נעילה שלילית בבורסה: ת"א 35 איבד 0.7%, נייר חדרה צנחה 9.5% אחרי הדוחות

בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי • סנטימנט שלילי בוול סטריט הכביד על תל אביב • חברה לישראל וכיל ירדו 3% ו-2% בהתאמה • מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל

הבורסה בתל-אביב / צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: בז רתנר, רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות, בצל הירידות שנרשמות כעת בוול סטריט על רקע החשש מהחרפת מלחמת הסחר. מדד ת"א 35 איבד 0.7%, ת"א 90 ירד 0.55% ומדד הבנקים ירד ב-0.6%. 

מניית נייס  איבדה 1.3%, כיל  ירדה ב-2% וחברה לישראל  איבדה 3%. נייר חדרה  נפלה ב-9.5% לאחר פרסום הדוחות.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם בכמיליארד שקל.

16:37

יום המסחר השני בבורסה בתל אביב מתנהל לקראת הנעילה בירידות שערים וזאת על רקע הפתיחה השלילית בוול סטריט. מדד ת"א 35 מאבד 1%, ת"א 90 יורד ב-1.1% ומדד הבנקים יורד ב-0.5%.

בנק ישראל הותיר היום את הריבית ללא שינוי על 0.25%. 

חילן  בולטת בעלייה של 2.85%, חברה לישראל וכיל יורדות 8.5%ו-2.8%.

חברת בזן  דיווחה כי אתמול נודע לה שהמשרד להגנת הסביבה מקיים חקירה נגד החברה הבת גדיב תעשיות פטרוכימיה, בנוגע לאירוע של דליפת פחמימנים בנמל הכימיקלים, שאירעה לפני כמה חודשים. במסגרת זו, הופיעו חוקרים במשרדי החברה הבת עם צו חיפוש ותפסו מסמכים ומידע. בשלב מוקדם זה, אין בידי החברה יכולת להעריך את תוצאות החקירה והשלכותיה.

האירו איבד 0.2% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.98 שקלים. הדולר ללא שינוי ושערו היציג נקבע על 3.573 שקלים.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-750 מיליון שקל.

13:55

מתחזקות הירידות בבורסת ת"א. ת"א-35  ות"א-125  נופלים בכ-1%. ת"א-90  מאבד 0.7% ות"א-בנקים  יורד ב-0.9%. ת"א-ביטוח  נופל בכ-1.2%.

חברה לישראל , ארפורט סיטי  ונייס  בולטות בירידות בת"א-35. בעליות בולטות מליסרון , שטראוס  ודלק קבוצה 

מניית חברת התרופות קדימהסטם  צונחת 4% בעקבות הודעת הפרישה של המנכ"ל והמייסד, יוסי בן יוסף.

קרן ההשקעות האמריקאית סרצ'לייט מתקרבת לרכישת השליטה בחברת בזק , לאחר שזכתה לאמונם של מחזיקי האג"ח של חברת ביקום  (החברה האם של בזק ) ושל החברה האם שלה, אינטרנט זהב . בהצבעות מחזיקי האג"ח של שתי החברות זכתה אמש הצעתה של סרצ'לייט לרוב של 80% עד 100%, שמאפשר את פתיחת המשא ומתן בין הצדדים על השגת הסדר מחייב.

לאחר שסיכם על הקנס שישלם לשלטונות האמריקאיים, בנק מזרחי טפחות  מדווח כי רשם ברבעון הראשון השנה רווח נקי של 404 מיליון שקל. מדובר בגידול של כ-100% ביחס לרווח שרשם הבנק ברבעון הרביעי אשתקד, ובעלייה של כ-18% ביחס לרווח ברבעון המקביל. ואולם, לולא ההוצאות החריגות על החקירה בארה"ב היה הבנק מציג ברבעון הרביעי אשתקד רווח נקי של כ-378 מיליון שקל, והרווח הנקי ברבעון השני אשתקד היה גבוה מזה שנרשם ברבעון הראשון ב-2019.

חברת שיכון ובינוי  (שו"ב) צפויה לרשום רווח הון של כ-100 מיליון שקל בעקבות העסקה למכירת החזקות אפריקה ישראל (35.5%) וקבוצת אלון (29%) בקבוצת חברות ההפעלה של כביש 6 וכבישים מרכזיים נוספים בישראל לידי קרן התשתיות קיסטון, לפי שווי חברה של 513.6 מיליון שקל.

12:45

מדדי המניות העיקריים בבורסת ת"א עברו כעת לירידות של עד 0.4%.

מניות הבנקים מרכזות את מחזורי המסחר הגדולים ביותר, כשמדד הבנקים  מאבד כעת 0.2%.

בצד החיובי, מניית טבע  רושמת עלייה קלה, ואילו מניית חילן  קופצת ב-4%.

בצד השלילי, מניית נייר חדרה  ממשיכה לצנוח, ומניית נייס  יורדת 1.6%.

מניות הקנאביס ממשיכות להיסחר במגמה חיובית, בהובלת טוגדר  וקאנומד .

גם במדדים בבורסות אירופה נרשמות בשעות האחרונות ירידות שערים.

החוזים העתידיים מצביעים על מגמה שלילית הצפויה בפתיחת המסחר בוול סטריט.

11:30

המדדים בבורסת ת"א מצביעים כעת על יציבות שערים, עם נטייה קלה לעליות. בצד החיובי, מדד הנפט והגז עולה 0.5%, ומנגד מדד הבנקים נחלש ב-0.2%.

מניית נייר חדרה  צונחת 7%, לאחר שהחברה פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון הראשון.

מניית שטראוס  מטפסת ב-1.5% על רקע שיפור ברווח הגולמי של החברה ברבעון.

10:42

מגמה מעורבת במסחר בבורסת ת"א. ת"א-90  עולה בכ-0.1%. ת"א-35  ות"א-125  נסחרים כמעט ללא שינוי. ת"א-בנקים  מאבד 0.3%.

מליסרון , שטראוס  ובזק  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות שפיר הנדסה דיסקונט  ונייס 

חברת התרופות קדימהסטם  דיווחה הבוקר על סיום כהונה בהסכמה של יוסי בן יוסף כמנכ"ל ודירקטור, רמי אפשטיין מונה במקומו.

חברת המזון והמשקאות שטראוס  סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של 2019 במגמה חיובית, ולמרות שהכנסותיה נשחקו בכ-3% ל-2.1 מיליארד שקל, בעיקר בשל השפעות מטבע וירידת מחיר הקפה בברזיל, החברה הצליחה לשפר את הרווח הגולמי והתפעולי שלה.

09:45

פתיחה חיובית בתל-אביב: מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-90  נפתחו בעליות של עד 0.45%. מדדי התקשורת , הת"א-טכנולוגיה  והטק עולים בעד 0.8%.

מניות הקנאביס רושמות עליות גם היום: טוגדר , יו ניבו , אינטרקיור , קנאשור  והרודיום  עולות בעד 1.5%.

בזק  עולה בלמעלה מ-1%. 

גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון, כותב ביחס לדוחות שפרסמה הבוקר שטראוס: "שטראוס דיווחה על תוצאות יחסית טובות לרבעון הרביעי, כאשר מה שבלט לחיוב זו היכולת של החברה לשפר את הרווחיות על מנת לפצות על פיחות המטבעות.

"אי לכך, ולמרות ירידה של 2.8% במכירות, הרווח התפעולי גדל ב-3.5% מול הרבעון המקביל (דוחות ניהוליים ובנטרול ‪IFRS 16‬), והרווח למניה עלה‪ ‬ בשיעור של 16.3%. הגידול בהוצאות המימון, מסך של 17 מ' ל-30 מ', יותר מקוזז על ידי ירידה בשיעור המס - שברבעון המקביל היה גבוה באופן חריג".

יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, כותב בסקירת המאקרו השבועית שלו: "האם כנגד כל הציפיות בנק ישראל יעלה מחר את הריבית? מחד גיסא, מתחילת השנה היו לבנק ישראל הזדמנויות הרבה יותר טובות להעלות את הריבית.

"מאידך גיסא, נראה כי האג'נדה המוניטרית עוד לא התגבשה ולכן בנק ישראל עשוי להפתיע. הציפיות להעלאת ריבית מתמתנות מעט לאור התיסוף של השקל והחשש לצמיחה הגלובלית, הן בעקבות מלחמת הסחר ארה"ב-סין והן הסיכונים באירופה".

06:30

המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח היום על רקע הנעילה המעורבת אתמול, וברקע הנעילה השלילית בבורסות וול סטריט בסוף השבוע. המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, כשבורסת טוקיו רושמת עליות, בורסות הונג קונג ושנחאי יורדות.

אתמול ננעל המסחר בבורסה ביציבות ובמגמה מעורבת, כאשר ת"א 35 עלה ב-0.18% ומנגד מדד ת"א 90 איבד 0.17%. מדד הבנקים עלה ב-0.6%.

מניית פוקס רשמה ירידות לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני של 7 מיליון שקל.

מניות הקנאביס אינטרקיור, הרודיום, קנאשור, יו ניבו וטוגדר בלטו בעליות על רקע הדיווח לפיו סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שוקל להוציא את הקנאביס מפקודת הסמים המסוכנים עבור חלק מההתוויות. 

וויטסמוק דיווחה אתמול כי חברת בטר חתמה על מזכר הבנות עם תאגיד תאילנדי להקמת חברה משותפת לגידול, ייצור, מחקר והפצה של קנאביס רפואי בהשקעה כוללת המוערכת בכ-4 מיליון דולר, שיקנו לבטר 28.6% בהחזקות החברה המשותפת. התאגיד התאילנדי יחזיק כ-66.7% וצדדים שלישיים עוד כ-4.7% מהאחזקות.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-460 מיליון שקל.

בנק ישראל צפוי לפרסם היום את הודעת הריבית, ולפי התחזיות בשוק, הנגיד אמיר ירון לא צפוי לשנות את הריבית.

לדברי אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, "לפני שבועיים כתבנו כי הצמיחה המהירה, יחד עם חזרת האינפלציה לרמה של 1.5% (בהינתן שמדד אפריל יעמוד על 0.5%) והמסרים החיוביים שמגיעים מהפד ומהשווקים, הופכים את החלטת הריבית הקרובה, לכזו שתלויה רק במשקל שבנק ישראל נותן לשער החליפין. בשבועיים האלו מדד אפריל הפתיע לשלילה כאשר עלה רק ב-0.3%, נתוני הצמיחה נראו פחות טוב מהצפוי, טראמפ החזיר את הרעשים לשווקים הפיננסיים. במילים אחרות, הסיכוי להעלאת ריבית שואף לאפס".