נעילה ירוקה בבורסה; מדד ת"א-35 עלה 0.9%, מדד הבנקים 2.2%

מניות הבנקים לאומי, הפועלים ודיסקונט זינקו היום ביותר מ-2% • חברת תפן דיווחה על אישור ראשוני להקמת חוות ריבוי צמחי קנאביס • החברות דנאל, אלרוב וישרוטל פרסמו דוחות כספיים לרבעון השני

עליות בבורסת ת"א / צילום: Shuttetstock
עליות בבורסת ת"א / צילום: Shuttetstock

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בת"א ננעל היום במגמה חיובית. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ות"א-טכנולוגיה  סגרו בעליות. ת"א-נדלן  נסגר בירידות קלות. מדד הבנקים  זינק במסחר, בהובלת לאומי , הפועלים  ודיסקונט . המניות שבלטו בעליות בת"א-35, בנוסף להפועלים ודיסקונט, הן פתאל החזקות , אופקו  והראל השקעות . בלטו בירידות: אמות , נייס  והפניקס . נטו אחזקות  ואלרוב נדלן  הובילו את הירידות בת"א-125.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם היום ב-1.57 מיליארד שקל. בשוק האג"ח הוא הסתכם ב-1.86 מיליארד שקל. 

15:30

בשעה זו מתנהל המסחר בת"א במגמה חיובית. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים  ות"א-טכנולוגיה  נסחרים בעליות. ת"א-נדלן  נסחר בירידות קלות. המניות הבולטות בעליות במדד ת"א-35 הן טאואר , דלק קידוחים , לאומי  ופרוטרום , שעולה היום במחזור מסחר גדול יחסית. הבולטות בירידות הן חברה לישראל , הפניקס  ואמות 

נטו אחזקות  ואלרוב נדלן  בולטות בירידות במדד ת"א-125 . בין המניות של החברות הקטנות יותר בבורסה, בולטות היום בזינוקים מניות ננו דיימנשן , בריינסוויי  ובלוקצ'יין כריה . גם מניית מדיוי , שבולטות עם מחזורים גבוהים, משלימה קפיצה של יותר מ-100% בחמישה ימי מסחר. 

מניית שגריר  צונחת, לאחר שהחברה דיווחה היום על תוצאותיה ברבעון השני. הרווח הנקי של החברה צנח ב-56% ברבעון, והכנסותיה עלו ב-3%.

אלקטרה צריכה  ממשיכה לתקן למעלה את הירידות החדות של החודשים האחרונים,והשלימה התקדמות של כ-16% בחמישה ימי מסחר.

כלכלני יחידת המחקר בבנק הפועלים פרסמו המלצת "תשואת יתר" למניית נכסים ובנין , עם מחיר יעד של 385 שקל למניה, גבוה בכ-36% ממחירה בבורסה. "הפוטנציאל הרב הטמון באיכות וגיוון הנכסים, מלאי הקרקעות, היקף המזומנים והאיתנות הפיננסית מחזקים את הערכותינו כי צפוי המשך שיפור בפעילות החברה בשנים הקרובות", מציינים בפועלים.

13:30

המסחר בבורסה בת"א מתנהל בשעה זו בעליות שערים. מרבית המדדים, ביניהם מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים , ת"א-טכנולוגיה , ת"א-נפט וגז , ת"א-ביומד  ות"א-תעשייה כולם רושמים עליות. מניות דלק קידוחים , פרוטרום  ואלביט מערכות  בולטות בעליות במדד ת"א-35. לעומת זאת, בירידות באותו המדד בולטות בשעה זו מניות חברה לישראל , בזן  ואמות .

קבוצת הנדל"ן אלרוב  דיווחה על שיפור בתוצאות הפעילות השוטפת ופגיעה משערוך נכסים, ומניית הקבוצה יורדת.

חברת בתי המלון ישרוטל  דיווחה על צמיחה רבעונית של 10% בהכנסות שהתקרבו ל-400 מיליון שקל, עם שיפור הרווחיות וקפיצה של 35% ברווח הנקי שהגיע ל-57 מיליון שקל. מניית החברה רושמת עליות.

12:00

בשעה זו המסחר בבורסה בת"א ממשיך להתנהל במגמה חיובית. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים , ת"א-טכנולוגיה , ת"א-נפט וגז , ת"א-ביומד  ות"א-תעשייה כולם רושמים עליות.

מניות אלביט מערכות  ופרוטרום  בולטות בין המניות העולות היום במדד ת"א-35. מניות חברה לישראל  ובזן  בולטות בין היורדות.

בין מניות ת"א-125, אלקטרה צריכה  מזנקת היום.

מניית ננו דיימנשן  מזנקת, לאחר שהבוקר דיווחה החברה על מכירת שתי מדפסות תלת-ממד לכוחות הביטחון האמריקאיים.

מניית חברת רקח  עולה הבוקר, לאחר שהחברה דיווחה על מסמך עקרונות מחייב שחתמה ויטאמד, חברה בת שלה, עם חברת טבע . לפי המסמך, טבע תעביר את הייצור של כמה תכשירים רפואיים לידי ויטאמד, שתספק אותם באופן בלעדי לטבע, לתקופה של 10 שנים (עם אפשרות להארכת ההסכם ב-3 שנים נוספות).

תפן  מדווחת על אישור ראשוני להקמת חוות ריבוי צמחי קנאביס מאת היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.

חברת כוח האדם דנאל כא  דווחה על תוצאות לרבעון השני של השנה.

יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, מציין היום בסקירתו השבועית כי "שוק המניות המקומי והשוק הקונצרני רושמים שבועיים מצוינים, על רקע תיקון והשלמת פערים, כשהמשקיעים מחפשים תשואה עודפת. שוק המניות המקומי מקבל רוח גבית גם מהמניות הדואליות. האפיק הצמוד נבלם השבוע, כשהאפיק השקלי משיג תשואה עודפת, לאורך כל העקום גם בזכות החולשה של הדולר מול השקל ובעולם בכלל. הצמוד תפקד פחות טוב השבוע, אבל אנחנו ממשיכים להמליץ על החזקה עודפת בצמודים. שוק האג"ח המקומי משיג תשואה חיובית במח"מ ארוך בעקבות ירידת התשואות בארה"ב והתרחקות העלאת הריבית המקומית בעקבות התיסוף של השקל מול הסל. הפער בין אג"ח ארה"ב לאג"ח ישראל ל-30 שנה אינו מוצדק. הפער ייפתח לטובת ארה"ב".

10:30

המסחר בבורסה בת"א בשעה זו מתנהל בעליות שערים. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים  ות"א-טכנולוגיה  כולם נמצאים במגמה חיובית ורושמים עליות של קרוב ל-0.6%. מניות אלקטרה צריכה , מיטב דש , לוינשטין נכסים  ונאוי  בולטות בעליות במדד ת"א-35, בעוד מניות דלתא , אלרוב נדלן  ובבי קומיונקיישנס  בולטות בירידות.

מניית אופל בלאנס  מטפסת בעקבות פרסום דוחותיה לרבעון השני הבוקר, הרווח הנקי של החברה זינק ב-63% ברבעון השני.

מניית בריינסוויי  עולה הבוקר גם בעקבות הפרסום דוחות. חברת הביומד רשמה צמיחה של 57% בהכנסותיה ברבעון, אבל בשורה התחתונה, ההפסד שלה גדל ב-257%.

מניית ביומדיקו  מטפסת בקרוב ל-30%. ביומדיקו מוגדרת בבורסה כ"חברת מעטפת" - שלד בורסאי, שאין לו כל פעילות ריאלית. 

09:30

יום המסחר השני בבורסה בת"א נפתח במגמה חיובית, עם שני המדדיים המובילים, ת"א-125  ות"א-35  בעליות שערים. במדד 125 בולטות בעליות הבוקר מניות מיטב דש  וביוטיים . הבוקר פרסמו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של השנה אופל בלאנס , אלרוב נדלן  ורקח .

08:30

יום המסחר השני לשבוע זה בת"א ייפתח היום (ב') על רקע נעילה חיובית אתמול עם עליות במדדי ת"א-125  ות"א-35 . אתמול בלטו בעליות מניות בי קומיונקיישנס  שעלתה ב-7.5%, דנאל  הוסיפה לערכה 6.68% ומלם תים  5.63%. בין הבולטות בירידות במדד 35 היו מניית אופקו הלת'  שירדה ב-4.56%, מניית טבע  ירדה בכמעט 4%, ומניית פרוטרום  שירדה ב-1.74%. בעליות בלטה מניית לייבפרסון  שטיפסה ב-5.09% וגם מניית חברה לישראל  שעלתה ב-4.72%.

מחיריהן של מניות חברות הקנאביס טוגדר ומדיוי  זינקו אתמול בשיעורים גבוהים. 

השקל נחלש אתמול מול הדולר, ששערו היציג עומד כעת על 3.639 שקלים. שערו היציג של האירו הוא 4.2095 שקלים.  

המסחר בשווקים באסיה מתנהל כעת במגמה חיובית. העלייה הבולטת ביותר בשעה זו נרשמת בבורסת הונג קונג (Hang Seng), שמדד המניות שלה עולה כעת ביותר מ-2%.

המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ייפתח היום על רקע החשש שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ יחריף את מדיניותו הכלכלית אם ינחל מפלה בבחירות המתקרבות. בוול סטריט, נכון לשעה זו, החוזים העתידיים על הנפט נסחרים ביציבות, ואילו החוזים העתידיים על מדדי S&P 500 ודאו ג׳ונס עולים ב-0.2%-0.3%. 

חברת התקשורת אינטרנט זהב פרסמה הבוקר דוחות כספיים חלשים לרבעון השני. ההפסד של החברה גדל ברבעון ל-217 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 60 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות החברה ירדו ביותר מ-5% לכ-2.3 מיליארד שקל. כמו כן, עברה החברה ברבעון השני להפסד תפעולי של כ-17 מיליון שקל.

אתמול בערב פורסמו דוחותיהן הכספיים של אשטרום נכסים, נורסטאר, אשדר, נאוויטס מימון. היום פרסמו את דוחותיהן הכספיים בריינסוויי, בי קומיוניקיישנס (בעלת השליטה בבזק). עתידות לפרסם היום את תוצאותיהן - איילון ונטו אחזקות.