפריקת מטען כללי, ובתקופה הקרובה לא צפוי שינוי • במקביל, בהסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה: "הצעד של מיכאלי פופוליסטי וזורה חול בעיניים"
אורן דוריבחירותגד פרץדני זקןיובל ניסניממשלת מעברמשרד האוצרמשרדי הממשלהשירית אביטן כהןשני אשכנזי