הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א; מניית פוקס צללה ב-5.89%

ביג, מודיעין, רני צים וגב ים פרסמו דוחות הבוקר • מדד ת"א ביטוח-פלוס טיפס בהובלת מניית כלל ביטוח, שדיווחה אתמול על תוצאותיה ברבעון השני • מניית סודהסטרים ירדה ביום השני ברציפות, וננעלה על ירידה של 0.35%

הבורסה בת"א / צילום: רויטרס
הבורסה בת"א / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בת"א ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א-35  ירד מעט, ת"א-125  עלה. במדד ת"א-35 בלטו בירידות טבע , כיל  ופריגו . בין העולות הבולטות נמצאו דלק קידוחים , אופקו הלת'  וגם דלק קבוצה . מחזור המסחר היומי מסתכם בכמיליארד שקל.

16:00

המסחר בת"א מתנהל בשעה זו בירידות. כך, מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-טכנולוגיה  ות"א-בנקים  נסחרים בירידות. עם זאת, ת"א-ביטוח פלוס , ת"א-תקשורת וטכנולוגיות מידע , ת"א-נפט וגז ת"א-נדלן  ות"א-SME60  נסחרים בעליות. המניות הבולטות בעליות במדד ת"א-35 הן דלק קידוחים , טאואר  ובזק . בולטות בירידות נייס , טבע  ופריגו 

מניית ביג  שומרת על יציבות במסחר היום, לאחר שהבוקר דיווחה על תוצאותיה ברבעון השני, שבו הכנסותיה עלו ב-14% אבל הרווח הנקי צנח ב-75%.

מניית חברת הביטוח הפניקס  עולה היום. החברה דיווחה היום כי חתמה על הסכם למתן שירותי ביטוח סיעודי קבוצתי עבור מכבי שירותי בריאות.

מניית בלוקצ'יין כריה  מזנקת היום, אחרי שמתחילת השנה נפלה בכמעט 90%. אסיפת בעלי המניות של החברה אישרה היום את שינוי שמה לביטפארמס בע"מ (Bitfarms Ltd), כשמן של החוות לכריית מטבעות דיגיטליים שהיא מפעילה בקוויבק. שינוי שם החברה כפוף לאישור רשם החברות, שטרם התקבל.

החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה אדומה בבורסות וול סטריט.

14:30

בשעה זו מתנהל המסחר בבורסת ת"א במגמה מעורבת. מדד ת"א-125  נסחר בעליות, אך מדדי ת"א-35 ת"א-נדלן  ות"א-טכנולוגיה  ממשיכים בירידות. ת"א-בנקים  עדיין עולה, בהובלת פועלים  ודיסקונט . מדד ת"א-ביטוח פלוס  מטפס בהובלת מניית כלל ביטוח, שדיווחה אתמול על תוצאותיה ברבעון השני.

המניות שבולטות בירידות בת"א-35 הן טבע , פריגו  ומזור רובוטיקה . בולטות בעליות דלק קידוחים , טאואר  ובזק . בזק עולה היום לאחר שאתמול קיבלה מבנק UBS המלצת קנייה במחיר יעד של 6 שקלים. גם בי קומיונקיישנס , בעלת השליטה בבזק, בולטת היום בין המניות העולות, ולצדה מניות אזורים  וכלל ביטוח 

עד כה פרסמו היום 23 חברות את דוחותיהן הכספיים לרבעון השני, בהן דוניץ ,קרדן ישראל , נפטא , אלקו , אדגר , הדסית ביו , נץ קבוצה , מלם תים  ודלק תמלוגים 

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו במגמה ירוקה ואילו החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה מעורבת בארה"ב. 

12:30

המסחר בתל אביב עבר לירידות לאחר בוקר של מגמה חיובית. מדד ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-טכנולוגיה  ומדד התעשייה רושמים ירידות, מדד הבנקים  בעליות. מניות בולטות בירידות הן פוקס , לאחר התחקיר שפורסם אתמול על פרשת ההטרדות המיניות של הראל ויזל, קמטק , אודיוקודס , טבע , והמלט . בולטות בעליות בי קומיונקיישנס , מבני תעשיה , כלל עסקי ביטוח , כלכלית ירושלים  ואזורים 

המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת, והחוזים העתידיים מאותתים על פתיחה שלילית בבורסות וול סטריט. 

11:00

המסחר בתל אביב מתנהל במגמה חיובית. מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ת"א-בנקים-5  והנדל"ן  עולים, ומדד הטכנולוגיה  יורד. מניות בולטות בעליות במדד ת"א-35: דלק קידוחים  בזק  וטאואר . יורדות: טבע  לייבפרסון  ופריגו .

מניית סודהסטרים  ממשיכה לרדת במחזור מסחר גדול, יומיים לאחר הדיווח על רכישתה על ידי ענקית המשקאות הקלים האמריקאית פפסיקו. 

פערי הארביטראז' מול וול סטריט הובילו הבוקר לירידות במניות טבע  ופריגו  - ומנגד לעלייה במניית טאואר .

מניית טוגדר  רושמת עלייה, לאחר שאתמול התחילו כתבי האופציה שהנפיקה החברה להיסחר לראשונה בבורסה.

הדולר נחלש ונסחר סביב שער יציג של 3.655. הירידה בשער הדולר נרשמת לאחר שעלה ביותר מ-5% מתחילת השנה. 

הבורסות באסיה נסגרו במגמה מעורבת. 

09:45

המסחר בת"א נפתח הבוקר (ד') במגמה שלילית אולם התמתן ועבר לעליות קלות עם ירידות במדדי הביטוח  והת"א-תעשייה  ועליות קלות במדד הבנקים  ובמדד ת"א-SME60 . מניות גב ים  ורציו יהש  עולות, לאחר שהבוקר פרסמו החברות דוחות כספיים לרבעון השני. 

מניית פוקס  נופלת בעקבות התחקיר שפורסם אתמול (ג') בערוץ עשר, של העיתונאי רביב דרוקר, וחשף הטרדות מיניות והצעות מגונות שביצע לכאורה בעל השליטה ומנכ"ל פוקס, הראל ויזל. על פי התחקיר, ויזל הציע הצעות מגונות לנשים איתן נפגש במסגרת עבודתו והיה עימן בקשר עסקי.

קרן פימי השלימה את מכירת כל מניותיה בחברת אוברסיז  לחברת אמיליה פיתוח. נוסף על כך, אמיליה תרכוש את מניות אוברסיז המוחזקות על ידי חברת זאבי שינוע. עם השלמת העסקה אתמול, התפטרו מדירקטוריון אוברסיז היו"ר גילון בק והדירקטורים גד זאבי, רון בן חיים וצבי ברומברג. במקומם התמנו ארבעה דירקטורים חדשים: עודד פלר, נדב הררי, מאיר בראב ואריה קופמן. 

8:45

הבוקר מספר חברות פרסמו את התוצאות שלהן לרבעון השני של השנה: ביג , מודיעין יהש , רני צים , נובולוג , גב ים , אינטר תעשיות , אוברסיז , אייביטרנס  ושמן תעשיות 

בשעה זו המסחר באסיה עדיין מתנהל במגמה מעורבת, כשמדד שנחאי  יורד ונייקי  היפני והנג סאנג  עולים. גם מחיר הנפט  עולה הבוקר. 

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום על רקע הסגירה החיובית אתמול. בורסות וול סטריט ננעלו בעליות, כשמדד S&P 500 עלה והשווה לשיא תוך יומי - 2873 - במהלך המסחר, אולם לקראת הסגירה איבד את המומנטום וננעל ברמה של 2862.73. דאו ג'ונס ונאסד"ק גם הם ננעלו בעליות כשהנאסד"ק רשם עלייה של כ-7%. המסחר בבורסות אירופה נסגר אתמול במגמה חיובית בעיקר, ובאסיה ננעלו אתמול הבורסות במגמה חיובית. המסחר באסיה מתנהל במגמה מעורבת.

הניקיי היפני  ומדד ההנג סנג  רושמים עליות, מדד שנחאי  יורד.

בשיאה של עונת הדוחות, היום ידווחו בין היתר גב ים , אי.בי.אי ומיטרוניקס .

השקל נחלש ב-0.19% לעומת הדולר וכעת שערו היציג של הדולר עומד על 3.655 שקלים. האירו התחזק ב-0.64% לעומת הדולר ושערו היציג עומד על 4.207 שקלים.

בהשתלשלות אירועים דרמטית, בשני בתי-משפט, התברר אמש לאמריקאים, כי שני אנשים מקורבים ביותר לדונלד טראמפ - פול מנאפורט, מנהל מטה הבחירות שלו במשך כמה חודשים ב-2016, ומייקל כהן, פרקליטו האישי במשך שנים רבות, הם עבריינים; האחד הורשע בבית משפט באלכסנדריה, וירג'יניה; האחר הודה בבית-משפט בניו-יורק.

זו מכה קשה לנשיא, שמצע הבחירות שלו קרא להחזיר חוק וסדר לחברה האמריקאית ושבנאומי הבחירות שלו הבטיח לנקז את ביצת השחיתויות הוושינגטונית. אבל מעבר לשחיקה הנוספת בדימויו, צריך טראמפ להתמודד עם בעיה הרבה יותר קשה: בהודאתו מאשים כהן את הנשיא בשותפות לקנוניה לעבור על חוקי מימון הבחירות.